چگونه ویزای تحصیلی آلمان را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی آلمان را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی آلمان، که توسط سفارت واقع در ایران صادر میگردد فقط 3 ماه اعتبار دارد و دانشجو باید پس از ورود به کشور آلمان به اداره امور اتباع خارجی منطقه خود…

کسانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند باید مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان را به درستی طی نمایند. آلمان از دانشگاه‌هایی با سطح علمی بسیار بالا برخوردار است که نیروهای متخصص و تحصیل کرده‌ای را تحویل جامعه می‌دهد. اگر قصد ادامه تحصیل دارید حتما این کشور را در گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید و این مقاله را مطالعه نمایید.

ویزای تحصیلی آلمان | اخذ ویزای تحصیلی آلمان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 88851080

علت سفر به آلمان برای تحصیل

تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بسیار توصیه می‌شود اما علت آن چیست؟ آیا شرایط و هزینه‌های لازم برای تحصیل در این کشور مناسب است؟ آیا پس از پایان تحصیل و دریافت مدرک دانشجو یا خانواده‌اش از مزایای خاصی برخوردار می‌شوند؟  آیا شرایط خاصی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان وجود دارد؟ اینها سوالاتی ست که ممکن است به ذهن خیلی از افراد خطور کند. در این مقاله پاسخ همه سوالات خود را خواهید یافت.

موسسه ما و مشاوره در زمینه اخذ ویزای تحصیلی آلمان

اگر قصد تحصیل در اروپا و کشور آلمان را دارید می‌توانید با مشاورین حرفه‌ای موسسه …. در ارتباط باشید. آنها همه شرایط لازم جهت دریافت پذیرش و اخذ بورسیه را در اختیار شما قرار خواهند داد. پس از یک جلسه مشاوره و تصمیم قطعی در خصوص رشته و دانشگاه می‌توانید باقیمانده امور از جمله مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان را به ما بسپارید.

ویزای تحصیلی آلمان | اخذ ویزای تحصیلی آلمان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 88851080

کمی درباره آلمان بدانید

ویزای آلمان حکم اجازه ورود به این کشور را دارد، بنابراین با هر هدفی که می‌خواهید به آنجا سفر کنید حتما نسبت به دریافت به موقع ویزا اقدام نمایید. آلمان در قاره اروپا واقع شده است و قطب اقتصادی این قاره بشمار می‌آید. دو دلیل وجود دارد که باعث می‌شود دانشجویان این کشور را برای ادامه تحصیل خود برگزینند، یکی شرایط بسیار خوب دانشگاه‌ها و ارائه بورسیه برای تحصیل رایگان است و دیگری امیدی ست که در خصوص پایان تحصیل در سر دارند، آنها می‌دانند پس از اتمام تحصیلات خود می‌توانند از مزایای بسیاری برای کار و اقامت برخوردار شوند. اخذ ویزای تحصیلی آلمان یک فرصت باورنکردنی و ویژه برای داشتن آینده‌ای روشن خواهد بود.

ویزای تحصیلی آلمان | اخذ ویزای تحصیلی آلمان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 88851080

اخذ ویزای تحصیلی آلمان و شرایط لازم برای تحصیل در این کشور

به طور کل هزینه لازم برای تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار بالا می‌باشد، در همین جهت افراد به دنبال کشورهایی هستند که امکان تحصیل رایگان را برای آنها فراهم کرده یا اجازه اخذ بورسیه تحصیلی بدهند. از سال 2005 قانونی در کشور آلمان تصویب شد که طبق آن امکان تحصیل رایگان برای همه مردم فراهم است، البته ناگفته نماند که لازمه این کار این است که همه مراحل مربوط به دریافت ویزای تحصیلی آلمان به درستی طی شود. دانشجویان غیراروپایی تمایل بسیار زیادی برای تحصیل در این کشور دارند چراکه هم از نظر علمی و هم اقتصادی و اجتماعی در جایگاهی والا قرار گرفته است.

