تحصیل در استونی | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در استونی | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در استونی، امروزه تحصیل در کشورهای اروپایی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان و افرادی که به علم و تحصیل علاقمند می‌‌باشند، محسوب می‌شود.

امروزه تحصیل در کشورهای اروپایی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان و افرادی که به علم و تحصیل علاقمند می‌‌باشند، محسوب می‌شود. تحصیل در استونی به عنوان یکی از کشورهای اروپایی همواره مورد توجه بوده است. لذا افرادی که قصد تحصیل در این کشور اروپایی را دارند، باید با توجه به نکاتی که در مورد آن وجود دارد، نسبت به تحصیل اقدام کرده و از ویژگی‌های مثبت آن بهره ‌مند شوند.

ما در این مطلب قصد داریم تا با بررسی راه‌های تحصیل در استونی و نکاتی که در این مورد وجود دارد، افراد را راهنمایی نماییم. چنانچه شما نیز به عنوان یکی از مشتاقان علم و تحصیل و آموزش در دانشگاه‌های معتبر در یکی از کشورهای اروپایی را دارید، متن ما را تا پایان همراهی کنید.

تحصیل در استونی | یوروپ تورز

چرا تحصیل در استونی

همانطور که در متن بالا به آن اشاره شد، تحصیل در کشورهای اروپایی همواره مورد توجه بسیاری از دانشجویان مختلف بوده است. لذا اینکه در چه کشوری برای تحصیل اقدام نماییم، جای بحث دارد. کشور استونی به عنوان یکی از کشورهای صاحب نام در زمینه تحصیل و آموزش می‌باشد. افرادی که قصد دارند برای تحصیل به یک کشور اروپایی بروند، همواره استونی را در گزینه‌های خود مورد توجه قرار می‌دهند. چرایی این موضوع به این دلیل است که کشور استونی، دارای دانشگاه‌های معتبری در اتحادیه اروپا می‌باشد و همین موضوع باعث شده تا کشور استونی به عنوان یکی از کشورهایی که افراد برای تحصیل خود انتخاب می‌‌کنند، قرار بگیرد.

این کشور دانشگاه‌های پرتعدادی دارد و این دانشگاه ‌ها در زمینه‌های مختلف آمو لزشی به افراد آموزش می‌دهند. گفتنی است استادان و افرادی که در این کشور نسبت به آموزش اقدام می‌نمایند، از درجه خوبی در زمینه آموزشی بهرمند هستند. لذا توصیه ما این است که برای تحصیل در خارج از کشور حتما تحصیل در استونی را مورد توجه قرار دهید. در ادامه متن شرایط و زمینه‌هایی که برای تحصیل در کشور استونی موجود می‌باشد را مورد بررسی قرار خواهیم داد و مطمئنا با خواندن این زمینه ‌ها شما نیز به تحصیل در استونی علاقه‌مند خواهید شد.

شرایط تحصیل در استونی

گفتنی است افرادی که قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند، باید شرایط آن را احراز نمایند، تا بتوانند نسبت به تحصیل در آن کشور اقدام کنند. لازم به ذکر است کشور استونی دارای شرایط مختلفی می‌باشد که افراد برای تحصیل در آن باید این شرایط را مورد توجه قرار داده و سپس نسبت به تحصیل اقدام نمایند. لذا افرادی که قصد سفر به این کشور و تحصیل در آن را دارند، باید توجه کنند که این کشور دارای شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل است و از لحاظ علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

گفتنی است دانشگاه‌های این کشور نیز از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی نسبت به ادامه تحصیل و دریافت مدارک خود نسبت به تحصیل در استونی اقدام نمایند. از دیگر شرایطی که افراد باید برای تحصیل در یک منطقه به آن توجه نمایند، شرایط اقتصادی و هزینه‌‌هایی است که باید در آن صرف شود. گفتنی است با توجه به این شرایط خوب تحصیلی بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل و فرا گرفتن آموزش‌های درسی به کشور استونی مراجعه می‌نمایند.

