تحصیل در آلمان | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در آلمان | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در آلمان، کشور آلمان با داشتن بهترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های خود توانسته توجه بسیاری از دانشجویان را از کشورهای مختلف به سوی خود جذب کند.

راهنمای کامل تحصیل در کشور آلمان

کشور آلمان با داشتن بهترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های خود توانسته توجه بسیاری از دانشجویان را از کشورهای مختلف به سوی خود جذب کند. از سالیان بسیار دور تحصیل در آلمان یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های دانشجویانی بوده است که می‌خواستند در خارج از کشور به تحصیل پرداخته و مدرک علمی معتبری را داشته باشند. برای تحصیل در آلمان بایستی یک سری شرایط و مدارک را از قبل تهیه و آماده کنید که از جمله این مدارک می‌توان به ویزای تحصیلی، رزومه تحصیلی، ریز نمرات و ترجمه مدارک شناسایی اشاره کرد.

یکی از مهمترین این مدارک ویزای تحصیلی کشور آلمان می‌باشد چرا که بدون اخذ و دریافت آن حتی اجازه پرواز از کشور مبدا را نیز به شما نخواهند داد. اگر شما نیز قصد دارید تا در یکی از بهترین کشورهای جهان به ادامه تحصیل پرداخته و آینده درخشانی را برای خود بسازید پیشنهاد می‌کنیم که این کشور را در اولویت‌های انتخابی خود قرار دهید.

همچنین در نظر داشته باشید که هیچ گونه محدودیت سنی برای افراد در جهت ادامه تحصیل در این کشور وجود ندارد و افراد می‌توانند در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور به تحصیل بپردازند و فرصت‌های شغلی بسیار ایده آلی را برای خود به وجود بیاورند.

راهنمای کامل تحصیل در آلمان | یوروپ تورز

درباره کشور آلمان

کشور آلمان یکی از قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان می‌باشد که با داشتن اقتصادی بسیار پویای خود توانسته است به عنوان قطب صنعتی قاره اروپا شناخته شود. این کشور به داشتن بهترین و بزرگترین کارخانه‌ها و شرکت‌های خود معروف است که در این میان می‌توان به شرکت‌های داروسازی و خودروسازی اشاره کرد. کشور آلمان در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته آثار جنگ‌های جهانی اول و دوم را جبران نموده و خود را به موفقیت‌های بسیار بزرگی برساند. امروزه بسیاری از افراد از سراسر کشورهای جهان مهاجرت‌های مختلفی را به سوی این کشور انجام می‌دهند تا از این طریق بتوانند آینده ی‌درخشانی را برای خود رقم بزنند.

از مهمترین این مهاجرت‌های می‌توان به مهاجرت تحصیلی اشاره کرد که مورد توجه هزاران دانشجو از سراسر جهان به خصوص از سوی کشور ایران می‌باشد. دانشجویان به خوبی می‌دانند که با ادامه تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دانش بسیار خوبی بهره‌مند شده و با داشتن مدرک فارغ التحصیلی از این کشور، می‌توانند در تمام کشورهای جهان بهترین فرصت شغلی را به دست آورده و درآمد خوبی را نیز داشته باشند.

کشور آلمان نیز تمام تسهیلات و امکانات مربوط را مهیا کرده است تا بتواند از استعداد جوانان مختلف دنیا نهایت استفاده و بهره‌مندی را داشته باشند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد تحصیل در آلمان، دانشگاه‌های مختلف این کشور، شرایط تحصیل در این کشور، هزینه تحصیل در آلمان و مدارک لازم در جهت تحصیل در این کشور اطلاعاتی را به حضور شما عزیزان علاقه‌مند ارائه دهیم.

همینطور برای تحصیل در آلمان ممکن است برای اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت آلمان به مشکل بر می‌خورید بنابراین با مراجعه به یوروپ تورز می‌توانید با خیالی آسوده به فکر تحصیل در این کشور باشید.

