ثبت شرکت در بلژیک | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در بلژیک | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در بلژیک، گزینه‌ی بسیار عالی محسوب می‌شود که فرد می‌تواند از طریق آن اقامت دائم این کشور را نیز اخذ کند. در نظر داشته باشید که رعایت اصول ثبت‌شرکت …

آیا می‌دانید جدیدترین قوانین ثبت‌شرکت در بلژیک چیست؟ قطعاً افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند به دنبال روشی آسان و مطمئن هستند به طوریکه سرمایه موجودشان حفظ شده و رونق پیدا کند، ثبت‌شرکت در بلژیک گزینه‌ی بسیار عالی محسوب می‌شود که فرد می‌تواند از طریق آن اقامت دائم این کشور را نیز اخذ کند. در نظر داشته باشید که رعایت اصول ثبت‌شرکت در بلژیک بسیار مهم و ضروری است.

ثبت شرکت در بلژیک | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل | یوروپ تورز

شرایط عمومی ثبت شرکت در بلژیک

به طور کلی فردی که قصد ثبت‌شرکت در بلژیک را دارد، باید با دید سرمایه گذاری پیش برود به این معنی که از طریق مراحل ثبت شرکت یک سری اساسنامه شرکت همینطور مدارک مورد نیاز را تهیه کند. مدارک شامل ارائه نمونه امضا، و همینطور فرم‌های مخصوصی است که باید تکمیل شود. فرد نیاز به ارائه کپی پاسپورت دارد. تمامی این مراحل باید در برابر سردفتر در کشور بلژیک انجام شود.

برای راه اندازی شرکت نیاز به ثبت دفتر است و فرد باید یک حساب بانکی در بلژیک افتتاح کند. در نظر داشته باشید که اگر سرمایه گذار خارجی باشد باید تمامی قوانین ” کد مالی بلژیک” به درستی مطالعه کرده و کد مورد نظر را طبق روال قانونی دنبال کند.

ثبت شرکت در بلژیک با مسئولیت محدود

به جرات می‌توان گفت که بهترین و یا حداقل ساده‌ترین نوع ثبت‌شرکت در بلژیک ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. در این نوع شرکت شما نیاز به حداقل یک سهام خواهید داشت که سرمایه اولیه‌ای در این خصوص فراهم شده است.

در این نوع شرکت در ابتدا باید مبلغی مشخص به حساب شرکت واریز شده و سهام مورد نظر منتقل شود البته فرد می‌توانید بیشتر از سهام را نیز به تسلیم خود در آورد. سرمایه اولیه در این کشورها به این صورت است که سهام اولیه تقسیم بندی مشخصی می‌شود و البته امکان عرضه سهام به مردم نیز وجود دارد.

برای عرضه عمومی سهام‌ها باید 50 درصد از سهامداران اصلی شرکت رضایت خود را اعلام کنند. در این مسیر قطعاً فرد می‌تواند با مبلغی مشخص و حتی نه چندان زیاد ثبت شرکت در بلژیک داشته باشد و به نوعی خود را به مهاجرت به این کشور پیشرفته بیشتر کند. امکان تسلیم درصدی سهام‌ها بسیار محدود است و قطعاً فرد متقاضی باید یک سهام و نه کمتر را به تسلیم خود در آورد.

ثبت شرکت در بلژیک با مسئولیت محدود | یوروپ تورز

ثبت شرکت در بلژیک با سهامی عام محدود

به ثبت شرکت در بلژیک با سهامی عام محدود SA/NV می‌گویند. در این نوع شرکت‌ها حداقل دو سهامدار باید موجود باشد به طوری که میزان مشارکت این افراد به مبلغی مورد نظر برسد. در واقع ثبت شرکت در بلژیک به روش عام صحبتی از تقسیم بندی حداقل ارزش سهام نیست. سرمایه موجود تبدیل به سهم‌های قابل انتقال شده و در بازار سهام معتبر عرضه و در صورت نیاز ثبت می‌شود.

نوع دیگری که در این لاین قرار می‌گیرد ثبت شرکت در بلژیک به مشارکت محدود است، در این نوع از ثبت شرکت همانطور که از اسمش پیداست نیاز به شراکت دیده می‌شود که حداقل سه شخص حقیقی و حقوقی با سرمایه‌ای مشخص شرکت را راه می‌اندازند.