مقاطع تحصیلی برای تحصیل در استونی

یکی از موضوعاتی که برای تحصیل در استونی وجود دارد، این است که این کشور چه مقاطعی را برای تحصیل به دانشجویان و علاقه مندان کسب علم و دانش ارائه می‌دهد. در این مورد می‌توان گفت که کشور استونی تمام مقاطع تحصیلی را برای دانشجویان مهاجر ارائه می‌دهد. لذا شرایط استفاده از این مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت می‌باشد. به طور مثال افرادی که قصد دارند در مقطع لیسانس، تحصیل در استونی را تجربه نمایند، می‌توانند از سه تا چهار سال خدمات تحصیلی این کشور بهره ‌مند شوند.

اما اگر بخواهند در مقطع فوق لیسانس تحصیل نمایند، می‌توانند از دو سال از خدمات تحصیلی در استونی بهره‌مند شوند. لذا مقطع دکترا برای دانشجویان مهاجر ارائه می‌ شود. افراد می‌‌توانند در مقطع تحصیلی دکترا از ۳ تا ۵ سال خدمات تحصیلی بهره ببرند. گفتنی است این مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های مختلف کشور استونی ارائه می‌‌شود و همین موضوع باعث شده افراد برای تحصیل در استونی محدودیتی نداشته باشند.

تاثیر بورسیه شدن برای تحصیل در استونی

کشور استونی به عنوان یکی از کشورهای بسیار خوب در زمینه آموزشی و تحصیلی همواره از افرادی که دارای سوابق علمی خوبی می‌باشند، دعوت به عمل آورده تا با مهاجرت به کشور استونی و اقامت تحصیلی در این کشور در دانشگاه‌‌های معتبر آن تحصیل نمایند. افرادی که بورسیه نامه کشور استونی را برای تحصیل در دانشگاه‌های مختلف آن دریافت می‌نمایند، می‌توانند به راحتی ویزای تحصیلی استونی را دریافت کرده و بدون هیچگونه محدودیتی به کشور استونی برای تحصیل مراجعه نمایند.

تاثیر بورسیه شدن برای تحصیل در استونی | یوروپ تورز

در واقع بورسیه نامه‌ها حکم همان دعوت نامه‌های مختلف در زمینه‌های اقامت کشورهای مختلف را دارند. چنانچه افراد با این بورسیه نامه‌ها مواجه شوند، از شانس بسیار خوبی برخوردار شده‌اند که در یکی از کشورهای بی‌‌نظیر اروپایی برای تحصیل اقدام نمایند. توصیه ما این است که اگر قصد تحصیل در کشور استونی را دارید، حتماً با ارائه مدارک علمی و مدارکی که در سطح دانشگاهی به دست آورده‌اید، بورسیه نامه دانشگاه‌های مختلف استونی را برای تحصیل در این کشور دریافت نمایید.

قوانین تحصیل در استونی

افرادی که قصد تحصیل در استونی را دارند، باید با توجه به قوانینی که در این کشور موجود است، نسبت به تحصیل خود اقدام نمایند. گفتنی است افراد باید در کشور استونی به قوانین و مقررات احترام بگذارند وگرنه با مجازاتی از سوی مسئولان کشور مواجه خواهند شد. افرادی که در کشور استونی ادامه تحصیل خود را انجام می‌‌دهند، می‌ توانند با توجه به مقاطع تحصیلی زمانی را به کارهای پاره وقت بپردازند. هر ساعت کاری در کشور استونی ۷ یورو دستمزد دارد.

چنانچه افراد بتوانند در روز ۳ ساعت کار کنند، چیزی در حدود ۲۱ یورو دریافت کرده ‌اند که این مقدار می‌ تواند کمک خرجی برای تحصیل آنها محسوب شود.

دیگر قوانینی که برای دانشجویان در این کشور وجود دارد، این است که با توجه به مقطع تحصیلی خود باید در زمان تعیین شده تحصیل خود را به پایان ببرند و پس از آن که درسشان به اتمام رسید، به مقصد کشور خود پرواز کنند. البته افراد می‌توانند پس از پایان تحصیل، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند و در این کشور بمانند. گفتنی است افراد باید تمامی این قوانین و مقررات را مو به مو انجام دهند تا در زمان تحصیل در استونی مشکلی نداشته باشند.

