بازدید از خانه انوره دو بالزاک در پاریس

بازدید از خانه انوره دو بالزاک در پاریس

خانه انوره دو بالزاک یکی از 14 موزه برتر شهر پاریس است که از اول ژانویه 2013 توسط  مؤسسه دولتی Paris Musées اداره می شود. این خانه یکی از دیدنی ترین مکان های گردشگری در این به شمار می رود که به خوبی نمیانگر زندگی نویسنده معروف و محبوب فرانسوی را به تصویر می کشد.

در صورتی که قصد سفر به شهر دیدنی پاریس را دارید حتما به شما توصیه می کنیم بازدید این خانه را نیز در لیست مقاصد گردشگری خود قرار داده و از دیدن آن نهایت لذت را ببرید.

این مجموعه شامل بخش های متعددی می باشد که در ادامه به معرفی ان ها می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

خانه انوره دو بالزاک در فرانسه

در سال 1840 زمانی که بالزاک از دست طلبکاران خود فرار کرد به این خانه امده و در یکی از طبقات آن با نام مستعار آقای د بروگنول به عنوان صاحب خانه زندگی کرد. او در طبقه سوم یک آپارتمان که در واقع، آخرین طبقه ی ساختمان بود ساکن شد و حدودا 7 سال را در آن خانه مشغول زندگی و نوشتن بهترین آثارش بود. جالب است بدانید بالزاک در خانه های متعددی ساکن بوده و این تنها انه بازمانده از دوران زندگی این نویسنده فرانسوی می باشد که در یک باغ بزرگ و زیبا قرار گرفته است و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان می باشد.

منطقه ای که خانه انوره دو بالزاک در آن قرار دارد به خودی خود می تواند برای گردشگران جذاب و دیدنی باشد در این منطقه دیدنی  رستوران ها، مغازه ها، نانوایی های محلی و بازارهای بسیاری وجود دارد که می توانید قبل یا بعد از دیدن موزه و خانه چند ساعتی را در آن به گشت و گذار بپردازید و تجربه های جدیدی را کشف کنید.

خانه انوره دو بالزاک

موزه اونوره دو بالزاک در پاریس

ایده راه اندازی موزه در خانه انوره دو بالزاک در سال 1908 و توسط فردی به نام لویی بودیه رویامونت ایجاد شد، آقای رویامونت انه بالزاک را در آن سال اجاره کرد و به یک موزه دیدنی تبدیل نمود. دو سال بعد یعنی در سال 1910 این موزه با حضور وزیر هنرهای زیبایی فرانسه به طوری رسمی افتتاح و راه اندازی شد. در سال 2002 زمین های اطراف خانه بالزاک را شهرداری پاریس به بهانه وسعت بخشیدن به آن ها خرید اما به دلیل برخی مشکلات پیش آمده از انجام این کار سرباز کرد و زمین های اطراف موزه را در معرض فروش قرار داد.

از انجایی که مناطقی که قرار بود به فروش برسند تحت حفاظت نبودند و خریداران می توانستند آن محل را تخریب نموده و به جای آن، هر ساختمان دیگری را در آن قسمت بنا کنند؛ از این رو افراد بسیاری با این امر مخالفت نموده و اعتراض کردند. با وجود این، امروزه این مکان به یکی از موزه های دیدنی در شهر پاریس تبدیل شده که ناگفته های زندگی یک نویسنده معروف جهانی را به تصویر می کشد و فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان و طرفداران بالزاک می باشد.

موزه بالزاک در شهر پاریس را می توان یکی از سه موزه مهم این شهر دانست که  در حوزه ادبی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

خانه انوره دو بالزاک

بازسازی موزه و خانه انوره دو بالزاک

در سال 2012 ، خانه بالزاک به منظور رعایت استانداردهای فعلی بازسازی شد و اکنون از ظاهر مدرن تری برخوردار است. در سال 2018 برای بازسازی موزه و خانه انوره دو بالزاک اقداماتی نیز صورت گرفت و کار بازسازی حدودا یکسال طول کشید. موزه بالزاک پس از یکسال بسته بودن دوباره در 23 ژوئیه سال 2019 به روی علاقمندان علم و هنر باز شد. در طی این بازسازی علاوه بر بازسازی فضای سبز و باغ اطراف خانه، برخی امکانات مناسب جهت عبور و مرور آسان معلولین ایجاد شد، محل رفت و آمد عمومی نیز مورد بازسازی قرار گرفت. در طی این بازسازی، محلی برای پذیرش بازدیدکنندگان نیز ساخته شد اما شکل ظاهری خانه دست نخورده باقی مانده است.

