تحصیل در سوئیس | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در سوئیس | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در سوئیس، به دلیل داشتن مزیت‌های بسیار زیادی که دارد طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده است و اگر شما نیز به دنبال تحصیل در یکی از بهترین و …

تحصیل در سوئیس چگونه است؟

کشور سوئیس یکی از بهترین گزینه‌ها و فرصت‌ها در جهت ادامه تحصیل دانشجویان می‌باشد. تحصیل در سوئیس به دلیل داشتن مزیت‌های بسیار زیادی که دارد طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده است و اگر شما نیز به دنبال تحصیل در یکی از بهترین و بی‌نظیرترین کشورهای جهان هستید می‌توانید کشور سوئیس را در اولویت‌های خود قرار داده و لذت داشتن یک زندگی و تحصیل عالی را در این کشور تجربه نمایید. ویزای تحصیلی کشور سوئیس نیز از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در سوئیس می‌باشد.

تحصیل در سوئیس | معرفی - تصاویر - دانشگاه ها | یوروپ تورز

کشور سوئیس

کشور سوئیس یکی از زیباترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی و جهان می‌باشد که با داشتن صنعتی بسیار قدرتمند در تمام زمینه‌ها توانسته است به یکی از بهترین و مدرن‌ترین کشورهای جهان تبدیل شود. توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از افراد از کشورهای مختلف به سوی این کشور روانه می‌شوند که هر کدام از آنها با اهداف بسیار مختلفی سفر خود را شکل می‌دهند.

کشور سوئیس یکی از بهترین موقعیت‌ها و فرصت‌ها برای افراد می‌باشد که می‌توانند در این کشور پیشرفت کرده و آینده بسیار خوبی را داشته باشند. یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین مهاجرت‌هایی که به سوی کشور سوئیس در حال برگزاری است، مهاجرت تحصیلی سوئیس می‌باشد که از زمان‌های دور نیز ادامه تحصیل در این کشور از مهم‌ترین فرصت‌هایی بود که برای هر دانشجویی امکان داشت اتفاق بیفتد.

کشور سوئیس با داشتن حدود 8.5 میلیون نفر جمعیت و 41 هزار و 285 کیلومتر مربع یکی از کشورهای کوچک و کم جمعیت در قاره اروپا به شمار می‌آید. زبان‌های رسمی این کشور نیز فرانسویی، آلمانی و ایتالیایی بوده و دین رسمی آنها نیز مسیحی می‌باشد. در این مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد تحصیل در سوئیس، تحصیل در مقاطع مختلف، هزینه تحصیل در این کشور، مدارک مورد نیاز تحصیل در کشور سوئیس توضیحاتی را به حضورتان ارائه دهیم. اگر شما نیز قصد دارید تا در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید پیشنهاد ما به شما آژانس مسافرتی یوروپ تورز می‌باشد که در تمام زمینه‌ها به شما کمک خواهد کرد.

تحصیل در سوئیس

تحصیل در سوئیس یکی از بهترین و بی‌نظیرترین فرصت‌هایی می‌باشد که ممکن است برای هر دانشجویی به وجود بیاید. در نظر داشته باشید که کشورهای جهان سوم و در حال توسعه، از نظام آموزشی بسیار پیشرفته و آینده شغلی مناسبی برخوردار نیستند به خصوص که نرخ بیکاری نیز در این کشورها بالا بوده و دانشجویان با استعداد این کشورها، به دنبال راهی برای نجات خود از این وضعیت می‌گردند.

همین امر سبب شده تا دانشجویان در مقاطع مختلف به دنبال ادامه تحصیل در کشورهای خارجی و پیشرفته باشند و بسیاری از این دانشجویان نیز کشورهای اروپایی را مقصد اصلی برای تحصیل انتخاب می‌کنند که بی‌شک در این میان کشور سوئیس نیز یکی از مهم‌ترین و بهترین گزینه‌های برای ادامه تحصیل دانشجویان می‌باشد.

