چگونه ویزای تحصیلی اتریش را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی اتریش را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی اتریش، می توانید در دانشگاه های معتبر این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایید. در این نوشتار قصد داریم پس از معرفی کشور اتریش و دانشگاه های…

راهنمای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی را دارند اتریش مقصد بسیار مناسبی است و با دریافت ویزای تحصیلی اتریش می‌توانید در دانشگاه‌های معتبر این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایید. در این نوشتار قصد داریم پس از معرفی کشور اتریش و دانشگاه‌های آن توضیحاتی در ارتباط با مراحل و شرایط اخذ ویزای اتریش از نوع تحصیلی ارائه نماییم.

چگونه ویزای تحصیلی اتریش را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

معرفی کشور اتریش

کشور اتریش کشوری در اروپای مرکزی با جمعیتی حدود ۹ میلیون نفر است و در همسایگی کشور‌هایی چون آلمان، ایتالیا، چک و سوییس قرار گرفته است که همه ساله گردشگران زیادی با استفاده از تور اتریش و تور اروپا به این کشور سفر می‌کنند. اتریش یک جمهوری فدرال است و صدر اعظم و نخست وزیر آن را مردم انتخاب می‌کنند. اتریش بر اساس آمار‌های بین‌المللی چهاردهمین کشور از لحاظ سرانه تولید ناخالص داخلی است و به دلیل موقعیت جغرافیایی و سیاسی خاص خود، کشور ثروتمند و مدرنی محسوب می‌شود.

اتریش کشور نسبتاً کوچکی است و مساحتی حدود ۸۰ هزار کیلومتر مربع دارد و بخش عمده آن را کوه‌های آلپ تشکیل داده‌اند. دین اکثریت مردم اتریش مسیحیت است و زبان رسمی آن آلمانی است که تقریباً ۹۸ درصد جمعیت این کشور به این زبان سخن می‌گویند، البته اقلیت‌های کروات و مجار نیز در این کشور وجود دارند که با زبان محلی خود سخن می‌گویند.

ویژگی‌ های کشور اتریش

به دلیل زبان رسمی آلمانی و همسایگی با کشور آلمان، ژرمنها همیشه اصلی‌ترین شریک تجاری اتریش بوده‌اند و بخش عمده مبادلات تجاری این کشور با کشور همسایه یعنی آلمان است و به همین دلیل اقتصاد اتریش بسیار وابسته به اقتصاد آلمان می‌باشد. همچنین گردشگری بین‌المللی و گردشگران تور اتریش و تور اروپا را شاید بتوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش اقتصاد کشور اتریش قلمداد کرد.

همانطور که گفته شد اتریش یک جمهوری فدرال است و از ۹ ایالت تشکیل شده است که تقریباً به صورت مستقل و تحت نظارت حکومت مرکزی اداره می‌شوند. برخی از مهم‌ترین شهر‌های این کشور عبارت‌اند از: وین که پایتخت اتریش است، گراتس، اینسبروک و فیلاخ.

ویزای تحصیلی اتریش و تحصیل در اتریش

کشور اتریش با سرلوحه قرار دادن آلمان در تکنولوژی و آموزش عالی به یکی از بهترین و البته آسان‌ترین کشور‌های اروپا برای ادامه تحصیل تبدیل شده است که همه ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران، پذیرا می‌باشد. برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش و به تبع آن تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، شرایط و اطلاعاتی را نیاز دارید که در ادامه به ذکر آن‌ها و توضیحاتی در ارتباط با هر یک می‌پردازیم.

تحصیل رایگان در اتریش

مراکز آموزشی کشور اتریش به دو دسته مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها تقسیم می‌شوند که با اخذ ویزای تحصیلی اتریش می‌توانید در هریک از آن‌ها با توجه به شرایط درسی و مالی خود به تحصیل بپردازید. هر دو نوع مراکز آموزشی این کشور مدارک معتبری دارند که مورد تأیید وزارت علوم ایران است و با این مدارک می‌توانید در ایران به ادامه تحصیل و کار بپردازید.

با تقریب خوبی می‌توان گفت تحصیل در این کشور رایگان است ولی نکته مهم هزینه‌های زندگی در این کشور زیبا و توریستی مرکز اروپا است. نکته‌ی مهم دیگری که در ارتباط با دریافت ویزای تحصیلی اتریش و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد عدم نیاز به مدارک زبان برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های اتریش است. البته خود مراکز آموزشی این کشور کلاس‌های زبان‌آموزی برای دانشجویان جدید الورود برگزار می‌کنند که با توجه به هزینه‌های بالای این کلاس‌ها توصیه می‌شود مدارک زبان خود را در ایران اخذ نمایید.