میزان مشارکت بین افراد می‌توانید در طول شش ماه اول سال مالیاتی کاهش و یا افزایش یابد. با توجه به دشواری‌های موجود و نوسانات شدیدی که در این ثبت شرکت در بلژیک دیده می‌شود عموماً نوع مشارکت محدود خیلی مرسوم نبوده و عموماً افراد خارجی ترجیح می‌دهند چنین ریسکی را متقبل نشوند. در نظر داشته باشید که تمامی امور در هر سه نوع ثبت شرکت در بلژیک باید طبق اصول و قوانین دنبال شود.

ثبت شرکت در بلژیک در نوع پارتنرشیپ

به طور کلی وقتی که افراد حقوقی و حقیقی نمی‌توانند سرمایه اولیه را فراهم سازند و یا امکان ارائه چنین سرمایه‌ای را به صورت یکجا ندارند می‌توانند به سراغ رابطه‌های پارتنرشیپ بروند. به طور کلی این روابط که از فعالیت‌های تجاری نیز محسوب می‌شود در سه حالت قابل پیگیری است. در حال اول پارتنرشیپ عمومی و یا عادی بوده و در نوع دوم وضعیت به محدود تغییر می‌کند.

نوع سوم از ثبت شرکت در بلژیک با پارتنرشیپ مربوط به سهام است که دارای شرایط خاصی بوده و باید به درستی پیگیری شود. دقت کنید که هر کدام از این انواع دارای شرایط فعالیت خاصی هستند. به نوعی دیده می‌شود که فرد متقاضی ثبت شرکت در بلژیک باید طبق شرایط و هدف خود اقدام به بهترین گزینه کند. در ادامه مطلب سعی می‌کنیم هر کدام از این انواع را به طور دقیق بررسی کنیم. افرادی که سرمایه نداشته اما به ثبت شرکت در بلژیک بهترین کاندیدای این روش هستند و می‌توانند در زمانی مناسب به نتیجه برسد.

ثبت شرکت در بلژیک با پارتنرشیپ عادی

به طور کلی اولین گزینه برای ثبت شرکت در بلژیک در این نوع شفاف‌سازی اهداف اقتصادی است، شخص یا اشخاص می‌توانند یک پارتنرشیپ با نام واحد مشخص را در صورتی که دارای هدف اقتصادی مشترکی است راه بیندازند.

در این نوع فعالیت تجاری عموماً مسئولیتی که برای پارتنر‌ها در نظر گرفته می‌شود در وضعیت نامحدود قرار دارد به این معنی که تمامی تصمیم‌های تجاری می‌تواند توسط هر کدام از اعضا اخذ شود. فرض کنید نیاز است که اساسنامه تغییر کند در این وضعیت نیاز به رأی بدون نام هر کدام از اعضای پارتنر خواهد بود.

در ثبت شرکت در بلژیک با نوع پارتنرشیپ عادی نیاز به هیچ حداقل سرمایه‌ای نیست و در صورتی که شرکت انحلال یافت هر کدام از اعضای سهامداران می‌توانند سرمایه عرضه شده خود را ادعا کنند. به این ترتیب شرایط به نفع کلیه اعضا دنبال خواهد شد.

ثبت شرکت در بلژیک با پارتنرشیپ عادی | یوروپ تورز

ثبت شرکت در بلژیک با پارتنرشیپ (partnership) محدود

این نوع خود به دو دسته تقسیم می‌شود. پارتنرهای فعال و غیر فعال.

در دسته اول یک سری اعضا وجود خواهد داشت که به عنوان پارتنرهای فعال شهرت دارند این افراد تمامی تصمیمات را به عمده می‌گیرد و در واقع قدرت تصمیم‌گیری برای این گروه تام است.

در نوع دوم که مشهور به پارتنرهای غیر فعال است هر یک از اعضا تنها بر روی میزان مشارکتش می‌تواند تصمیم‌گیری کند و به همین ترتیب مسئولیت وی نیز کاهش خواهد یافت و به نوعی محدود به میزان سرمایه خواهد شد.

در این گروه نیز نیاز به سرمایه حداقل نیست و افراد می‌توانند در صورت تمایل سرمایه گذاری کنند در صورتی که فرد در گزینه دوم سرمایه گذاری کند و در واقع از اعضای غیر فعال باشد در صورت انحلال شرکت می‌تواند سرمایه خود را باز پس گیرد و مشکلی در این خصوص برای وی دیده نمی‌شود.

