با خوشمزه ترین غذا های پاریس آشنا شوید

با خوشمزه ترین غذا های پاریس آشنا شوید

آشنایی با غذا های پاریس

فرهنگ غذایی پاریس شهرتی جهانی دارد. غذا های پاریس با طعم های دلنشین و ملایم از اولین انتخاب های گردشگرانی هستند که به پاریس سفر می کنند. فرهنگ غذایی کشور فرانسه همیشه برای نوشیدنی ها و پنیرهای متنوعش معروف بوده است اما این دو تنها خوراکی های محبوب فرانسوی نیستند.

محبوب ترین غذا های فرانسوی کدام اند؟

غذا های پاریس آوازه ای جهانی دارند. همچنین تعداد زیادی از رستوران های معروف جهان در پاریس قرار دارند که غذا های فرانسوی را به بهترین نحو ممکن سرو می کنند. گشتن در پاریس، قدم زدن کنار رود سن، بازدید از گالری ها و موزه های معروف همیشه در صدر لیست گردشگران هستند و درست بعد از یک گشت و گذار است که احساس گرسنگی با میل به تجربه غذا های فرانسوی ترکیب می شود و شما را به صرف یک پرس از غذا های فرانسوی معروف راهنمایی می کند.

اگر مسافر شهر نور و عشاق یعنی پاریس هستید، به هیچ عنوان لذت امتحان کردن غذا های پاریس در پاریس را از دست ندهید! سرو غذاهای معروف فرانسوی یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگرانی است که همه ساله با استفاده از تور اروپا و تور پاریس به این کشور سفر می کنند.

صبحانه فرانسوی را از دست ندهید!

صبح که چشمتان را رو به ایفل باز می کنید، صبحتان را با یک صبحانه ی فرانسوی آغاز کنید. صبحانه ی فرانسوی یکی از معروف ترین بخش های تجربه ی غذا های پاریس است و یک صبحانه ی سبک و ملایم است که از یک فنجان قهوه و یک کروسان یا نان هلالی تشکیل شده است. البته به جز کرواسان انتخاب های دیگری هم هست، مثلاً نان کشمشی، نان شکلاتی و دیگر شیرینی های مخصوص فرانسوی. اگر به شیرینی علاقه ای ندارید نگران نباشید، می توانید باگت فرانسوی با کره و مربا میل کنید.

راتاتویی

نام راتاتویی شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟ آشنا نیست؟ بله راتاتویی نام غذای معروف انیمیشن معروف موش سرآشپز است که درواقع یکی از غذا های سنتی و اصیل فرانسوی به حساب می آید. این غذای گیاهی که از جنوب شرقی فرانسه آمده است یکی از غذا های فرانسوی متشکل سبزیجات است که شامل گوجه فرنگی، کدو سبز، بادمجان، سیر، هویج، پیاز، فلفل و ریحان و آویشن است.

ذای محبوب فرانسوی
ذای محبوب فرانسوی

سوفله  شکلات

این دسر فرانسوی خوش طعم که قدمتش به اوایل قرن هفدهم می رسد در سراسر جهان شهرتی به هم زده است و شاید شما هم نام آن را در منوهای دیگری خارج از فرانسه دیده باشید. شاید به جرات بتوان گفت که گردشگرا زیادی با استفاده از تور اروپا و تور پاریس به این کشور سفر می کنند تا طعم این نوع شیرینی را بچشند.

نام این دسر از کلمه های Breath  و Puff  می آید که منظورش به پف کردن بامزه ی سوفله هنگام پخته شدن در فر است. این دسر اگر با گوشت و سبزیجات پخته شود به عنوان یکی از غذا های پاریس می تواند سرو شود. طعم دسر سوفله منحصر به شکلاتی نیست ولی سوفله ی شکلاتی با پوسته ی ترد و مرکز شکلات خامه ای یک چیز دیگر است!

