گشت و گذاری مفرح در جاده آپیا رم ایتالیا

گشت و گذاری مفرح در جاده آپیا رم ایتالیا

جاده آپیا رم، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های رم است که قدمتی تاریخی داشته و امروزه نیز یکی از قطب‌های توریسم ایتالیا محسوب می‌شود. جاده آپیا که با نام …

جاده آپیا رم یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های رم است که قدمتی تاریخی داشته و امروزه نیز یکی از قطب‌های توریسم ایتالیا محسوب می‌شود. جاده آپیا که با نام ویا آپیا نیز معروف است، همیشه در لیست تورهای سفر ایتالیا و رم گردی قرار دارد.

در نتیجه اگر عازم سفر به ایتالیای دوست داشتنی هستید، حتما در ادامه با ما همراه شوید تا کمی درباره این جاده زیبا بیشتر بدانید و حسابی در آن گردش کنید.

گشت و گذاری مفرح در جاده آپیا رم ایتالیا | یوروپ تورز

نگاهی به جاذبه جاده آپیا رم

جاده آپیا رم (Appian Way) در ایتالیا نام جاده‌ای در جمهوری روم باستان بود که برای اتصال ناحیه برندیسی به پولیا استفاده می‌شد. این جاده با عرض 6 متری با سنگ‌های آذرین و زیبا سنگفرش شده و قدمت آن به 312 پیش از میاد می‌رسد. جاده آپیا به دلیل اتصال نواحی مهم روم به یکدیگر شهرتی جهانی در روزگار باستان شد و همین اهمییت موجب شد تا امروز بتواند همچنان به عنوان یکی از نواحی مهم رم شناخته شود.

پیشینۀ جاده آپیا رم

جاده آپیا در رم در قرن 312 قبل از میلاد به دستور یکی از کنسول‌های معروف رم به نام آپیوس کلودیوس کایکوس بنا شد. البته شهرت جاده آپیا در رم تنها به همین مورد ختم نمی‌شود، بلکه شورش بردگان به رهبری اسپارتاکوس هم در سال 71 پیش از میلاد هم در همین جاده رخ داد. در آن سالها کراسوس این جنبش را با شدت هرچه تمام‌تر سرکوب کرد و در سرتاسر جاده آپیا در رم جنازه‌ها را به صلیب کشید.

پیشینه دیگری هم از جاده آپیا در رم در کتاب مقدس دیده می‌شود. سفر پولس در کتاب مقدس از طریق آپیا رخ داد و همین مهم به این جاده نیز رنگی مذهبی داده است.

جاده آپیا رم و امپراتوران رم باستان

جاده آپیا به عنوان یکی از دیدنی‌های رم برای امپراطوران عصر باستان هم اهمییت زیادی داشت، زیرا به عنوان مهم‌ترین اتصال سکونتگاه‌های مختلف کشور استفاده می‌شد. این جاده با عرض 6 متر، با طول 300 مایل با سنگ‌های آذرین سنگفرش شده در زمان خودش یکی از طولانی‌ترین جاده‌های جهان بود. طولانی بودن این جاده باستانی، آپیا را به ملکه جاده‌های دوران باستان مشهور کرد و در زمان خودش بی‌نهایت حیرت انگیز بود.

امپراطوران رم باستان در زمان خودشان از این جاده حسابی استفاده کردند و توانستند مقاصد نظامی خود را نیز از این طریق پی بگیرند. بر اساس آنچه در روایت‌های رمی آمده، جولیوس سزار با تمام سربازانش از این جاده عبور کرده است.

کاربری امروزه جاده آپیا رم

جاده آپیا این روزها یکی از دیدنی‌های رم است که به عنوان جاده زنده جهان شناخته می‌شود. امروزه هم 1 مایل از این جاده بخشی از پارک بزرگی به نام پارکو دِل آپیا است که میزبان گردشگران و شهروندان رمی است. همچون دیگر جاذبه‌های رم، جاده آپیا به خوبی محافظت شده و سنگفرش هایش نیز با مرمت به خوبی میزبان گردشگران بین‌المللی است.

امروزه در صنعت گردشگری ایتالیا از جاده آپیا رم به عنوان جاده زنده جهان یاد می‌شود، زیرا علاوه بر بزرگترین امپراطوران تاریخ، قهرمانان زیادی از این مسیر عبور کردند و شهرهای مهم ایتالیا را در نوردیدند.

در حال حاضر بسیاری از مسیرهای آپیا برای ماشین سواری، دوچرخه سواری و البته پیاده روی به صورت مجزا آماده شده است. شهروندان رمی نیز علاقه ویژه و خاصی به قدم زنده در این جاده کهن دارید. شما به عنوان گردشگر می‌توانید نه تنها برای گردش، بلکه برای پیک نیک یا حتی دوچرخه سواری سری به آپیا بزنید و با دیگر گردشگران بین‌المللی نیز آشنا شده و صحبت کنید.

