موزه خانه قایقی آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه خانه قایقی آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه خانه قایقی آمستردام یکی از موزه های بسیار جالب و مشهور شهر آمستردام بوده و افراد زیادی برای دیدن موزه خانه قایقی آمستردام به این شهر می روند.

موزه خانه قایقی آمستردام، از جذاب ترین موزه های آمستردام می باشد که با مشاهده آن به تمامی سوالات در مورد نحوه زندگی در یک قایق پاسخ خواهید داد. فضای ۸۰ متری داخلی این قایق، یک منزل مسکونی با تمامی امکانات است که دارای مجموعه ای از قایق های قدیمی و کتاب های مربوط به قایق ها نیز می باشد.

آمستردام؛ شهری پر از جاذبه های تفریحی

کشور های اروپایی همیشه از مقاصد گردشگری بوده اند که در بین آنها، هلند را می توان یکی از بهترین کشور های تفریحی برای توریست ها دانست. آمستردام، مرکز این کشور، به چنان شهرتی در جهان رسیده است که سالانه هزاران گردشگر از کشور های مختلف جهان برای بازدید از جاذبه های دست ساز و یا طبیعی به این شهر سفر می کنند. در واقع یکی از اصلی ترین دلایل جذابیت آمستردام برای گردشگران، موزه ها و تفریحگاه های خاص و منحصر به فردی می باشند که در هیچ کجای جهان وجود ندارند.

از موزه های قایقی گرفته تا خانه های تاریخی باقی مانده از جنگ جهانی دوم، همگی آمستردام را به شهری خاص برای گردشگران تبدیل کرده است. یکی از جاذبه های کمتر دیده شده و منحصر به فرد این شهر را می توان موزه خانه قایقی آمستردام دانست که در ادامه به شرح دقیق آن می پردازیم.

آمستردام؛ شهری پر از جاذبه های تفریحی

تاریخچه موزه خانه قایقی آمستردام

به دلیل وجود رودخانه ای عظیم که از دل آمستردام عبور می کند و کانال های آبی خروشان، تعدد کشتی ها و قایق ها در این شهر بسیار گسترده می باشد. البته قدمت استفاده از قایق و کشتی های کوچک تنها به دنیای مدرن امروزی مربوط نمی شود، بلکه از سالیان بسیار دور، قایق ها و کشتی ها از جمله وسایل حمل و نقل آمستردام بوده اند. از بین تمامی کشتی های رایج در این شهر، کشتی هندریکا_ماریا، توانست به شهرتی چشمگیر دست یابد که باید آن را مدیون تغییر کاربری اش دانست.

قدمت این کشتی ۲۳ متری به سال ۱۹۱۴ باز می گردد که به منظور حمل ماسه، الوار و شن ساخته شد. جالب است بدانید که این کشتی در جنگ جهانی دوم به منظور در امان ماندن از دست سربازان نازی در زیر رودخانه آمستردام غرق شد و مجددا در سال ۱۹۶۷ سر از آب بیرون آورد. این کشتی تا سال ۱۹۹۷ میلادی به عنوان یک منزل مسکونی شناخته می شود و پس از آن به موزه ای خاص و منحصر به فرد تبدیل گردید.

تاریخچه موزه خانه قایقی آمستردام

تبدیل کشتی هندریکا_ماریا به موزه گردشگری

وینسنت ون لوم، مالک کشتی هندریکلماریا پس از این که در سال ۱۹۸۷ از تانزانیا به آمستردام بازگشت، محلی برای زندگی در این شهر نیافت. وی سال های طولانی را در تانزانیا مشغول به آموزش کودکان بود و پس از بازگشت به آمستردام به دلیل نامناسب بودن وضعیت مالی برای خریداری یک خانه مسکونی، ناچارا یک کشتی بسیار قدیمی را خریداری کرد. البت کشتی هندریکاماریا نیز به دلیل فرسودگی بیش از اندازه برای حمل و نقل الوار بلااستفاده شده بود.

وینسنت سرانجام رویای گذشته خود مبنی بر زندگی در یک کشتی را با خریداری هندریکا_ماریا تحقق بخشید و به مدت ۳۰ سال در این کشتی به زندگی پرداخت. سرانجام به دلیل کنجکاوی بومیان آمستردام و گردشگران نسبت به زندگی در یک قایق، آن را به موزه تبدیل کرد تا دیگران نیز از لذت زندگی در یک قایق مسکونی بهره مند شود و علاوه بر آن بتواند راهی برای درآمدزایی بیابد.

تاریخچه موزه خانه قایقی آمستردام

قسمت های مختلف موزه خانه قایقی در آمستردام

موزه خانه قایقی آمستردام تاکنون چندین بار بازسازی شده اما اساسی ترین بازسازی آن به سال ۲۰۰۸ باز می گردد. هنگامی که وارد عرشه این قایق می شوید، یک پمپ آب و دو محفظه برای تخت خواب های تاشو را مشاهده خواهید کرد که برای استفاده ۴ تفر طراحی شده اند. سپس وارد قسمت محموله کشتی خواهید شد که امروزه به عنوان آشپزخانه، فروشگاهی برای فروش سوغاتی و قسمت فروش بلیط تبدیل شده است.

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن موزه خانه قایقی آمستردام مشابه نشیمن های سال ۱۹۵۰ می باشد که با یک مشعل چوبی گرم شده است. البته قسمت های مختلف این کشتی با دیوار های جداکننده، به موزه ای برای نمایش قایق های بسیار کوچک خانگی تبدیل شده است. در نهایت نیز وارد قسمت جلویی این موزه قایقی خواهید شد که با نام اتاق پروژکتور شناخته می شود و تصاویر چهار دقیقه ای از داخل کشتی را به نمایش می گذارد.

قسمت های مختلف موزه خانه قایقی در آمستردام

محل قرارگیری موزه خانه قایقی شهر آمستردام

موقعیت مکانی موزه خانه قایقی آمستردام در کانال مشهور و بسیار زیبای جوردان می باشد. این کانال از منطقه ای به همین نام می گذرد و به راحتی می توان با تراموا به موقعیت مکانی این موزه خانه قایقی دسترسی پیدا کرد. جالب است بدانید که این موزه قایقی با خانه آنه فرانک، از مشهور ترین آثار باقی مانده از جنگ جهانی دوم، تنها به مدت ۵ دقیقه فاصله دارد.

محل قرارگیری موزه خانه قایقی شهر آمستردام

محدودیت های ورود به موزه خانه قایقی آمستردام هلند

در ابتدا باید بدانید که برای تهیه بلیط موزه خانه قایقی آمستردام باید به صورت حضوری و به داخل این کشتی مراجعه کنید. از آن جایی که محیط داخلی کشتی کوچک است، در تعداد بازدید کنندگان محدودیتی وجود دارد. به گونه ای این قایق تنها می تواند میزبان ۱۰ الی ۱۵ نفر از بازدید کنندگان باشد. به همین دلیل توصیه می شود که به صورت گروه های ۱۰ نفره برای بازدید از این موزه مراجعه کنید. گردش در این موزه قایقی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید و اگر می خواهید بیش از این زمان را در قایق بگذرانید باید به مدیریت آن اطلاع دهید.

در این قایق امکان نوشیدن قهوه، نوشابه، کاپوچینو و … برای بازدید کنندگان فراهم است و می توانند از فضای داخلی کشتی نیز تصویر برداری کنند. لازم به ذکر است که بازدید از موزه خانه قایقی آمستردام برای کودکان زیر ۵ سال، افرادی که دارای کارت شهری آمستردام هستند و افرادی که پاس آمستردام را دارند، رایگان خواهد بود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!