قلعه شیلون سوئیس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

قلعه شیلون سوئیس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

قلعه شیلون سوئیس، که از آن به عنوان قلعه چیلون نیز یاد می‌شود یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم در سوئیس است. این قلعه تاریخی در یک جزیره زیبا و در دریاچه ژنو قرار …

قلعه شیلون سوئیس از قلعه‌های مشهور در کشور سوئیس محسوب می‌شود. این قلعه در سال گردشگران زیادی را پذیرا است. در واقع اگر بخواهید با فرهنگ سوئیس در مدت زمان کوتاهی آشنا شوید حتما از این قلعه بازدید داشته باشید. قلعه شیلون سوئیس از مهم‌ترین قلعه‌های تاریخی در کل اروپا محسوب می‌شود که در این مقاله قصد داریم تا به معرفی آن بپردازیم.

قلعه شیلون سوئیس | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

 قلعه شیلون سوئیس

قلعه شیلون که از آن به عنوان قلعه چیلون نیز یاد می‌شود یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم در سوئیس است. این قلعه تاریخی در یک جزیره زیبا و در دریاچه ژنو قرار گرفته است. قلعه شیلون سوئیس در قسمت انتهایی این دریاچه قرار گرفته است. قلعه چیلون سوئیس نه تنها در کشور سوئیس بلکه در تمامی اروپا از جمله قلعه‌های پربازدید می‌باشد و از لحاظ تاریخی و فرهنگی برای سوئیس اهمیت بالایی دارد.

تاریخچه قلعه چیلون مونترو

این نام در واقع برگرفته از گویش والنسایی می‌باشد و به معنای دژی است که بر روی سکویی بنا شده است. قلعه شیلتون سوئیس در قرن دهم میلادی ساخته شده است. بر اساس یافته‌های تاریخی محل احداث قلعه در ابتدا یک پایگاه نظامی مهم بوده است. رومی‌ها بودند که این قلعه را ساختند. هدف اصلی از ساخت آن ایجاد یک مرزبانی بوده است تا از گذرگاه‌های آلپ، حفاظت شود. در ساخت آن از سنگ آهنگ استفاده شده است.

در واقع رومی‌ها این قلعه را در یک مسیر مهم و حیاتی ساختند که دسترسی از طریق آن به آلمان و فرانسه بسیار آسان بود. همچنین این دژ دسترسی خوبی را به ایتالیا فراهم می‌کرد. قلعه شیلتون سوئیس هم به لحاظ تجاری و هم نظامی حائز اهمیت بوده است و برای عبور و مرور، عوارض نیز دریافت می‌کردند.

 بر اساس کند و کاوهای باستانی که در قرن نوزدهم در محله قلعه صورت گرفته است، ابزارآلات و محصولاتی بدست آمده است که بیانگر تعلق آن‌ها به دوران رومی بوده است. در قرن 13 میلادی این دژ تحت تصرف اسقف سیون قرار داشته است. در جنگ‌های مذهبی قرون 16 میلادی این قلعه به زندان تبدیل می‌شود.

بازسازی‌ های قلعه شیلون سوئیس

برای نخستین بار در قرن نوزدهم میلادی بود که برای دژ شیلون بازسازی صورت گرفت. بر همین اساس در ابتدای این قرن معماری به اسم آلبرت نائف مسئولیت بازسازی قلعه را برعهده گرفت که نمای امروزی قلعه حاصل همان بازسازی است. بر همین اساس نائف، فضای درونی، اتاق‌ها و سالن‌های اصلی بازسازی شد. این بازسازی بسیار با اهمیت بود به گونه‌ای که دژ چیلتون سوئیس را در شرایط ایده آلی قرار داد که بیانگر الگویی از معماری دوران فئودال می‌باشد. در سال 2012 یک نقاشی با ژانر حماسی و الهام گرفته از هایپریون یونان باستان در قسمتی از دیوار آن کشیده شد که در حال حاضر نیز وجود دارد.

بازدید از قلعه چیلون سوئیس

همان طور که گفته شده قلعه شیلون سوئیس (Chillon Castle) یکی از پربازدیدترین قلعه‌های تاریخی در سوئیس و اروپا است و سالیانه گردشگران زیادی برای بازدید از این قلعه در سوئیس حاضر می‌شود. تا اواسط قرن نوزدهم میلادی بالغ بر 100 هزار نفر از آن بازدید کردند. در سال 2005 نیز در حدود 300 هزار نفر از این قلعه بازدید کردند. در تمامی سال‌ها تورهای مختلف در برنامه‌های خود بازدید از این قلعه را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

 در حال حاضر عموم مردم که به سوئیس چه به صورت فردی و چه با تورهای گردشگری سفر می‌کنند می‌توانند از این قلعه بازدید کنند. آن چیزی که زیبایی قلعه شیلون سوئیس را دو چندان کرده است مربوط به قرار گرفتن آن در محیط آبی است که چشم‌انداز زیبایی را به این قلعه بخشیده است. در بین آثار تاریخی و گردشگری که در کشور سوئیس وجود دارد به لحاظ بازدید این قلعه در رتبه اول قرار دارد.

