ثبت شرکت در چک | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در چک | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در چک، یکی از راه‌های آسان و سریع برای اخذ اقامت در این کشور است. اگر متقاضی تجارت در کشورهای عضو شینگن هستید، نخست نیازمند ثبت شرکت تجاری در …

راهنمای کامل ثبت شرکت در چک

ثبت شرکت در چک یکی از راه‌های آسان و سریع برای اخذ اقامت در این کشور است. اگر متقاضی تجارت در کشورهای عضو شینگن هستید، نخست نیازمند ثبت شرکت تجاری در یکی از این کشورها، از جمله جمهوری چک هستید. کشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، بلژیک، بلغارستان، پرتغال، دانمارک، رومانی، سوئد، فرانسه، هلند و چک از جمله کشور‌های عضو اتحادیه ی‌اروپا می‌باشند. بدین منظور موسس شرکت می‌تواند به همراه خانواده خود برای این اقامت طولانی مدت در جمهوری چک اقدام کند.

شما برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت در آن حتی بدون داشتن تحصیلات، تخصص خاص و مدارک زبان انگلیسی و تنها از طریق ثبت شرکت در جمهوری چک می‌توانید، اقدام نمایید.

با راه اندازی تجارت و ثبت شرکت در چک و اخذ اقامت می‌توانید به راحتی در میان ٢٨ کشور اتحادیه ی‌اروپا سفر کنید. هزینه ی‌ زندگی در جمهوری چک به طور متوسط در بین 350 تا 700 دلار است. دانشجویان می‌توانند ٢٠ ساعت در هفته، در جمهوری چک کار کنند. اتباع ایرانی که دارای کسب و کار و عملکرد موفق در ایران هستند و به دنبال راه اندازی کسب و کار مشابه و ثبت شرکت در چک می‌باشند، کافی است که پروسه ثبت شرکت در چک را سپری کنند. در ادامه اطلاعاتی جامع و کامل در رابطه با ثبت شرکت در جمهوری چک داده شده است.

ثبت شرکت در چک | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل | یوروپ تورز

معرفی جمهوری چک

کشور جمهوری چک (Czech Republic) در اروپای مرکزی واقع شده است. شهر پراگ پایتخت این کشور می‌باشد. در همسایگی جمهوری چک کشورهای لهستان، آلمان، اتریش و اسلواکی واقع شده‌اند.تا سال 1918جمهوری چک، بخشی از امپراتوری اتریش محسوب شده و پس از جنگ جهانی اول کشور چکسلواکی به عنوان کشوری مستقل اعلام گردید. برای بازدید از این کشور برای اخذ وقت سفارت چک و ویزای چک زودتر اقدام کنید.

جمهوری چک از سال 1948 تا 1989 با وقوع انقلاب مخملی، به کشوری کمونیستی تبدیل شد و در سال 1993 چکسلواکی به دو کشور چک و اسلواکی تقسیم گردید. سرانجام چک در سال 2004 میلادی عضوی از اتحادیه اروپا شد.جمعیت جمهوری چک در حدود 10 میلیون و 228 هزار و 744 نفر است و زبان رسمی این کشور چک است.

اقتصاد در جمهوری چک

در حال حاضر جمهوری چک، کشوری با توسعه ی‌اقتصادی رو به رشد و درآمد بالاست؛ که یکی از  کشور‌های کمونیست با پایداری و سطح درآمد بالا محسوب می‌شود. جمهوری چک اقتصادی مبتنی بر بازار آزاد را داراست که ارتباط نزدیکی با اقتصاد اتحادیه اروپا (European Union) دارد.

صادرات از جمهوری چک به کشورهای اتحادیه اروپا  قریب ۸۴ درصد انجام می‌شود. اقتصاد جمهوری چک صادرات محور می‌باشد و اتومبیل‌سازی بزرگترین صنعت این کشور است. میزان بیکاری در جمهوری چک بسیار کمتر از کشور‌های همسایه یعنی لهستان و اسلواکی می‌باشد.جمهوری چک دارای رتبه پنجاه و یکم اقتصاد جهانی است. ۸۵% اقتصاد جمهوری چک، مربوط به بخش خصوصی می‌باشد و مالیات شرکتی از ۲۶% به ۲۴% کاهش یافته و سرمایه گذاری خارجی منعکس‌کننده روند فوق، افزایش یافته است.

تولید ناخالص داخلی این کشور 1/294میلیارد دلار می‌باشد که 4/2 درصد آن در سهم بخش کشاورزی، 7/39 درصد آن در صنعتی و9/57 درصد آن در بخش خدماتی می‌باشد.

