آشنایی با خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا

آشنایی با خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا

خیابان لارامبلا بارسلونا، خیابان لارامبلا بارسلونا از قدیمی‌ترین خیابان‌های آن است که همیشه پر از شور و هیجان است. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره …

شهر بارسلون اسپانیا یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. خیابان لارامبلا بارسلونا از قدیمی‌ترین خیابان‌های آن است که همیشه پر از شور و هیجان است. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره خیابان لارامبلا بارسلونا خواهیم پرداخت تا در صورت سفر به بارسلون آگاهی کافی در مورد این خیابان داشته باشید.

خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا | یوروپ تورز

خیابان لارامبلا بارسلونا

خیابان لارامبلا بارسلونا از معروف‌ترین خیابان‌های شهر بارسلون کشور اسپانیا است و آن را قلب تپنده شهر می‌دانند. در هنگام قدم زدن در این خیابان درختان بلند، هنرمندان خیابانی، کافه‌های خیابانی و حال و هوایی پاریسی را مشاهده خواهید کرد. به این خیابان لاس رامبلاس نیز گفته می‌شود که ریشه عربی آن یعنی راملا معنی ساحل شنی رودخانه را می‌دهد. این خیابان به این صورت شکل گرفت که رود منتهی‌یه خارج از دیوار‌های محله‌ای به نام گوتیک خشک شد و خانه‌هایی در قرن هجدهم میلادی روی آن ساخته شد و بعد از اینکه یک قرن گذشت این خیابان به شکل امروزی خود ایجاد شد.

این خیابان در زبان کاتالان Les Rambles و در زبان اسپانیولی Las Ramblas نامیده می‌شود و در حد فاصل میدان‌های کاتولیک و کریستف کلمب واقع شده است. این خیابان ضمن اینکه یک جاذبه توریستی است، پنجره‌ای به فرهنگ کاتالان می‌باشد. تفرجگاه پیاده روی وسیعی که در بخش میانی آن وجود دارد سبب شده است مردم بسیاری در آن دیده شوند که مشغول قدم زدن  و خرید کردن هستند. موقعیت این خیابان نزدیکی منطقه گوتیک و پلازا کاتالونیا می‌باشد. این جاذبه گردشگری محبوب به عنوان یک مرکز فرهنگی و اجتماعی تاریخچه‌ای طولانی دارد.

پیاده روی در خیابان لارامبلا بارسلونا

در خیابان لارامبلا بارسلونا که از دو طرف با درختان بلند احاطه شده است پیاده روی بسیار لذت بخش خواهد بود. در حین پیاده روی از امکاناتی چون غذا، بازار لابوکوریا و تماشاخانه لیسیو می‌توانید بهره‌مند شوید و به تماشای مجسمه یادبود کریستف کلمب و موزاییک میرو بپردازید. در این خیابان هتل‌های درجه یکی وجود دارد و برای صرف غذا و نوشیدنی رستوران‌های با کیفیتی موجود است.

فست فود‌های بین‌المللی نیز شعبه‌هایی در این خیابان دارند. جشن‌های تیم بارسلون نیز در خیابان رامبلا برگزار می‌شود و به نوعی هیچ وقت آرام و قرار ندارد. این خیابان در دو سمت خود مملو از مغازه‌ها، گل فروشی‌ها، رستوران‌ها، عطر فروشی‌ها و هتل‌ها است، همچنین مردمی را خواهید دید که با لباس‌ها و وسایلی عجیب مشغول سرگرم کردن توریست‌ها و  مسافران این خیابان هستند و  سه‌ایستگاه مترو نیز در این خیابان وجود دارد.

قدم زدن در خیابان لارامبلا واقعاً رویایی خواهد بود. معماری ساختمان‌ها و سالن‌های تئاتر اطراف خیابان واقعاً خیره‌کننده است. نوازندگان دوره گرد که گیتار به دست هستند در این خیابان زیاد دیده می‌شود. قایق‌های پارک شده در آب منظره‌ای زیبا در این خیابان ایجاد کرده است. همچنین نقاش‌های خیابانی و پانتومیست‌های دوره گرد را در خیابان خواهید دید.

اقامت در لارامبلا بارسلونا

در سفر به بارسلون این امکان را خواهید داشت که در خیابان لارامبلا بارسلونا اقامت کنید. اقامتگاه‌های معروفی در این خیابان وجود دارد. از جمله هتل‌های ۴ ستاره این خیابان هتل مونت کارلو، رویال رامبلاس و هتل ۱۸۹۸ می‌باشند که اقامتی به یادماندنی برای شما رقم می‌زنند. برای اقامت در مکانی دنج و با قیمتی مناسب هتل آستریا گرائو انتخاب مناسبی خواهد بود که از این خیابان فاصله کمی دارد. مؤسساتی وجود دارند که در این خیابان آپارتمان نیز اجاره می‌دهند و قادر به استفاده از آن‌ها خواهید بود.