ویزای تحصیلی آلمان | اخذ ویزای تحصیلی آلمان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 88851080

اخذ ویزای تحصیلی آلمان با ارائه مدرک زبان

یکی از مراحل اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی آلمان ارائه مدارک مربوط به زبان می‌باشد، خوب است بدانید که برای تحصیل در کشور آلمان نیاز به مدرک زبان آلمانی دارید که سطح آن بسته به دانشگاه انتخابی تعیین می‌گردد، افرادی نیز هستند که تمایل دارند دروس خود را به زبان انگلیسی پاس نمایند، این اشخاص می‌توانند مدرک آیلتس 6.5 خود را همراه با مدارک به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند. در صورت عدم ارائه مدرک زبان روند صدور ویزای تحصیلی آلمان نیز به تاخیر خواهد افتاد.

ویزای تحصیلی آلمان | اخذ ویزای تحصیلی آلمان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 88851080

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان ابتدا باید از یک دانشگاه واقع در آلمان پذیرش بگیرید، پس از آن وارد مرحله گرفتن وقت از سفارت خواهید شد، گرفتن وقت فقط باید از طریق آژانس سفری دیگر دریافت کنید و به دلیل بالا بودن متقاضیان تحصیل در این کشور بسیار دقت کنید که با توجه زیاد اقدام به رزرو وقت نمایید، از نکاتی که در این مبحث توجه به آنها الزامی می‌باشد به شرح زیر است:

  1. تاریخ اقدام به رزرو وقت سفارت را طوری در نظر بگیرید که از شروع کلاس‌هایتان عقب نیفتید و بتوانید در روز مقرر و اعلام شده برای شروع کلاس‌ها در کشور آلمان حضور داشته باشید.
  2. حداقل 8 هفته از روز تعیین شده برای مصاحبه تا دریافت روادید زمان نیاز است، حتما آن را در برنامه خود بگنجانید طوریکه آسیبی به برنامه‌هایتان نزند.
ویزای تحصیلی آلمان | اخذ ویزای تحصیلی آلمان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 88851080

کسانی که تسلط کافی بر زبان آلمانی ندارند می‌توانند از طریق کالج‌ها و با ورد به آنها تحصیلات خود را آغاز نمایند. اما مطلع باشید که اگر هدف شما صرفا یادگیری زبان آلمانی باشد سفارت ایران به شما اجازه دریافت ویزای تحصیلی آلمان و خروج از کشور را نخواهد داد، در کالج‌ها نیز همزمان با آموزش زبان آلمانی دروس پایه را نیز به شما تدریس خواهند کرد.

ویزای تحصیلی آلمان که توسط سفارت واقع در ایران صادر می‌گردد فقط 3 ماه اعتبار دارد و دانشجو باید پس از ورود به کشور آلمان به اداره امور اتباع خارجی منطقه خود مراجعه و اقدام به تمدید ویزای خود نماید.

ویزای تحصیلی آلمان | اخذ ویزای تحصیلی آلمان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 88851080

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

برای ارائه درخواست صدور ویزای تحصیلی آلمان باید مدارک خاصی را به سفارت این کشور تحویل دهید، در ادامه لیستی از مدارک لازم به شما ارائه خواهد شد:

  1. پاسپورت با اعتبار 6 ماهه و ارائه دو کپی از آن برای ثبت درخواست صدور ویزای تحصیلی آلمان ضروری ست.
  2. گرفتن پذیرش تحصیلی و ارائه به سفارت آلمان نیز جزو مراحل ابتدایی درخواست اخذ ویزای تحصیلی آلمان بشمار می‌آید.
  3. گواهی پایان دوره 3 سال تحصیلی متوسطه را به همراه ترجمه باید به سفارت ارائه نمایید.
  4. ارائه گواهی پایان دوره دانشگاهی نیز الزامی می‌باشد، ترجمه این گواهی نیز الزامی ست.
  5. فرم درخواست ویزا را از سایت سفارت دانلود نمایید و آن را با دقت پر کنید، برای ارائه درخواست اخذ ویزای تحصیلی آلمان وجود این فرم در پرونده مدارک الزامی ست.
  6. عکس رنگی برای پاسپورت
  7. از شناسنامه خود نیز دو عدد کپی تهیه کنید و به سفارت ارائه دهید.
  8. اثبات تمکن مالی که یا باید در ایران و توسط متقاضی انجم پذیرد یا افراد متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان می‌توانند با ارائه یک ضمانت نامه از شخصی که در آلمان ساکن است این مرحله را پشت سر بگذارند.
  9. هزینه صدور ویزای تحصیلی آلمان 60 یورو می‌باشد که حتما باید بصورت نقدی به سفارت پرداخت نمایید.
  10. مدارک سوابق شغلی نیز اگر موجود است حتما همراه مدارک به سفارت ارائه نمایید.
  11. ارائه انگیزه نامه و زندگینامه نیز الزامی ست.