امروزه علاوه بر دانشجویان غیر اروپایی، دانشجویان اروپایی نیز به دنبال ادامه تحصیل در سوئیس هستند و هر کدام از آنها سعی بر آن دارند تا بتوانند پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را به دست آورده و از بهترین و با کیفیت‌ترین تحصیل در این کشور برخوردار شوند. اگر شما نیز به دنبال یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان برای ادامه تحصیل هستید می‌توانید کشور سوئیس را به همین منظور انتخاب نموده و به تحصیل بپردازید.

تحصیل در سوئیس در مقطع دبستان

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم افراد در مقاطع مختلف به دنبال تحصیل در این کشور هستند که یکی از این مقاطع، دوره ی‌دبستان می‌باشد و والدین بسیار زیادی به دنبال این هستند که فرزند خود را برای گذراندن تحصیلات بسیار عالی روانه کشور سوئیس کنند. دوره ی‌دبستان در این کشور بین 7 تا 15 ساله را شامل می‌شود. به بیان دیگر دوره ی‌دبستان در این کشور 8 ساله می‌باشد که به دو گروه تک معلمی و دو معلمی تقسیم بندی می‌شود.

توجه داشته باشید که کیفیت آموزش در این دوره به قدری بالا می‌باشد که دانش‌آموزان وقتی وارد دوره ی‌دبیرستان می‌شوند از بسیاری علوم و دروس آگاهی کامل دارند. بیشتر دروس در این دوره همراه با تحقیقات میدانی صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان بیشتر به جای اینکه در کلاس‌های درس به حفظ کردن مطالب بپردازند در محیط اطراف خود به شکل عملی دروس مورد نیاز را فرا می‌گیرند.

تحصیل در سوئیس در مقطع دبیرستان

دانش‌آموزانی که دوره ی‌دبیرستان را به اتمام می‌رسانند با اخذ مدرک معتبر وارد دبیرستان شده و با توجه به علاقه خود در یکی از رشته‌های مورد نظر خود به ادامه تحصیل می‌پردازند. از مهم‌ترین رشته‌هایی که در این دوره وجود دارد می‌توان به زبان‌های معاصر، تربیت بدنی، مدرسه هنر و ریاضی اشاره کرد که دانش‌آموزان با توجه به علاقه و استعداد خود در یکی از این دوره‌ها ثبت نام کرده و به تحصیل مشغول می‌شوند.

توجه داشته باشید که دوره دبیرستان در این کشور در حدود 4.5 سال تا 6.5 خواهد بود. بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارند و می‌خواهند به زودی وارد بازار کار شوند نیز رشته‌های فنی و حرفه‌ای را انتخاب می‌کنند و به مدت 2 الی 4 سال در این رشته‌ها به تحصیل پرداخته و تمام فنون مورد نیاز را فرا می‌گیرند که این دانش‌آموزان بعد از فارغ التحصیلی مدرک معتبری را از مدرسه و موسسه آموزشی خود اخذ نموده و وارد بازار کار می‌شوند.

در مقابل این دانش‌آموزان، برخی دیگر علاقه زیادی را برای ورود به دانشگاه از خود نشان می‌دهند که این دانش‌آموزان نیز بایستی بعد از دریافت مدرک دیپلم خود به مدت یک سال در دوره ی‌پیش دانشگاهی تحصیل کنند تا آمادگی لازم را برای ادامه تحصیل در دانشگاه را به دست بیاورند.

تحصیل در سوئیس در مقطع دبیرستان | یوروپ تورز

تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی

تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی در حدود 3 سال به طول می‌انجامد که در پایان تحصیل نیز مدرک معتبری از سوی وزارت علوم سوئیس به دانشجویان اعطا می‌گردد. الزام تحصیل در این دوره داشتن مدرک دیپلم می‌باشد. توجه داشته باشید که نظام تحصیل در این دوره بر اساس فرایند و اعلامیه بولونیا می‌باشد. بولونیا همان نظام آموزشی واحد اروپا می‌باشد که از تمام استانداردهای لازم برخوردار است.

