درباره ساختمان موزه معماری آلمانی چه می دانید

درباره ساختمان موزه معماری آلمانی چه می دانید

موزه معماری آلمانی، یکی از معروف‌ترین موزه‌های شهر فرانکفورت است که گونه‌های مختلفی از سبک معماری در جهان را مربوط به عصر حجر تا دنیای امروزی در …

موزه معماری آلمانی، یکی از معروف‌ترین موزه‌های شهر فرانکفورت است که گونه‌های مختلفی از سبک معماری در جهان را مربوط به عصر حجر تا دنیای امروزی در ۴ طبقه یک ساختمان زیبا به نمایش گذاشته است. بازدید‌کنندگان با ورود به این موزه می‌توانند علاوه بر تماشای سازه‌ها و ماکت‌های فوق‌العاده از نمایشگاه کتاب این موزه که دارای ۲۵۰۰۰ جلد کتاب است بازدیدی داشته باشند. این کتاب‌ها بیشتر به صورت مصور هستند و با ارائه دادن عکس‌های مختلف از  شیوه‌های مختلف معماری می‌توانند سبک‌های متنوع معماری را تا ۶۰ سال آینده پیش‌بینی کنند.

موزه معماری آلمانی | یوروپ تورز

آشنایی با موزه معماری آلمانی

یکی از موزه‌های مطرح در دنیا موزه معماری آلمانی می‌باشد که در شهر فرانکفورت قرار دارد. این موزه در زمینه گونه‌های مختلف معماری در کشور آلمان است که مجموعه‌ای از  مدل‌های مختلف ساختمان از عصر حجر تا مدل ساختمان‌های امروزی را به نمایش می‌گذارد. این موزه در کنار رودخانه مین قرار گرفته که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

در بازدید از این موزه ممکن است در ابتدا تحت تأثیر قرار نگیرید ولی هرچه جلوتر می‌روید زیبایی موزه معماری آلمانی افزایش خواهد یافت. ساختمان موزه معماری آلمانی شامل چندین طبقه است که ۲ طبقه اول آن به آثار زیبای معماری آلمانی، فرانسوی مربوط به قرن‌های نوزدهم و بیستم تعلق دارد.

در طبقه بعد نزدیک به ۲۰ مدل سازه‌های بسیار دیدنی به نمایش گذاشته شده است که چگونگی پیشرفت هنر معماری از ۵۰۰ سال پیش از میلاد را تا به عصر حاضر را نشان می‌دهد. در طبقه آخر این موزه یک نمایشگاه وجود دارد که آثار معماری و هنر آرشیتکت‌های معاصر برزیلی را در خود جای داده است. پس از تماشای این ۴ طبقه از موزه معماری آلمانی به مدت یک تا دو ساعت، بازدید‌کنندگان می‌توانند در یک کافه‌ای بسیار لوکس در این ساختمان استراحت چند ساعته‌ای داشته باشند.

موزه معماری آلمانی در شهر فرانکفورت

فرانکفورت از زمان‌های دور تا به امروز به عنوان یک مرکز مهم در کشور آلمان بوده و محل مناسبی برای انتخاب گردشگران زیادی به حساب می‌آمده است. شاید این توجه توریست‌ها به دلیل تماشای مشهورترین موزه‌هایی در شهر فرانکفورت از جمله موزه معماری آلمانی در این شهر باشد؛ زیرا در رگ‌های فرانکفورت باز هم هنر‌های مختلفی از معماری موج می‌زند که سبب به وجود آمدن ساختمان‌های فوق‌العاده در این شهر شده است از این جهت موزه معماری آلمانی که در  Museumsufer  قرار دارد و طرحی شبیه به مجموعه‌ای از بنا‌های عرفانی افلاطونی را دارد  به طور خاصی مورد توجه مسافران این شهر قرار گرفته است.

این ساختمان دارای ۴ طبقه است که در طبقه آخر این موزه هر ساله نمایشگاه‌های متعدد به طور موقت و همینطور سخنرانی‌ها و مراسم‌هایی به صورت کنفرانس‌های مختلف سازماندهی می‌شود.