چگونگی دریافت ویزا برای تحصیل در استونی

افرادی که قصد دریافت ویزای استونی برای تحصیل در استونی را دارند، باید با توجه به یک سری از نکاتی که در این زمینه وجود دارد، نسبت به این کار اقدام نمایند. گفتنی است دریافت ویزای تحصیلی برای افراد به آسانی امکان‌پذیر نیست. لذا افرادی می‌توانند نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایند که با بورسیه نامه‌ها و شرایط خوب علمی بتوانند نظر مسئولین کشور استونی را به خود جلب نمایند. گفتنی است افراد برای دریافت ویزای تحصیل در استونی، باید ابتدا وقت سفارت استونی این کشور را دریافت نمایند. برای این کار می‌توان به دو روش اینترنتی و حضوری اقدام نمود.

در زمانی که وقت سفارت را دریافت می‌کنید، روزی برای مصاحبه حضوری افراد تعیین می‌شود و افراد می‌‌توانند در آن روز برای ارائه دلایل خود نسبت به تحصیل در استونی به این سفارت مراجعه کرده و مستندات خود را به صورت مکتوب به مسئولین سفارت تسلیم نمایند. لذا مسئولین سفارت با بررسی شرایط فرد متقاضی تحصیل در استونی نسبت به رد یا قبول درخواست آنها برای تحصیل تصمیم‌گیری می‌کنند.

در صورتی که افراد توانستن شرایط لازم برای تحصیل در استونی را احراز نمایند، می‌توانند قدم‌های بعدی برای رفتن به استونی و تحصیل در این کشور را بردارند. پس توصیه ما این است برای دریافت ویزای تحصیل در استونی، سعی کنید مدارک و مستندات خود را به صورت مدون و کامل ارائه دهید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی استونی

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی استونی را دارند، باید یک سری از مدارک را به صورت مکتوب به سفارت استونی ارائه دهند. از مدارکی که افراد برای دریافت ویزای تحصیلی باید در اختیار مسئولین قرار دهند، می‌توان به سه بخش مختلف اشاره کرد. این سه بخش عبارتند از مدارک هویتی و شناسایی افراد که شامل شناسنامه، کارت ملی و  پاسپورت به صورت اصل و رونوشت آن‌ها می‌باشد. دسته دوم مدارک، مدارک علمی افراد که نشان دهنده سوابق آن‌ها در دانشگاه‌های مختلف و رده‌های مختلف علمی می‌باشد.

لذا افراد باید آخرین مدرک تحصیلی خود به همراه مدارج علمی دیگری که دارند را به مسئولین سفارت ارائه دهند. گفتنی است از دیگر مدارکی که افراد باید به سفارت استونی برای دریافت ویزای تحصیل در این کشور ارائه دهند، مدارک اثبات‌کننده تمکن مالی دانشجویان می‌باشد. لذا افراد باید پرینت حساب‌های خود را به سفارت ارائه دهند. افراد حتما باید در زمان ارائه مدارک خود به جمع آوری دقیق این مدارک توجه داشته باشند، تا بتوانند ویزای این کشور را به راحتی دریافت نمایند.

شرایط زندگی در استونی برای دانشجویان

 یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه دانشجویان برای ادامه تحصیل در استونی است، این است که شرایط زندگی به خصوص وضعیت خرج و مخارج در این کشور به چه صورت می‌باشد. در این مورد می‌‌توان گفت کشور استونی به عنوان یکی از کشورهای ارزان اروپایی محسوب می‌شود. لذا افرادی که قصد تحصیل در استونی را دارند، می‌توانند با کمترین هزینه نسبت به تحصیل در این کشور اقدام نمایند. لذا یک خانه دانشجویی در کشور استونی با هزینه ۱۰۰ یورو قابل دریافت می‌باشد.

گفتنی است متوسط خورد و خوراک در این کشور چیزی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو می‌باشد و اگر افراد بخواهند یک زندگی متعادل در دوران دانشجویی خود داشته باشند، در ماه باید مبلغ ۳۰۰ الی ۴۰۰ یورو را در نظر بگیرند. لذا کمک هزینه‌هایی برای تحصیل به افراد مهاجر داده می‌شود. این کمک هزینه با فعالیت‌های اقتصادی که دانشجویان در این کشور انجام می‌دهند، می‌تواند هزینه‌های تحصیل خود را به خوبی انجام دهند. تحصیل در مقاطع مختلف با یکسری از هزینه‌‌ها همراه می‌شود، که افراد باید به این هزینه‌ها نیز توجه داشته باشند.