ساخت و ساز جاده آپیا

اما حالا که از جاده زنده جهان بیشتر میدانیم، خوب است بگوییم که این جاده چگونه ساخته شد؟ جاده آپیا رم در دوران باستان با هدف ارتباطی سریع، امن و راحت بین شهرها بنا شد. بر اساس آنچه در روایت‌ها آمده، مسیر رفت و آمد یک دور کامل این جاده با امکانات زمان باستان بین 5 تا 6 روز بوده است. البته سالها بعد به طول جاده اضافه شده و آپیا توانست موجب اتصال شهرها به ساحل آدریاتیک شود و در زمان اوجش 365 مایل داشته باشد.

بدون شک این جاده در زمان خودش و با توجه به امکانات موجود با دشواری‌های بسیاری بنا شد. به عنوان مثال اگرچه آپیا از زمان ساخت با سنگ‌های متعدد سنگ فرش شده است ولی به خوبی تراش داده شده و شما به هیچ عنوان از راه رفتن و یا دوچرخه سواری در این جاده احساس ناخوشایندی ندارید.

ساخت و ساز جاده آپیا | یوروپ تورز

دسترسی به جاده آپیا

جاده آپیا رم به عنوان یکی از جاذبه‌های ایتالیا همواره میزبان گردشگران بسیاری است. به این ترتیب اگر می‌خواهید سری به این مجموعه بزنید به راحتی می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. البته اگر با تور به رم و دیگر شهرهای ایتالیا سفر کنید، تمامی گردش‌ها از جمله آپیا در لیست برنامه‌ها قرار داشته و جای نگرانی نیست. ولی اگر خودتان می‌خواهید به تنها در رم زیبا گردش کنید، توجه داشته باشید که بخش زیادی از جاده آپیا خارج از رم است و باید از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

به این ترتیب شما می‌توانید از مترو و اتوبوس‌های شهر استفاده کرده و یا حتی تاکسی سوار شوید. اگر سوار مترو شدید، حواستان باشد که باید به ایستگاه سیرکو ماسیمو برسید و بعد از پیاده شدن به آپیا بیایید. همچنین اگر اتوبوس را انتخاب کردید باید از خط ۱۱۸# سوار شده و به آپیا برسید. در صورت تمایل به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خیالتان بابت ساعت رفت و آمد راحت باشید، زیرا وسایل حمل و نقلی همگی در طول 7 روز هفته فعال هستند. در عین حال در صورت استفاده از تاکسی هم خیالتان راحت باشد، زیرا با هر تاکسی به راحتی به آپیا می‌رسید با این تفاوت که مبلغ بیشتری باید بپردازید.

بنا های یادبود جاده آپیا

جاده آپیا رم بناهای یادبود بسیاری در خود جای داده است. این بناهای یادبود شامل مقبره خانواده‌های اشرافی رم باستان، تونل‌های دخمه‌ای و گورهای مسیحیان کشته شده است.

تونل‌های دخمه‌ای که با نام کالیکتوس شناخته می‌شود، در گذشته برای پنهان شدن مسیحیان در دوران جنگ‌های مذهبی ساخته شد و امروزه یکی از دیدنی‌های آپیا در رم است. همچنین در دوران جنگ‌های مذهبی اروپا، بسیاری از کلیساها در قرون اولیه به دور از چشم مردم و در داخل این دخمه‌ها بنا می‌شود. بر همین اساس بسیاری از مردگان مسیحی و کشته شدگان جنگ‌های مذهبی قرون اولیه در همین دخمه‌ها دفن شده‌اند. در میان این دخمه‌ها، می‌توان به سن سباستین اشاره کرده که از همه معروف‌تر است و بسیاری برای دیدن آن به جاده آپیا رم می‌روند.

امکانات جاده آپیا

جاده آپیا رم به عنوان یکی از دیدنی‌های شهر رم نه تنها میزبان گردشگران و شهروندان است، بلکه امکانات متعددی هم دارد. در بازدید این جاده و پارک شما نه تنها شانس قدم زدن در جاده‌ای باستانی را خواهید داشت، بلکه می‌توانید از مسیری گذر کنید که بزرگان تاریخ همچون اسپارتاکوس و سزارهای رمی از آن عبور کرده‌اند. این مهم می‌تواند برای بسیاری از علاقمندان به تاریخ تجربه‌ای خاص و لذت بخش باشد.

همچنین با توجه به اینکه بخش زیادی از این جاده امروزه در دل پارکی بنا شده می‌توان به امکانات باربیکیو و پیک نیک هم در آن اشاره کرد. شما حتی می‌توانید در آخر هفته هم یک روز کامل را به این پارک اختصاص داده و حسابی از هوای خوبش لذت ببرید. در عین حال زمان پیشنهادی ما برای گردش در آپیا بین دو تا سه ساعت است.