بعد از گشت و‌گذار در این طبقات موزه معماری آلمانی این امکان وجود دارد تا بازدید‌کنندگان از آثار منحصر به فرد دیگری مانند مجموعه‌ای نزدیک به ۱۸۰. ۰۰۰ طرح و مدل معماری به شکل ماکت و سازه‌های متنوع، ۶۰۰ مدل آثار کلاسیک معاصر و همینطور از ۲۵. ۰۰۰ مجله و کتاب در یک کتابخانه مرجع دیدن داشته باشند.

ساختمان موزه معماری آلمانی

ساختمان موزه معماری در شهر فرانکفورت شبیه به یک خانه مسکونی است که در شکل یک کلبه بزرگ همراه با شیروانی ساخته شده است. خوب است بدانید این ساختمان در ابتدا یک منزل مسکونی بوده که در قرن هجدهم میلادی بنا شده اما در سال ۱۹۸۴ میلادی  به کمک اسؤالد ماتیاس اونگرس دوباره طرحی به منظور مجموعه‌ای از بنا‌های آغازین افلاطونی در این ساختمان طراحی شد و به عنوان ساختمان اصلی موزه معماری آلمانی مورد استفاده قرار گرفت.  

موضوعات کتاب های نمایشگاه کتاب موزه معماری

این نمایشگاه با داشتن ۲۲۵. ۰۰۰ جلد کتاب توانسته بزرگترین مجموعه  از کتاب‌های مربوط به شیوه‌های مختلف معماری را در شهر فرانکفورت به نمایش بگذارد. مضمون برخی از این کتاب‌ها مربوط به ۸۰ ساختمان سبک مدرن است که در پنج کشور سنگال، زامبیا، ساحل و همچنین غنا و عاج وجود دارد، با وجود هنرمندان و معماران برجسته اروپایی باز هم برخی از این شیوه‌های معماری برای بازدید کنندگان  نا آشنا هستند.

بیشتر این کتاب‌ها شیوه‌های گرافیکی و پروژه‌های منتخب جهان را نشان می‌دهند. در نمونه‌ای از کتاب‌های این نمایشگاه بزرگ در موزه معماری آلمانی که نوشته آنت فرینگ است نحوه تلفیق طراحی بنای ساختمان‌ها با کار‌های دایتر کیناست یکی از معماران سوئیسی و چگونگی ترکیب شدن هنر‌های مختلف به چالش کشیده شده است.

جالب است بدانید مجموعه گسترده‌ای از این کتاب‌ها بیشتر به شکل کتاب‌های مصور هستند تا بازدید‌کنندگان با کمک دیدن بتوانند سبک‌های مختلف معماری را مورد بررسی قرار دهند. این عکس‌ها توسط سفر‌های مختلف معماران به کشور‌های جهان به شهر فرانکفورت آورده شده‌اند. جالب است بدانید در بین این تصاویر دگرگونی معماری ساختمان‌ها در طول ۶۰ سال آینده مورد بررسی قرار گرفته است.

بازدید‌کنندگان در گشت و‌گذار در موزه معماری آلمانی و تماشای عکس‌های موجود در این نمایشگاه کتاب خواهند فهمید که عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، تعصبات فرهنگی و همچنین عادات زندگی ساکنان هر منطقه می‌تواند نقش مهمی در سبک معماری مناطق مختلف داشته باشد.

محتویات نمایشگاه موزه معماری

در این نمایشگاه کتاب‌های مختلفی از مجموعه عکس‌های جرج تون مربوط به فاجعه‌ای که بر اثر افزایش طبقات و گسترش ساختمان‌های مسکونی در نحوه معماری ایالات جدید یوگسلاوی صحبت می‌کند. در این کتاب عکس‌های فوق‌العاده‌ای از زیباترین ساختمان‌ها نمایش داده شده که به راستی فریبنده و جذاب هستند.

