آشنایی با جنگل شهر فرانکفورت و برج چوبی آن

آشنایی با جنگل شهر فرانکفورت و برج چوبی آن

جنگل شهر فرانکفورت، به جرات می توان گفت یکی از دیدنی ترین مکان ها در شهر فرانکفورت، جنگل شهر فرانکفورت است. این جنگل که یکی از بزرگترین جنگل های درون …

به جرات می توان گفت یکی از دیدنی ترین مکان ها در شهر فرانکفورت، جنگل شهر فرانکفورت است. این جنگل که یکی از بزرگترین جنگل های درون شهر فرانکفورت است، 1200 هکتار مساحت دارد و مکان بسیار مناسبی برای طبیعت گردی می باشد. چناچه قصد سفر به آلمان و شهر فرانکفورت را دارید حتما به شما توصیه می شود از این مکان دیدنی بازدید کرده و لذت سفر خود را دو چندان کنید.

جنگل شهر فرانکفورت | یوروپ تورز

نگاهی کلی به جنگل شهر فرانکفورت

جنگل شهر فرانکفورت یا همان جنگل استدوالد در بخش جنوبی و در 7 کیلومتری جنوب شهر فرانکفورت قرار دارد و وسعت بسیاری از مناطق شهر را پوشش می دهد. این مناطق شامل مناطقی از قبیل شووانهایم ، نیدراد ، ساخسن هاوزن، اوبراد و همچنین قسمت های شمالی منطقه Stadtteil Flughafen  می باشد. این جنگل دارای 4 مسیر طبیعی به عنوان گذرگاه است و مکان های متعددی نیز برای انجام ورزش دارد.

وجود گونه های مختلف گیاهی در جنگل، محبوبیت این مکان را دو چندان کرده و برای بسیاری از علاقمندان به طبیعت جذابیت دارد. هر چند این مکان در گذشته به عنوان چراگاه کشاورزان مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه جنگل شهر فرانکفورت مکان بسیار محبوبی هم برای اهالی شهر فرانکفورت می باشد و هم برای گردشگران خارجی به عنوان یک جاذبه دیدنی و جذاب به شمار می رود.

تاریخچه جنگل فرانکفورت

در زمینه تاریخ جنگل شهر فرانکفورت لازم است بدانید، قدمت این جنگل به سده سیزدهم میلادی برمی گردد. بخش بزرگی از جنگل شهر فرانکفورت در سال 1221 توسط امپراتور فردریک دوم به شوالیه های توتونی بخشیده شد. هدف امپراطور از این امر دادن حق و اجازه چرا در جنگل به نفع شوالیه ها بود. گفتنی است تا مدت ها بعد شوالیه ها در این بخش ها به چرا پرداخته و از این مناطق بهره می بردند.

اما در سال 1372 فرانکفورت جنگل را از امپراتور چارلز چهارم خریداری کرد و می خواست این حق چرا را از شوالیه ها بازگرداند. این بازگرفتن حق چرا از شوالیه ها سر آغاز جنگ 100 ساله ای شد که در نهایت و در سال 1484 با سازش پایان یافت و در نتیجه ی آن، برای چرا در جنگل باید مبلغی از سوی کشاورزان پرداخت می شد که البته زمین های تحت چرای کشاورزان نیز محدود و مشخص شده بودند.

جالب است بدانید هنوز هم می توان سنگ چین هایی که این محدوده را مشخص کرده بودند، مشاهده کرد. نام این مسیر Schäfersteinpfad و یا Stone Shepherd می باشد.

امکانات جنگل شهر در فرانکفورت

این مکان تفریحی دارای 1600 صندلی است که در سرتاسر جنگل وجود دارد و در حین پیاده روی در جنگل می توانید گهگاهی روی آن ها نشسته و پس از استراحتی کوتاه مدت، دوباره مسیر پیاده روی خود را در جنگل شهر فرانکفورت ادامه بدهید. علاوه بر این لازم است بدانید، در جنگل شهر فرانکفورت 25 کلبه و آلاچیق نیز وجود دارد و در صورت مساعد نبودن هوا و بارش های ناگهانی این امکان را دارید تا از این آلاچیق ها استفاده کنید.

هر چند که استفاده از آلاچیق ها برای نشستن های طولانی مدت و در امان بودن از نور آفتاب نیز مناسب بوده و در صورتی که قصد صرف ناهار در جنگل را دارید، می توانید از این کلبه ها استفاده کنید. از دیگر امکانات جنگل شهر می توان به پارکینگ آن اشاره نمود. بنابراین در صورتی که با ماشین برای دیدن جنگل شهر فرانکفورت می روید، لازم است بدانید در نزدیکی این جنگل یک پارکینگ مجزا وجود دارد و استفاده از این پارکینگ برای عموم آزاد بوده و رایگان است. وجود سرویس بهداشتی تمیز و مرتب از دیگر امکانات رفاهی جنگل شهر فرانکفورت می باشد.