دانشجویان در این دوره می‌توانند هفتگی به مدت 10 ساعت کار دانشجویی انجام دهند و کمک هزینه‌های زندگی و تحصیلی خود را به دست بیاورد. هم چنین توجه داشته باشید که دورس در این مقطع به زبان‌های فرانسه، آلمانی و ایتالیایی می‌باشد و دانشجویان بایستی با توجه به نوع زبان خود، یکی از دانشگاه‌ها و رشته‌هایی را انتخاب کنند که بتوانند از پس ادامه تحصیل در آن بر بیایند.

هر چند که در بسیاری از دانشگاه‌ها برای دانشجویان ورودی به محض ورود به دانشگاه، دوره‌های آموزش زبان‌های رسمی این کشور ارائه می‌شود تا دانشجویان بتوانند از پس دروس خود به راحتی بر آمده و بهترین استفاده را از کلاس‌های درسی داشته باشند.

تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در سوئیس در مقطع فوق لیسانس نیز از مهم‌ترین مقطع‌هایی می‌باشد که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از دانشجویان واقع شده است. برای ادامه تحصیل در این مقطع، دانشجویان بایستی بتوانند مدرک کارشناسی خود را در دست داشته باشند تا از این طریق بتوانند به راحتی در دوره ی‌کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازند.

همچنین در نظر داشته باشید که این دوره در کشور سوئیس 1.5 تا 2 سال زمان می‌خواهد و دانشجویان می‌توانند در رشته‌هایی مانند مهندسی، بازرگانی، امور بین‌المللی، اقتصاد، ارتباطات علوم کامپیوتر به تحصیل بپردازند.

همچنین دانشجویان این دوره می‌توانند هفتگی به مدت 20 ساعت به کار دانشجویی پرداخته و نه تنها از پس هزینه‌های زندگی و تحصیل در سوئیس بر بیایند بلکه می‌توانند پس اندازهای خوبی را نیز داشته باشند. البته دانشجویان بایستی توجه داشته باشند که بیشتر از ساعت مشخص شده کار نکنند چرا که دانشگاه‌ها درباره این موضوع بسیار حساس بوده و اولویت را دروس دانشجویان می‌دانند.

تحصیل در سوئیس در مقطع دکتری

بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در سوئیس را دارند به دنبال شرایط تحصیل دکتری در این کشور هستند. دوره دکتری در این کشور در حدود 3 تا 4 سال بوده و دانشجویان برای ورود به این مقطع بایستی مدرک کارشناسی ارشد خود را در دست داشته باشند. هم چنین توجه داشته باشید که دانشجویان دکتری نیز می‌توانند هفتگی به مدت 20 ساعت به کار دانشجویی در بسیار از شرکت‌ها و کارهای پاره وقت بپردازند.

رشته‌هایی که بیشترین داوطلب را برای دوره دکتری دارند، رشته‌های برق، مکانیک و کامپیوتر خواهد بود. بسیاری از دانشجویان دکتری که قصد تحصیل در سوئیس را دارند به خوبی می‌دانند که با اتمام درس خود در این کشور می‌توانند کار و شغل مناسبی را نیز در این کشور پیدا کرده و درخواست ماندن و کار در سوئیس را داشته باشند که این امر یکی از بهترین و دست نیافتنی‌ترین فرصت‌ها برای بسیاری از دانشجویان می‌باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در سوئیس

دانشجویان بایستی قبل از درخواست خود جهت پذیرش در دانشگاه مورد نظرشان، یک سری مدارک را تهیه و آماده کنند که از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در سوئیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل پاسپورت
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه مدارک شناسایی
  • ترجمه تمام مدارک
  • ویزای تحصیلی سوئیس
  • دریافت بیمه پزشکی
  • ارائه گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه سوء سابقه
  • دو قطعه عکس
  •  دعوتنامه
  •  رزومه
  • ضمانت نامه بانکی
  • بلیط هواپیما
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در سوئیس | یوروپ تورز

دانشجویان می‌توانند برای آگاهی دقیق‌تر از مدارک مورد نیاز به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند. دانشجویان یا دانش‌آموزان پس از پذیرش در دانشگاه دلخواه حتما برای اخذ ویزا تحصیلی سوئیس و گرفتن وقت سفارت سوئیس باید اقدام کنند.