جرج تون در این اثر خود سعی کرده ساختمان‌های دوران سوسیالیستی که به کلبه‌های چوبی و شیروانی‌زده بودند نشان داده دهد. در واقع جرج تون  رشد معماری را در این ایالت یوگسلاوی تا به امروز را مورد بررسی قرار داده است. این نمایشگاه با استفاده از  یک کاتالوگ که با همکاری مرکز معماری کشور کانادا تهیه شده است،   شیوه‌های مختلفی از معماری ساختمان‌های تجاری و اداری را در لابراتور‌های جدید خارج از ساختار سنتی خلق کرده است.

کتاب دیگری در این نمایشگاه نه در مورد ساختمان چیزی گفته است نه در مورد معماری در ساختمان‌سازی، بلکه همش در مورد تأثیر تفکرات و تصورات افراد در آثار خلق شده سخن گفته است. تعدادی از کتاب‌های این نمایشگاه در مورد معماران افسانه‌ای مانند فرانک لوید رایت پرداخته است که با ظاهری زیرکانه توجه هر بازدید‌کننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند..

محتویات نمایشگاه موزه معماری | یوروپ تورز

نمایشگاه دائمی در موزه معماری فرانکفورت

موزه معماری آلمانی با نام اختصاری DAM که بر گرفته از نام لاتین Deutsches Architekurmusemum  در محدوده Museumsufer  می‌باشد دارای چندین نمایشگاه موقت و یک نمایشگاه دائمی می‌باشد. نمایشگاه دائمی این ساختمان با نام از کلبه قدیمی گرفته تا آسمان خراش‌ها برگزار می‌شود که تاریخچه توسعه یافتن معماری در کشور آلمان را به نمایش درآورده است. در واقع نمایشگاه‌های موقت  در دل این نمایشگاه دائم اجرا می‌شوند. این نمایشگاه در بردارنده آثار ارزشمندی از می‌س وان دره رود، Frank o و همچنین اریش مندلسون، Gehry به همراه Archigram را در خود نگهداری می‌کند.

جوایز نمایشگاه موزه معماری در آلمان

موزه معماری آلمانی علاوه بر آثار گرانب‌هایی که در دل خود نگه داشته است با داشتن نمایشگاه دائمی در کنار نمایشگاه‌های موقت که با تغییر دادن نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی و همچنین مضامین برنامه‌های شهری  برگزار می‌شود بار‌ها توانسته جوایز ارزنده‌ای را به خود اختصاص دهد که از جمله این جوایز عبارتند از: جایزه بین‌المللی Highrise، جایزه کتاب معماری DAM، جایزه اروپا به دلیل داشتن فضای عمومی‌ایده ال و….

ویژگی های موزه معماری در آلمان

این مرکز به عنوان مکان امنی برای بحث و گفتگو‌ها و همچنین رسیدن به سؤالات فعلی برخی افراد مورد استفاده قرار دارد. مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی و همچنین سمپوزم‌ها در آن برگزار می‌شود، این موزه نشریات متعددی را به چاپ رسانده و در مجلس‌های داوری بین‌المللی و همچنین مجالس ملی ارائه می‌دهد، جدای از فضای داخلی این موزه و آثار با ارزش، معماری ساختمان موزه شاهکاری از هنر یک معمار خوش ذوق است که در ویلای تاریخی Grunder zeit با عنوان خانه در یک خانه آن را برپا ساخته است.

ساعات بازدید از موزه معماری

این موزه در تمام ایام سال به غیر از دو شنبه‌ها قابل بازدید می‌باشد و در تمام روز‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران است. البته توجه داشته باشید ساختمان موزه معماری آلمانی در روز‌های چهارشنبه ۲ ساعت بیشتر از دیگر روز‌ها باز می‌باشد یعنی متقاضیان می‌توانند  از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ بعد از ظهر به تماشای آثار موجود در این موزه بپردازند.