تفریحات در جنگل شهر فرانکفورت

جنگل شهر فرانکفورت یک شبکه مسیری به طول 450 کیلومتر دارد که مسیری بسیار مناسب برای پیاده روی در این جنگل سرسبز و خوش آب و هوا می باشد. به طوری که بسیاری از اهالی این شهر روزانه از این مسیر جهت پیاده روی و تفریحات سالم استفاده می کنند. علاوه بر این، لازم است بدانید جنگل شهر فرانکفورت دارای 6 زمین بازی است که علاوه بر بزرگسالان، مکان بسیار مناسبی برای تفریح، بازی و ورزش کودکان نیز به شمار می رود.

در واقع می توان گفت جنگل شهر فرانکفورت مکان تفریحی مناسبی برای تمامی اعضای خانواده است چرا که در مسیرهای پیاده روی این جنگل علاوه بر امکان دوچرخه سواری و انجام ورزش دو نیز وجود دارد، به طوری که از مسیر 450 کیلومتری پیاده روی در جنگل، حدودا 150 کیلومتر آن را به دوچرخه سواری اختصاص داده اند.

جنگل شهر فرانکفورت مکان مناسبی برای پیک نیک های خانوادگی نیز می باشد و شما می توانید یک ناهار دورهمی و لحظاتی بسیار خوش را نیز با اعضای خانواده در این جنگل زیبا و سرسبز داشته باشید. امن بودن فضای جنگل نیز این امکان را برایتان فراهم می کند تا کودکان خود را با خیالی آسوده در زمین های بازی سپرده و لحظات شادی را برایشان رقم بزنید.

اجاره دوچرخه در جنگل فرانکفورت

در صورتی که قصد دوچرخه سواری در جنگل را دارید، خبر خوب اینکه می توانید از متصدی زمین های بازی این جنگل دوچرخه مورد نظر خود را برای ساعاتی اجاره کرده و از این تفریح سالم نهایت لذت را ببرید. لازم است بدانید هزینه پرداختی برای اجاره دوچرخه در این جنگل مناسب بوده و تنها با ارائه کارت شناسایی امکان اجاره آن برایتان امکانپذیر است. جالب است بدانید علاوه بر اجاره دوچرخه به بزرگسالان، این امکان را دارید تا برای کودکان خود نیز دوچرخه های سایز کوچک تر را اجاره کنید.

برج جنگل فرانکفورت

علاوه بر هوای تمیز و طبیعت بی نظیر جنگل شهر فرانکفورت در کنار تفریحات پیاده روی، دوچرخه سواری و گشت و گذار در این جنگل، نباید از برج آن غافل ماند. این برج که در سال 1931 ساخته شده است، نمای پانورامای شگفت انگیزی از شهر را برایتان به ارمغان می آورد.

تفریحات در جنگل شهر فرانکفورت | یوروپ تورز

این برج اساسا از چوب ساخته شده، 43 متر ارتفاع دارد و دارای 196 پله است. اگر قصد بالا رفتن از این همه پله را دارید، نگران نباشید چرا که هر مجموعه از پله ها دارای یک محل نشیمن است، بنابراین می توانید در حالی که در مسیر خود به بالا یا پایین می روید لحظاتی را نیز استراحت کنید. شاید بتوان گفت جذاب ترین بخش در بازدید از جنگل شهر فرانکفورت بالا رفتن از برج جنگل و دیدن نمای شهر از آن ارتفاع می باشد. از بالای برج منظره ای نفس گیر از آسمان شهر به چشم می خورد.

منظره از بالای فرانکفورت و حومه آن باید یکی از بهترین منظره های شهر باشد که قطعا تجربه دیدن آن ارزش بالا رفتن از آن همه پله را دارد. در هنگام بازدید از این برج حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید و از ثبت چنین منظره زیبایی در ارتفاعات جنگل شهر فرانکفورت غافل نشوید. دیدن آسمان آبی از بالای برج و همچنین هواپیماهایی که در حال فرود به فرودگاه شهر فرانکفورت هستند نیز از دیدنی های بی نظیر بالای برج می باشد که واقعا فوق العاده و بی نظیر است.