زبان تدریس دانشگاهی برای دانشجویان

افرادی که قصد تحصیل در استونی را دارند، باید زبان انگلیسی را به عنوان یکی از زبان‌های بین‌المللی فرا گرفته و سپس نسبت به سفر به این کشور اقدام نمایند. گفتنی است افراد می‌ توانند برای آموزش این زبان به کالج‌هایی که در کشور استونی موجود هست، مراجعه کرده و نسبت به یادگیری این زبان اقدام نمایند. لازم به ذکر است افراد قبل از آنکه به کشور استونی بروند، می‌‌توانند در کشور خود نسبت به یادگیری زبان نیز اقدام نمایند.

زبان تدریس دانشگاهی برای دانشجویان | یوروپ تورز

البته این زبان تنها برای آموزش و فراگیری علم و دانش در دانشگاه‌‌ها نمی‌باشد. افراد برای ارتباط برقرار کردن با مردم کشور استونی باید زبان انگلیسی را فرا بگیرند. البته زبان اصلی مردم استونیایی می‌‌باشد که فرا گرفتن و یادگیری این زبان بسیار سخت است. پس بهتر است افراد با یادگیری زبان انگلیسی علاوه بر اینکه در دانشگاه‌‌ها به تحصیل خود می‌پردازند، برای برقراری ارتباط با مردم این کشور نیز از آن استفاده کنند.

دریافت اقامت برای بعد از تحصیل در استونی

یکی از پتانسیل‌هایی که کشور استونی دارد، موقعیت اقتصادی و شرایط شغلی بسیار خوبی است که در این کشور موجود می‌باشد. لذا افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می‌‌توانند پس از پایان تحصیل خود اقامت تحصیلی خود را به اقامت دائم و اقامت کاری تبدیل نمایند. گفتنی است مسئولین کشور استونی با توجه به سیاست‌هایی که دارند، از افرادی که در زمینه‌های مختلف دارای علم و سواد کافی می‌باشند، استقبال می‌کنند.

به همین دلیل افرادی که در زمینه‌های مختلف نخبه می‌باشند و دارای علم کافی هستند، می‌توانند پس از پایان تحصیلشان به سفارت استونی مراجعه کرده و درخواست ویزای دائم و یا کاری این کشور را نمایند. توصیه ما نیز این است که پس از پایان تحصیل حتما به شرایط اقامت دائم و کار در این کشور توجه نمایید و اگر به نتیجه لازم رسیدید، نسبت به دریافت اقامت اقدام نمایید.

وضعیت دانشگاه های استونی و اعتبار مدارک آن ها

یکی از موضوعاتی که در متن بالا به آن اشاره شد، این است که دانشگاه‌‌های استونی به دلیل وضعیت بسیار خوب تحصیلی که در این کشور حاکم می‌باشد، از رده ‌های بالایی برخوردار هستند. گفتنی است دانشگاه‌های استونی در رده‌های خوبی از رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها قرار گرفته‌اند و همین موضوع باعث می‌‌شود تا درجه و اعتبار این مدارک بالا برود.

لذا با توجه به اینکه مدارک کشور استونی و دانشگاه‌های آن از اعتبار بالایی برخوردار هستند، دانشجویان کشورهای مختلف با توجه به اینکه هزینه و خرج و مخارج در این کشور پایین می‌باشد، اغلب دانشگاه‌های استونی را برای تحصیل در این کشور انتخاب می‌کنند.
از نمونه دانشگاه ‌های معتبر کشور استونی که از درجه بالایی برخوردار می‌باشند و در رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها موجود است، می‌توان به دانشگاه‌‌های دانشگاه صنعتی تیلور، آکادمی هنر استونی EAA، دانشگاه تارتور UT، مدرسه بازرگانی استونی EBS و… اشاره کرد. افرادی که قصد دریافت بورسیه برای تحصیل در استونی را دارند، خوب است که به این دانشگاه‌ها توجه بسیاری داشته باشند.