درباره کشور آلمان | یوروپ تورز

تحصیل در آلمان

آیا شما نیز به دنبال تحصیل در آلمان هستید و می‌خواهید بورسیه یکی از بهترین و مشهورترین دانشگاه‌های این کشور را به دست آورده و به ادامه تحصیل بپردازید؟ تحصیل در این کشور از بی‌نظیرترین فرصت‌هایی می‌باشد که برای یک دانشجو ممکن است به وجود آید چرا که سطح آموزش و سیستم اموزشی این کشور در ردیف‌های اول جدول رتبه بندی کشورهای از لحاظ علم قرار گرفته است و دانشجویانی که می‌خواهند در این کشور به تحصیل بپردازند بی‌شک می‌توانند از سطح سواد بالایی هم برخوردار باشند.

در نظر داشته باشید که دانشجویان اروپایی نیز علاقه بسیار زیادی را برای ادامه تحصیل در این کشور از خود نشان می‌دهند چرا که آنها نیز به خوبی می‌دانند سیستم آموزش عالی این کشور تمام سعی و تلاش خود را در جهت ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین آموزش به دانشجویان خود به کار گرفته است.

دانشجویان می‌توانند با مهاجرت‌های تحصیلی خود به این کشور، اقامت موقت آلمان را نیز به دست آورده و تا زمان اتمام تحصیل خود به راحتی در این کشور به زندگی خود ادامه دهد که چنین بسیاری از دانشجویان با توجه به شرایط عالی زندگی در این کشور، بعد از اتمام تحصیل به دنبال راه‌های مختلف برای به دست آوردن اقامت دائم در این کشور هستند و به همین منظور نیز کار در آلمان و ازدواج با یک شهروند آلمانی را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

دانشگاه‌ های آلمان

یکی از مهمترین دلایلی که توجه دانشجویان کشورهای مختلف را برای ادامه تحصیل در این کشور به سوی خود جذب می‌کند، دانشگاه‌های معتبر و بی‌نظیر این کشور می‌باشد. طبق تحقیقاتی که توسط کیو اس در جهت معرفی بهترین دانشگاه‌های جهان صورت گرفته است، 43 دانشگاه آلمان از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است که در این میان 15 دانشگاه این کشور توانسته در میان 250 دانشگاه برتر جهان جای بگیرد.

این موضوع به خوبی نشان دهنده بالا بودن تراز علمی دانشگاه‌های کشور آلمان می‌باشد. بسیاری از دانشجویان قبل از مهاجرت تحصیلی خود به سوی این کشور به دنبال دریافت دعوتنامه از دانشگاه‌های این کشور می‌باشد تا بتواند مهاجرت خود را به راحتی و بدون داشتن مشکلی انجام دهند.

دانشگاه‌های کشور آلمان نیز با داشتن بهترین و مدرن‌ترین امکانات و خدمات خود توانسته است توجه دانشجویان با استعداد بسیاری را به سوی خود جذب کند. هم چنین این دانشگاه از دانش بهترین و با تجربه‌ترین اساتید نیز بهره‌مند هستند تا بهترین آموزش را برای دانشجویان ارائه دهند که هر کدام از این اساتید از بهترین و نامدارترین اساتید جهان نیز به شمار می‌آیند

شما می‌توانید با تحصیل در آلمان فرصت حضور در دوره‌های آموزشی این دانشمندان را به دست بیاورید. در بخش‌های بعدی سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از بهترین دانشگاه‌های این کشور توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

دانشگاه‌ های آلمان | یوروپ تورز

دانشگاه فریه برلین آلمان

دانشگاه فریه برلین یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های کشور آلمان می‌باشد که بسیاری از دانشجویان آرزوی تحصیل در این دانشگاه را داشته و حدود یک سوم از کل دانشجویان غیر بومی کشور آلمان در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند. اگر شما نیز به دنبال تحصیل در آلمان هستید می‌توانید با انتخاب این دانشگاه بهترین فرصت آشنایی با اساتید و دانشجویان مختلف از کشورهای دیگر را به دست بیاورید.

