اشتات پارک وین | معرفی – تصاویر – تاریخچه

اشتات پارک وین | معرفی – تصاویر – تاریخچه

اشتات پارک وین، اولین فضای سبز عمومی در شهر وین بوده که دارای مساحت 30 هکتاری است. در این پارک زیبا زمین‌های مخصوصی جهت تفریح و سرگرمی کودکان وجود دارد و…

کشور اتریش در مرکز قاره اروپا واقع شده و پایتخت آن شهر بزرگ وین است. اتریش و سوئیس دو کشور همسایه هستند که از مقاصد مهم جهانی برای تفریحات و ورزش‌های زمستانی به شمار می‌روند. جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی این کشور در کنار امکانات ورزشی متنوع توانسته توجه بسیاری از توریست‌های دنیا را به خود جلب نماید. در برهه‌های مختلف تاریخ این کشور شاهد فراز و نشیب هاب زیادی بوده از این رو دارای تاریخچه غنی و جاذبه‌ها و بناهای تاریخی و مناظر طبیعی و تفریحی بسیاری در شهرهای خود است. در این مقاله با یکی از جاذبه‌های طبیعی و تفریحاتی اتریش یعمی اشتات پارک وین آشنا می‌شویم.

اشتات پارک وین | یوروپ تورز

آشنایی حدودی با شهر وین اتریش

بنای شهر وین مربوط به قرن 5 پیش از میلاد مسیح است که با گذشت زمان پایتخت کشور اتریش قرار داده شد. قبل از جنگ جهانی دوم تعداد زیادی از اهالی این شهر در بیابان‌ها زندگی می‌کردند و حدود 1500 نفر از ساکنین وین در سال 1913 دست به خودکشی زدند. این شهر توسط قوای متفقین به چهار قسمت تحت کنترل شوروی، آمریکا، انگلیس و فرانسه تقسیم شد. در سال 1955 میلادی نیروهای شوروی با اعلام بی‌طرفانه اتریش و عدم پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از این شهر خارج شدند.

وین شهر شگفت انگیز در اروپای مرکزی است که با داشتن شکوه خاص، تاریخ غنی، مرکز فرهنگی و داشتن خوراکی‌های خوشمزه به یکی از بهترین شهرهای گردشگری پرطرفدار در جهان تبدیل شده است. زیگموند فروید، موتزارت و اگون شیله از جمله بزرگانی هستند که در شهر وین اتریش زندگی و فعالیت می‌کردند.

آشنایی حدودی با شهر وین اتریش  | یوروپ تورز

آشنایی با اشتات پارک وین

اولین فضای سبز عمومی در شهر وین پارک وین یا اشتات پارک وین بوده که دارای مساحت 30 هکتاری است. در این پارک زیبا زمین‌های مخصوصی جهت تفریح و سرگرمی کودکان وجود دارد و بخش‌های مختلفی مثل تعداد زیادی رستوران، حوضچه‌های آبی، فواره‌ها، مرعزارها، جاده مخصوص پیاده‌روی در پارک اشتات دیده می‌شود. امکان گشت و گذار در این پارک یکی از تفریحات پرطرفدار این پارک است؛ همچنین در طول ساحل رودخانه وجود رستوران‌ها خودنمایی می‌کنند و هر توریستی را به سوی خود می‌کشانند.

در برهه‌ای از زمان بیشتر از یک قرن وین در احاطه یک دیوار دفاعی قرار داشت و پارک وین یا اشتات پارک وین محلی جهت خوش گذرانی اشراف استفاده می‌شد. این پارک در سال 1862 میلادی به تصمیم شهردار بازسازی شد و اولین پارک وین معرفی گردید.

آشنایی با اشتات پارک وین | یوروپ تورز

بهترین زمان برای گردشگری در شهر وین

شرایط آب و هوایی شهر وین معتدل بوده و در هر فصلی می‌توان به آن سفر کرد و از دیدنی‌های آن لذت برد. این شهر در منطقه معتدل و مسیر آب و هوائی اروپای میانه واقع شده و آب و هوای آن از اقلیم آتلانتیک و قاره‌ای تاثیر می‌گیرد. آب و هوای حاکم بر کشور اتریش قاره‌ای بوده و متاثر از آب و هوای قسمت جنوبی اروپای شرقی است.

اگر دوست دارید از جاذبه‌های طبیعی این شهر دیدن نمایید و از گردش در امتداد رود دانوب لذت ببرید پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان به شهر وین سفر کنید. اما اگر قصد دارید از شنیدن موسیقی کلاسیک لذتببرید و روی بهترین صندلی خانه اپرای ملی وین بنشینید بهترین زمان سفر به وین در اواخر بهار (مه تا ژوئن) یا پاییز (اکتبر) خواهد بود. در هنگام مراسم‌های مختلف نظیر کریسمس می‌توانید به وین سفر کنید و از دیدن چراغانی‌ها، جشن‌ها و بازارهای کریسمس لذت ببرید.

