کتابفروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی پاریس در طول سال های متمادی میزبان تعداد زیادی از گردشگران دوست دار ادبیات شکسپیر و توریست ها می باشد. البته کتابفروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی پاریس (شرکاء) دو کتاب فروشی جداگانه می باشند که هیچ وابستگی بین آن ها وجود ندارد.

این دو کتاب فروشی به لحاظ موقعیتی در ساحل غربی پاریس واقع شده اند و کاملاً مستقل از هم هستند.

محل کنونی کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر صرفاً همین کتابفروشی مذکور نمی باشد. بلکه یک کتابفروشی دومی نیز وجود دارد. در قرن 21 کتابفروشی انگلیسی شکسپیر به مکان دیگری منتقل شده است. تفاوت مکان جدید با مکان اولیه در این است که مکان دوم بزرگ تر از مکان اولیه می باشد.

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر در شهر زیبای پاریس در طی دهۀ 1920 به یک محل مهم ادبی تبدیل شد. چرا که در این دهه نویسندگان بزرگی آن جا را به محل گردهمایی خود تبدیل کرده بودند. آن ها بخشی از زمان خود را در کتابفروشی شکسپیر می گذراندند. 

در واقع کتابفروشی انگلیسی شکسپیر پاتوقی برای تجمع اهل قلم شده بود. از این نویسندگان می توان به ازرا پاوند، ویلیام اس. باروز، فورد مادوکس، ارنست همینگوی و جیمز جویس اشاره کرد. متاسفانه در سال 1941 که پاریس توسط آلمان اشغال شد، این کتابفروشی نیز برای همیشه بسته شد.

ریشۀ نام کتابفروشی انگلیسی و کمپانی پاریس

کتابفروشی انگلیسی کمپانی پاریس یا همان کتاب فروشی دوم در حال حاضر در منطقۀ پنجم پاریس و در خیابان سی و هفتم در بوشری واقع شده است. نام اصلی این کتاب فروشی در واقع لو میسترال می باشد که یک واژۀ فرانسوی است.

(تصویر 2)

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

کتاب فروشی انگلیسی شکسپیر و شرکاء، در دهۀ بیستم افتتاح شد. اما یک سال بعد اتفاق دیگری افتاد.نام این کتاب فروشی به “کتاب فروشی شکسپیر و شرکاء” تغییر یافت. این کار به این دلیل انجام شد تا به کتاب فروشی اولیه ادای احترام شود.لازم است به این نکته نیز اشاره شود که وودی آلن فیلمساز مطرح آمریکایی و همچنین ریچارد لینکلیتر، از این فروشگاه ادبی در یکی از فیلم های خود به عنوان یکی از لوکیشن های اصلی استفاده کرده است: فیلم قبل از غروب آفتاب و فیلم نیمه شب در پاریس.

استفاده از تورهای پاریس جهت دیدار از کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

با استفاده از تورهای پاریس می توانید به دیدن کتابفروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی پاریس (شرکاء) بروید. در حال حاضر، تورهای فراوانی برای مدت زمان های متفاوت جهت دیدار از کتاب فروشی شکسپیر و کمپانی پاریس، عروس اروپا وجود دارد. یعنی تورهایی وجود دارند که مختص ملاقات کتاب فروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی پاریس وجود دارد.  اگر از دوست داران ادبیات انگلیسی هستید تعلل نکنید. یکی از تورهای مناسب را انتخاب کرده و جای خالی این تجربۀ خاطره انگیز را در ذهن خود با دیدار از کتابفروشی انگلیسی شکسپیر پر کنید.

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

لازم است اشاره کنیم که کتابفروشی انگلیسی شکسپیر در منطقه ای قرار دارد که اطراف آن منطقه، اماکن دیدنی بسیاری وجود دارد. می توانید با استفاده از تورهای پاریس علاوه بر بازدید از کتابفروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی پاریس، اماکن دیدنی اطراف این منطقه را نیز ملاقات کنید.

آن چه که در مورد کتابفروشی انگلیسی شکسپیر باید بدانید

تمامی مطالبی که راجع به کتاب فروشی انگلیسی شکسپیر در پاریس عنوان کردیم، شاید برخی دوستان را دچار ابهام کند. لازم است بدانید که کتابفروشی انگلیسی شکسپیر تنها کتابفروشی با همین نام در پاریس نیست. بلکه کتاب فروشی دومی نیز وجود دارد که دقیقاً دارای همین نام است.در رابطه با کتاب فروشی شکسپیر و کمپانی پاریس، در همان زمان ارنست همینگوی، نابغۀ ادبیات و دارندۀ جایزه نوبل ادبیات، هنگامی که خانم سیلویا بیچ از زندان آزاد شد، بلافاصله به کتابفروشی انگلیسی شکسپیر رفت. وی با مراجعه به کتاب فروش شکسپیر اعلام کرد که کتاب فروشی شکسپیر و کمپانی پاریس دوباره بازگشایی شده است.