از طرفی یک کافه در این محل احداث شده است و بازدیدکنندگان می توانند پس از بازدید مجموعه، به کافه مراجعه کرده و طعم لذیذ یک نوشیدنی گوارا را به همراه کیک و شیرینی های بی نظیر فرانسوی تجربه کنند.

خانه انوره دو بالزاک

آثار دیدنی در خانه بالزاک

از جمله مهم ترین مواردی که می توانید در موزه خانه انوره دو بالزاک ببینید دست نوشته های اوست که حاکی از تفکرات عمیق و تراوشات ذهنی این نویسنده بزرگ می باشد. در این موزه می توانید برخی از مدارک نویسنده و نامه های امضا شده اش را نیز ببینید. شاید دیدن عصای بالزاک که به عصای فیروزه ای معروف است که در سال 1834 از لوکین هدیه گرفته است، در این موزه برایتان جالب باشد و جالب تر از آن کتری است که برای دم کرن قهوه از آن استفاده می کرد، که حرف اول اسم بالزاک بر روی آن حک شده است. 

گفتنی است که او این کتری را به همراه یک گلدان قهوه ای رنگ در سال 1832 از زولما کارود دوست دیرینه خود هدیه گرفته است و برایش بسیار ارزشمند بود.

خانه انوره دو بالزاک

تابلوهای رنگ روغن در موزه بالزاک

 از دیگر بخش های دیدنی موزه بالزاک می توان به تابلوهای هنری اشاره کرد که او در طی سال های حیاتش ان ها را خریداری کرده و در خانه خود نصب نموده است، این آثار مربوط به چاپه ای قرن نوزدهم هستند که توسط هنرمندان مشهور از جمله پاول گاوارنی ، هونوره داومیر ، گراندویل و هنری بوناونتور مونیر ایجاد شده اند.

میز و صندلی کارش از دیگر دیدنی های این موزه است که تبا دیدن آن نوشتن بزرگترین آثار جهانی توسط این نویسنده در ذهن بازدیدکنندگان به خوبی تداعی می شود. در میان آثار دیدنی این موزه می توانید نمونه هی برجسته ای از آثار نقاشی شده توسط لوئیز آگوست بیسون نیز ببینید. این آثار شامل یک پرتره از مادر بالزاک ببینید.

خانه انوره دو بالزاک

مجسمه های بالزاک در موزه

دیگر آثار مربوط به پرتره های مختلفی از خود بالزاک می باشد و یکی دیگر از این نقاشی های روغنی مربوط به پرتره ای از پدرش، فرانسوا بالزاک است. مجسمه های متعددی که از بالاتنه بالزاک در سمت زیرزمین این موزه در معرض بازدید قرار گرفته اند نیز از دیدنی ترین بخش های موزه خواهند بود. این مجسمه ها توسط مجسمه سازان متعددی از جمله اوگوست رودن خلق شده اند و نمای بسیار دیدنی و زیبایی دارند.

خانه انوره دو بالزاک

کتابخانه موزه بالزاک

از سال 1971در  طبقه همکف این خانه کتابخانه ای برپا شد که بسیاری از نسخه های خطی نویسنده ، نسخه های اصلی، تصاویر و کتاب هایی که توسط بالزاک حاشیه نویسی و امضا شده اند را در خود جای داده است.