ثبت شرکت در بلژیک محدود به سهام

نوع آخر از دسته بندی‌های انجام شده در بخش 4 مربوط به ثبت شرکت در بلژیک محدود به سهام است. در این نوع پارتنرشیپ نیاز به حداقل سرمایه خواهد بود. این نوع ثبت شرکت در بلژیک توسط پارتنرها و همینطور سهامداران تأسیس می‌شود و قطعاً مسئولیت این گزینه به ارزش سهام هر یک محدود خواهد شد. فردی باید در قالب مسئولیت نامحدود مدیریت این نوع ثبت شرکت در بلژیک را بپذیرد. سهام در این نوع از ثبت شرکت در بلژیک می‌تواند به ثالث انتقال یابد.

ایجاد شعبه و نمایندگی در بلژیک

در این مسیر یک سری از اشخاص خارجی اقدام به راه اندازی شعبات و همینطور نمایندگی‌های شرکت تجاری دعوت می‌شوند، در واقع در این مسیر هم صاحب شرکت و هم فردی که قرار است که نمایندگی وی را داشته باشند می‌توانند سود کنند از دسته روش‌های ارزان و مناسب برای ثبت شرکت در بلژیک محسوب می‌شود. فعالیت‌های اقتصادی نمایندگی‌ها از سوی شرکت بارها مورد بررسی قرار گرفته و در سود نزول اقتصاد روند ادامه متوقف خواهد شد.

ایجاد شعبه و نمایندگی در بلژیک | یوروپ تورز

نکات مهم در خصوص ثبت شرکت در بلژیک

تا به اینجای کار با انواع مختلفی از روش‌های ثبت شرکت در بلژیک آشنا شدیم اما قطعاً انتخاب گزینه مناسب کمی دشوار و عجیب به نظر می‌رسد به طور کلی بهترین گزینه مشاوره با وکیل و یا فردی خبره است که بتواند بهترین روش ثبت شرکت در بلژیک را به شما معرفی کند.

نکات مهم در خصوص ثبت شرکت در بلژیک | یوروپ تورز

جمع بندی ثبت شرکت در بلژیک

ثبت شرکت در بلژیک برای افراد خارجی و افرادی که داخل اتحادیه اروپا (european union) هستند بسیار متفاوت است در واقع بهتر است اینطور بررسی شود که برای ثبت شرکت در بلژیک در ابتدا باید مشخص شود که سرمایه فرد متقاضی چه میزان است سپس شرایطی فراهم می‌شود تا افراد به این نتیجه برسند که در کدام از انواع ثبت شرکت در بلژیک باید فعالیت کنند و در نهایت نیاز به ارائه مدارک و مشخصات شریکان در ثبت شرکت در بلژیک خواهد بود.

بهترین گزینه در این خصوص مشاوره با وکیلی خبره و مشاوری متخصص است.


سوالات متداول ثبت شرکت در بلژیک

مدارک لازم برای کسی که قصد ثبت شرکت در بلژیک را دارد، چیست؟

مدارک شامل ارائه نمونه امضا، و همینطور فرم‌های مخصوصی است که باید تکمیل شود. فرد نیاز به ارائه کپی پاسپورت دارد. تمامی این مراحل باید در برابر سردفتر در کشور بلژیک انجام شود.

یکی از روش‌های ارزان و مناسب برای ثبت شرکت در بلژیک چیست؟

ایجاد شعبه و نمایندگی در بلژیک، در این مسیر یک سری از اشخاص خارجی اقدام به راه اندازی شعبات و همینطور نمایندگی‌های شرکت تجاری دعوت می‌شوند، در واقع در این مسیر هم صاحب شرکت و هم فردی که قرار است که نمایندگی وی را داشته باشند می‌توانند سود کنند.

به طور کلی بهترین روش برای ثبت شرکت در بلژیک چیست؟

به طور کلی بهترین گزینه مشاوره با وکیل و یا فردی خبره است که بتواند بهترین روش ثبت شرکت در بلژیک را به شما معرفی کند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

1 نظر

حامد 20 اسفند 1397 پاسخ

یک خط نگفتی چند یورو برای ثبت شرکت در بلژیک لازمه. خسته نباشید واقعا