کافی شاپ جنگل شهر فرانکفورت

در پایین برج جنگل شهر در فرانکفورت یک کافی شاپ وجود دارد که می توانید پس از یک گشت روزانه به آنجا رفته و با خوردن یک کیک خوشمزه و قهوه تازه، انرژی بیشتری یافته و قوای جدیدی بیابید. این کافه که نمای بسیار زیبایی دارد به یکی از مکان های محبوب و شلوغ در فصل های بهار و تابستان می باشد. در صورتی که به کافه رستوران برج جنگل شهر فرانکفورت می روید، به شما توصیه می کنیم حتما کیک های این کافه را امتحان کنید، چرا که کیک های این کافه واقعا خوشمزه و لذیذ هستند.

حوضچه وسط جنگل شهر در فرانکفورت

یکی دیگر از دلایل محبوبیت جنگل شهر فرانکفورت، وجود حوضچه ای زیبا در وسط آن است. این حوضچه که یک نمای بسیار زیبایی دارد مکان مناسبی برا گرفتن یک عکس یادگاری بسیار زیبا و ماندنی است. وجود یک پل چوبی بر روی حوضچه زیبایی این حوضچه را دو چندان کرده و می توان پیش زمینه بسیار مناسبی برای گرفتن عکس های رمانتیک دو نفره نیز باشد.

دسترسی به جنگل شهر در فرانکفورت

اگر اهل پیاده روی هستید می توانید فاصله کوتاهی از مرکز شهر را تا رسیدن به جنگل پیاده روی کرده و به این مکان دیدنی برسید. اما اگر بخواهید با وسیله نقلیه برای بازدید جنگل شهر فرانکفورت بروید، ما اتوبوس را به شما پیشنهاد می کنیم چرا که هم قیمت مناسبی دارد و هم راحت ترین و بهترین مسیر دستیابی به جنگل است. برای این کار می توانید از مرکز شهر سوار اتوبس خط 48 شده و به مقصد خود یعنی جنگل دیدنی شهر برسید.

هزینه ورودی جنگل شهر

بازدید از این مکان دیدنی رایگان است و برای عموم آزاد می باشد. لازم است بدانید استفاده از تمامی امکانات این جنگل از جمله آلاچیق ها، پارکینگ و سرویس بهداشتی نیز رایگان بوده و علاوه بر این موارد استفاده از برج جنگل نیز، برای تمامی افراد و سنین آزاد و بدون پرداخت ورودی می باشد. و اما با توجه به آتش سوزی های اخیری که در این جنگل رخ داده، توصیه می کنیم در صورت ورود به این مکان دیدنی از روشن کردن آتش، شکستن چوب درختان و آسیب رساندن به طبیعت زیبای آن جدا خودداری نمایید.

بهترین زمان بازدید از جنگل شهر در فرانکفورت آلمان

از آنجایی که بازدید از این جنگل، وجه طبیعت گردی دارد لذا می توان آن را فرصتی مناسب برای علاقمندان به طبیعت دانست. اگر به دنبال بهترین زمان برای بازدید از جنگل شهر هستید لازم است بدانید این جنگل در تمامی فصل های سال، نمایی زیبا و دیدنی دارد.

به طوری که درختانش در بهار شکوفه های زیبایی داده و با سرسبز شدن زمین فضای بسیار مطلوبی را ایجاد می کند. از طرفی نمای پاییزی جنگل، دیدن ترکیب رنگ های زرد و نارنجی و قرمز و همچنین راه رفتن روی برگ های خشک پاییزی لذت دیگری دارد که می تواند بسیار جالب و زیبا باشد. گرفتن عکس در فصل پاییز نیز مناظر دیدنی و بسیار زیبایی را به تصویر می کشد.

اما اگر به دنبال مکانی خوش آب و هوا در فصل تابستان هستید که از خنکای سایه درختانش لذت ببرید می توانید جنگل شهر را انتخاب کنید و یک روز کامل را به گشت و گذار در آن بپردازید. با این اوصاف بازدید از جنگل شهر در فرانکفورت، در فصل زمستان توصیه نمی شود چرا که از نظر آب و هوایی موقعیت مناسبی ندارد. اما اگر عاشق عکاسی در این طبیعت زیبا هستید می توانید مناظر زمستانی را برای بازدید انتخاب کنید.

بهترین زمان بازدید از جنگل شهر در فرانکفورت آلمان | یوروپ تورز

سوالات متداول جنگل شهر فرانکفورت

این جنگل در کجا قرار دارد؟

جنگل شهر فرانکفورت یا همان جنگل استدوالد در بخش جنوبی و در 7 کیلومتری جنوب شهر فرانکفورت قرار دارد و وسعت بسیاری از مناطق شهر را پوشش می دهد.

جنگل فرانکفورت دارای چند سال قدمت است؟

قدمت این جنگل به سده سیزدهم میلادی برمی گردد.

برای بازدید از این جنگل باید هزینه ای پرداخت کنیم؟

خیر، بازدید از این مکان دیدنی رایگان است و برای عموم آزاد می باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!