این کتابخانه بیش از 15000 اثر هنری و اسناد مربوط به بالزاک و دوران او را در اختیار دارد و حاوی روزنامه ها و مجلات و بسیاری از آثار ادبی قرن 19 نیز در آن قرار دارند. در این کتابخانه علاوه بر آثار متعدد نویسنده بزرگ، بالزاک، آثار مختلفی از دوست و تحسین گر او یعنی تئوفیل گوتیه نیز خواهید دید. در این بین تمام آثار مرتبط این دو هنرمند نیز در این کتابخانه در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

خانه انوره دو بالزاک

کتابچه راهنمای کودکان

هر چند بازدید این مکان دیدنی برای افراد بالای 15 سال مناسب تر است اما لازم است بدانید در صورت بازدید کودکان 8 الی 9 ساله از خانه انوره دو بالزاک نیز یک کتابچه راهنما در اختیار آن ها قرار داده می شود تا آن ها را با زندگی این نویسنده فرانسوی به خوبی آشنا کند. در این کتابچه معماهایی آمده که کودکان با حل کردن آن ها می توانند دانستنی های بسیاری را درباره زندگی بالزاک یه دست آورند و بازدید از این مکان اطلاعات بسیاری را بر دانسته هایشان افزوده کند.

خانه انوره دو بالزاک

نمایشنامه های برگزار شده در خانه انوره دو بالزاک

جالب است بدانید در این خانه طی سال های متمادی نمایشنامه های متعددی نیز روی پرده رفته و افراد بسیاری بای بازدید این نمایشنامه ها به این خانه دیدنی آمده اند. از جمله این نمایشنامه ها می توان به The Muse of the Department “موزه بخش” که در سال 1993 اجرا شد اشاره نمود. نمایشنامه Letters of Two Brides “نامه های دو عروس” نیز دو بار در خانه انوره دو بالزاک در سال های 1994 و 1999 بر روی پرده رفته است.

نمایشنامه اوژنی گراندل نیز در سال 1998 از دیگر نمایش های اجرا شده در این خانه بوده است. و اما از جمله آخرین نمایشی که در سال 2012 در خانه انوره دو بالزاک به اجرا درآمد می توان به نمایشنامه Seraphita “سرافیتا” اشاره نمود که اوریل زوهار آن را کارگردانی کرد و بازیگر معروف فرانسوی “باربارا همان نیز در آن نقش آفرینی نمود.

خانه انوره دو بالزاک

بازدید از خانه انوره دو بالزاک

لازم است بدانید بازدید از محیط کلی خانه انوره دو بالزاک، باغ اطراف آن و نمایشگاه دائمی برای عموم آزاد بوده و رایگان است. اما برای بازدید از نمایشگاه های موقتی که در این خانه برگزار می شود مبلغی به عنوان ورودی باید پرداخت کنید که در شرایط مختلف این هزینه ورودی متفاوت می باشد. ورود به نمایش های موقتی برای کلیه بازدید کنندگان زیر 13 سال رایگان است.  خانه انوره دو بالزاک در تمامی روزهای هفته باز است به جز روزهای دوشنبه. خانه انوره دو بالزاک در منطقه 16 ام شهر پاریس، پلاک 47 قرار دارد، این خانه در منطقه روستایی پس در غرب شهر پاریس واقع شده است.

برای رفتن به خانه بالزاک در شهر پاریس می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و RER استفاده کنید. نزدیک ترین ایستگاه های مترو و RER به این خانه را می توان ایستگاه passy  و candy avenue du Président دانست.  خانه انوره دو بالزاک در نزدیکی موزه کلمانسو و برج ایفل قرار دارد از این رو می توانید بازدید از این سه مکان دیدنی را در یک روز قرار داده و از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرید. گفتنی است که از طبقه سوم خانه انوره دو بالزاک نمای زیبای برج ایفل بسیار دیدنی می باشد و می توانید از این مکان دید خوبی بر شهر زیبای پاریس داشته باشید.

خانه انوره دو بالزاک

ساعات کار موزه خانه بالزاک

این موزه از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعدازظهر باز است. دوشنبه ها و تعطیلات عمومی و فرانسه، از جمله روز سال نو، اول ماه مه و روز کریسمس تعطیل است. کتابخانه این مجموعه، بین سه شنبه تا جمعه از ساعت 12:30 تا 5:30 بعد از ظهر و شنبه از 10:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر (به جز در تعطیلات عمومی) باز است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!