اقامت در لارامبلا بارسلونا | یوروپ تورز

توصیف شاعر اسپانیولی از لارامبلا بارسلونا

شاعر و نمایشنامه‌نویس اسپانیولی به نام فدریکو گارسیا در رابطه با این خیابان این طور گفته است که: لا رامبلا  تنها خیابان در جهان است که دوست دارم هیچ وقت پایانی نداشته باشد. اگر این خیابان را تا انتها بروید به میدان کریستف کلمب و سپس به ساحل خواهید رسید. در ساحل قادر به دیدن کشتی‌های کوچک و بزرگ که در حال لنگر انداختن هستند خواهید بود.

در تور اسپانیا بازدید از این خیابان وصف ناپذیر را از دست ندهید. نشستن روی صندلی‌های کافه‌ها کنار پیاده رو بسیار جذاب خواهد بود، نوشیدن قهوه و یا خوردن غذا‌های محلی حس خوبی به انسان دست می‌دهد. در هیاهوی این خیابان از آرامشی که در آن نهفته است می‌توانید لذت ببرید. کافه‌هایی با حال و هوای بسیار قدیمی را در خیابان می‌توانید پیدا کنید و خود را در گذشته‌ای دور تصور کنید.

تنوع گیاهی خیابان لارامبلا بارسلونا

برخی از گیاهان منحصر به فرد را در خیابان لارامبلا بارسلونا خواهید دید که برای دوستداران گل و گیاه بسیار تماشایی خواهد بود. در این خیابان بسیاری از گونه‌های شگفت‌انگیز و کمیاب همچون فلفل پیتر دیده می‌شود. دیگر موردی که در آن دیده می‌شود Clitoria ternatea است که با شکل منحصر به فرد، سبب نامگذاری لاتینی آن شده است. در این خیابان با قدم زدن در آن شاهد گونه‌های متنوعی از گیاهان خواهید بود که چشم نواز هستند.

نوشیدنی و غذا در لارامبلا بارسلونا

در خیابان لارامبلا بارسلونا برند‌هایی چون استارباکس، مک دونالد و KFC را خواهید دید که قادر به صرف غذا و نوشیدنی در آن‌ها خواهید بود. به غیر از این موارد مکان‌های کلاسیک چون بوآداس را خواهید دید که اولین نوشیدنی فروشی شهر است و افراد قدیمی به آن تعلق خاطر دارند. کافه دلا اپرا را در مقابل تماشاخانه لیسیو می‌بینید که دارای اسنک‌ها و نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای است.

رستوران سنت اونزه که مربوط به هتل مریدین است نیز برای صرف نهار بسیار مناسب است و از مواد  تازه‌ای برای پخت غذا استفاده می‌  کند. کافه پاپ کوکتیل نیز در کنار رستوران سنت اونزه وجود دارد و کوکتیل‌هایی دلچسب را می‌توانید نوش جان کنید.

بناهای مهم خیابان لارامبلا

در خیابان لارامبلا که به سمت پایین بندرگاه امتداد یافته است بنا‌های مهمی را خواهید دید. کاخ کاتالونیا و بنای یادبود کولوم  از جمله بنا‌های مهم آن هستند که بسیار تماشایی هستند. کولوم پیکره کاشف اسپانیایی به نام کریستف کلمب می‌باشد، بالابر کوچکی برای این سازه در نظر گرفته شده است که گردشگران را به محوطه کوچک بالای آن می‌برد و از آنجا قادر به تماشای منظره‌های بی‌نظیری از شهر خواهید بود.

راهرویی را در میانه خیابان می‌بینید که با درختان پوشانده شده است و طول آن ۱. ۲ کیلومتر می‌باشد. رهگذران پیاده می‌توانند از آن عبور کنند. از بهترین دیدنی‌های بارسلونا همین خیابان است که بسیار پر شور و هیجان نیز می‌باشد. در قسمت بالایی خیابان که به آن کانالتاس نیز می‌گویند چشمه‌ای وجود دارد که بنا به عقیده مردم آنجا خاصیت جادویی دارد و معتقد هستند هر کسی آب آن را بنوشد به این شهر باز خواهد گشت.

گالری هنری که به نام هنری سانتا‌مانیکا است در انتهای خیابان وجود دارد. نمایشگاه هنر معاصر شهر در مرکز اطلاعات فرهنگی بارسلون در این خیابان واقع شده است. ساختمانی را در این خیابان می‌توانید مشاهده کنید که معماری ساختمان‌های چینی را دارد و در مجاورت بانک سابادل واقع شده است.

بناهای مهم خیابان لارامبلا | یوروپ تورز

دلایل جذابیت لارامبلا

خیابان لارامبلا شهر بارسلونا مورد علاقه گردشگران زیادی است و شاید دلایلی برای آن وجود دارد. این خیابان را چند فرهنگی می‌دانند زیرا میلیون‌ها نفر از سراسر جهان از آن بازدید می‌کنند. روزانه جمعیتی متشکل از ۴۰ کشور دنیا را در آن می‌توانید ببینید و با نشستن در تراس رستوران‌های این خیابان قادر به آشنا شدن با زبان‌های آلمانی، ژاپنی، ایتالیایی و ماندارین خواهید بود که از آنجا عبور می‌کنند.