بهترین زمان برای گردشگری در شهر وین | یوروپ تورز

مراکز اقامتی در شهر وین

در کنار فضای سبز عمومی این شهر برای تفریح مثل اشتات پارک وین اماکن اقامتی بسیاری جهت اسکان مسافران برای مدت زمان معینی نیز در سطح شهر وین وجود دارد. مراکز اقامتی لوکس و یا هتل‌های مقرون به صرفه در این شهر به تعداد زیاد دیده می‌شود. هتل Stephansplatz و Ambassador از بهترین مکان‌های اقامتی در وین است؛ اما در بیرون از منطقه «حلقه» لوکس‌ترین هتل‌ها ساخته شده‌اند. اماکن اقامتی در وین که صرفه اقتصادی دارند شامل هتل پارک حیات و سان سوچی و هاستل ¬هایی چون Ruthensteiner یا Wombats هستند.

مراکز اقامتی در شهر وین | یوروپ تورز

چگونه به اشتات پارک وین برویم؟

برای تردد در شهر و دیدن از اماکن تاریخی و مناظر طبیعی مثل رفتن به اشتات پارک وین می‌توان از وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی و خودرو اجاره‌ای استفاده کرد. سیستم حمل و نقل این شهر شامل مترو، تراموا، اتوبوس و خدمات ریلی رفت و برگشتی بوده و بسیار مناسب است و به راحتی مسافران را به مقصد دلخواه جا به جا می‌کند. قیمت بلیط‌های وسایل حمل و نقل عمومی به صرفه است و تمام نقاط شهر به مرکز وین متصل می‌شوند.

رفت و آمد با تاکسی در وین هزینه بیشتری نسبت به سیستم حمل و نقل عمومی دارد. اگر دوست دارید از تاکسی برای تردد در شهر وین استفاده نمایید بهتر است با خودروهای اوبر رفت و آمد کنید زیرا هزینه این خودروها نسبت به تاکسی کمتر بوده و صرفه اقتصادی دارند. در سطح شهر و در فرودگاه امکان اجاره تاکسی جهت تردد در نقاط مختلف شهر امکان‌پذیر است. شرکت‌‌های محلی نظیر Sixt، Hertz، Avis و Europcar به مسافران خودرو اجاره می‌دهند. از این خودروها می‌توان برای مسافرت‌های روزانه بازدید از مکان‌های دیدنی نظیر کاخ شون برون استفاده کرد.

جمع بندی

کشور اتریش و به تبع آن شهر وین از تاریخچه غنی و فرهنگ و آداب و رسوم غنی برخوردارند این کشور به واسطه داشتن سنت‌های متنوع و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مل اشتات پارک وین توانسته به مقصدی محبوب برای گردشگران خارجی تبدیل شود. در تمام فصول سال توریست‌های بسیاری برای دیدن مناظر طبیعی و دیدنی‌های اتریش به این کشور سفر می‌کنند. یکی از پرطرفدارترین تفریحات وین وجود ورزش‌های زمستانی در رشته‌های مختلف است که در فصل زمستان بسیار رواج دارد. علاوه بر این در تابستان نیز مسافران می‌توانند از دیدن چشم اندازها و مناظر کوهستان آلپ نهایت لذت را ببرند.

چگونه به اشتات پارک وین برویم؟ | یوروپ تورز

سوالات متداول اشتات پارک وین

کشور اتریش در کجا قرار دارد؟

کشور اتریش در مرکز قاره اروپا واقع شده و پایتخت آن شهر بزرگ وین است.

طول عمر بنای شهر وین به چند سال قبل بر میگردد؟

بنای شهر وین مربوط به قرن 5 پیش از میلاد مسیح است که با گذشت زمان پایتخت کشور اتریش قرار داده شد.

بهترین زمان برای دیدن از اشتات پارک وین، چه زمانی است؟

اگر دوست دارید از جاذبه‌های طبیعی این پارک دیدن نمایید و از گردش در امتداد رود دانوب لذت ببرید پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان به این پارک روید. اما اگر قصد دارید از شنیدن موسیقی کلاسیک لذتببرید و روی بهترین صندلی خانه اپرای ملی وین بنشینید بهترین زمان سفر به وین در اواخر بهار (مه تا ژوئن) یا پاییز (اکتبر) خواهد بود. در هنگام مراسم‌های مختلف نظیر کریسمس می‌توانید به این پارک بروید و از دیدن چراغانی‌ها، جشن‌ها و بازارهای کریسمس لذت ببرید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!