سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت از جمله سالن های برگزارکننده تئاتر بزرگ و معروف در آلمان است. سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت برنامه های متعددی برگزار می شود.

شهر فرانکفورت پر از دیدنی‌های تاریخی، تفریحی، طبیعی و بسیاری مراکز خرید و دیدنی برای گردشگران است. اما کسانی که به فرهنگ و هنر علاقمند هستند می‌توانند با رفتن به سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت از دیدن تئاترهای زیبا و دیدنی این شهر که توسط بهترین کارگردان‌ها اجرا می‌شود لذت ببرند. سالن تئاتر شاسپیل از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های فرهنگی در شهر فرانکفورت و کشور آلمان است. در این سالن برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود و گزینه مناسبی برای یک سرگرمی لذت بخش خواهد بود.

تاریخچه سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت

در اواخر دهه 1770، گروه تئاتر هابیل سیلر در فرانکفورت مستقر شد و با اجرای انواع تئاتر در این شهر با استقبال خوبی از سوی مردم این شهر روبرو شد به همین دلیل این گروه هنری، جریان تازه‌ای از زندگی تئاتری را در این شهر بنا کرد. در سال 1782، Comoedienhaus (خانه کمدی) به اولین مکان دائم تئاتر فرانکفورت بنا شد و در مناسبت‌های گوناگون برنامه‌های مختلفی در این مکان اجرا می‌شد.

در خانه کمدی هر دو نمایشنامه درام و اپرا اجرا می‌شد و برنامه‌ها به طور منظم در حال برگزاری بودند. در سال 1880 یک خانه اپرا ساخته شد. بنابراین در هر دو مکان به عنوان تئاتر سیتی متحد، تئاترهای شهر مشترک به سرپرستی مدیر کل ژنرال امیل کلار برگزار شد.

در سال 1902، ساختمان Schauspielhaus برای نمایشنامه‌ها افتتاح شد که توسط معمار آلمانی، هاینریش سیلینگ در Art Nouveau طراحی شد. این ساختمان در Theaterplatz که در حال حاضر به منطقه ویلی-برنت-پلاتز معروف است، ساخته شد. از سال 1919، نام Schauspielhaus به Städtische Bühnen تغییر یافت. اما متاسفانه ساختمان Schauspielhaus در جنگ جهانی دوم آسیب دید و خانه کمدی کلا تخریب شد. پس از جنگ، نمایش‌ها به جای آن در سالن بورس فرانکفورت برگزار شدند. از آن پس تصمیم گرفتن ویرانه‌های  Schauspielhaus را بازسازی کرده و دوباره مورد استفاده قرار بدهند. از این رو، ویرانه Schauspielhaus از سال 1950 تا 1951 بازسازی شد و با عنوان Großes Haus der Städtische Bühnen فعالیت خود را از سر گرفت.

تاریخچه سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت - یوروپ تورز

ساختمان سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت

در سال 1954، دوباره برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد یک ساختمان بزرگتر و مدرن‌تر به عنوان تغییر مکان کنونی آغاز شد. هنگامی که هری باکویتز مدیرکل برگزاری تئاتر در شهر فرانکفورت بود، یعنی از سال‌های 1951-1968، ویرانه‌های Schauspielhaus  را برای بازی در هر دو نمایشنامه و اپرا بازسازی کرد و از آن زمان تا کنون تمامی نمایشنامه‌ها و اپراهای مهم در این مکان برگزاری می‌شوند. اکنون این ساختمان توسط اپرای فرانکفورت اداره می‌شوند.

این ساختمان بخشی از Städtische Bühnen Frankfurt است. با شروع تغییرات در سال 1959، به وسیله نقشه‌های شرکت معماری آپل و بکرت، نمای ساختمان کاملا تعویض شد که در این تغییرات، برخی از عناصر ساختمان قدیمی تا حدودی در داخل آن حفظ شده است.