دوچرخه سواری در آپیا

یکی از بهترین تفریحات و امکانات جاده آپیا رم دوچرخه سواری است. البته بخشی از این جاده برای سواری استفاده می‌شود، ولی این روزها مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین قسمت‌های آپیا برای دوچرخه سواری است.

اگر می‌خواهید از دوچرخه سواری در آپیا لذت ببرید، اول به این مهم توجه کنید که مسیر پیش روی شما با سنگ‌های بازالتی سنگفرش شده و به عنوان نکته دوم شما می‌توانید از این مجموعه دوچرخه کرایه کنید. به این ترتیب باید به دفتر شهرداری منطقه یا همان رجیناله دله آپیا آنتیکا رفته و با ارائه مدارک مورد نظر دوچرخه کرایه کنید.

دوچرخه سواری در جاده آپیا روم می‌تواند یکی از خاطران ماندگار سفر رم و ایتالیا برای هر گردشگر باشد. به این ترتیب می‌توانید با تماشای دخمه‌های زیبا، چشم‌انداز سرسبز پارک در کنار دیگر شهروندان نیز از آپیا لذت برد و یک دوچرخه سواری خاص را تجربه کرد.

دوچرخه سواری در آپیا | یوروپ تورز

انتهای سفر جاده آپیا

در انتهای سفر مجازی به جاده آپیا رم امیدواریم به خوبی شما را با این یادگاری ارزشمند، باستانی و زیبا آشنا کرده باشیم. نباید فراموش کرد که دولت ایتالیا بعد از گذر دهه‌ها و قرن‌ها به خوبی توانسته از جاده آپیا رم محافظت کند. همانطور که پیشتر ذکر شد، تمامی این سنگفرش‌ها مرمت شده و به خوبی از آن محافظت می‌شود.

جاده آپیا رم در زمان خودش شکوه و اهمیتی فوق العاده داشت و همانطور که پیشتر گفتیم نه تنها به عنوان ملکه جاده‌ها شناخته می‌شد بلکه قهرمانان تاریخی بزرگ و امپراطوران رم از ان عبور کردند. این جاده امروزه به عنوان میراث باستانی رم در ایتالیا شناخته می‌شود و قدم زدن در آن می‌تواند برای بسیاری از علاقمندان تاریخ بی‌نهایت جذاب و دوست داشتنی باشد. در عین حال اما برای تفریح آخر هفته، باربیکیو و پیک نیک، دوچرخه سواری و قدم زدن هم بسیار مناسب است.

شما برای رسیدن به جاده آپیا در رم می‌توانید از تاکسی و مترو استفاده کرده و اصلا نگران هیچگونه دسترسی در مسیر نباشید. همانطور که می‌دانید ایتالیا یکی از پر فت و آمد‌ترین کشورهای جهان در عرصه توریسم است و بسیاری سالانه برای لذت بردن از زیبایی‌ها و جاذبه‌های رم، میلان، ونیز و فلورانس به ایتالیا سفر می‌کنند. همه آنچه از جاده آپیا رم گفتیم تنها بخش کوچکی از زیبایی‌های رم است. امیدواریم سفر خوبی به ایتالیا را تجربه کرده و بتوانید علاوه بر دیگر دیدنی‌های شهر حسابی از این جاده تاریخی، سرسبز و زنده هم لذت برده و عکس‌های زیبایی به یادگار بگیرید.


سوالات متداول جاده آپیا رم

ویزگی های جاده آپیا رم چیست؟

جاده آپیا رم در ایتالیا نام جاده‌ای در جمهوری روم باستان بود که برای اتصال ناحیه برندیسی به پولیا استفاده می‌شد. این جاده با عرض 6 متری با سنگ‌های آذرین و زیبا سنگفرش شده و قدمت آن به 312 پیش از میاد می‌رسد.

این جاده به دستور چه کسی ساخته شد؟

جاده آپیا در رم در قرن 312 قبل از میلاد به دستور یکی از کنسول‌های معروف رم به نام آپیوس کلودیوس کایکوس بنا شد.

امکانات این جاده چیست؟

جاده آپیا رم به عنوان یکی از دیدنی‌های شهر رم نه تنها میزبان گردشگران و شهروندان است، بلکه امکانات متعددی هم دارد. در بازدید این جاده و پارک شما نه تنها شانس قدم زدن در جاده‌ای باستانی را خواهید داشت، بلکه می‌توانید از مسیری گذر کنید که بزرگان تاریخ همچون اسپارتاکوس و سزارهای رمی از آن عبور کرده‌اند. این مهم می‌تواند برای بسیاری از علاقمندان به تاریخ تجربه‌ای خاص و لذت بخش باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!