اقدامات متناسب برای تحصیل در استونی

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از اقداماتی که برای تحصیل در استونی باید صورت داد داشته باشیم، می‌ توان گفت افراد قبل از رفتن به استونی باید نسبت به جمع ‌آوری مدارک تحصیلی خود و ارتقا بخشیدن به سطح علمی خود بکوشند تا بتوانند در بهترین دانشگاه‌‌های معتبر این کشور به تحصیل ادامه دهند. افراد برای دریافت ویزا می‌توانند با استفاده از موسسات و وکلایی که در امر دریافت ویزا تبحر خاصی دارند استفاده کرده و به راحتی ویزای خود را دریافت نمایند پیشنهاد ما به شما یوروپ تورز می‌باشد.

گفتنی است قبل از رفتن به این کشور و تحصیل در استونی، سعی کنید زبان استونیایی و اگر فراگیری زبان استونیایی سخت بود زبان انگلیسی را یاد گرفته، تا بتوانید در ارتباطات خود و آموزش در این کشور مشکلی نداشته باشید. دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در استونی را دارند، با توجه به اینکه قیمت ارز در کشور ما کمی بالا می‌باشد، قبل از رفتن باید سعی کنند که منابع مالی خود را تهیه کنند تا در میانه راه به مشکل برنخورند.

نکات مهم برای تحصیل در استونی

در پایان می‌توان گفت استونی به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، واحد پول ملی آن یورو می‌باشد و افراد در سفر خود باید نسبت به تهیه یورو اقدام نمایند. گفتنی است کشور استونی دارای آب و هوای بسیار خوبی می‌باشد و افراد می‌ توانند در سفر خود به این کشور از تابستان‌‌های ملایم و زمستان‌‌های سرد آن استفاده نمایند.

گفتنی است که پایتخت این کشور تالین می‌باشد و دانشگاه‌‌های معتبر آن در تالین موجود هستند. در کل می‌ توان گفت کشور استونی، علاوه بر اینکه کشور مناسبی برای تحصیل می‌ باشد، کشور بسیار خوبی برای اقامت و گردش محسوب می‌ شود. لذا توصیه ما این است که در زمان انتخاب کشوری برای اقامت و تحصیل حتما استونی را به عنوان سرلیست خود قرار دهید.

نکات مهم برای تحصیل در استونی | یوروپ تورز

بحث پایانی در مورد تحصیل در استونی

در پایان می‌ توان گفت کشور استونی به عنوان یک کشور اروپایی دارای زمینه‌های مناسب برای تحصیل می‌باشد. لذا توصیه ما این است که با مراجعه به استونی و استفاده از موقعیت‌های تحصیلی آن در دریافت مدارک معتبر بکوشید. لذا تعداد بسیار زیادی از دانشجویان کشورهای مختلف، همواره استونی را برای تحصیل انتخاب کرده و با مراجعه به آن تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور را مورد استفاده قرار می‌ دهند. امیدواریم که توانسته باشیم نکات خوبی در مورد تحصیل در استونی برایتان بازگو کرده باشیم.


سوالات متداول تحصیل در استونی

چرا تحصیل در استونی؟

کشور استونی به عنوان یکی از کشورهای صاحب نام در زمینه تحصیل و آموزش می‌باشد. افرادی که قصد دارند برای تحصیل به یک کشور اروپایی بروند، همواره استونی را در گزینه‌های خود مورد توجه قرار می‌دهند.

سطح دانشگاه های این کشور چگونه است؟

گفتنی است دانشگاه‌های این کشور نیز از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی نسبت به ادامه تحصیل و دریافت مدارک خود نسبت به تحصیل در استونی اقدام نمایند.

یکی از مزایای بعد از تحصیل در کشور استونی چیست؟

یکی از پتانسیل‌هایی که کشور استونی دارد، موقعیت اقتصادی و شرایط شغلی بسیار خوبی است که در این کشور موجود می‌باشد. لذا افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می‌‌توانند پس از پایان تحصیل خود اقامت تحصیلی خود را به اقامت دائم و اقامت کاری تبدیل نمایند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!