از آن پس، از سال 1945 تا 1963  ساختمان Börsensaal  را به عنوان مکان موقتی و اصلی اجرای نمایش‌های درام قرار دادند. سپس ساختمان جدیدی نیز برای اپرا و نمایش در تئاتر پلاتز ساخته شد، که در سال 1963 تکمیل شد و مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1959 خانه جدید توسط نقاش بزرگی ساخته شده است که برخی قسمت‌ها را به سبک کمدی دله آرت تزئین کرده است. سقف فویلی زیبایی در بالای ساختمان قرار داد و این ساختمان با مجسمه‌ای به نام گلدولکن (ابرهای طلایی) که توسط زولتان کامنی، ساخته شده است به زیبایی تزئین شده است. این ساختمان در سال 1963 افتتاح و راه اندازی شد.

ساختمان سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت - یوروپ تورز

آتش سوزی سالن تئاتر شاسپیل در فرانکفورت

متاسفانه در تاریخ 12 نوامبر سال 1987، یک حادثه آتش سوزی رخ داد و به سالن بزرگ تئاتر آسیب رساند. اما دوباره کار بازسازی و مرمت ساختمان از سر گرفته شد. در هنگام مرمت سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت، اپرا در سالن کوچک اجرا شد، در حالی که نمایشنامه‌ها در انبار بوکن هایمر اجرا می‌شدند. سالن تئاتر شاسپیل در سال 1991 به بهره برداری رسید و تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است.

آتش سوزی سالن تئاتر شاسپیل در فرانکفورت - یوروپ تورز

مدیران تئاتر شاسپیل در فرانکفورت

تئاتر و اپرای این شهر از همان سال‌های اول فعالیت خود تحت مدیریت افراد متعددی بوده که اکثر آنها از کارگردانان و بازیگران به نام، مقتدر و معروف در زمینه تئاتر می‌باشند. در بخش مدیران تئاتر فرانکفورت را با سال‌های فعالیتشان به شما معرفی می‌کنیم:

  1. از سال  تا کنون2017 آنسلم وبر
  2. 2009-2017 الیور ریز
  3. 2001-2009 الیزابت شوایگر
  4. 1991-2001 پیتر اش برگ
  5. 1990-1991 هانس-پیتر
  6. 1985-1990 گونتر رول
  7. 1981-1985 آدولف درسن
  8. 1980-1981 ژوان شفف
  9. 1972-1980 پیتر پالیتزچ
  10. 1968-1972 اولریش ارفورت
  11. 1951-1968 هری باكویتز
  12. 1947-1951 ریچارد ویچرت / هاینز هیلپرت
  13. 1945-1947 تونی ایمپکوهن
  14. 1933-1944 هانس میسنر
  15. 1929-1933 الوین کرونباشر
  16. 1920-1929 ریچارد ویچهرت
  17. 1916-1920 کارل زایس
  18. 1912-1916 ماکس بهراند
  19. 1879-1912 امیل کلار
مدیران تئاتر شاسپیل در فرانکفورت - یوروپ تورز

برنامه های سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت

هم اکنون در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت و 3 سالن دیگر این ساختمان، کارگردانان مشهور مانند دیوید باش، باربارا بروک، جان کریستوف گوکل، روژل وانته بل، ژوانا وونر، به صورت هر دو درام کلاسیک و درام معاصر از نمایشنامه‌های فردیناند شمالز، آنجا هیلینگ، لیزه اسپیت یا فردریک برتبرگ روی صحنه در حال برگزاری می‌باشد.

علاوه بر برگزاری این نمایشنامه‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی نیز برای دانشجویان دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی شهر فرانکفورت نیز برگزار می‌شود و بازیگران جوان می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها به صورت کاملا تجربی و عملی با بسیاری از واقع کار آینده خود آشنا شده و حتی در برخی موارد پس از گذارندن دوره مورد نظر در صورت داشتن توانایی‌های لازم بتوانند در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت مشغول به کار شده و نمایش یا موسیقی برگزار کنند.