این دانشگاه‌ها رشته‌های مختلفی در زمینه علوم اجتماعی و علوم انسانی دارد و اگر تمایل به ادامه تحصیل در این رشته‌ها را دارید می‌توانید دانشگاه فریه برلین را در اولویت‌های انتخابی خود قرار داده و درخواست خود را به مسئولان این کشور ارسال کنید. دانشگاه مذکور نیز تمام امکانات و خدمات لازم جهت رفاه دانشجویان غیر بومی را مهیا و آماده کرده است به طوری که دانشجویان با ورود به این دانشگاه می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. از مهمترین این خدمات می‌توان به دوره‌های آموزشی زبان آلمانی اشاره کرد.

دانشگاه فریه برلین آلمان | یوروپ تورز

دانشگاه هایدلبرگ آلمان

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های کشور آلمان، دانشگاه هایدلبرگ می‌باشد که در سال 1386 میلادی ساخته شده است و در حال حاضر نیز رتبه 55 بهترین دانشگاه جهان را داشته و همین امر سبب شده است که این دانشگاه در نزد دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار باشد. طبق آمار ارائه شده از این دانشگاه، حدود یک سوم دانشجویان دکتری این دانشگاه را دانشجویان غیر بومی تشکیل می‌دهد.

بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند، دانشگاه هایدلبرگ را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند. این دانشگاه تمام رشته‌های علوم پایه را در بر داشته و شما می‌توانید برای ادامه تحصیل در هر کدام از رشته‌های علوم پایه، این دانشگاه را انتخاب کرده و از بهترین و با کیفیت‌ترین آزمایشگاه‌های این دانشگاه بهره‌مند شوید.

دانشگاه هایدلبرگ آلمان | یوروپ تورز

شرایط تحصیل در آلمان

بسیاری از دانشجویانی که به دنبال تحصیل در آلمان هستند از شرایط دقیق آن آگاهی ندارند و یکی از مهمترین دغدغه‌های آنها، عدم آگاهی کافی از شرایط تحصیل در آلمان می‌باشد. در این خصوص می‌توان گفت که شرایط تحصیل در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار آسان و امکان‌پذیر می‌باشد که دانشجویان می‌توانند به دست بیاورند.

در نظر داشته باشید که دانشجویان تا زمان فراهم شدن شرایط خود برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌توانند زبان آلمانی خود را تقویت کرده و مدرک معتبری از این زبان را به دست بیاورند چرا که یکی از مهمترین شرایط ادامه تحصیل در این کشور داشتن زبان آلمانی بسیار معتبر با کسب رتبه عالی در این زمینه است.

همچنین دانشجویان نبایستی هیچ گونه پیگیری قانونی داشته باشد و در کشور خود فعالیت‌های ضد سیاسی انجام داده باشد چرا که در این صورت از پذیرش اینگونه دانشجویان خودداری خواهد شد. شما می‌توانید برای آگاهی از شرایط تحصیل در آلمان، به وب سایت دانشگاه‌های مورد نظر خود مراجعه کرده و با توجه به شرایط ذکر شده در وب سایت هر کدام از این دانشگاه، خود را برای مهاجرت تحصیلی آماده کنید.

شرایط تحصیل در آلمان | یوروپ تورز

شرایط تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی

دانشجویان می‌توانند در مقاطع بسیار مختلفی در کشور آلمان به ادامه تحصیل بپردازند که از مهم‌ترین این مقاطع می‌توان به مقطع کارشناسی اشاره کرد. از مهمترین شرایط تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت در کنکور سراسری کشور مبدا
  • به دست آوردن رتبه بسیار خوبی در این آزمون
  • ارسال درخواست ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشگاه‌های مختلف کشور آلمان
  • دریافت بورسیه و پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود
  • مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

توجه داشته باشید که دانشجویان مقطع کارشناسی حدود یک سالی را در کالج‌های این کشور به تحصیل می‌پردازند تا آمادگی لازم را در جهت ورود به دانشگاه‌های کشور آلمان را داشته باشد در این کالج‌ها هدف اصلی سیستم آموزشی آلمان، تقویت زبان آلمانی این دانشجویان می‌باشد.

