ثبت شرکت در استونی | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در استونی | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در استونی، می‌تواند به روش‌های مختلفی صورت پذیرد. برای ثبت شرکت در استونی می‌توانید از راه‌های حقوقی مختلفی استفاده کنید.

ثبت شرکت در استونی می‌تواند به روش‌های مختلفی صورت پذیرد. برای ثبت‌شرکت در استونی می‌توانید از راه‌های حقوقی مختلفی استفاده کنید.

امروز قصد داریم تمامی جوانب در خصوص ثبت‌شرکت در استونی را مورد بررسی قرار دهیم. یک فرد خارجی می‌تواند برای ثبت‌شرکت در استونی از مهم‌ترین روش‌های حقوقی استفاده کند.

ثبت شرکت در استونی | یوروپ تورز

قوانین ثبت شرکت در استونی

بر طبق بررسی‌های انجام شده در قانون تجارت استونی شش نوع مؤسسه اقتصادی در استونی وجود دارد. در این منطقه حقوق و سایر تعهدات سرمایه‌گذاران خارجی و همینطور افرادی که کارآفرینان داخلی محسوب می‌شوند یکسان است.

هر سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند در جمهوری استونی اقدام به ثبت شرکت در استونی کند. قبل از اینکه شرکت را تأسیس کنید در ابتدا باید مناسبترین نوع که از لحاظ حقوقی و همینطور اقتصادی با شما همخوانی دارد را انتخاب کنید.

دقت کنید که این انتخاب تنها در لاین سرمایه مورد نیاز فعالیت نمی‌کند بلکه وضعیت حقوقی شرکت خود را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. اگر بخواهید محبوب‌ترین نوع نهاد حقوق در استونی را معرفی کنیم، می‌توان به شرکت خصوص با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی عام اشاره کرد.

از دیگر انواع موجود می‌توان به مشارکت کامل و مشارکت محدود و همینطور مالکیت فردی اشاره کرد. در ابتدا باید شرکت خود را با هدف آغاز فعالیت‌های تجاری در اداره ثبت شرکت‌ها، به ثبت برسانید. می‌توان با استفاده از بهره‌مندی تور اروپا ابتدا از استوونی دیدن کنید و با این کشور آشنا شوید.

نمایندگی ثبت شرکت در استونی

شرکت‌های حقوقی می‌توانند پیش‌نویس همه اسناد و مدارک لازم را دنبال کرده و حامی حقوق و یک سری منافع شما باشند. مشارکت در سرمایه به سه روش صورت می‌گیرد. از دیگر نکاتی که در ثبت شرکت در استونی مؤثر می‌باشد می‌توان موارد زیر را نام برد:

در روش اول که به مشارکت صددرصد پولی شهرت دارد، پول شما به مدت یک هفته غیر قابل دسترسی است. پس از یک هفته مبلغ شما آزاد خواهد شد.

در نوع دوم که به مشارکت صددرصد غیر پولی مشهور است، شما می‌توانید دارایی و حقوق مالی خود را تبدیل به پول یا سهام عام کنید. ارزیابی این سرمایه‌گذاری به عهده حسابرس‌های بسیار زبردست خواهد بود.

در روش سوم بیش از نصف به صورت نقدی و باقیمانده به صورت غیر نقدی برآورد می‌شود. در این گزینه نیاز به حسابرس برای ارزیابی نخواهید داشت.

نکات مهم در خصوص ثبت شرکت در استونی

یک سری نکات وجود دارد که دانستن هر یک خالی از لطف نیست. ثبت شرکت در استونی بصورت خصوصی که با مسئولیت محدود انتخاب شده است نمی‌تواند سهام خود را به صورت عمومی در مرحله فروش قرار دهد. بنیانگذاران و یا سهامداران شرکت می‌توانند ساکن جمهوری استونی بوده و یا در جای دیگر سکونت داشته باشند. البته این افراد می‌توانند اشخاص عادی و یا نهاد‌های حقوقی باشند.