در این دوره‌ها آموزش‌های تئوری نیز وجود دارد و از شرکت کنندگان آزمون نیز گرفته می‌شود. علاوه بر این کارگاه‌های آموزشی می‌توان برگزاری جلسات پرسش و پاسخ را نیز از دیگر برنامه‌های در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت دانست. در این جلسات، هنرمندان خود را برای شهروندان معرفی می‌کنند و بینندگان می‌توانند سوالات خود را از هنرمندان فعال در در سالن تئاتر شاسپیل بپرسند.

برگزاری نمایش ها به زبان انگلیسی

از آنجایی که در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت علاوه بر اینکه در شهر فرانکفورت و در کشور آلمان از اهمیت بالایی برخوردار است در سطح بین‌المللی نیز محبوبیت و شهرت بسیاری دارد بنابراین برای استقبال از توریست‌ها و گردشگران خارجی برخی از نمایش‌های در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت به زبان انگلیسی برگزار شده و از این رو افراد بسیاری در سفر به شهر فرانکفورت از نمایش‌های زیبا و دلنشینی که در در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت برگزار می‌شوند دیدن کرده و لحظات خوشی را سپری می‌کنند.

برگزاری نمایش ها به زبان انگلیسی - یوروپ تورز

برگزاری نمایش برای کودکان و نوجوانان

در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت علاوه بر برگزاری نمایش‌های مختلف برای بزرگسالان برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای کودکان و نوجوانان نیز برگزار می‌شود. از این رو می‌توان گفت این مکان می‌تواند برای تمامی افراد خانواده جذاب و سرگرم‌کننده باشد. بنابراین اگر به دنبال مکانی برای سرگرمی بچه‌های خود در طی سفر هستید می‌توانید با خرید بلیط یکی از نمایش‌های کودکانه و جذاب و دیدن این نمایش ساعات خوشی را برای فرزندانتان در سفر فراهم کنید.

برگزاری نمایش برای کودکان و نوجوانان - یوروپ تورز

تهیه بلیط سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت

برای تهیه بلیط نمایش‌های برگزار شده در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت می‌توانید از روش‌های متعددی کمک بگیرید. بنابراین لازم است بدانید تهیه بلیط سالن تئاتر شاسپیل شهر فرانکفورت به روش حضوری امکان‌پذیر بوده و می‌توانید با مراجعه به باجه فروش بلیط در ورودی سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت از زمان و نوع نمایش‌ها پرس و جو کرده و بلیط نمایش‌های مورد نظر خود را با توجه به شرایط زمانی خود تهیه و خریداری کنید.

یکی دیگر از روش‌های تهیه بلیط نمایش‌های برگزار شده در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت رزرو و خرید تلفنی است بنابراین می‌توانید از طریق شماره‌های سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت و پرس و جو‌های مورد نیاز بلیط مورد نظر را رزرو کنید.

روش دیگری که می‌توانید برای خرید بلیط اقدام کنید، روش آنلاین می‌باشد. در این روش به صورت کامل در زمینه برنامه‌های سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت و زمان اجرای آنها اطلاعات کسب نموده و با دقت بیشتری امکان انتخاب بلیط‌های مورد را دارید، در روش آنلاین می‌توانید از طریق کارت‌های اعتباری هزینه خرید بلیط را نیز پرداخت کنید. لازم است بدانید در برخی موارد خرید آنلاین بلیط تخفیف‌های ویژه‌ای برای خریداران نیز دارد.

