آشنایی کامل با شهر کوشیتسه اسلواکی

آشنایی کامل با شهر کوشیتسه اسلواکی

شهر کوشیتسه اسلواکی، از زیباترین مناطقی به شمار رفته که بازدید از جاذبه‌های آن، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شهر کوشیتسه اسلواکی: کشور کوچک و فریبنده اسلواکی، کشوری پر از جاذبه‌های گردشگری مانند کوشیتسه اسلواکی است که میان کشورهای اسم و رسم‌دار و پر جاذبه دیگر مخفی مانده است.
شهرهای زیبا، طبیعت خیره‌کننده، پارک‌های ملی فراوان، قلعه‌های بزرگ، روستاهای متعدد و تعدادی از میراث جهانی یونسکو، بخشی از جاذبه‌های ناب این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان، کوشیتسه، از زیباترین مناطقی به شمار رفته که بازدید از جاذبه‌های آن، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شهر کوشیتسه اسلواکی | یوروپ تورز

کوشیتسه اسلواکی

کوشیتسه یک منطقه در اسلواکی است که شهر کوشیتسه در مرکز آن قرار دارد. منطقه کوشیتسه اسلواکی با مساحت ۲۶/۷۳۵’۶ کیلومتر مربع، دارای جمعیت ۷۲۳’۷۹۱ نفری است.

شهر کوشیتسه اسلواکی با جمعیت تقریبی ۲۳۵۰۰۰ نفر، دومین شهر پرجمعیت اسلواکی محسوب می‌شود. کوشیتسه با مساحت ۷۷/۲۴۲ کیلومتر مربع، در ارتفاع ۲۰۶ متری از سطح دریا قرار گرفته است. کوشیتسه اسلواکی در شرق کشور و در ۲۰ کیلومتری مرز مجارستان، ۸۰ کیلومتری مرز اوکراین و ۹۰ کیلومتری مرز لهستان واقع است.
ضمناً پایتخت اسلواکی یعنی براتیسلاو در ۴۰۰ کیلومتری غرب کوشیتسه واقع است. کوشیتسه همچنین دومین شهر دانشگاهی پس از براتیسلاو به شمار می‌رود که دانشگاه صنعتی با ۱۶۰۱۵ دانشجو و ۸۶۷ دانشجوی دکترا، از بزرگترین دانشگاه کوشیتسه اسلواکی است.

جاذبه‌ های توریستی کوشیتسه اسلواکی

اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی منطقه کوشیتسه اسلواکی عبارتند از: کلیسای جامع سنت الیزابت، بازار کریسمس، خیابان اصلی کوشیتسه، قصرها، برج سنت اور بنز، کوه‌های تاترا، شهر کوچک و جذاب لوچا، کاخ آندراشی، سالن قدیمی شهر، کاخ یاکابو و کاخ بیشوپ.

برخی از این کاخ‌ها نمایانگر معماری باروک مجارستانی هستند که بازدید از بعضی آنها برای عموم آزاد نبوده و تنها تماشای نمای خارجی این معماری زیبا مجاز است.

در ادامه به توصیف برخی از جاذبه‌هایی که ذکر کردیم، خواهیم پرداخت.

شهر لِوُچا

این شهر کوچک در منطقه کوشیتسه اسلواکی و در حومه شهر کوشیتسه واقع شده است؛ شهر لوچا دارای ساختمان‌های متعددی با سبک معماری رنسانس بوده که از جمله ابن بناها می‌توان به کلیسای کاتولیک روم سنت جیمز با گنبد چوبی مرتفع آن اشاره نمود.
بخش قدیمی شهر لوچا نیز به عنوان میراث یونسکو به ثبت رسیده که در این بخش شما می‌توانید تالار شهر قدیمی را ملاحظه فرمایید که امروزه کاربرد موزه پیدا کرده و به گردشگران و بازدید کنندگان خود اطلاعات مفید و جامعی ارائه می‌دهد.

شهر کوشیتسه

شهر پرجنب و جوش و زنده کوشیتسه اسلواکی از مطرح‌ترین شهرها در اسلواکی بوده که در سال ۲۰۱۳ میلادی به آن لقب پایتخت فرهنگی قاره اروپا را دادند. از خصوصیات ارزشمندی که کوشیتسه اسلواکی را به منطقه‌ای توریستی تبدیل کرده، می‌توان به خیابان‌های زیبا و پوشیده از سنگ فرش، ساختمان‌های شاخص بر جای مانده از قرون وسطی، ساختمان‌هایی با سبک مدرن و کلیساهای مشهور با معماری گوتیک اشاره کرد.
از دلایلی که کوشیتسه اسلواکی در میان علاقه مندان به تحصیل می‌درخشد، وجود دو دانشگاه معروف با دانشجویان خارجی بسیاری بوده است. از این لحاظ کوشیتسه را بعد از براتیسلاو، دومین شهر دانشگاهی اسلواکی می‌دانند.

شهر کوشیتسه | یوروپ تورز

برج سنت اوربنز

در نزدیکی کلیسای جامع سنت الیزابت، این برم با معماری خیره‌کننده خود واقع شده که در آن یک موزه کوچک دارای چهره‌های مومیایی قرار دارد. این مومیایی‌ها نشانگر قدمت بالای کوشیتسه اسلواکی و حضور بشر در این منطقه است.

کوه‌های تاترا

این کوه‌های سر به فلک کشیده در حومه کوشیتسه اسلواکی و در مرز اسلواکی و لهستان، مقصد جالبی برای طبیعت گردی و گردشگرانی بوده که به ورزش‌هایی همچون کوهنوردی، دوچرخه سواری و اسکی در دل طبیعت علاقه‌مند هستند.

بازار کریسمس

برگزاری انواع جشن‌ها و نمایشگاه‌ها و برپایی بازارچه‌های خرید، شور و حال زیبایی را به تار و پود شهر القا می‌کند و این از جذاب‌ترین جاذبه‌ها برای مسافران گردشگر کوشیتسه کشور اسلواکی است.

کلیسای جامع سنت الیزابت

این کلیسا بزرگ‌ترین عبادتگاه اسلواکی محسوب شده که تاریخچه ساخت آن به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد. گردشگران از بالای این کلیسای مرتفع قادر به دیدن مناظر زیبا و بدیع اطراف خواهند بود.

کوشیتسه اسلواکی | یوروپ تورز

جمع بندی

کوشیتسه اسلواکی با داشتن بناهای متعدد، نشان دهنده تاریخ و فرهنگ کهن مردمان این خطه بوده است. از مهمترین ویژگی‌های آن، قرارگیری در اروپای شرقی است که ارتباط با کشورهای لهستان و مجارستان را آسان کرده؛ به این معنی که شما از طریق اتوبوس، خودرو یا قطار به راحتی می‌توانید به شهرهای بوداپست مجارستان، کراکو لهستان و شهرهای اروپایی سفر کنید.


سوالات متداول شهر کوشیتسه اسلواکی

جمعیت شهر کوشیتسه چقدر است؟

شهر کوشیتسه اسلواکی با جمعیت تقریبی ۲۳۵۰۰۰ نفر، دومین شهر پرجمعیت اسلواکی محسوب می‌شود.

در سال 2013 میلادی به این شهر چه لقبی دادند؟

در سال ۲۰۱۳ میلادی به آن لقب پایتخت فرهنگی قاره اروپا را دادند.

برج سنت اوربنز در کجا قرار دارد؟

در نزدیکی کلیسای جامع سنت الیزابت، این برم با معماری خیره‌کننده خود واقع شده که در آن یک موزه کوچک دارای چهره‌های مومیایی قرار دارد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!