معرفی بهترین موزه های آمستردام

شهر زیبای آمستردام، مملو از جاذبه های دیدنی بسیاری است که این جاذبه ها باعث جذب گردشگران بسیاری از سراسر دنیا شده اند. موزه های آمستردام نیز جز دیدنی های معروف و بسیار جذاب این شهر هستند  که شما می توانید از انواع موزه های آمستردام در سفر خود به این شهر دیدن کنید.

اگر شما نیز قصد دارید تا به شهر آمستردام سفری داشته باشید، بهتر است پیش از سفر خود با بهترین موزه های آمستردام آشنا شوید که در ادامه شما را با موزه های جذاب آمستردام آشنا خواهیم نمود.

موزه آمستردام، از معروف ترین موزه های آمستردام

موزه آمستردام، یکی از تاریخی ترین موزه های آمستردام است که با نام موزه تاریخچه آمستردام نیز شناخته می شود. این موزه جذاب در مرکز شهر آمستردام واقع شده است و در بازدید از این موزه می توانید با تاریخ غنی این شهر بیشتر آشنا شوید. علاوه بر جاذبه های تاریخی شهر آمستردام، می توانید از هنرهای تاریخی از افراد، صنایع و مد در این موزه نیز دیدن کنید. ساختمان موزه آمستردام در یک بوستان قدیمی واقع شده است که در گذشته به عنوان یتیم خانه از آن استفاده می شد و سپس در قرن 18ام، ساختمان آن مورد بازسازی مجدد قرار گرفت.

شما می توانید از این موزه جذاب و دیدنی همه روزه و در ساعت های مجاز دیدن کنید. موزه آمستردام، از دو بخش دائمی و موقت تشکیل شده است که در بخش موقت موزه، نمایشگاه هایی هر ساله به صورت موقت برگزار می شود، اما در بخش دائمی این موزه که در سه طبقه ساختمان، قرار دارد، شما می توانید انواع وسایل، نقاشی ها و اشیا با ارزش را که مربوط به دوران های مختلف تاریخ آمستردام هستند، را مشاهده نمایید. این اشیا، همگی نشان دهنده تاریخ غنی و فرهنگ مردم این شهر است که برای همگان می تواند بسیار جالب توجه باشد.

موزه های آمستردام

موزه ملی هلند، از دیدنی ترین موزه های آمستردام

موزه ملی هلند، از آن دسته موزه های آمستردام است که در سفر به آمستردام نباید دیدن آن را از دست بدهید. موزه ملی، یکی از مهمترین موزه های آمستردام است که در بازدید از آن می توانید با فرهنگ و تاریخ غنی کشور هلند بیشتر آشنا شوید. این موزه یکی از بزرگترین موزه ها در سراسر اروپا است و هر ساله بیش از 2.500.000 نفر از موزه ملی دیدن می کنند که همین امر گویای میزان ارزش این موزه است. تعداد تابلوها  و اشیایی که در این موزه نگهداری می شوند، بیش از 1.000.000 عدد است که واقعا شگفت انگیز است.

این موزه که به نوعی تاریخ و هنر کشور هلند را نشان می دهد، توانسته است به دلیل تعداد اشیای نفیس و تاریخی و همچنین ساختمانی با معماری جذاب و خیره کننده، با موزه متروپولیتن نیویورک مقایسه شود. این موزه ابتدا در سال 1800، با عنوان موزه هنر در شهر لاهه فعالیت خود را آغاز نمود و سپس در سال 1805، ساختمان موزه به آمستردام و در محل فعلی آن انتقال یافت و نامش نیز به موزه ملی تغییر پیدا کرد. موزه ملی، دور میدان موزه در مرکز شهر آمستردام واقع شده است و به همین دلیل دسترسی به آن بسیار ساده است.  قطعا شما نیز از دیدن ساختمان باشکوه و بسیار خاص این موزه و همچنین داخل آن، شگفت زده خواهید شد.

موزه های آمستردام

موزه ون گوگ، از جذاب ترین موزه های آمستردام

مگر می شود که به شهر آمستردام سفر کنید و با موزه ون گوگ نروید. موزه ون گوگ یکی از جذاب ترین و مطرح ترین موزه های آمستردام است. موزه هنری ون گوگ، یکی از موزه های معروف این شهر است که همانگونه که از نامش پیداست، اشیا، نقاشی ها و هر آنچه که مربوط به این نقاش مطرح هلندی است، در آنجا نگهداری می شود. ون گوگ یکی از نقاشان بنام و مطرح هلندی است که آثار بسیاری را در طول عمر 47 ساله خود توانسته است به جای بگذارد. حتی نامه های بسیاری از ون گوگ که خطاب به برادرش تئو نوشته شده است نیز در این موزه نگهداری می شود که بیننده با دیدن این اشیا، به راحتی می تواند با شخصیت ون گوگ و تفکرات وی بیشتر آشنا شود.