شرایط تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد از دیگر پرطرفدارترین مقطع می‌باشد که امروزه توسط بسیاری از دانشجویان مورد توجه واقع شده است و دانشجویان سعی بر آن دارند تا با کسب توجه یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور به ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود داشته باشند. از مهمترین شرایط مورد نظر جهت تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدارک کارشناسی
  • ارائه ریز نمرات دوره کارشناسی
  • ارسال رزومه تحصیلی به دانشگاه مقصد
  • دریافت دعوتنامه از دانشگاه مقصد

دانشجویان می‌توانند در رشته‌های بسیار مختلفی اقدام به ادامه تحصیل در کشور آلمان داشته باشند که از مهمترین این رشته‌ها می‌توان به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، فنی و مهندسی و علوم پایه اشاره کرد. شما نیز می‌توانید با توجه به علاقه خود و توانایی‌تان یکی از این رشته‌ها را انتخاب کرده و به ادامه تحصیل در آلمان بپردازید.

شرایط تحصیل در آلمان در مقطع دکتری

از دیگر مقاطع تحصیلی مهمتر که دانشجویان بسیار زیادی در این مقطع به ادامه تحصیل در کشور آلمان می‌پردازند می‌توان به مقطع دکتری اشاره کرد که از شرایط تحصیل در آلمان در این مقطع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدارک کارشناسی
  • ارائه مدارک کارشناسی ارشد
  • تهیه کردن نسخه از تمام مقالات و کارهای پژوهشی
  • ارائه زبان انگلیسی بسیار معتبر

مسئولان کشور آلمان برای دانشجویان دکتری از اهمیت بسیاری برخوردار هستند که این امر کار مهاجرت دانشجویان دکتری را آسان‌تر کرده است.

هزینه تحصیل در آلمان

یکی از مهمترین موضوعاتی که در تحصیل در آلمان برای بسیاری از دانشجویان وجود دارد، هزینه مربوط به آن است. هزینه تحصیل در آلمان به عوامل زیادی بستگی دارد که از مهمترین این شرایط می‌توان به نوع دانشگاه و شرایط پذیرش دانشجویان اشاره کرد. دانشگاه‌های کشور آلمان به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم بندی می‌شوند که اگر دانشجویان بتوانند پذیرش در دانشگاه‌های دولتی این کشور را به دست بیاورند بی‌شک هزینه بسیار ناچیزی را پرداخت خواهند کرد.

البته این موضوع باز به عوامل زیادی بستگی دارد در غیر این صورت دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور مجبور به پرداخت شهریه خواهند بود. دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان دارند می‌توانند با توجه به توانایی ذهنی و مالی خود یکی از این دانشگا ههای را انتخاب کرده و به ادامه تحصیل بپردازد. همچنین هزینه‌های خوابگاه، غذا و پوشاک و زندگی نیز از دیگر هزینه‌های غیر مستقیم برای تحصیل در آلمان می‌باشد.

هزینه تحصیل در آلمان | یوروپ تورز

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل رایگان یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی می‌باشد که بسیاری از دانشجویان به دنبال به دست آوردن این شرایط هستند تا از این طریق بتوانند به صورت رایگان به تحصیل در آلمان بپردازند. در این صورت دانشجویان باید بورسیه ارائه شده توسط دانشگاه‌های دولتی را به دست آورده و به صورت رایگان در این کشور ادامه تحصیل دهد.