دلایل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در جمهوری چک

 ١.به آسانی عضو شدن در اتحادیه ی‌اروپا

٢.قرار‌گیری و استقرار در مرکز اروپا

٣.تشکیل جلسات سرمایه گذاران خارجی

٤.نیروی کار به همراه دستمزد مناسب و با ثبات

٥.پایه‌های اقتصادی بالا

٦.سبک زندگی و فرهنگ بالا

٧.دسترسی راحت برای تامین نیازهای زندگی

٨.سیستم صحیح و کامل برای سرمایه گذاری

ثبت شرکت در جمهوری چک

ابتدا باید شرکت شما ثبت شود و بعد از ثبت شرکت در چک، می‌توان شرکت شما را دارای حقوق و تعهداتی دانست و یک نهاد قانونی محسوب می‌گردد.

مجوز تجاری در جمهوری چک

مجوز تجاری، مجوز کاری است که نوع معاملات و موارد پیگری را مشخص می‌کند، این مجوز بعد از در خواست شما برای ثبت شرکت در چک، توسط دادگاه در طی ١٥ روز صادر می‌شود. وکلات، پزشکی، مترجم، روزنامه نگار و مشاور مالیاتی از جمله مشاغلی هستند که نیازمند مجوز تجاری در جمهوری چک نمی‌باشند. همچنین برای اخذ مجوز ثبت شرکت در چک  نیازمند اقامت موقت در جمهوری چک می‌باشید پس هرچه سریغتر برای اخذ ویزای چک اقدام کنید.

مجوز تجاری در جمهوری چک | یوروپ تورز

ثبت نام تجاری نیازمند مدارکی به شرح زیر می‌باشد:

١. داشتن مجوز تجارت

٢.سند تاسیس‌کننده و یا تفاهم نامه انجمن

٣.نام شرکت و آدرس آن

٤.اجاره نامه شرکت

٥.نمونه امضا کارمندان شرکت

٦.تایید بانک مرکزی برای سرمایه ی‌شرکت

٧.ارائه ی‌عدم سوء پیشینه تمامی کارمندان

و بعد از تهیه ی‌مدارک شما برای تعیین مالیات، نیازمند رجوع به اداره ی‌مالیات خواهید بود؛ همچنین  بعد از گذشت شش الی هفت روز  از استخدام اولین کارمند، نیازمند بیمه ی‌درمانی هستید.

مراحل ثبت شرکت در جمهوری چک

به منظور ثبت شرکت در چک، در ابتدا شما نیازمند انتخاب نام برای شرکت هستید و این نام نباید تکراری باشد. در ادامه، برای ثبت شرکت در چک نیاز به یک آدرس قانونی برای معرفی به اداره ی‌ثبت شرکت‌ها دارید.سپس بر اساس سابقه ی‌تحصیلات و فعالیت خود، نوع فعالیت شرکت را مشخص کنید.

اگر شرکت شما دارای سهامدار می‌باشد میزان سهام هر شخص باید مشخص گردد و همچنین برای شرکت مدیر عامل اصلی تعیین گردد.برای تمام افراد و زیر مجموعه شرکت ارائه گواهی عدم سوء پیشینه ضروری است.در انتها شرکت در اداره مالیات ثبت می‌شود و همه کارمندان به صورت اجباری بیمه خواهند شد.

انواع شرکت در جمهوری چک

١.شرکت از نوع شعب

٢.شرکت از نوع مشارکتی

٣.شرکت از نوع  مسئولیت محدود

٤.شرکت از نوع  سهام مشترک

شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت با سهام مشترک بیشتر از انواع دیگر است و مورد توجه سرمایه گذاران می‌باشد.

شرکت با مسئولیت محدود یا (SRO) در جمهوری چک

کسب و کار با اندازه ی‌کوچک و متوسط خود را به عنوان شرکت با مسئولیت محدود در جمهوری چک ثبت کنید. این نوع از ثبت شرکت در چک بسیار مشهور می‌باشد و می‌تواند با همکاری حداکثر ٥٠ نفر یا یک شخص تاسیس گردد.

حداقل میزان 1 کرونای چک مالیات، در ثبت شرکت با مسئولیت محدود ضروری است.پایه گذاری سهم‌های غیر مالی برای شرکت در ثبت تجاری نیز از ملزومات محسوب می‌شود.پرداخت هزینه حداقل به میزان 30% از منابع اهدایی مالی مرحله ی‌بعدی درخواست برای ثبت شرکت چک از نوع تجاری می‌باشد.

در صورتی که تنها برای شرکت یک مؤسس وجود داشته باشد، سرمایه‌های ثبت شده باید به صورت جامع و قبل از ثبت شرکت تجاری پرداخت شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر است:

اخذ پروانه از اداره ی‌جواز تجارت، مهمترین قدم برای ثبت شرکت در چک با مسئولیت محدود، است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در چک در این نوع شامل عملکرد‌های مؤسس یا اسناد اصلی اساس نامه با ثبت تجاری یا اوراق گزیده شده، برای اداره و هزینه ی‌اجرا می‌باشد.

همچنین یک دوره ی‌٩٠ روزه بعد از صدور مجوز، برای ثبت شرکت در چک وجود دارد.

در جموری چک صاحبان شرکت لازم است که برنامه جامعی برای مالیات بر درآمد را ارائه دهند. همچنین ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده ۱۵ روز بعد از ثبت نام شرکت انجام می‌گیرد و به عنوان آخرین مرحله از اختلاط، از نهاد تازه تشکیل، یک شماره شناسایی مالیات دریافت خواهید کرد.

مدارک بانک از پرداخت 30% سرمایه، امضای شخص و نداشتن سوء پیشینه، برای تمام اعضای شرکت به منظور  اخذ مدارک باید ارائه شوند.

مالیات در جمهوری چک در حدود 19% و در برخی موارد به 5% نیز نزول می‌یابد.

شرکت از نوع با سهام مشترک در جمهوری چک

 در این نوع از ثبت شرکت در چک حداقل نیاز به دو سهامدار به همراه اعضای مشترک هیئت مدیره همچنین با نظارت یک هیئت بازرسی لازم است. برای ثبت شرکت در چک با ابعادی بزرگ کسب و کار، ثبت شرکت با سهام مشترک توصیه می‌شود.

مزایای ثبت شرکت در جمهوری چک

با ثبت شرکت در چک می‌توانید  مالکیت ۱۰۰% را داشته، حتی بدون اینکه نیاز به شریک محلی داشته باشید. دسترسی راحت به تمام نقاط اروپای شینگن برای شخصی که شرکت ثبت کرده، همچنین مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت و امکان درخواست اقامت دائم پس از ۳ سال نیز وجود دارد. همچنین اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا، افتتاح حساب شرکتی و شخصی و استفاده از برند تجاری اروپائی از دیگر مزایای ثبت شرکت در چک است.

مزایای ثبت شرکت در جمهوری چک | یوروپ تورز

هزینه‌ های اداری ثبت شرکت در جمهوری چک

برای صدور مجوز کار هنگام ثبت شرکت در چک و هزینه‌های اداری باید 1000 کرون پرداخت کرده و همچنین برای معاملات صنعتی 10000کرون در نظر گرفت.هزینه معاملات انحصاری صنعتی 20000 کرون و معاملات انحصاری 2000کرون می‌باشد.


سوالات متداول ثبت شرکت در چک

یکی از مزایای ثبت شرکت در چک چیست؟

با راه اندازی تجارت و ثبت شرکت در چک و اخذ اقامت می‌توانید به راحتی در میان ٢٨ کشور اتحادیه ی‌اروپا سفر کنید.

اولین اقدام برای ثبت شرکت در چک چیست؟

به منظور ثبت شرکت در چک، در ابتدا شما نیازمند انتخاب نام برای شرکت هستید و این نام نباید تکراری باشد.

هزینه های اداری ثبت شرکت در چک چقدر میباشد؟

برای صدور مجوز کار هنگام ثبت شرکت در چک و هزینه‌های اداری باید 1000 کرون پرداخت کرده و همچنین برای معاملات صنعتی 10000کرون در نظر گرفت.هزینه معاملات انحصاری صنعتی 20000 کرون و معاملات انحصاری 2000کرون می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

2 نظر

قادر جابر 13 آذر 1397 پاسخ

هزینه و مزایای ثبت شرکت مسولیت محدود در چک چقدر است ؟ شرایط اقامت چگونه است ؟
با تشکر

safaridigaradmin 21 آذر 1397 پاسخ

هزینه های ثبت شرکت در کشور چک با نوع شرکت ها متفائت بوده، در ازای فعالیت در کشور هایی امکان درخواست اقامت نیز امکانپذیر میباشد
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتونید با من در تماس باشید
با تشکر فراوان
بابازاده
۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۵