اسناد و مدارک شرکت باید در دفتر اسناد رسمی به طور دقیق ثبت شود و این موضوع باید با حضور تمامی سهامداران صورت گیرد. قطعاً حضور اعضای هیئت مدیره در این دفاتر بسیار ضروری محسوب می‌شود. اگر شرکت خصوصی با مسئولت محدود ثبت کرده‌اید باید بدانید که شرکت شما یک نهاد حقوقی به شمار می‌رود.

این نکته در خصوص ثبت‌شرکت در استونی بسیار مهم می‌باشد که در شرکت به صورت دوره‌ای یک سری بدهی‌ها و تعهدات مطرح می‌شود که بنیان‌گذاران شرکت به شخصه مسئول چنین تعهداتی نیستند. به این معنی که هر یک از سهامداران تنها مسئول بدهی‌های خود هستند.

شرکت تأسیس شده باید هیئت مدیره داشته باشد، نا نمایندگی و هدایت شرکت خصوصی با مسئولیت را بر عهده بگیرد. هیئت مدیره می‌تواند شامل یک یا چندین مدیر باشد. دقت کنید که مدیران از اشخاص حقیقی انتخاب می‌شوند. لزومی در خصوص سهامدار بودن در شرکت ندارند.

حدود ۵۰ درصد از اعضای هیئت مدیره باید ساکن اتحادیه اروپا از جمله سوئیس، نروژ، ایسلند باشند. وجود هیئت نظارتی در شرکت خصوص با مسئولیت محدود لازم و ضروری است. اعضای این هیئت عموماً سه نفر خواهد بود.

حسابداری به صورت ماهانه تنها در صورتی نیاز است که شرکت دارای‌شناسه مالیات بر ارزش افزوده و یا پرداخت حقوق منظم باشد. در صورتی که چنین شرایطی در شرکت وجود ندارد گزارش‌های سالانه و یا شش ماهه کفایت می‌کند. اگر تعداد کارکنان در شرکت بیش از ۱۰ نفر باشد باید حسابرسی دوره‌ای صورت گیرد.

مراحل ثبت شرکت در استونی

اولیم گام برای ثبت شرکت در استونی انتخاب نام شرکت است. به هر حال باید وضعیت نام شرکت را حداقل در حالت رزرو قرار دهید و یا در صورت تأیید نام شرکت را ثبت کنید. برای ثبت شرکت در استونی نیاز به تهیه اسناد تأسیس دارید که باید به صورت دقیق اقدام به تهیه آن کنید.

مراحل ثبت شرکت در استونی | یوروپ تورز

سرمایه مجاز برای ثبت شرکت در استونی یکی از نکات بسیار مهم محسوب می‌شود. باید حساب پس‌اندازی در یک بانک باز کنید به این ترتیب سقف سرمایه مجاز را رعایت کرده‌اید. اسناد تهیه شده برای در دفتر اسناد رسمی تأیید و مهر شود. این مرحله کمی دشوار و زمانبر است. در نهایت مدارک را برای تأیید به دفتر ثبت نهاد‌های حقوقی تحویل خواهید داد.

هزینه های ثبت شرکت در استونی

دقت کنید که برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در قالب خاص می‌توانند از طریق اینترنت انجام شوند، اگر بنیانگذار واجد شرایط امضای الکترونیکی باشد می‌تواند چنین کاری کند. برای ثبت شرکت در استونی باید یک سری هزینه‌ها را تقبل کنید.

اولین و ارزان‌ترین هزینه برای ثبت شرکت در استونی، هزینه ذکر موقت نام شرکت در نهاد‌های حقوقی است. جدیدترین هزینه برای این کار کمتر از ۲۰ یورو اعلام شده است. در پی  انتخاب ذکر شرکت باید هزینه ثبت شرکت در استونی در دفاتر نهاد‌های حقوقی پرداخت شود که حدود ۵۵ یورو اعلام شده است.

هزینه ثبت دفتر اسناد رسمی که نهایتاً تا ۱۷۰ یورو خواهد بود در گام سوم پرداخت می‌شود و این مرحله از ثبت شرکت در استونی را پشت سر خواهید گذاشت. خدمات حقوق شرکت از گرانترین مبالغی است که باید پرداخت شده و بیش از ۳۴۰ یورو اعلام می‌شود. شما نیاز به تهیه تمبر دارید که هزینه بالایی ندارد و همینطور باید آدرس شرکت خود را ثبت کنید که از دسته هزینه‌های بالا محسوب می‌شود.