در نظر داشته باشید که برخی از این دانشگاه‌ها در هنگام بورسیه نه تنها از دانشجویان هزینه را دریافت نمی‌کنند، بلکه ماهانه مبلغی را نیز به عنوان کمک هزینه به دانشجویان اعطا می‌کنند؛ که دانشجویان می‌توانند با این کمک هزینه از پس زندگی در آلمان برآمده و حتی پس اندازهای خوبی را نیز داشته باشند.

مدارک لازم جهت تحصیل در آلمان

از مهمترین مدارک لازم جهت تحصیل در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دعوتنامه
  • ویزای تحصیلی آلمان (که از طریق کنسولگری آلمان قادر به دریافت آن هستید)
  • اصل پاسپورت
  • مدارک شناسایی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه تمام مدارک به زبان آلمانی
  • ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر
  • بلیط هواپیما
  • رزومه بسیار قوی
  • بیمه سلامت
  • گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه
  • گواهی ازدواج در صورت متاهل بودن

دانشجویان می‌توانند با تهیه و مهیا کردن تمام مدارک فوق در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهاجرت خود را به سوی کشور آلمان به قصد ادامه تحصیل شکل دهند. در نظر داشته باشید که کشور آلمان نیز تمام امکانات لازم را برای رفاه دانشجویان در دانشگاه‌های خود مهیا کرده است و دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند نبایستی نگرانی از این بابت داشته باشند.

ویزای تحصیلی آلمان

یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آلمان، ویزای تحصیل این کشور می‌باشد چرا که بدون صدور این ویزا، کشور آلمان اجازه ورود به خاک خود را نداده و مهاجرت دانشجویان نتیجه نخواهد داشت. بهترین زمان برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، چند ماه قبل از سفرتان می‌باشد چرا که در سال‌های خیر تعداد درخواست برای صدور ویزای تحصیلی آلمان افزایش یافته است و به همین جهت نیز زمان زیادی نیز برای بررسی مدارک و صدور ویزای آلمان مورد نیاز است.

کار دانشجویی در آلمان

دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند می‌توانند در زمان و دوران دانشجویی خود، به کار دانشجویی نیز پرداخته و نه تنها بتوانند هزینه‌های زندگی خود را به دست بیاورند بلکه می‌توانند پس اندازهای خوبی را نیز داشته باشند. البته دانشجویان بایستی در نظر داشته باشند که به مدت محدودی در طول هفته می‌توانند به کار دانشجوی در این کشور بپردازند؛ که این زمان برای دانشجویان دکتری 24 ساعت در طول هفته می‌باشد چرا که این دانشجویان زمان و اوقات فراغت بیشتری را در اختیار ندارند و به همین دلیل بیشتر این ساعت نمی‌توانند به کار دانشجوی مشغول باشند.

کار دانشجویی در آلمان | یوروپ تورز

سوالات متداول تحصیل در آلمان

یکی از مهم ترین مدارک موردنیاز تحصیل در آلمان چیست؟

یکی از مهمترین مدارک ویزای تحصیلی کشور آلمان می‌باشد چرا که بدون اخذ و دریافت آن حتی اجازه پرواز از کشور مبدا را نیز به شما نخواهند داد.

مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در کشور آلمان چیست؟

  • دعوتنامه
  • ویزای تحصیلی آلمان
  • اصل پاسپورت
  • مدارک شناسایی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه تمام مدارک به زبان آلمانی
  • ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر
  • بلیط هواپیما
  • رزومه بسیار قوی
  • بیمه سلامت
  • گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه
  • گواهی ازدواج در صورت متاهل بودن

بهترین زمان برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان چه زمانی است؟

بهترین زمان برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، چند ماه قبل از سفرتان می‌باشد چرا که در سال‌های خیر تعداد درخواست برای صدور ویزای تحصیلی آلمان افزایش یافته است و به همین جهت نیز زمان زیادی نیز برای بررسی مدارک و صدور ویزای آلمان مورد نیاز است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

1 نظر

تجهیزیار 2 خرداد 1398 پاسخ

جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !