هزینه زندگی در بلژیک 2023 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در بلژیک 2023 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در بلژیک، با توجه به سطح زندگی بالای مردم این کشور کمی بالا می‌باشد. هزینه زندگی در بلژیک شامل محلی برای سکونت، وعده‌های غذایی و لباس می‌باشد. …

راهنمای کامل هزینه زندگی در بلژیک

کشور بلژیک یکی از کشور‌های پیشرفته و مستقل اروپایی است. این کشور با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا می‌باشد. هزینه زندگی در بلژیک با توجه به سطح زندگی بالای مردم این کشور کمی بالا می‌باشد. هزینه زندگی در بلژیک شامل محلی برای سکونت، وعده‌های غذایی و لباس می‌باشد. کشور بلژیک دارای مراکز خرید مجهز و مدرنی می‌باشد. در اینجا به نکاتی راجع به میزان هزینه زندگی در بلژیک و جاذبه‌های این کشور اشاره می‌کنیم.

هزینه زندگی در بلژیک 2023 چقدر میباشد؟ | یوروپ تورز

کشور بلژیک

کشور بلژیک یکی از کشور‌های غرب اروپا است که دارای شرایط اقتصادی و سیاسی مناسبی می‌باشد. کشور بلژیک با داشتن سی هزار کیلومتر مربع وسعت صدوسی ونهمین کشور دنیا از لحاظ وسعت می‌باشد. کشور بلژیک با کشور‌هایی همچون آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ هم مرز می‌باشد. کشور بلژیک جزو کشور‌های عضو پیمان شینگن می‌باشد. همه ساله گردشگران زیادی با استفاده از تور بلژیک و تور اروپا به این کشور سفر می‌کنند. بیشتر مردم کشور بلژیک به زبان هلندی صحبت می‌کنند. علاوه بر زبان هلندی، تکلم به زبان‌های فرانسوی و آلمانی نیز در این کشور رایج می‌باشد.

پایتخت کشور بلژیک شهر بروکسل است که یکی از مراکز سیاسی مهم دنیا می‌باشد. کشور بلژیک دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب می‌باشد. میانگین حقوقی در کشور بلژیک نسبت به سایر کشور‌ها کمی بالاتر است. هزینه زندگی در بلژیک نسبتا بالا می‌باشد. با توجه به صنعتی بودن و پیشرفته بودن این کشور هزینه‌های اقامت و زندگی روزمره نسبت به سایر کشور‌ها بالاتر است. هزینه زندگی در بلژیک شامل موارد مختلفی می‌شود که در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است.

هزینه زندگی در بلژیک و هزینه اجاره آپارتمان

هزینه زندگی در بلژیک و اقامت در آپارتمان با توجه به محدوده قرار‌گیری آن متفاوت می‌باشد. هزینه اجاره آپارتمان‌ها در کشور بلژیک متناسب با مساحت هر آپارتمان و منطقه قرار‌گیری آن متفاوت می‌باشد. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در کشور بلژیک به طور متوسط در حدود ماهیانه هفتصدوهفتاد یورو می‌باشد.

این میزان هزینه برای آپارتمان‌های حومه شهر به ششصدوپنجاه یورو کاهش می‌یابد. همچنین هزینه اجاره در آپارتمان‌های سه خوابه در مرکز شهر به طور متوسط حدود هزاروچهارصد یورو می‌باشد. این میزان هزینه برای همین آپارتمان در حومه شهر در حدود 112 یورو است.

هزینه زندگی در بلژیک و هزینه اجاره آپارتمان | یوروپ تورز

هزینه زندگی در بلژیک و هزینه اخذ ویزای بلژیک

با توجه به عضویت کشور بلژیک در پیمان شینگن، شما می‌توانید با اخذ ویزای این کشور به سایر کشور‌های عضو این پیمان سفر کنید. هزینه اخذ ویزای کشور بلژیک برای افراد بزرگسال در حدود 60 یورو می‌باشد. این میزان هزینه برای ویزا‌های کوتاه مدت می‌باشد. هزینه اخذ ویزا برای کودکان دارای سن بین 6 تا 12 سال حدود 35 یورو می‌باشد. کودکان زیر 6 سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

هزینه زندگی در بلژیک و هزینه وعده‌ های غذایی

همانطور که گفته شد هزینه‌ی‌ وعده‌های غذایی در کشور بلژیک بالا می‌باشد. یک وعده غذا در رستوران‌های متوسط کشور بلژیک به همراه نوشیدنی در حدود 25 یورو هزینه دارد. سیب زمینی سرخ کرده از جمله خوراک‌های بسیار پرطرفدار کشور بلژیک بوده و در حدود 4 یورو قیمت دارد. فست فود‌ها در کشور بلژیک هزنه‌های کمتری دارد. هزینه هر وعد غذای فست فود در بلژیک 12 یورو می‌باشد. ساندویچ پانوس از جمله غذا‌های معروف و لذیذ کشور بلژیک است که نسبتا ارزان می‌باشد.