بازدید از قلعه چیلون سوئیس | یوروپ تورز

بخش‌ های مختلف دژ شیلون سوئیس

دژ شیلون سوئیس از بخش‌های مختلفی تشکیل یافته است که می‌توانیم به اتاق‌های خواب، سالن‌های بزرگ و مخازن انبار اشاره داشته باشیم. این قلعه در اندرون، دارای چهار تالار وسیع، سه حیاط و چند اتاق خواب است. از کهن‌ترین اتاق‌هایی که در این دژ وجود دارد می‌توانیم به کامرا دومینی اشاره داشته باشیم که به اشراف ساووی تعلق دارد. دیوارهای آن با استفاده از نقاشی‌هایی که به قرون وسط و چهاردهم میلادی، تعلق دارد تزیین یافته است.

تأثیر قلعه چیلون بر فرهنگ ها

از اواخر قرن هجدهم میلادی بود که قلعه شیلتون سوئیس، توسط نویسندگان مختلف در زمینه‌های گوناگون از جمله داستان‌های عاشقانه مورد توجه قرار گرفت. از جمله نویسندگان مشهور دنیا که این قلعه را مورد توجه قرار دادند و وارد فرهنگ جهانی کردند می‌توانیم به روسو، ویکتور هوگو، الکساندر دوما، بایر، فلابر و… اشاره داشته باشیم.

از جمله آثار تحت تاثیر این قلعه می‌توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

  • شعر زندانی چیلون اثر لورد بایرون در 1816 میلادی
  • رمان هنری جیمز در سال 1878 میلادی
  • فیلم پویانمایی پری دریایی کوچک
  • و…

ساعات بازدید از قلعه شیلون سوئیس

در صورتی که در ماه‌های آوریل تا سپتامبر به سوئیس سفری داشته باشید از ساعت 9 تا 19 می‌توانید از قلعه شیلون سوئیس بازدید داشته باشید که پذیرش آخر در ساعت 18 صورت می‌پذیرد. در صورتی که در ماه‌های اکتبر تا مارس در سوئیس باشید می‌توانید از ساعت 9.30 تا 18 برای بازدید به قلعه شیلون سوئیس مراجعه کنید که آخرین زمان پذیرش ساعت 17 خواهد بود.

آدرس قلعه چیلون در سوئیس

قلعه چیلون در سوئیس به آدرس ذیل واقع شده است:

 avenue de Chillon 21، Veytaux 1820، Switzerland

برای دسترسی به این قلعه می‌توانید از اتوبوس، قطار، دوچرخه، قایق، اتومبیل شخصی و حتی پیاده روی استفاده کنید.

آدرس قلعه چیلون در سوئیس | یوروپ تورز

سوالات متداول قلعه شیلون سوئیس

قلعه شیلون سوئیس در کجای این کشور قرار دارد؟

این قلعه تاریخی در یک جزیره زیبا و در دریاچه ژنو قرار گرفته است. قلعه شیلون سوئیس در قسمت انتهایی این دریاچه قرار گرفته است.

ساعات بازدید از قلعه شیلون سوئیس چگونه است؟

در صورتی که در ماه‌های آوریل تا سپتامبر به سوئیس سفری داشته باشید از ساعت 9 تا 19 می‌توانید از قلعه شیلون سوئیس بازدید داشته باشید که پذیرش آخر در ساعت 18 صورت می‌پذیرد. در صورتی که در ماه‌های اکتبر تا مارس در سوئیس باشید می‌توانید از ساعت 9.30 تا 18 برای بازدید به قلعه شیلون سوئیس مراجعه کنید که آخرین زمان پذیرش ساعت 17 خواهد بود.

کدام ویژگی قلعه چیلون سوئیس موجب شده زیبایی این قلعه دوبرابر شود؟

آن چیزی که زیبایی قلعه شیلون سوئیس را دو چندان کرده است مربوط به قرار گرفتن آن در محیط آبی است که چشم‌انداز زیبایی را به این قلعه بخشیده است.

قلعه شیلون سوئیس بین جاذبه های این کشور به لحاظ بازدید در چه رتبه ای قرار دارد؟

در بین آثار تاریخی و گردشگری که در کشور سوئیس وجود دارد به لحاظ بازدید این قلعه در رتبه اول قرار دارد.

قلعه چیلون سوئیس در این کشور از چه اهمیتی برخوردار است؟

قلعه چیلون سوئیس نه تنها در کشور سوئیس بلکه در تمامی اروپا از جمله قلعه‌های پربازدید می‌باشد و از لحاظ تاریخی و فرهنگی برای سوئیس اهمیت بالایی دارد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!