چگونه ویزای توریستی بلژیک را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی بلژیک را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی بلژیک، به علت آب و هوای بارانی این کشور و جنگل‌های زیبای آن متقاضیان زیادی دارد. این کشور در مجاورت هلند، آلمان و فرانسه واقع شده است و همچون …

دریافت ویزای توریستی بلژیک به علت آب و هوای بارانی این کشور و جنگل‌های زیبای آن متقاضیان زیادی دارد. این کشور در مجاورت هلند، آلمان و فرانسه واقع شده است و همچون آن‌ها عضو پیمان شنگن می‌باشد. بلژیک مقر اصلی اتحادیه اروپا (European Union) می‌باشد و از نظر سیاسی نیز اهمیت زیادی دارد. در نتیجه همه این موارد باعث شده است که رفت و آمد و مسافرت به بلژیک زیاد شود و هرساله گردشگران زیادی با استفاده از تور بلژیک و تور اروپا به این کشور سفر می‌کنندو افراد زیادی به دنبال ویزای این کشور باشند.

چگونه ویزای توریستی بلژیک را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

ویزای توریستی بلژیک و معرفی انواع ویزا

بستگی به هدفی که برای آن قصد سفر به بلژیک دارید، ویزای متفاوتی نیز باید درخواست کنید که انواع آن در زیر مشخص شده است.

ویزای توریستی بلژیک که کوتاه مدت می‌باشد.

ویزا برای ادامه تحصیل که طولانی مدت می‌باشد و اجازه اقامت موقت می‌دهند.

ویزای نوع D که اجازه اقامت می‌دهند.

ویزای آخر ویزای ازدواج با همسر بلژیکی یا یکی از کشورهای همسایه آن می‌باشد. البته ازدواج با همسر خارجی دارای ویزای اقامت بلژیک نیز این مورد را شامل می‌شود.

ویزای توریستی بلژیک و مدارک لازم

ابتدا باید یک فرم به منظور درخواست ویزای توریستی بلژیک پر کنید و یک کپی نیز از آن به همراه داشته باشید. هزینه درخواست ویزا نیز باید همراه باشد. مورد مهم بعدی 2 عدد عکس جدید پاسپورتی در ابعاد 4*6 می‌باشد. علاوه بر این موراد، مدارک دیگری نیز نیاز می‌باشد که در زیر ذکر می‌شود، و همراه داشتن کپی آن‌ها الزامی است و پس از بررسی اصل آن به شما تحویل داده خواهد شد.

  • اصل و کپی گذرنامه: اعتبار آن باید حداقل 3 ماه پس از انقضای ویزا باشد، در ضمن کپی از تمام صفحات گذرنامه الزامی می‌باشد.
  • ترجمه شناسنامه خود را باید تهیه نمایید.
  • هدف خود از سفر و مکان‌هایی که قصد بازدید از آن دارید باید مشخص شود.
  • مدارکی که نشان دهد توانایی پرداخت هزینه‌های این سفر را دارید که حدوداً 95 یورو برای هر روز می‌باشد.
  • برای تمام مدت سفر خود باید هتل رزرو کرده باشید.
  • رزرو بلیط هواپیما نیز ضروری می‌باشد.
  • باید یک بیمه مسافرتی که حداقل 30،000 یورو باشد به همراه داشته باشید.
  • مدارکی که وضعیت کاری شما را در ایران مشخص نماید نیز ضروری می‌باشد.
  • همچنین همراه داشتن مدارکی که رابطه شما با ایران را اثبات نماید از جمله سند مالکیت یا ….
ویزای توریستی بلژیک و مدارک لازم | یوروپ تورز

ویزای توریستی بلژیک و تعیین وقت سفارت

فرم درخواست در سایت را تکمیل نمایید و شماره اینترنتی خود را دریافت نمایید. سپس از طریق سایت از طریق شماره اینترنتی خود وقت ملاقات دریافت نمایید. دریافت شماره اینترنتی بسیار مهم می‌باشد و بدون آن امکان دریافت وقت سفارت بلژیک وجود ندارد. همچنین پس از دریافت آن امکان تغییر اطلاعات نیز وجود ندارد. اگر نام درج شده در فرم با اطلاعات ارائه شده مغایرت داشه باشد، امکان پذیرش وجو ندارد پس به این نکته حتماً توجه نمایید.

ویزای توریستی بلژیک و نکته‌ های مهم

  • مدارک ذکر شده برای درخواست ویزای بلژیک را باید حداقل یک ماه مانده به سفر خود ارائه دهید.
  • در صورت دریافت ویزا، باید رسید بلیط خود و همچنین رسید پرداخت هتل ارائه شود.
  • در صورتی که ویزای شما شنگن باشد، از طریق یکی از کشورهای عضو شنگن نیز می‌توانید به بلژیک سفر نمایید.
  • نکته مهم این است که تنها متقاضیانی که مقصد سفر آن‌ها در کشور بلژیک منطقه شنگن باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نکات مهم قبل از تقاضای ویزای توریستی بلژیک

در مورد ویزای توریستی بلژیک وضعیت تأهل اهمیت زیادی دارد به صورتی که همراه بودن خانواده شانس دریافت این ویزا را تا حدی کاهش خواهد داد. مجرد بودن احتمال دریافت ویزای توریستی بلژیک را افزایش می‌دهد، پس این نکته را در نظر بگیرید.همه ساله توریست‌های زیادی با استفاده از تور بلژیک و تور اروپا به این کشور سفر می‌کنند.