تحصیل رایگان در اتریش | یوروپ تورز

مدرک زبان برای ویزای تحصیلی اتریش

همانطور که گفته شد زبان اصلی و رسمی اتریش، آلمانی است و کلاس‌های لیسانس در دانشگاه‌های این کشور به زبان آلمانی و کلاس‌های فوق لیسانس و دکتری به زبان‌های آلمانی و انگلیسی برگزار می‌شود.

به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش به تقویت زبان آلمانی و انگلیسی خود بپردازید و مدارک معتبر زبان اخذ نمایید.

برترین دانشگاه‌ های اتریش

همانطور که گفته شد از لحاظ مختلف از جمله سطح رفاه، جاذبه‌های توریستی و سطح علمی، دانشگاه‌های کشور اتریش مقصد خوبی برای ادامه تحصیل می‌باشد. اتریش دانشگاه‌های خوب با سطح علمی بالا و امکانات آموزشی فراوان دارد به طوریکه ۴ دانشگاه برتر این کشور همه ساله در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی برترین دانشگاه‌های این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش و ادامه تحصیل در آن‌ها می‌پردازیم.

دانشگاه وین

دانشگاه اصلی این کشور واقع در پایتخت اتریش با قدمتی بیش از ۶۵۰ سال و کسب ۱۵ جایزه نوبل که ۹۳ هزار دانشجو دارد و به زبان آلمانی در آن تدریس می‌شود.

دانشگاه صنعتی وین

دومین دانشگاه برتر اتریش واقع در شهر وین که از بهترین دانشگاه‌های فنی منطقه محسوب می‌شود و دانشجویان زیادی در حوزه فنی مهندسی می‌پذیرد.

مدارک و شرایط اخذ ویزای تحصیلی اتریش

برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش حتماً باید از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش گرفته باشید و پس از گرفتن پذیرش باید مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اتریش را به همراه پذیرش خود به سفارت اتریش در وقت سفارت اتریش ببرید و مراحل اخذ ویزای اتریش را طی کنید. تمامی مدارکی که در ادامه ذکر می‌کنیم، باید به صورت اصل و کپی به همراه ترجمه رسمی هر یک از آن‌ها در وقت سفارت اتریش به سفارت تحویل داده شوند.

  • شناسنامه
  • ریز نمرات مدارک تحصیلی قبلی
  • گواهی اشتغال به تحصیل در یکی از دانشگاه‌های ایران
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی یا سند ازدواج یا طلاق
  • فرم پذیرش دانشگاه شخص متقاضی ویزای تحصیلی اتریش
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی اتریش
  • دو قطعه عکس بدون روتوش که اخیراً گرفته شده باشد.
  • پاسپورت یا گذرنامه شخص متقاضی اخذ ویزای تحصیلی اتریش
  • گواهی تمکن مالی فرد ۱۸ سال به بالا. (که برای افراد زیر ۲۴ سال، ۴۹۰ یورو و بالای ۲۴ سال، ۸۹۰ یورو در ماه می‌باشد. )
  • پرینت حساب شخص متقاضی ویزای تحصیلی اتریش در ۳ ماه گذشته
  • اجاره نامه خوابگاه یا مسکن در اتریش که اگر نزد دوستان و آشنایان می‌مانید اظهارنامه سکونت در منزل او به مدت چند ماه کافی می‌باشد.
  • بیمه مسافرتی که خسارات احتمالی در مدت اقامت را پوشش می‌دهد.
  • بیمه درمانی در کشور اتریش برای متقاضی ویزای تحصیلی اتریش
مدارک و شرایط اخذ ویزای تحصیلی اتریش | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش چیست؟

برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی را دارند اتریش مقصد بسیار مناسبی است و با دریافت ویزای تحصیلی اتریش می توانید در دانشگاه های معتبر این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایید.

زبان مورد نیاز برای تحصیل در کشور اتریش چیست؟

همانطور که گفته شد زبان اصلی و رسمی اتریش، آلمانی است و کلاس های لیسانس در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی و کلاس های فوق لیسانس و دکتری به زبان های آلمانی و انگلیسی برگزار می شود.

برترین دانشگاه های اتریش چه نام دارند؟

برترین دانشگاه های اتریش عبارتند از دانشگاه وین و دانشگاه صنعتی وین

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!