بیش از 200 آثار از ون گوگ نیز در این موزه نگهداری می شود که این آثار توانسته است این موزه را به یکی از با ارزش ترین موزه های دنیا تبدیل کند. چیدمان وسایل موجود در این موزه به گونه ای است که سیر تکاملی زندگی از نقاش معروف را نشان می دهد. آثاری همچون خانه های زرد، آفتابگردان ها، شکوفه های بادام و شب پر ستاره در این موزه دیده می شوند. ساختمان این موزه در نزدیکی موزه ملی آمستردام واقع شده است و شما می توانید به راحتی آن را مشاهده نمایید.

موزه های آمستردام

موزه لاله آمستردام، از دیگر موزه های آمستردام

موزه لاله آمستردام، یکی از شناخته شده ترین موزه های آمستردام است که در این شهر دیدنی و زیبا واقع شده است. موزه لاله، به نوعی نماد کشور هلند است زیرا همانگونه که می دانید، کشور هلند با نام گل های زیبایش شناخته می شود و به همین دلیل این موزه با نام لاله نامگذاری شده است. ساختمان این موزه مانند دیگر موزه های آمستردام، باشکوه و مجلل نیست و شما با یک ساختمان ساده روبرو هستید.

این موزه جذاب از 6 اتاق تودرتو و جذاب تشکیل شده است. در موزه لاله آمستردام، می توانید داستان گل لاله و اینکه چگونه این گل به یکی از مهمترین نمادهای هلند تبدیل شده است، به نمایش گذاشته شده است و حتی در قسمت فروشگاه این موزه، شما می توانید پیاز گل لاله را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. این موزه هر روزه از ساعت 10صبح تا 6 بعد از ظهر، آماده پذیرایی از گردشگران و بازدیدکنندگان عزیز است. حتی در این موزه ویدیوهایی در مورد نحوه کاشت این گل نیز وجود دارد که تماشای این فیلم ها، خالی از لطف نمی باشد.

موزه های آمستردام

خانه موزه آنه فرانک، از معروف ترین موزه های آمستردام

کمتر کسی در دنیا وجود دارد که نام موزه آنه فرانک را در آمستردام را نشنیده باشد. موزه آنه فرانک، یکی از معروف ترین موزه های آمستردام است. خانه موزه آنه فرانک، خانه نویسنده معروف، آنه فرانک یهودی است که امروز به عنوان موزه از این خانه استفاده می شود. بازدیدکنندگان از این موزه، می توانند با زندگی و شخصیت وی بیشتر آشنا شوند.

در موزه آنه فرانک، وسایل و هر آنچه که مربوط به وی می باشد، نگهداری شده است که شما می توانید علاوه بر این وسایل، اشیایی مربوط به زمان حمله نازی ها به هلند را نیز مشاهده نمایید. مخفیگاهی که در این خانه وجود دارد، از مهیج ترین قسمت های این موزه است و قطعا شما نیز از دیدن آن بسیار سورپرایز خواهید شد. این موزه جذاب در سال 1960 برپا شد و سپس در سال 2014 این موزه جذاب توانست به یکی از سه موزه برتر و پر بازدید این شهر تبدیل شود. این موزه در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است و دسترسی به آن بسیار ساده است.

موزه های آمستردام

موزه کیف، یکی از جذاب ترین موزه ها در آمستردام

موزه کیف، یکی از متفاوت ترین موزه های آمستردام است. این موزه که مربوط به خانم Hendrikje Ivo می باشد که توانسته است در طی 30 سال گذشته، مجموعه ای از کیف های دستی و پول را جمع آوری کرده و این 3000 کیف را به نمایش عموم گذاشته است. البته دیگر آیتم هایی نیز از دیگر مناطق دنیا در این موزه وجود دارند که سبب شده است تا دیدن این موزه برای علاقمندان به هنر بسیار جذاب و دیدنی باشد. البته یک کیف بسیار مهم چرمی که مربوط به سال 1820 است نیز در این موزه قرار گرفته است که به نوعی الهام بخش خانم Hendrikje Ivo بوده است. شما می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر از این موزه جذاب دیدن کنید.