دقت کنید که بسته به شرایط ممکن است مدارک دیگری نیز از شما درخواست شود، در صورت مواجه شدن با چنین موردی به سرعت مدرک را ارائه کنید تا در روند صدور ویزای تحصیلی آلمان خللی وارد نشود. در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اگر نیاز به مشاوره داشتید حتما با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید یا اقدام به دریافت وقت برای مراجعه حضوری کنید، ما اینجا هستیم تا شما را برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان و آغاز تحصیل در این کشور آماده کنیم که بتوانید مراحل را بدون هیچ مشکلی طی کنید و زندگی جدید خود را آغاز نمایید.

ویزای تحصیلی آلمان | اخذ ویزای تحصیلی آلمان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 88851080

تحصیل در آلمان

  1. شهریه لازم برای تحصیل در اکثر ایالت‌های آلمان رایگان می‌باشد.
  2. به زبان انگلیسی یا آلمانی می‌توانید در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید.
  3. امکان درخواست برای صدور ویزای همراه پس از ورود به این کشور و اقامت وجود دارد.
  4. فارغ التحصیلان می‌توانند برای دریافت ویزای کار و اقامت دائم در این کشور اقدام نمایند.
  5. در دوره تحصیل می‌توانید به همه کشورهای عضو معاهده شینگن سفر کنید چرا که شما ویزای شینگن را دریافت کرده‌اید و آلمان جزو کشورهای عضو این پیمان بشمار می‌آید.
  6. اگر پس از پایان تحصیلات کار پیدا کنید می‌توانید برای دریافت اقامت دائم آلمان اقدام نمایید و از این پش شهروند این کشور شوید.

دانشگاه های آلمان

دانشگاه‌های کشور آلمان شامل سه دسته، دانشگا‌های آموزش عالی فنی، آموزش عالی تخصصی و آموزش عالی موسیقی و هنر است. بسته به علاقه خود می‌توانید دانشگاه مورد نظر را برگزیده برای تحصیل در آن اقدام نمایید. در دانشگاه هاص آموزش عالی رشته‌هایی همچون حقوق، پرستاری و فیزیک تدریس می‌شود و امکان ادامه تحصیل تا مدرک دکترا نیز فراهم است. در دانشگاه‌های آموزش عالی حرفه‌ای نیز دوره‌های بصورت کاربردی و عملی ست و معمولا مدت زمان تحصیل به نسبت کوتاه‌تر است. علاقمندان به رشته مد، فشن، موسیقی و طراحی هم می‌توانند در دانشگاه‌های هنر تحصیلات خود را آغاز نمایند.

نکته

ناگفته نماند که همه رشته‌های لیسانس در کشور آلمان به زبان آلمانی تدریس می‌شود، اگر قصد اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها در مقطع لیسانس را دارید خوب است بدانید که حتما باید دانشجوی یکی از دانشگاه‌های سراسری ایران باشید تا بتوانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی آلمان و ورود به این کشور برای ادامه تحصیل اقدام نمایید.


سوالات متداول ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

کسانی که قصد تحصیل و یا ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارند باید ویزای تحصیلی این کشور را تهیه کنند.

هزینه تحصیل در کشور های اروپایی چقدر است؟

به طور کل هزینه لازم برای تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار بالا میباشد، در همین جهت افراد به دنبال کشورهایی هستند که امکان تحصیل رایگان را برای آنها فراهم کرده یا اجازه اخذ بورسیه تحصیلی بدهند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی چیست؟

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان ابتدا باید از یک دانشگاه واقع در آلمان پذیرش بگیرید، پس از آن وارد مرحله گرفتن وقت از سفارت خواهید شد، گرفتن وقت فقط باید از طریق آژانس سفری دیگر دریافت کنید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!