تهیه بلیط سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت - یوروپ تورز

امکانات و خدمات سالن تئاتر شاسپیل در شهر فرانکفورت

فضا و جو حاکم بر این سالن بسیار خوب بوده و ظرفیت مناسبی برای پذیرش بازدیدکنندگان دارد. از نظر مسائل بهداشتی نیز سالن در شرایط خوبی بوده و بسیار تمیز است. از لحاظ ارائه خدمات در محل نیز لازم است بدانید کارمندان عملکرد خوبی دارند و با گشاده رویی از بازدیدکنندگان میزبانی کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند. عایق‌های صوتی و آکوستیک هم تا حدودی عملکرد خوبی در این سالن دارند و اما از نظر دید بهتر در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت ما ردیف‌های 10 تا 20 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت پارکینگ نیز دارد و در صورت بردن ماشین شخصی به این منطقه می‌توانید با خیالی آسوده وسیله نقلیه خود را در پارکینگ قرار داده و به دیدن نمایش مورد علاقه خود بروید. البته لازم است بدانید قسمت پشت ساختمان که بازدیدکنندگان هنگام ورود به آن از این مسیر ورود می‌کنند از نظر برنامه‌ریزی شهری چندان خوشایند نیست.

امکانات و خدمات سالن تئاتر شاسپیل در شهر فرانکفورت - یوروپ تورز

آدرس سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت

این سالن در منطقه راین ماین شهر فرانکفورت قرار دارد. برای رفتن به این سالن باید به آدرس  Neue Mainzer Str. 17، 60311 Frankfurt am Main، Germany مراجعه کنید. برای رفتن به این مکان فرهنگی می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی به راحتی و با قیمت مناسب استفاده کنید.

آدرس سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت - یوروپ تورز

بازسازی ساختمان سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت در سال 2020

با توجه به قدمت چندین ساله ساختمان سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت، و بر اساس نظرسنجی از کارمندان و هنرمندان فعال در این ساختمان قرار است یک بازسازی کامل به صورت تخریب ساختمان قبل و ساخت یک مرکز جدید در سال 2020 صورت بگیرد. البته این طرح موافقان و مخالفان بسیاری دارد اما طی جلسه‌ای در تاریخ 30 ژانویه 2020 در شورای شهر فرانکفورت به تصویب رسید و هم اکنون همگی منتظر ساختمان جدیدی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی این شهر هستند.

ساخت این ساختمان چیزی حدود 800 میلیون یورو تخمین زده شده است چرا که قرار است هر دو ساختمان درام و اپرا از همدیگر جدا شوند درست مانند قبل از جنگ جهانی دوم. البته اینا هارتویگ رئیس سازمان فرهنگ فرانکفورت پیشنهاد داده ساختمان فعلی بازسازی شود و ساختمان دوم در مکانی دیگر ساخته شود. این پروژه را به دفتر معماری فردریش (PFP) از هامبورگ سپرده‌اند که در ساخت تئاتر بسیار با تجربه است.


سوالات متداول سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت

چگونه تئاتر میان مردم آلمان جریان پیدا کرد؟

در اواخر دهه 1770، گروه تئاتر هابیل سیلر در فرانکفورت مستقر شد و با اجرای انواع تئاتر در این شهر با استقبال خوبی از سوی مردم این شهر روبرو شد به همین دلیل این گروه هنری، جریان تازه‌ای از زندگی تئاتری را در این شهر بنا کرد.

چه اجراهایی از کارگردانان معروف در این سالن تئاتر در حال اجرا میباشد؟

هم اکنون در سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت و 3 سالن دیگر این ساختمان، کارگردانان مشهور مانند دیوید باش، باربارا بروک، جان کریستوف گوکل، روژل وانته بل، ژوانا وونر، به صورت هر دو درام کلاسیک و درام معاصر از نمایشنامه‌های فردیناند شمالز، آنجا هیلینگ، لیزه اسپیت یا فردریک برتبرگ روی صحنه در حال برگزاری می‌باشد.

آدرس سالن تئاتر شاسپیل فرانکفورت کجاست؟

برای رفتن به این سالن باید به آدرس  Neue Mainzer Str. 17، 60311 Frankfurt am Main، Germany مراجعه کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!