کتاب فروشی شکسپیر و شرکاء، پایگاه دیگر نویسندگان و هنرمندان

پایداری و بقای کتابفروشی شکسپیر و شرکاء مدیون مدیریت شایستۀ آن می باشد. این موضوع باعث شد کتابفروشی شکسپیر و کمپانی پاریس به محلی جهت گرد هم آمدن هنرمندان جوان تر تبدیل شده بود. به همین خاطر این کتاب فروشی از نسلی به نسل بعدی شهرت و ارزش خود را حفظ کرده و کماکان مورد توجه اهل قلم، فرهنگ و هنر می باشد.

عصر فعالیت نسل گمشده با جنگ جهانی اول تقارن یافته بود. این نسل تلاش می کردند تا خود را از هیاهو و تنش های ناشی از جنگ جهانی اول دور نگه دارند. تعدادی از این نسل، یعنی نسل گمشده، کتاب فروشی انگلیسی شکسپیر را همانند منزل خود دانسته و به آن وابسته شده بودند. 

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

در یک کتاب فروشی جدید که جرج ویتمن آن را مدیریت می کرد، کمپانی پاریس (شرکاء)، این مکان را نیز میزبان نسل جدید نویسندگان سرشناس به حساب می آورد. از میان این نویسندگان می توان به آلن گینزبرگ، آناییز نین، هنری میلر و ری بردبری اشاره کرد.

طبق اظهارات برخی از میهمانان کتابفروشی شکسپیر، در این مکان یک نویسندۀ خاص و متفاوت وجود داشت. نام وی ویلیام اس. باروز بود. ویلیام اس. باروز در حال نوشتن کتاب مشهور و محبوب خود، “سور عریان”، بود. وی برای این که در رابطه با قسمت هایی از کتاب خود تحقیق کند، در کتاب فروشی از گروهی از کتاب های پزشکی وایتمن استفاده می کرده است.

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر، علاوه بر این که خود از مکان های ارزشمند و دیدنی پاریس محسوب می شود، همان طور که قبلاً اشاره کردیم در منطقه ای واقع شده است که اطراف آن، مکان های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد. با این حال، این کتاب فروشی شکسپیر تبدیل بزرگ ترین مهد و پاتوق اهل قلم محسوب می شد.

(تصویر 5)

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر، علاوه بر این که خود از مکان های ارزشمند و دیدنی پاریس محسوب می شود، همان طور که قبلاً اشاره کردیم در منطقه ای واقع شده است که اطراف آن، مکان های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد. شما می توانید به نیت دیدار از کتاب فروشی شکسپیر از این اماکن نیز دیدن فرمایید.

با مراجعه به کتاب فروشی شکسپیر می توانید از دیگر مکان های دیدنی عروس شهر های اروپا دیدن فرمایید و از این همه شکوه و جلال از نهایت لذت برخوردار شوید. همچنین این امکان برای شما فراهم می شود که وارد بخشی از تاریخ فرانسه شوید.

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

به عنوان مثال کلیسای جامع نوتردام و یک خانۀ قدیمی شخصی با معماری خاص فرانسوی از جمله مکان های دیدنی هستند که هنگام مراجعه به کتابفروشی انگلیسی شکسپیر، نمی توانید بی تفاوت از کنار آن ها گذر کنید.

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر و شرکاء در مجاورت کلیسای نوتردام

قرار گرفتن کتاب فروشی شکسپیر و کمپانی پاریس در جوار کلیسای جامع نوتردام پاریس یک ترکیب مساعدی از دین و فرهنگ ایجاد کرده است.و یکی از معروف ترین کلیساهای این شهر است. نوتردام، مظهر ملی و فرهنگی فرانسه به حساب می آید. 

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

همان طور که مشاهده می کنید، یکی از مشخصه های بارز کتاب فروشی شکسپیر در پاریس این است که اطراف آن مناطق و بناهای تاریخی فراوانی قرار دارد. همین رویداد، اهمیت کتابفروشی انگلیسی شکسپیر را دو چندان می کند. گویی کتاب فروش شکسپیر درست در همان مکانی که باید قرار داشته باشد، جای گرفته است.

با استفاده از تورهای مسافرتی – سیاحتی می توانید علاوه بر ملاقات کتاب فروشی شکسپیر و شرکاء در پاریس، سری هم به اماکن دیدنی اطراف کتاب فروشی بزنید و سفر خود را تبدیل به یک تجربۀ ارزشمند فرهنگی و هنری و قدری تفریحی کنید.

