آتشفشان سانتورینی یونان | بزرگ‌ ترین آتشفشان فعال زیر آب در جهان

آتشفشان سانتورینی یونان | بزرگ‌ ترین آتشفشان فعال زیر آب در جهان

آتشفشان سانتورینی یونان، در جزیره سانتورینی قرار دارد. بسیاری از گردشگران، علت محبوبیت این جزیره را وجود آتشفشان می‌دانند. این آتشفشان فعال، در زیر آب قرار …

آتشفشان سانتورینی یونان در جزیره سانتورینی قرار دارد. بسیاری از گردشگران، علت محبوبیت این جزیره را وجود آتشفشان می‌دانند. این آتشفشان فعال، در زیر آب قرار دارد. گردشگران می‌توانند مناظر آتشفشانی باشکوه را کاوش کرده و زیبایی وحشی آن را مورد تحسین قرار دهند. می‌توانید دهانه آتشفشان را ببینید و در اطراف قدم بزنید، صخره‌های گدازه سیاه را لمس کرده و حس پیاده روی در آتشفشان بخار را دریافت کنید.

آتشفشان سانتورینی یونان | بزرگ‌ ترین آتشفشان فعال زیر آب در جهان | یوروپ تورز

تاریخچه مختصری از آتشفشان سانتورینی یونان

سانتورینی، جزیره‌ای بسیار بزرگ‌تر و گرد بود، از این رو نام «استروگیلی» به معنای «دایره ای» به آن داده بودند. در نتیجه فعالیت آتشفشان سانتورینی (Santorini caldera) یونان بود که زمین از یکدیگر جدا شده و پنج جزیره مجزا را تشکیل داد. این پنج جزیره که یکی از آن‌ها، همین سانتورینی است، همگی به یکدیگر نزدیک هستند. این آتشفشان، بزرگ‌ترین آتشفشان فعال زیر آب در جهان محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین فوران آن، حدود 3600 سال پیش رخ داده و باعث سونامی شدیدی شده که تمدن مینوی کرت را از بین برده است.

از فوران‌های آتشفشانی بعدی که در قرن هفدهم رخ داد، دو جزیره کوچک دیگر نیز شکل گرفت؛ یعنی در حال حاضر می‌توانید آثار آتشفشان را در هفت جزیره کوچک نزدیک به هم ببینید؛ اما مهم‌ترین این جزیره‌ها، همان جزیره سانتورینی است.

استفاده از چشمه‌ های آب گرم سانتورینی

آتشفشان سانتورینی یونان موجب ایجاد چشمه‌های آب گرم در سانتورینی شده است. فعالیت‌های درمانی در این چشمه‌های آب گرم، بخش بزرگی از سفرهای یونانی را تشکیل می‌دهند. این چشمه‌های آب گرم، مورد علاقه بسیاری از گردشگران است.

پس از 20 دقیقه پیاده روی در سراشیبی، بازدیدکنندگان می‌توانند آرامش چشمه‌های آب گرم زمینی در سانتورینی را تجربه کنند. این چشمه‌های آب گرم سانتورینی که در خلیج آکیوس نیکولاس واقع شده‌اند سرشار از منیزیم و اجزای آهن هستند. منظره آن در کنار دریای اژه بسیار زیبا و دوست داشتنی بوده و آب معمولا تا 35 درجه سانتیگراد گرم می‌شود.

استفاده از چشمه‌ های آب گرم سانتورینی | یوروپ تورز

روستای اویا و غروب‌ های زیبا

سانتورینی به خاطر غروب‌های زیبایش معروف است، روستای اویا در این جزیره، محبوب‌ترین نقطه آن است. این روستا به دلیل جذابیت و زیبایی که دارد گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. در هر زمان از روز می‌توان از زیبایی‌های آن لذت برد؛ اما غروب‌های آن متفاوت بوده و زیباترین غروب منطقه آتشفشان سانتورینی یونان را دارد. بازدیدکنندگان از این روستا معتقد هستند، زیباترین غروب زمین را دارد.

در سال‌های اخیر، به دلیل ازدحام گردشگران، ساختمان‌های زیادی به هتل، کافه، رستوران و فروشگاه تبدیل شده‌اند. این روستای زیبا که برخی آن را با نام شهرک نیز می‌شناسند، از سحر تا غروب، مملو از بازدیدکنندگان است. با این حال، شب‌های اویا آرام بوده و قدم زدن در جاده مرمری مرکزی، کنار ساختمان‌های زیبای سفید رنگ و نورانی بسیار لذت بخش خواهد بود.

ساحل سرخ آتشفشان سانتورینی یونان

فوران آتشفشان سانتورینی یونان منجر به شکل‌گیری ساحل سرخ جزیره سانتورینی شده است. این مکان زیبا، هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. اطراف آن با صخره‌های آتشفشانی عظیم، سنگریزه‌های سیاه و قرمز و ماسه‌هایی با رنگ‌های مختلف، عمدتا قرمز پوشانده شده و منظره‌ای وحشی را ایجاد کرده‌اند. صخره‌ها و حیات دریایی جالب آن، این ساحل قرمز رنگ را برای دوستداران غواصی ایده آل می‌سازد. ساحل سرخ در قسمت جنوبی جزیره، در روستای آکروتیری، در نزدیکی سایت معروف حفاری آکروتیری واقع شده است.

ساحل پریسا غنی از جذابیت

افرادی که به دنبال استراحت غنی از جذابیت در آتشفشان سانتورینی یونان هستند، ساحل پریسا بهترین انتخاب خواهد بود. غواصی در ساحل سرخ و شنا در چشمه‌های آب گرم به همراه استراحت در ساحل پریسا، تعطیلات ساحلی شما را کامل خواهد کرد.

این منطقه در امتداد ساحل شرقی سانتورینی قرار دارد. این ساحل، وسعت شگفت انگیزی از سواحل شنی سیاه آتشفشانی را ارائه می‌دهد که پر از صندلی‌های آفتابگیر، مناظر فرهنگی و بارهای ساحلی است. دارای محیطی آرام و ایده آل برای استراحت با خانواده و دوستان می‌باشد. در ساحل پریسا می‌توانید از روزهای جت اسکی روی آب لذت ببرید و فسیل‌ها با عمر میلیاردی را کشف کرده و در کلیساهای چشمگیر جزیره کاوش کنید.

ساحل پریسا غنی از جذابیت | یوروپ تورز

سوالات متداول آتشفشان سانتورینی یونان

بزرگترین فوران آتشفشان سانتورینی یونان چه زمانی رخ داد؟

بزرگ‌ترین فوران آن، حدود 3600 سال پیش رخ داده و باعث سونامی شدیدی شده که تمدن مینوی کرت را از بین برده است.

فوران آتشفشان سانتورینی یونان منجر به شکل گیری چه چیزی شده است؟

فوران آتشفشان سانتورینی یونان منجر به شکل‌گیری ساحل سرخ جزیره سانتورینی شده است.

یکی از عواملی که باعث جذب گردشگران به این منطقه شده است چیست؟

آتشفشان سانتورینی یونان موجب ایجاد چشمه‌های آب گرم در سانتورینی شده است. فعالیت‌های درمانی در این چشمه‌های آب گرم، بخش بزرگی از سفرهای یونانی را تشکیل می‌دهند. این چشمه‌های آب گرم، مورد علاقه بسیاری از گردشگران است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!