دانستنی های سفر به لیسبون | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به لیسبون | راهنما – تصاویر – هزینه

سفر به لیسبون، سفر به لیسبون می‌تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهای اروپایی باشد. شهر لیسبون که پایتخت کشور پرتغال است هرساله مقصد بسیاری از گردشگران …

سفر به لیسبون می‌تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهای اروپایی باشد. شهر لیسبون که پایتخت کشور پرتغال است هرساله مقصد بسیاری از گردشگران تور لیسبون و تور اروپا از سراسر جهان می‌باشد که در شهر لیسبون لحظات زیبایی را تجربه می‌کنند. بازدید از موزه‌ها، پارک‌ها، گالری‌های هنری، سواحل زیبا و رستوران‌ها و کافه‌های بی‌نظیر از جمله راه‌های لذت بردن از لحظات در شهر لیسبون می‌باشد. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی برای سفر به شهر لیسبون در اختیار شما قرار دهیم.

دانستنی های سفر به لیسبون | راهنما - تصاویر - هزینه | یوروپ تورز

شهر لیسبون

شهر لیسبون که در میان 7 تپه قرار گرفته است به دلیل جاذبه‌های توریستی فراوان شاهد سفر گردشگران تور لیسبون و تور اروپا است. هر ساله شاهد سفر به این پایتخت اروپایی هستیم. در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی سفر به لیسبون بسیار ارزان محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌هایی که شهر لیسبون را نسبت به دیگر شهرها در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌دهد ساختمان‌های رنگارنگ و کوچه‌های سنگفرش شده‌ای است که تنها با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های شهر لیسبون یک تجربه فراموش نشدنی را در ذهن شما ثبت می‌کند.

همچنین کافه‌هایی که صدای موسیقی اصیل پرتغالی یعنی فادو از آنها به گوش می‌رسد و همواره مملو از جمعیت می‌باشند و از آن به عنوان یک فرهنگ یاد می‌کنند. واحد پولی که شما برای سفر به لیسبون باید به همراه داشته باشید یورو می‌باشد. در شهر لیسبون مردم به 3 زبان پرتغالی، فرانسوی و اسپانیایی صحبت می‌کنند اما شما با زبان انگلیسی می‌توانید به راحتی ارتباط برقرار کنید.

شهر لیسبون | یوروپ تورز

دریافت ویزای پرتغال

شما برای سفر به کشور پرتغال می‌بایست به همراه مدارک لازم برای دریافت ویزای پرتغال اقدام کنید و همچنین برای هزینه صدور ویزا برای افراد 12 سال به بالا مبلغی حدود 90 یورو و همچنین برای کودکان بین 6 تا 12 سال مبلغی حدود 65 یورو پرداخت کنید. البته در صورتی که دارای شرایط خاصی مانند همراه داشتن کودک زیر 6 سال، شهروندان کشور سوِئیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و افرادی که برای انجام مقاصد تحصیلی، علمی و اکتشافی به این کشور سفر می‌کنند، هستید دیگر نیازی به پرداخت وجه ندارند.

هزینه اقامت در سفر به لیسبون

مهمترین نکته در سفر به لیسبون هزینه مکان اقامت شما در این شهر می‌باشد. شما برای گرفتن یک اتاق تک نفره در یک هاستل در شهر لیسبون مبلغی در حدود 15 تا 35 یورو می‌بایست پرداخت کنید. اما اگر می‌خواهید یک اتاق مجهز‌تر دریافت کنید باید برای هر شب مبلغی بین 50 تا 95 یورو پرداخت کنید. اگر می‌خواهید در یک هتل اقامت داشته باشید با توجه به این نکته که از مرکز شهر دور می‌باشد برای هر شب مبلغی در حدود 75 یورو می‌بایست پرداخت کنید.

همانطور که قبلا هم اشاره شد شهر لیسبون یک شهر بسیار ارزان محسوب می‌شود و هزینه‌های خورد و خوراک هزینه بسیار کمی برای شما خواهد داشت. هزینه حمل و نقل را نیز شما می‌بایست قبل از سفر به لیسبون به لیست هزینه‌های سفر اضافه کنید. در این شهر شما می‌توانید با قطار شهری یا با تهیه کارت ویوا و یا جم یا لیسبون کارت که به صورت نامحدود تا زمان اتمام اعتبار آن که از 1 تا 3 روز است از سیستم حمل و نقل و چندین موزه و مکان‌های گردشگری استفاده نمایید.

هزینه اقامت در سفر به لیسبون | یوروپ تورز

بهترین وقت برای سفر به لیسبون چه زمانی است؟

آب و هوای لیسبون تقریبا در تمام ماه‌های سال معتدل می‌باشد، به طوری که سرمای زمستان و یا گرمای تابستان در این شهر، آزار دهنده نخواهد بود و معتدل است. بهترین ماه‌های سفر به لیسبون از نظر آب و هوایی، اسفند تا اواسط خرداد و یا شهریور تا مهر می‌باشد که نه تنها آب و هوا بسیار دلنشین و معتدل است، بلکه تعداد گردشگران تور لیسبون و تور اروپا نیز نسبت به دیگر ماه‌های سال کمتر می‌باشد. 