موزه های آمستردام

موزه خانه رامبراند، از دیدنی ترین موزه ها در آمستردام

موزه خانه رامبراند، یکی از موزه های آمستردام است که قطعا دیدن آن برای هر کسی می تواند بسیار متفاوت و جذاب باشد. این موزه که مانند موزه ون گوگ است، به جایی برای نگهداری همه آثار و وسایل زندگی رامبراند تبدیل شده است. رامبراند، یکی از معروف ترین نقاشان هلندی است که توانسته است در طول زندگی خود نقاشی های بی نظیری را از خود بجا بگذارد. گشت شبانه، یکی از معروف ترین تابلوهای نقاشی وی است که در این موزه می توانید آن را مشاهده کنید.

رامبراند، در محل فعلی موزه طی سال های 1639 تا 1655 زندگی می کرده است و امروزه این محل به موزه تبدیل شده است. این موزه یکی از بهترین موزه های هنری در اروپا است که بسیار دیدنی است و ارزش هنری بسیاری نیز دارد و هر بیننده ای از دیدنش لذت خواهد برد. با اینکه تعداد گردشگران این موزه خیلی کمتر از سایر موزه های آمستردام است، اما این موزه قطعا ارزش یکبار دیدن را دارد.

موزه های آمستردام

موزه آرمیتاژ، از دیدنی ترین موزه های آمستردام

موزه آرمیتاژ، یکی دیگر از موزه های دیدنی در شهر آمستردام است که علاوه بر ساختمان مجللش، دارای مجموعه ای دیدنی و ارزشمند از آثار هنری است که شما می توانید آنها را از نزدیک مشاهده کرده و لذت ببرید. این موزه به نوعی شعبه ای از موزه آرمیتاژ در سن پترزبورگ است که در سال 2009 افتتاح شده است.

همه آثار هنری که در این موزه قرار گرفته اند را باید با دقت مشاهده کنید زیرا بسیار دیدنی و ارزشمند هستند. علاوه بر ساختمان اصلی موزه، رستوران و سالن سخنرانی و آمفی تئاتر نیز در این موزه وجود دارد که شما می توانید پس از دیدن این موزه، خود را به خوردن یک غذای خوشمزه در این رستوران دعوت کنید. البته یک کافه نیز در موزه وجود دارد که باغ های جذاب این ساختمان آن را احاطه کرده اند و نمای کافه را جذاب تر نموده است.

موزه های آمستردام

موزه ملی دریایی آمستردام

موزه ملی دریایی آمستردام، قطعا یکی از جذاب ترین موزه های این کشور برای دوستداران صنعت دریایی است که در آن آثار قدیمی بسیاری از صنعت دریایی همچون کشتی سه بادبانه آمستردام نیز در این موزه نگهداری می شود که بسیار جذاب و دیدنی است. البته برای افراد کم سن و سالی که از این موزه دیدن می کنند نیز بخش هایی ویدیویی در نظر گرفته شده است که بسیار جالب توجه و سرگرم کننده است. یکی از بخش های جذاب این موزه، بخشی است که شما می توانید لباس موجودات دریایی فضایی را بپوشید و عکس بگیرید و حسابی لذت ببرید.

موزه های آمستردام

موزه خانه قایقی در آمستردام

موزه خانه دریایی، یکی از جذاب ترین موزه های آمستردام است. شما می توانید با بازدید از این موزه، حس زندگی در قایق را کاملا درک کنید و آن را کاملا حس کنید. قایق های خانه ای از یک آشپزخانه، حمام، فضای نشیمن دار و بخش کاپیتان تشکیل شده است که بسیار دیدنی و جذاب است. با بازدید از این موزه، می توانید حس زندگی در دهه 1950 را کاملا حس کنید. همه بازدیدکنندگان از این موزه، می توانید حس افرادی که بر روی کانال هلند و در این قایق ها زندگی می کرده اند را تجربه کنید.

موزه های آمستردام

موزه علمی نمو در آمستردام موزه علمی نمو، یکی از سرگرم کننده ترین موزه های آمستردام است که قطعا تفاوت های بسیاری با دیگر موزه های این شهر دارد. این موزه مملو از گجت های مختلف است و علاوه بر جذابیتی که موزه برای کودکان دارد، می تواند برای بزرگسالان نیز بسیار دیدنی و سرگرم کننده باشد.

این مرکز جذاب و بسیار بزرگ، از بخش های متفاوتی تشکیل شده است که می تواند ساعت ها بازدیدکنندگان را سرگرم نماید. در این موزه، چندین کافه  و تراس نیز وجود دارد که می توان از آنها استفاده نمود. بخش لابراتوار این موزه را هرگز از دست ندهید زیرا این بخش یکی از جذاب ترین بخش های این موزه است که می توانید با لباس ها و عینک ایمنی، از کشف های جدید خود پرده بردارید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!