رستوران‌های این خیابان طیف گسترده‌ای از غذا‌های اسپانیایی را در اختیار شما قرار می‌دهد و بهشت غذایی را مقابل خود خواهید دید. در این خیابان افراد زیادی برای قدم زدن می‌آیند در نتیجه به راحتی می‌توانید یک هم صحبت پیدا کنید. جاذبه‌های بسیاری در این خیابان وجود دارد که ارزش دیدن دارند.

خرید کردن در خیابان رامبلا

در تور اسپانیا، سفر به شهر بارسلون و بازدید از خیابان لارامبلا بارسلونا را نباید از دست داد. این مکان تفریحی و فرهنگی برای خرید کردن نیز بسیار مناسب است و اغلب گردشگران خرید کردن را در برنامه خود دارند،   از این رو به خیابان لارامبلا بارسلونا که دارای تعدادی خیابان متصل به هم است سر می‌زنند. معروف‌ترین بازار بارسلون که نامش بازار لا باکوریا است، در خیابان لارامبلا بارسلونا قرار دارد که برای علاقه‌مندان به خرید گزینه‌ای بی‌نظیر است.

بهترین و تازه‌ترین محصولات را از این بازار می‌توانید خریداری کنید. فروشگاه‌ها و همچنین مکان‌های تجاری در طبقه اول خیابان و هم سطح آن هستند و در برخی از آن‌ها در طبقات بعدی ساختمان‌هایی با معماری جالب و بی‌نظیر را خواهید دید.

بخش های مختلف خیابان لارامبلا

خیابان لارامبلا بارسلونا دارای ۵ بخش می‌باشد، بخش اول آن نام یک چشمه آشامیدنی است که این آب از چشمه کانالتز جاری شده است و مردم معتقد هستند که هر کس از آن بنوشد به بارسلونا باز می‌گردد، ملاقات‌های هواداران بارسلونا نیز در این مکان صورت می‌گیرد. نام بخش دوم به معنی پرندگان است زیرا قبلاً بازار پرنده بوده است. بخش سوم به نام صومعه‌ای است که اکنون وجود ندارد و خطوط گل نامگذاری شده است.

بخش بعدی به نام صنف سفالگران است که محل زندگی اعضای آن‌ها در اینجا بوده و تأسیس آن در قرن ۱۳ بوده است. بخش پایانی خیابان گسترش یافته است، نامگذاری آن بعد از صومعه سانتا مونیکا صورت گرفته است که در بخش غربی واقع بود و سپس به مرکز سانتا مونیکا مبدل شد که مرکزی فرهنگی است و در آن تأسیسات چند رسانه‌ای مدرن نمایش داده می‌شود.

خیابان لارامبلا بارسلونا را بیشتر به صورت جمع یعنی لاس رامبلاس صدا می‌زنند زیرا از چند خیابان متصل به هم تشکیل شده است. آغاز این خیابان از فواره رامبلا است که در میدان پالکا کاتالونیا می‌باشد و از خیابان‌هایی به نام‌های رامبلا استودیس، رامبلا فلورز، رامبلا کاپوچین و رامبلا سانتا مونیکا عبور می‌کند تا در نهایت به خیابان جدیدی به نام رامبلا دلمار برسد. رامبلا دلمار به مرکز خرید مارمگنوم ختم می‌شود که برای خرید کردن مناسب می‌باشد.

خیابان لارامبلا بارسلونا هم به مرکز شهر و هم به دریا می‌رسد. این خیابان در بین دو منطقه قدیمی بارسلون واقع شده است که شامل منطقه توریستی گوتیک و منطقه قدیمی و شیک ال راوال می‌باشد. در این خیابان رقصنده باله، افرادی شبیه گلادیاتور، رقصنده‌های فلامنکو و… را خواهید دید که سرگرم‌تان می‌کنند.

بخش های مختلف خیابان لارامبلا | یوروپ تورز

سوالات متداول خیابان لارامبلا بارسلونا

لقب خیابان لارامبلا بارسلونا چیست؟

خیابان لارامبلا بارسلونا از معروف‌ترین خیابان‌های شهر بارسلون کشور اسپانیا است و آن را قلب تپنده شهر می‌دانند.

در این خیابان چه هتل هایی جهت اقامت وجود دارد؟

هتل‌های ۴ ستاره این خیابان هتل مونت کارلو، رویال رامبلاس و هتل ۱۸۹۸ می‌باشند که اقامتی به یادماندنی برای شما رقم می‌زنند.

خیابان لارامبلا بارسلونا دارای چند بخش است؟

خیابان لارامبلا بارسلونا دارای ۵ بخش می‌باشد، بخش اول آن نام یک چشمه آشامیدنی است که این آب از چشمه کانالتز جاری شده است و مردم معتقد هستند که هر کس از آن بنوشد به بارسلونا باز می‌گردد، ملاقات‌های هواداران بارسلونا نیز در این مکان صورت می‌گیرد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!