ویزای تحصیلی سوئیس

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در سوئیس، اخذ ویزای تحصیلی این کشور می‌باشد. دانشجویانی که قصد دارند تا در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند بایستی در بهترین زمان ممکن اقدامات لازم را برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس داشته باشند تا از این طریق بتوانند به راحتی و در زمان مشخص شده اقدام به سفر داشته باشند. ویزای تحصیلی کشور سوئیس نیز جزء ویزای شینگن بوده و دانشجویان می‌توانند با اخذ این ویزا، به راحتی در حوزه کشورهای شینگن به سفر، گشت و گذار بپردازند.

با توجه به این موضوع نیز که امروزه تعداد دانشجویانی که می‌خواهند در این کشور به تحصیل بپردازند بسیار بیشتر شده است، مدت زمان زیادی را نیز برای صدور ویزای تحصیلی کشور سوئیس می‌طلبد و دانشجویان می‌توانند با در نظر گرفتن این موضوع چند ماه قبل‌تر از زمان پرواز خود به سفارتخانه این کشور مراجعه کنند.

هزینه تحصیل در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس یکی از مهم‌ترین موضوعات برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند.

از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر هزینه تحصیل در سوئیس تاثیر گذار باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع دانشگاه
  • موقعیت جغرافیای دانشگاه
  • نوع رشته ی‌تحصیلی
  • مقطع تحصیلی

دانشجویان می‌توانند قبل از ارسال درخواست خود جهت پذیرش در این کشور، در مورد هزینه‌های تحصیل در سوئیس اطلاعاتی را از وب سایت دانشگاه به دست آورده و با توجه به قدرت مالی خود نیز اقدام به انتخاب بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل داشته باشند.

تحصیل رایگان در سوئیس

اگر به دنبال تحصیل رایگان در این کشور هستید بایستی بتوانید بورسیه‌های تحصیلی رایگانی که از سوی برخی از دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود را اخذ نموده و به شکل رایگان در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید. همچنین در نظر داشته باشید که دانشجویان با اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور نه تنها هیچ گونه هزینه‌ای را از بابت تحصیل در سوئیس پرداخت نخواهند کرد بلکه از سوی دانشگاه نیز کمک هزینه ادامه تحصیل نیز دریافت می‌کنند.

دانشگاه‌ های سوئیس

یکی از مهم‌ترین و حتی اصلی‌ترین دلیل انتخاب ادامه تحصیل در سوئیس توسط دانشجویان، وجود بهترین و معتبرترین دانشگاه‌ها در این کشور است. تمام دانشگاه‌های این کشور بهترین و بی‌نظیرترین امکانات و خدمات تحصیلی و دانشجویی را ارائه می‌دهند که هر کدام از این دانشگاه‌ها بر سر جذب دانشجویان با استعداد با یکدیگر رقابت می‌کنند. دانشجویان نیز با در نظر گرفتن برخی از آیتم‌های دیگر می‌توانند یکی از بهترین این دانشگاه‌ها را انتخاب نموده و به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند.

از مهمترین امکاناتی که توسط این دانشگاه‌ها ارائه می‌شود می‌توان به خوابگاه، کار دانشجویی، آزمایشگاه‌های مدرن، کتابخانه و غذای دانشجویی اشاره کرد. همچنین برخی از این دانشگاه‌ها تورهای گردشگری و تورهای علمی مختلفی را به سوی کشورهای اطراف و مناطق مختلف برگزار می‌کنند.