محله‌ های پرطرفدار لیسبون

به هنگام سفر به لیسبون به شما پیشنهاد می‌کنیم، تا از محله‌های تاریخی و جذاب این شهر نیز دیدن کنید. محله ” بایرو آلتو ” یکی از محله‌های قدیمی این شهر است که بر روی 7 تپه موجود در لیسبون قرار دارد که در بالای آن ساختمان‌هایی قدیمی به چشم می‌خورد. محله دیگر ” چیا دو ” نام دارد که در سفر به لیسبون اگر قصد دارید تا برای خود خرید کنید و یا سوغاتی‌هایی تهیه نمایید، می‌توانید به این محله بروبد. بسیاری از موزه‌های معروف این شهر از قبیل، موزه وودی کیدو، موزه هنر معاصر، موزه ساکورا و یا کلیسای این شهر نیز در این دو محله قرار دارند.

اما اگر قصد دارید تا پا در تاریخ گذاشته و گذری بر قرون وسطی داشته باشید ما به شما محله قدیمی ” آلفاما ” را پیشنهاد می‌کنیم که کوچه‌های آن پر از آثار قدیمی می‌باشد و محله ماهیگیران این منطقه نیز محسوب می‌شود. در طول سفر به لیسبون با گذر از محله آلفاما، از قلعه سنت جورج و یا کلیسای لیسبون و حتی موزه فدو دیدن کنید و در آخر نیز رستوران‌ها و کافه‌های خوب این منطقه را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. ” بایکس ” از دیگر محله‌های این شهر می‌باشد که در طول سفر به لیسبون با گذر از آن می‌توان از زیبایی‌های آن دیدن نمود.

محله‌ های پرطرفدار لیسبون | یوروپ تورز

بازدید از ژرومینوس در سفر به لیسبون

در قرن پانزدهم میلادی، شخصی به نام واسکو دو گاما که سیاحی پرتغالی بود توانست کشور هندوستان را کشف نماید که به افتخار آن صومعه‌ای عظیم با معماری متفاوت و به سبک مانوئلینی ساخته شد. کلیسایی بزرگ که در آن قرار دارد این مکان را به جاذبه‌ای مهم تبدیل کرده است که پیکر بسیاری از بزرگان پرتغالی در آن دفن شده است. و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری لیسبون به شمار می‌آید. 

نحوه سفر به لیسبون

برای سفر به لیسبون بهترین راه سفر از طریق راه‌های هوایی است. برای سفر به این شهر شما در ابتدا از طریق هواپیما به استانبول می‌روید و سپس طبق برنامه با یک پرواز دیگر در فرودگاه شهر لیسبون فرود خواهید آمد. فرودگاه شهر لیسبون که اسم آن فرودگاه لیسبون است یکی از فرودگاه‌های اصلی و مهم کشور پرتغال محسوب می‌شود.

یک ویژگی که این فرودگاه بین‌المللی را در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است، قرار گرفتن این فرودگاه در 7 کیلومتری مرکز شهر لیسبون است. به دلیل نزدیک بودن این فرودگاه به محله پورتلا به این فرودگاه پورتلا نیز گفته می‌شود. این فرودگاه یکی از فرودگاه‌های بزرگ اروپا از نظر حجم مسافر به حساب می‌آید و در سال 2016 به بیش از 22،000،000 مسافر خدمت رسانی کرده است.

نحوه سفر به لیسبون | یوروپ تورز

نکات مثبت سفر به لیسبون

شهر لیسبون دارای مردمی شب زنده‌دار و رستوران‌های بسیار معروف شبانه است که از ویژگی‌های این شهر می‌باشد. در هر کجای شهر که باشید می‌توانید به راحتی خود را به ساحل آن برسانید. خانه‌های رنگارنگ و کوچه‌های سنگفرش شده که از پیاده روی در آنها خسته نخواهید شد. همچنین غذای لذیذ و مقرون به صرفه و بسیاری ویژگی‌های دیگر از نکات مثبت سفر به لیسبون می‌باشد.


سوالات متداول سفر به لیسبون

دلیل سفر گردشگران به این شهر چیست؟

شهر لیسبون که در میان 7 تپه قرار گرفته است به دلیل جاذبه‌های توریستی فراوان شاهد سفر گردشگران تور لیسبون و تور اروپا است.

هزینه اقامت در شهر لیسبون چقدر میباشد؟

شما برای گرفتن یک اتاق تک نفره در یک هاستل در شهر لیسبون مبلغی در حدود 15 تا 35 یورو می‌بایست پرداخت کنید. اما اگر می‌خواهید یک اتاق مجهز‌تر دریافت کنید باید برای هر شب مبلغی بین 50 تا 95 یورو پرداخت کنید.

بهترین زمان برای سفر به این شهر، چه زمانی میباشد؟

بهترین ماه‌های سفر به لیسبون از نظر آب و هوایی، اسفند تا اواسط خرداد و یا شهریور تا مهر می‌باشد که نه تنها آب و هوا بسیار دلنشین و معتدل است، بلکه تعداد گردشگران تور لیسبون و تور اروپا نیز نسبت به دیگر ماه‌های سال کمتر می‌باشد. 

بهترین راه سفر به شهر لیسبون چیست؟

برای سفر به لیسبون بهترین راه سفر از طریق راه‌های هوایی است. برای سفر به این شهر شما در ابتدا از طریق هواپیما به استانبول می‌روید و سپس طبق برنامه با یک پرواز دیگر در فرودگاه شهر لیسبون فرود خواهید آمد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!