سوفله شکلات
سوفله شکلات

سوپ پیاز

گول اسمش را نخورید! درست است که سوپ است اما از آن غذا های فرانسوی سنگینی است که به تنهایی آدمی را خوب سیر می کند. سوپ پیاز یکی از غذا های پاریس سنتی است که از پیاز و مایه گوشت گاو درست می شود و معمولاً رویش برش های نازک نان برشته و پنیر خوش طعم آب شده قرار دارد.

طعم خاص این سوپ مدیون روش پخت آن و کاراملیزه شدن پیاز است. گاهی برای غلیظ شدن آن از تخم مرغ یا آرد هم استفاده می شود.

سوپ پیاز
سوپ پیاز

ماکارون

ماکارون شیرینی فرانسوی مخصوصی است که با خمیر بادام یا نارگیل درست می شود. داخل آن معمولاً با  مایه شیرینی تهیه شده از شکر و سفیده تخم مرغ، شکلات سفید، خامه یا مربا پر می شود و در طعم های متفاوت و رنگ های زیبایی تهیه می شود.

ای شیرینی ها تقریباً در تمام شیرینی فروشی ها و کافه های پاریس پیدا می شوند اما با کیفیت ترین و مشهور ترین ماکارون ها را می توانید در Ladurée لدوغی و Carette کغت پیدا کنید. ماکارون یکی از محبوب ترین شیرینی های همه گردشگرانی است که تور اروپا و تور پاریس به این کشور سفر می کنند.

ماکارون
ماکارون

استیک فریت

درست است که این غذا، غذای ملی بلژيک هم هست و هم فرانسه هم بلژیک ادعای ابداع آن را دارند اما استیک فریت پخته شده توسط سرآشپز فرانسوی را اصلاً از دست ندهید! در این غذا های پاریس که کنارش سیب زمینی سرخ کرده قرار می گیرد، فیله اسکاچ یعنی قسمتی از گوشت دنده با سس هلندیز یا سس برنیز سرخ می شود که می تواند بسته به سلیقه ی شما آبدار یا ول دان سرو شود.

بوف بورگونیون

بوف بورگونیون یکی از غذا های پاریس سنتی و معروف است که دستور پخت های متفاوتی دارد. یکی از معروف ترین دستور پخت های بوف بورگونیون این غذا را با گوشت گاو پخته شده، آبگوشت گاو مزه دار شده با سیر، پیاز های مرواریدی، قارچ و سبزی های تازه تهیه می کند. برای اینکه یک بوف بورگونیون ترد و خوش طعم میل کنید، باید تهیه غذا را از 2 روز قبل آغاز نمایید.

کوک او ون

کوک او ون یکی از غذا های پاریس محبوب و پر طرفدار است که از طریق برنامه تلویزیونی و کتاب آشپزی جولیا چایلد، یک سرآشپز حرفه ای معروف شد.  مواد تشکیل دهنده ی این غذای محبوب فرانسوی قارچ، بیکن یا گوشت قرمز نمک زده، مرغ یا خروس برشته و گاهی کمی نوشیدنی برندی است. البته به دلیل تنوع بالا در فرانسه، نوع نوشیدنی که این نوع غذا های فرانسوی با آن طبخ و سرو می شود بیشتر بسته به منطقه ای از فرانسه دارد که این غذا را آن جا سفارش می دهید.

کوک او ون
کوک او ون

تارت تاتن

خیلی وقت ها در تاریخ، یک سهل انگاری کوچک یا یک اشتباه پیش پا افتاده منجر به خسارات عظیمی شده است؛ اما در تمامی موارد نتیجه همیشه هم زیان بار نیست! تارت معروف تاتن، یک شیرینی خوش طعم و خاص فرانسوی است که محصول یک فراموش کاری و اشتباه کوچک است.

سال ۱۸۹۸ آقای استفانی تارتن Stephanie Tartin در کشور فرانسه برای درست کردن یک پای سیب سنتی زیادی عجله داشت و این باعث شد با حواس پرتی برای مدتی طولانی تر از معمول سیب ها را در شکر و کره بخواباند و بعد از آن میوه و شیرینی را در فر بگذارد. او این تارت را برای مهمانانش در هتل تاتن tatin   سرو کرد و این تارت به یکی از غذای مخصوص هتل تبدیل شد!

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!