از مهم‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه بازل University of Basel
  • دانشگاه ژنو University of Geneva
  • دانشگاه برن University of Bern
  • دانشگاه فرایبورگ University of Fribourg
  • دانشگاه زوریخ University of Zurich
  • دانشگاه سنت گالن University of St. Gallen
  • دانشگاه لوکرن University of Lucerne

مزایای تحصیل در سوئیس

تحصیل در سوئیس دارای مزیت‌های بسیار زیادی می‌باشد که هر دانشجویی با شنیدن این مزیت‌ها علاقه‌مندی بیشتری را برای تحصیل در سوئیس از خود نشان می‌دهند.

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای تحصیل در سوئیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرصت آشنا شدن با فرهنگ و سنت مردم کشور سوئیس
  • فرصت آشنایی با دانشجویان دیگری که از کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل آمده‌اند.
  • فرصت تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • فرصت آشنایی و انجام پروژه‌های علمی با بهترین اساتید جهان
  • زندگی در یکی از بهترین و مدرن‌ترین کشورهای جهان با استانداردهای جهانی
  • امنیت بسیار بالای اجتماعی در این کشور
  • فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور
  • به دست آوردن اقامت موقت سوئیس در دوران دانشجویی

اگر شما نیز می‌خواهید از تمام این مزیت‌ها و مزایا استفاده کنید و لذت یک تحصیل و زندگی فوق العاده را داشته باشید، می‌توانید با انتخاب کشور سوئیس به عنوان مقصد ادامه تحصیل خود، به تمام این مزایا دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که کشور سوئیس نیز تمام زیر ساخت‌های لازم برای رفاه بالای دانشجویان بومی و غیربومی را مهیا کرده است تا بتواند توجه جوانان با استعداد را به سوی کشور خود جذب کند.

نکات مورد توجه هنگام تحصیل در سوئیس

نکات بسیار زیادی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند با توجه به این موارد در طول تحصیل خود در سوئیس بهترین لحظات و دوران را سپری کنند.

از مهم‌ترین نکات مورد توجه هنگام تحصیل در سوئیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبل از ورود به دانشگاه مورد نظر خود در مورد قوانین و مقررات حاکم بر این دانشگاه مطالعاتی را داشته باشید تا با آگاهی بیشتری با برخی از مسائل کنار بیایید.
  • حتما به فرهنگ و آداب رسوم مردم سوئیس آشنایی داشته باشید تا بتوانید اقامت راحتی را در این کشور داشته باشید.
  • تمام دروس و تکالیف خود را به موقع و در اسرع وقت انجام دهید چرا که اساتید این کشور بر روی این موضوع بسیار حساس هستند.
  • با دانشجویانی هم اتاق شوید که از نظر فرهنگی به یکدیگر شباهت دارید تا بتوانید به راحتی در کنار هم زندگی کنید.
  • به هیچ وجه وارد درگیری و جنجال‌های خیابانی و سیاسی نشوید چرا که در صورت مشاهده ویزای تحصیلی شما ابطال و از کشور سوئیس خارج خواهید شد.
نکات مورد توجه هنگام تحصیل در سوئیس | یوروپ تورز

سوالات متداول تحصیل در سوئیس

چه عواملی بر هزینه تحصیل در سوئیس تاثیر گذار است؟

نوع دانشگاه، موقعیت جغرافیای دانشگاه، نوع رشته ی‌تحصیلی، مقطع تحصیلی

از مزایای تحصیل در سوئیس به چه مواردی می توان اشاره کرد؟

فرصت آشنایی با دانشجویان دیگری که از کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل آمده‌اند.، فرصت تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان، فرصت آشنایی و انجام پروژه‌های علمی با بهترین اساتید جهان، زندگی در یکی از بهترین و مدرن‌ترین کشورهای جهان با استانداردهای جهانی، امنیت بسیار بالای اجتماعی در این کشور، فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در سوئیس چیست؟

اصل پاسپورت، ارائه آخرین مدرک تحصیلی، ارائه مدارک شناسایی، ترجمه تمام مدارک، ویزای تحصیلی سوئیس، دریافت بیمه پزشکی، ارائه گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه سوء سابقه، دو قطعه عکس، دعوتنامه، رزومه، ضمانت نامه بانکی، بلیط هواپیما

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!