به طور کلی و طبق بررسی‌های انجام شده برای ثبت شرکت در استونی بین ۸ تا ۱۲ روز کاری و گاه ۱۴ روز کاری زمان نیاز است. این تخمین برای افرادی است که مدارک کاملی دارند.

ثبت شرکت در استونی و شعبه یک شرکت خارجی

به طور کلی وقتی صحبت از ثبت شرکت در استونی می‌شود، یا واحدی مستقل در میان است و یا یک شرکت خارجی است که فعالیت خود را از طرق شرکت‌های خارجی در جمهوری استونی انجام می‌دهد. این شعبه هرگز نمی‌تواند نهاد حقوقی جداگانه‌ای در نظر گرفته شود. در واقع شرکت مذکور باید فعالیت‌های شعبه را تضمین کرده و متعهد آن باشد.

نقش مدیر عامل در ثبت شرکت در استونی

یکی از مراحل ثبت شرکت در استونی که می‌بایست انجام گردد انتخاب مدیر و یا مدیرانی برای شرکت است. یکی از مدیران باید حداقل در اتحادیه اروپا ساکن باشد. در صورتی که تعداد مدیران انتخاب شده بیشتر باشد هر یک می‌توانند نمایندگی یک شعبه را بر عهده بگیرند. در نظر داشته باشید که ثبت شرکت در استونی نیاز به رعایت یک سری اصول دارد که باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

رعایت اصول ثبت شرکت در استونی

با توجه به تعداد زیاد متقاضیان برای ثبت شرکت در استونی در باب سرمایه‌گذاری یک سری نهاد‌های حقوقی وجود دارد که سعی می‌کنند در این مسیر به شما کمک کنند. ما نیز سعی می‌کنیم با توجه به رزومه درخشان خود شرایطی فراهم سازیم تا در بهترین وضعیت اقدام به ثبت شرکت در استونی کنید.

اعتبار بخشی رزومه موسسه های حقوقی از مهم ترین اصول انتخاب محسوب می شود.

حرف آخر در خصوص ثبت شرکت در استونی

با توجه به این برای ثبت شرکت در استونی سرمایه زیاد مطرح می‌شود قطعاً یک سری سؤالات در ذهنتان نقش بسته است مشاورین ما به صورت شبانه روزی در خدمت شما هستند و ساده‌ترین و سخت‌ترین سؤالات شما را واضح پاسخ خواهند داد.

شما می‌توانید از مشاورین تلفنی رایگان ما بهرمند شوید. مبرهن است که بررسی اطلاعات و شرایط سبب می‌شود بهترین راه برای خود انتخاب کنید. برای ثبت شرکت در استونی تنها با رعایت یک سری اصول می‌توانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

حرف آخر در خصوص ثبت شرکت در استونی | یوروپ تورز

سوالات متداول ثبت شرکت در استونی

یکی از نکات مهم در مورد ثبت شرکت در استونی چیست؟

اسناد و مدارک شرکت باید در دفتر اسناد رسمی به طور دقیق ثبت شود و این موضوع باید با حضور تمامی سهامداران صورت گیرد.

اولین گام برای ثبت شرکت در استونی چیست؟

اولیم گام برای ثبت شرکت در استونی انتخاب نام شرکت است. به هر حال باید وضعیت نام شرکت را حداقل در حالت رزرو قرار دهید و یا در صورت تأیید نام شرکت را ثبت کنید.

نقش مدیران در مراحل ثبت شرکت در استونی چیست؟

یکی از مراحل ثبت شرکت در استونی که می‌بایست انجام گردد انتخاب مدیر و یا مدیرانی برای شرکت است. یکی از مدیران باید حداقل در اتحادیه اروپا ساکن باشد. در صورتی که تعداد مدیران انتخاب شده بیشتر باشد هر یک می‌توانند نمایندگی یک شعبه را بر عهده بگیرند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!