هزینه زندگی در بلژیک و هزینه وعده‌ های غذایی | یوروپ تورز

هزینه زندگی در بلژیک و هزینه حمل و نقل عمومی در این کشور

کشور بلژیک دارای حمل و نقل درون شهری و برون شهری بسیار پیشرفته‌ای است. شهر بروکسل در این شکور دارای انواع وسایل برای حمل و نقل مسافران می‌باشد. قیمت بلیط مترو در اکثر نقاط کشور بلژیک بین 2 تا 3 یورو می‌باشد. هزینه سفر بین شهر‌های بلژیک بین 9 تا 14 یورو است. بلیط اتوبوس نیز بین در حدود 10 یورو می‌باشد. استفاده از حمل و نقل عمومی هزینه زندگی در بلژیک برای شما بسیار پایین می‌آورد.

هزینه زندگی در بلژیک و هزینه حمل و نقل عمومی در این کشور | یوروپ تورز

بازدید از جاذبه‌ های گردشگری معروف کشور بلژیک

کشور بلژیک دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی است. خرید بلیط بازدید از این جاذبه‌ها از جمله هزینه زندگی در بلژیک می‌باشد که گاهی گران نیز هستند. شهر بروکسل این کشور دارای بناها و جاذبه‌های گردشگری متنوعی می‌باشد. همراه داشتن کارت گردشگری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری هزینه زندگی در بلژیک را کاهش می‌دهد. در اینجا به تعدادی از این جاذبه‌ها اشاره می‌کنیم.

دره موز

یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای کشور بلژیک دره موز می‌باشد. این منطقه کوهستانی زیبا یکی از بهترین مناطق برای جنگل گردی و تماشای مناظر زیبای این کشور می‌باشد. این منطقه دارای مسیر دوچرخه سواری می‌باشد که برای ورزشکاران نیز مناسب می‌باشد. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی این منطقه ارگ‌های تاریخی زیادی در کوه‌های اطراف این دره قرار دارد که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

کلیسای سنت پیتر

یکی از کلیسا‌های دیدنی که معماری آن مربوط به دوره گوتیک است، کلیسای سنت پیتر (Saint Peter’s Church) می‌باشد. این کلیسای زیبا که در شهر لوون کشور بلژیک قرار دارد هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر می‌باشد. امروزه این کلیسا تبدیل به موزه شده و شامل نقاشی‌ها و آثار ارزشمند هنری می‌باشد.

هزینه زندگی در بلژیک و خرید در این کشور

یکی از موارد دیگر در هزینه زندگی در بلژیک، خرید از مراکز خرید مختلف این کشور است. کشور بلژیک دارای مراکز خرید مجهز و مدرنی می‌باشد. مرکز خرید ولووه یکی از مراکز خرید مدرن و زیبای شهر بروکسل است. این مرکز خرید زیبا دارای معماری مدرن اروپایی می‌باشد. انواع پوشاک و لوازم الکترونیکی در این مرکز خرید موجود می‌باشد. با توجه به قیمت نسبتا بالای اجناس در این بازار هزینه زندگی در بلژیک با خرید از بازار‌های مدرن این شهر بالا می‌رود. بسیاری از مسافران تور بلژیک و تور اروپا برای خرید در این کشور به سراغ این مراکز خرید زیبا و مدرن می‌روند.

هزینه زندگی در بلژیک و خرید در این کشور | یوروپ تورز

نکات مهم در سفر به بلژیک

هزینه زندگی در بلژیک به عواملی مختلفی وابسته است. محل اقامت شما و وسعت آپارتمان اجاره شده در میزان اجاره تاثیر زیادی دارد. برای اخذ اقامت در کشور بلژیک باید مدارک مورد نیاز را به سفارت این کشور در وقت سفارت بلژیک رزرو شده خود ارائه دهید. برای اخذ هر یک از انواع ویزا‌های کشور بلژیک شما نیاز به اخذ وقت سفارت بلژیک دارید. یک ماه قبل از عزیمت به بلژیک درخواست ویزای بلژیک خود را بدهید تا شرایط برای سفر مهیا باشد.

رسید پرداختی هتل و بلیط هواپیما را بعد از پاسخ مثبت ویزا ارائه دهید. همانطور که گفته شد، تعداد زیادی از کشور‌ها عضو پیمان شینگن می‌باشند که با گرفتن ویزای بلژیک از طریق هر کشوری می‌توانید به سایر کشور‌های عضو پیمان سفر کنید. توجه کنید برای اقامت در کشور بلژیک با توجه به بالا بودن میزان هزینه زندگی در بلژیک مقدار لازم پول همراه خود داشته باشید.


سوالات متداول هزینه زندگی در بلژیک 2023 چقدر میباشد؟

هزینه اجاره آپارتمان در کشور بلژیک چگونه می باشد؟

هزینه اجاره آپارتمان‌ها در کشور بلژیک متناسب با مساحت هر آپارتمان و منطقه قرار‌گیری آن متفاوت می‌باشد.

آیا هزینه اخذ ویزای کشور بلژیک با توجه به سن افراد متغیر است؟

هزینه اخذ ویزای کشور بلژیک برای افراد بزرگسال در حدود 60 یورو می‌باشد. این میزان هزینه برای ویزا‌های کوتاه مدت می‌باشد. هزینه اخذ ویزا برای کودکان دارای سن بین 6 تا 12 سال حدود 35 یورو می‌باشد. کودکان زیر 6 سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

هزینه یک وعده غذا در رستوران متوسط بلژیک چقدر می باشد؟

یک وعده غذا در رستوران‌های متوسط کشور بلژیک به همراه نوشیدنی در حدود 25 یورو هزینه دارد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!