نکته مهم دیگر این می‌باشد که یکی از اقوام نزدیک شما در بلژیک حضور داشته باشد. حضور پدر، مادر، خواهر، برادر یا … در این کشور و دریافت دعوت نامه‌ای از طرف آن‌ها برای شما شانس دریافت ویزای توریستی بلژیک را بسیار افزایش خواهد داد.

در صورت دریافت ویزای توریستی بلژیک، می‌توانید به راحتی به سایر کشورهای اروپایی عضو پیمان شنگن سفر نمایید و بقیه زمان ویزای بلژیک خود را به دلخواه در این کشورها سپری نمایید و هیچ محدودیتی در رابطه با ورود و خروج از این کشورها وجود ندارد.

در بیشتر نقاط دنیا، ویزاهای توریستی را به یکی از دو شکل تک وروده یا چند وروده ارائه می‌دهند. ویزای توریستی بلژیک و دیگر کشورهای عضو شنگن، به شکل چند وروده ارائه می‌شوند.

گاهی افراد پس از اخذ ویزای توریستی بلژیک و رسیدن به این کشور تمایل دارند که اقامت خود را دائم کنند، در صورتی که چنین هدفی دارید راه درست آن یافتن یک شغل و یا یک نوع کارآفرنی می‌باشد تا پس از بازگشت بتوانید ویزای کار دریافت نمایید. راه آسانی که برای اقامت دائم وجود دارد نیز اقدام برای پناهندگی می‌باشد که توصیه نمی‌شود.

ویزای توریستی بلژیک و سفارت بلژیک

نشانی سفارت بلژیک (Embassy of The Kingdom of Belgium) در ایران: تهران، الهیه، خیابان آقابزرگی، کوچه شیرین، پلاک ۴ می‌باشد. در صورت داشتن سؤال در مورد امور ویزای توریستی بلژیک با آژانس سفری دیگر تماس بگیرید. پست الکترونی نیز در صورت نیاز به مکاتبه می باشد. سفارت ساعات 8 صبح تا 15 بعدازظهر در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه آماده خدمت رسانی می‌باشد.

فرم‌های درخواست ویزا و البته تعیین وقت برای ملاقات رایگان می‌باشد. برای درخواست ویزای توریستی بلژیک باید مبلغ مربوط به آن را پرداخت نمایید. بهتر است 6 الی 8 هفته قبل از سفر برای دریافت ویزای توریستی بلژیک اقدام نمایید. در صورتی که در روز ملاقات حضور نداشته باشید، قرار ملاقات بعدی 3 ماه دیگر به شما تعلق خواهد گرفت. هیچ گونه سوالی در مورد وضعیت ویزای درخواستی از طریق تلفن پاسخ داده نخواهد شد. زمان آماده شدن پاسخ درخواست ویزای توریستی بلژیک، با شما تماس گرفته خواهد شد.


سوالات متداول چگونه ویزای توریستی بلژیک را دریافت نمائیم؟

اولین گام برای اقدام به اخذ ویزای توریستی بلژیک چیست؟

ابتدا باید یک فرم به منظور درخواست ویزای توریستی بلژیک پر کنید و یک کپی نیز از آن به همراه داشته باشید. هزینه درخواست ویزا نیز باید همراه باشد. مورد مهم بعدی 2 عدد عکس جدید پاسپورتی در ابعاد 4*6 می‌باشد.

یکی از نکات مهم که قبل از تقاضای ویزای توریستی بلژیک باید در نظر گرفت، چیست؟

در مورد ویزای توریستی بلژیک وضعیت تأهل اهمیت زیادی دارد به صورتی که همراه بودن خانواده شانس دریافت این ویزا را تا حدی کاهش خواهد داد. مجرد بودن احتمال دریافت ویزای توریستی بلژیک را افزایش می‌دهد.

نکات مهم در رابطه با درخواست ویزای توریستی بلژیک و وقت سفارت بلژیک چیست؟

برای درخواست ویزای توریستی بلژیک باید مبلغ مربوط به آن را پرداخت نمایید. بهتر است 6 الی 8 هفته قبل از سفر برای دریافت ویزای توریستی بلژیک اقدام نمایید. در صورتی که در روز ملاقات حضور نداشته باشید، قرار ملاقات بعدی 3 ماه دیگر به شما تعلق خواهد گرفت.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

2 نظر

سارا 26 آبان 1397 پاسخ

یعنی الان من با شوهرم باهم اقدام کردیم احتمال اینکه ویزا بدن بهمون کمتره ؟

safaridigaradmin 21 آذر 1397 پاسخ

با سلام
میتونه تاثیرگذار باشه

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتونید با من در تماس باشید
با تشکر فراوان
بابازاده
۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۵