تورهای مسافرتی پاریس به قصد بازدید از کتابفروشی شکسپیر

برای دیدار از کتابفروشی انگلیسی شکسپیر، کافی است یکی از تورهای موجود که با آن می توانید به فرانسه بروید استفاده کنید. دو مشخصۀ مدت زمان و قیمت تورهای مسافرتی پاریس تعیین کننده نوع انتخاب شما می باشد. برای دیدار از کتابفروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی پاریس در فرانسه بهتر است حداقل یک تور یک هفته ای انتخاب کنید.

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

 این دیگر بستگی به علایق و سلایق شما دارد که قصد داشته باشید چند روز را بخواهید صرف دیدن یکی از زیباترین شهرهای دنیا، که به عروس شهرهای اروپا نیز شهرت دارد، و به ویژۀ ملاقات کتاب فروشی معروف انگلیسی شکسپیر کنید.

خصوصیات کتابفروشی انگلیسی شکسپیر در پاریس

همان طور که اشاره کردیم و نیز همان گونه که از نام کتابفروشی انگلیسی شکسپیر می توان برداشت کرد، این کتاب فروشی شما را با نویسنده و نمایشنامه نویس شهیر تاریخ بیشتر آشنا می سازد. در این کتاب فروشی آثار برجسته شکسپیر و همچنین نوشته های تحسین برانگیز دیگر مشاهیر بزرگ دنیا را خواهید یافت.

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

بنابراین، اگر می خواهید با شکسپیر بیشتر آشنا شوید، کتاب فروشی انگلیسی شکسپیر واقع در شهر زیبای پاریس به شما کمک خواهد کرد تا وی را بیشتر بشناسید. البته نقدهایی نیز به نوشته های شکسپیر وارد شده است. اما، آن چه واضح و بدیهی است این است که شکسپیر یک نابغۀ تمام عیار بود. ادبیات مختص به این نمایشنامه نویس بزرگ تاریخ هنوز تکرار نشدنی است.

فعالیت های کتابفروشی شکسپیر و کمپانی پاریس

کتاب فروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی پاریس در فرانسه، علاوه بر ارائۀ امانی کتب شکسپیر و نمایشنامه های او، اقدام به فعالیت های دیگری نیز می کند تا هیچ وقت یاد و خاطرۀ ویلیام شکسپیر، نویسندۀ بزرگ تاریخ ادبیات جهان از میان نرود.به عنوان نمونه، به لطف نویسندگان دلسوز و مسئولیت پذیر از نسل “بیت” مانند آلن گینزبرگ، ویلیام باروز و گرگوری کورسو، در حال حاضر فعالیت های فرهنگی و برنامه های ادبی هنری بسیار در این فروشگاه کتاب انجام می شود.

نویسندگان مذکور کتابفروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی پاریس را همانند خود “شکسپیر و شرکاء”، به یک مرکز ثقل کانونی جهت ترویج فرهنگ ادبی “کولی وار” فرانسه تبدیل کرده اند.

این نویسندگان حتی با دعوت از اهالی قلم هر از گاهی در محل کتاب فروشی شکسپیر مراسمی جهت تداوم و بقای این کتاب فروشی برگزار می کنند.

کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

کلام آخر در رابطه با کتابفروشی انگلیسی شکسپیر

کتاب فروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی پاریس طی این همه سال هنوز پابرجا مانده است. حتی با تغییرات و جا به جایی هایی که صورت گرفته چیزی از آن کم نکرده است. در واقع، اگر بخواهیم منصف باشیم چیزی از ارزش های کتاب فروشی انگلیسی و شرکاء در پاریس کم نشده است.

همان طور که در این نوشتار اشاره کردیم، کتابفروشی شکسپیر و شرکاء در تمام این مدت، از زمان حیات ویلیام شکسپیر تاکنون، نسل به نسل این کتابفروشی انگلیسی ارزشمند را همچون گنجینه ای ارزشمند مورد حفاظت و حمایت قرار داده اند.

این نویسندگان، نسل به نسل با زنده و پویا نگاه داشتن کتابفروشی شکسپیر، نه تنها به این شخصیت بزرگ تاریخی ادای احترام می کنند، بلکه با خلوص نیت دین خود را ادا می کنند. این اهالی قلم و فرهنگ و هنر بر خود واجب می دانند تا عصارۀ زحمات یک عمر از فعالیت های ویلیام شکسپیر را حفظ کرده و نسل به نسل آن را منتقل کنند.

این موضوع می تواند درس بزرگی برای تمام بشریت باشد، تا تمامی آثار، زندگی نامه، عکس ها، نوشته ها و آثار شخصیت های بزرگ را همچون ویلیام شکسپیر بدون چشم داشتی حفظ کرده و به نسل های آتی منتقل کنند.

وظیفۀ ما در قبال چنین گنجینه هایی چیست؟ بهتر است نه فقط از این کتاب فروشی بلکه از تمامی منابع و مراجع تاریخی، ادبی، هنری، فلسفی، اجتماعی و غیره به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. امثال شکسپیر نوشته اند تا ما هر روز آگاه تر از روز قبل باشیم.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!