مشهور ترین موزه در شهر فرانکفورت

موزه معماری آلمانی برای دادن اطلاعات در رابطه با شیوه‌ها و طرح‌های مختلف معماری و تاریخ‌های آن‌ها به عنوان یک مکان مناسب در اروپا شناخته شده است.   اسؤالد ماتیاس اونجرز با ساخت این موزه بزرگترین نمایشگاه شهر فرانکفورت و همچنین نمادی از هنرهای  ساختاری را به وجود آورد.

این ویلا که به شکل دو قلو می‌باشد در سال ۱۹۱۲ با دشواری تخریب شد و به شکل یک سالن شیشه‌ای درآمد، فضای داخلی شیشه‌ای و سفید رنگ موزه معماری آلمانی اجازه نمی‌دهد که زیبایی هیچ اثری از چشم‌ها پوشیده باشد. در این ساختمان ۲۴ مدل سبک معماری از عصر حجر تا دنیای کنونی در مقیاس بزرگ قرار گرفته است به طوری که بازدید‌کنندگان می‌توانند با دقت بسیاری  نکات اجرا شده در سبک‌های معماری را ببینند و اطلاعات کاملی را از تاریخ آن به دست آورند.

آدرس موزه معماری آلمان

این موزه در نشانی آلمان، شهر فرانکفورت محدوده Deutsches Architekurmusemum Museumsufer ۴۳۶۰۵۹۶ Frankfurt am Main واقع شده است.
تلفن‌های تماس موزه معماری آلمانی عبارتند از: ۳۸۸۴۴۲۱۲۶۹_ ۳۷۷۲۱۲۱۲۶۹_ ۳۶۳۸۶۲۱۲۶۹

بهترین زمان بازدید از موزه معماری آلمان

با توجه به قرار گرفتن موزه معماری آلمان در کنار رودخانه مین و دیگر موزه‌های شهر فرانکفورت می‌توان گفت منطقه‌ای که این موزه در آن قرار دارد همیشه آب و هوایی مدیترانه داشته که می‌تواند در فصول مختلف سال پذیرای چندین هزار بازدید‌کننده از اقصی نقاط جهان باشد. اگر چه موزه معماری از ساختمانی سرپوشیده تشکیل شده است و در هر شرایط آب و هوایی امکان تماشای تمام قسمت‌های مختلف موزه وجود دارد اما برای بهره بردن از فضای اطراف ساختمان موزه خصوصاً سواحل رودخانه مین بهترین زمان برای بازدید از این موزه زیبا در فصل‌های بهار و تابستان می‌باشد.

بهترین زمان بازدید از موزه معماری آلمان | یوروپ تورز

سوالات متداول موزه معماری آلمانی

در این موزه چه چیزی برای بینندگان قابل مشاهده است؟

بازدید‌کنندگان با ورود به این موزه می‌توانند علاوه بر تماشای سازه‌ها و ماکت‌های فوق‌العاده از نمایشگاه کتاب این موزه که دارای ۲۵۰۰۰ جلد کتاب است بازدیدی داشته باشند.

این موزه در ابتدا چه چیزی بوده؟

این ساختمان در ابتدا یک منزل مسکونی بوده که در قرن هجدهم میلادی بنا شده اما در سال ۱۹۸۴ میلادی  به کمک اسؤالد ماتیاس اونگرس دوباره طرحی به منظور مجموعه‌ای از بنا‌های آغازین افلاطونی در این ساختمان طراحی شد و به عنوان ساختمان اصلی موزه معماری آلمانی مورد استفاده قرار گرفت.  

ساعات و روزهای بازدید از این موزه چه روز ها و ساعاتی است؟

این موزه در تمام ایام سال به غیر از دو شنبه‌ها قابل بازدید می‌باشد و در تمام روز‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران است. البته توجه داشته باشید ساختمان موزه معماری آلمانی در روز‌های چهارشنبه ۲ ساعت بیشتر از دیگر روز‌ها باز می‌باشد

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!