جنگل بیالوویزا لهستان | آشنایی – تصویر – آدرس

جنگل بیالوویزا لهستان | آشنایی – تصویر – آدرس

جنگل بیالوویزا لهستان، جنگل بیالوویزا لهستان نمادی از ثروت، گاومیش‌های کوهان‌دار اروپایی و تنوع طبیعی در کشور لهستان بوده که کارشناسان بین‌المللی ارزش …

مجموعه جنگل بیالوویزا لهستان وسیع‌ترین جنگل باستانی در اروپا محسوب می‌شود که در مرز لهستان و بلاروس قرار دارد. جالب است بدانید که این مجموعه جنگلی وسیع از بقایای 4 جنگل اولیه تشکیل شده که در چندین دهه اخیر با نام واحد جنگل بیالوویزا شناخته می‌شود. بیالوویزا بهترین جنگل برگ ریز و مختلط طبیعی در دشت‌های اروپا است. بیشترین بخش به جنگل‌های مرطوب با بلوط و ممرز تعلق دارد. این منطقه خانه هزاران گونه گیاهی و جانوری است.

متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی در سال‌های جنگ جهانی و بعد از آن نیز به دلیل سوء استفاده‌هایی که شده این پارک پر از چوب مرده شده است. درختانی که پوسیده شده و محل پرورش سوسک‌ها شده‌اند. البته برخی از این سوسک‌ها نیز نادر بوده و فقط در این جنگل یا پارک ملی یافت می‌شوند.

جنگل بیالوویزا لهستان | یوروپ تورز

جنگل بیالوویزا لهستان یک میراث جهانی

جنگل بیالوویزا لهستان نمادی از ثروت، گاومیش‌های کوهان‌دار اروپایی و تنوع طبیعی در کشور لهستان بوده که کارشناسان بین‌المللی ارزش منحصر به فرد آن را درک کرده و آن را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داده‌اند. بخش‌های باتلاقی این جنگل که پوشیده از جنگل‌های مختلط بوده دست نخورده باقی مانده است. خوشبختانه ما انسان‌ها به آنجا دست درازی نکرده‌ایم و همان طور بکر باقی مانده است و با درخت‌های بلند بلوط، ممرز، صنوبر و کاج خودنمایی می‌کند.

جنگل بیالوویزا لهستان و دوستداران طبیعت

جنگل بیالوویزا واقع در کشور لهستان مکان مناسبی برای دوستداران طبیعت بوده و فرصت منحصر بفرد برای مشاهده فرایندهای طبیعی در این منطقه در اختیار افراد قرار می‌گیرد. تنوع زیستی بی‌سابقه، گونه‌های نادر جانوران و گیاهان و بزرگ‌ترین گله آزاد گاومیش کوهان‌دار در جهان هر دوستدار طبیعتی را به خود جذب می‌کند. منطقه جنگلی هر ساله مورد بازدید هزاران گردشگر داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. مسیرهای توریستی مشخص شده در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

دیگر فعالیت‌ های لذت بخش در جنگل بیالوویزا

جالب است بدانید که علاوه بر مشخص بودن مسیرهایی برای پیاده روی، مسیرهایی برای دوچرخه سواری نیز در این جنگل مشخص شده‌اند و حتی دوچرخه با قیمت بسیار مناسب به گردشگران اجاره داده می‌شود.
اسب سواری و کالسکه سواری یکی دیگر از تفریحاتی است که گردشگران در این منطقه می‌توانند انتخاب کنند. از صید ماهی با مجوز در برکه و رودخانه ناروکا واقع در جنگل بیالوویزا لهستان نیز می‌توانید لذت ببرید.

نمایشگاه دائمی موزه طبیعت برای تمامی افراد قابل دسترس بوده و راهنمای صوتی به زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، لهستانی، آلمانی و روسی در دسترس است و البته موزه قوانین خود را دارد که باید آن را رعایت کنید مثلا از خوردن و آشامیدن در موزه خودداری کنید.

دیگر فعالیت‌ های لذت بخش در جنگل بیالوویزا | یوروپ تورز

کلام پایانی

بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که گله‌های گاومیش کوهان‌دار یا دیگر گونه‌های جانوری که در جنگل بیالوویزا لهستان زیست می‌کنند را از نزدیک ببینند؛ اما به یاد داشته باشید که حیوانات به آرامش احتیاج دارند و دیدن آنها از فاصله بسیار نزدیک امکان‌پذیر نیست؛ اما دیدن آنها، با فاصله امکان‌پذیر است یا می‌توانید آنها را از فاصله دور و با تجهیزاتی مثل دوربین ببینید. در آخر امیدواریم که از خواندن ای مطلب لذت برده باشید و اطلاعات مفیدی از جنگل بیالوویزا لهستان بدست آورده باشید.


سوالات متداول جنگل بیالوویزا لهستان

جنگل بیالوویزا لهستان در کجا قرار دارد؟

مجموعه جنگل بیالوویزا لهستان وسیع‌ترین جنگل باستانی در اروپا محسوب می‌شود که در مرز لهستان و بلاروس قرار دارد.

جنگل بیالوویزا لهستان نماد چه چیزهایی است؟

جنگل بیالوویزا لهستان نمادی از ثروت، گاومیش‌های کوهان‌دار اروپایی و تنوع طبیعی در کشور لهستان بوده که کارشناسان بین‌المللی ارزش منحصر به فرد آن را درک کرده و آن را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داده‌اند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!