بلوئمن مارکت آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

بلوئمن مارکت آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

بلوئمن مارکت آمستردام یکی از جاذبه های دیدنی کشور هلند است. بلوئمن مارکت آمستردام در تمام فصول سال گل و گیاهان متفاومتی که مناسب هر فصل است دارد.

یکی از مراکز گردشگری بسیار خاصی که در کشور هلند وجود دارد بلوئمن مارکت آمستردام می باشد. این بازار که در بین دو کانال قرار گرفته است در روز های شنبه و چهارشنبه هر هفته با اوردن گل هایی به این کانال ها نمای شهر را بسیار زیبا تر می کنند. در بخش های مختلف این بازار گلخانه هایی دیده می شود که انواع گل ها در آنها پرورش داده می شوند.

کشور هلند

یکی از کشور های مهم اروپا غربی می باشد که با کشور های آلمان، آمریکا، بریتانیا همسایه است. پایتخت این کشور آمستردام است اما با توجه به تمرکززدایی می توان گفت لاهه دومین شهر مهم این کشور می باشد. این کشور دارای جزایر و بنادر متعددی می باشد می توان گفت 50% از زمین های این کشور پایین تر از سطح دریا می باشد به نوعی می توان گفت این زمین ها 21% از جمعیت کشور را شامل می شوند. کشور هلند را می توان کشور زیبایی ها دانست زیرا با سفر به این کشور دیدار از زیبایی ها و جاذبه های آن به هیچ عنوان تمام نخواهد شد و در نهایت خاطره ای زیبا برایتان باقی می گذارد.

کشور هلند

تاریخچه بلوئمن مارکت آمستردام

 یکی از جاذبه های گردشگری آمستردام برای علاقه مندان به گل و گیاه بلوئمن مارکت آمستردام می باشد. موقعیت قرار گیری این بازار بین دو کانال مانتپلین (Muntplein) و کوینگزپلین (Koningsplein) می باشد که در سال 1862  میلادی یعنی اواسط قرن نوزدهم تاسیس شد. به نوعی می توان گفت برتری که این بازار گل نسبت به سایر بازار های گل دیگر دارد شناور بودن آن می باشد که به بازار گل شناور معروف است. قایق های کوچکی که در این کانال وجود دارند به حمل و نقل گل ها کمک می کنند همچنین این کانال در گذشته مرکز تجارت گل از این بازار بود که بسیار رونق داشت. با توجه به اینکه شما زماینکه وارد این بازار می شوید بدون اینکه بخواهید نصف روز خود را در حال بازدید از زیبایی ها این مکان بودید بهترین گزینه صرف یک وعده غذایی می باشد پس بهترین گزینه انتخاب یکی از بهترین رستوران هایی هست که در نزدیکی این بازار قرار گرفته است مانند: رستوران بردا: ۲.۴ کیلومتر، رستوران هندی و نپالی لومبینی: ۳.۵ کیلومتر، رستوران ساج داماس: ۳.۵ کیلومتر  …

تاریخچه بلوئمن مارکت آمستردام

بلوئمن مارکت آمستردام

بلوئمن مارکت آمستردام یکی از بازار های گل و گیاه کشور هلند و شهر آمستردام می باشد که مملو از گل های متفاوت و رنگارنگ به همراه دانه های گل ها همینطور گیاهان زینتی و لوازم جانبی برای پرورش گیاهان می باشد که به فروش می رسند. یکی از مزایای این بازار قیمت بسیار پایین دانه های گل ها می باشد به گونه ای که با خرید یک کیسه از دانه های گل ها تنها نیاز است تا قیمت بسیار کمی را بپردازید. در این بازار حدودا 15 گلفروش در امتداد هم قرار گرفته اند و محصولاتشان را به فروش می گذارند و در نهایت بلوئمن مارکت آمستردام را تشکیل می دهند. مطمئن باشید بعد از دیدار از بلوئمن مارکت آمستردام خاطره ای به یاد ماندنی برایتان باقی می ماند که می توانید این خاطره را با خریدن سوغاتی از این بازار با دوستان و آشنایان خود نیز درمیان بگذارید. 

بلوئمن مارکت آمستردام

مزایای بازدید از گل و گیاه بلوئمن مارکت

با توجه به اینکه بلوئمن مارکت آمستردام یک مکان دیدنی و جاذبه گردشگری نیز محسوب می شود دارای مزایایی می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نزدیکی به مراکز دیدنی دیگر از جمله : موزه آمستردام: ۲.۳ کیلومتر، موزه یهودیان آمستردام: ۳.۴ کیلومتر، موزه ونگوک: ۳.۵ کیلومتر، کاخ سلطنتی آمستردام: ۵.۸ کیلومتر، میدان دام آمستردام: ۵.۸ کیلومتر 
  • قیمت های مناسب برای خرید گل ها و دانه های موجود 
  • امکان تفریح و سیاحت برای افرادی که علاقه مند به گل و گیاه هستند.
  • برای افرادی که به دنبال عکاسی از گل و گیاه می باشند بهترین گزینه محسوب می شود و یا حتی بسیاری افراد خود در کنار گل ها زیبا مانند رز عکس می گیرند.
مزایای بازدید از گل و گیاه بلوئمن مارکت

بهترین زمان بازدید از بازار گل بلومن

با توجه به اینکه کشور هلند دارای انواع گل و گیاه است و به نوعی قطب بین المللی محسوب  می شود در تمام فصول سال گل های مختلفی وجود دارند که با توجه به فصل زیبایی های خاص خود را دارند. البته خوب است بدانید که با توجه به زمستان های سردی که این کشور دارد اکثر این گل ها در گلخانه ها تحت مراقبت های خاصی پرورش داده می شوند به همین دلیل است که بازار گل در تمام فصول سال رونق داشته و دارای زیبایی های محصور کننده ای است. بهترین فصل برای دیدن و خرید از این بازار بهار و تابستان توصیه می شود.

بهترین زمان بازدید از بازار گل بلومن

گل ها و گیاهان موجود در بازار بلوئمن مارکت آمستردام

همانطور که گفته شد علاقه مندان به گل و گیاه می توانند با هر سلیقه ای که دارند به این بازار رفته و گیاه یا گل مورد نظر خود را خرید کنند حتی گیاهان خانگی با دانه ها و پیاز ها. از انواع پیاز های گیاهان که وجود دارد می توان به پیاز گل های لاله، درختچه های زینتی و حتی خاک و کود اشاره کرد. به نوعی این بازار برای  گردشگران بسیار نقطه خوبی است زیرا می توانند سوغاتی های خود را تامین نمایند. اما از جمله گل هایی که می توان در بازار گل بلومن آمستردام به آنها اشاره کرد: گل لاله، گل نرگس، گل برف، گل میخک، گل بنفشه و گل ارکیده است. نکته ای که در این بازار وجود دارد این است که مهم نیست در چه فصلی از سال به این بازار سر می زنید شما می توانید گل های مورد علاقه خود را خریداری نمایید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!