معرفی کامل کلیسای مریم مقدس رم

معرفی کامل کلیسای مریم مقدس رم

کلیسای مریم مقدس رم، در بین کلیسا‌هایی که در این کشور وجود دارد، کلیسای مریم مقدس ایتالیا که در شهر رم واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین …

در کشور ایتالیا کلیسا‌های متعددی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود نشان دهنده قدمت طولانی تاریخ این کشور می‌باشد. در بین کلیسا‌هایی که در این کشور وجود دارد، کلیسای مریم مقدس ایتالیا که در شهر رم واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین کلیسا‌های این شهر بوده که در سال ۴۴۰ به وسیله پاپ ششم ساخته شد.

معرفی کامل کلیسای مریم مقدس رم | یوروپ تورز

کلیسای مریم مقدس ایتالیا

معماری داخلی کلیسای مریم مقدس ایتالیا ( Basilica Papale di Santa Maria Maggiore )، نشان دهنده هنر موزائیکی سده پنجم می‌باشد. این کلیسای قدیمی با منظره‌های بسیار دیدنی و زیبای خود هر گردشگری به سمت خود جذب می‌کند. قدمت بسیار طولانی این کلیسا، نشان دهنده این است که مردم این کشور سالیان درازیست که به دین مسیحیت روی آورده‌اند و سال‌ها از این مکان به عنوان عبادتگاه خود استفاده می‌کرده‌اند.

در این کلیسا، تعدادی از افراد مشهور و چند پاپ نیز دفن شده است که به اهمیت هرچه بیشتر این کلیسا افزوده است.

طرح‌ها و نقاشی‌های حک شده در دیوار‌های کلیسای مریم مقدس رم، نشان دهنده این است که شهر رم محل زندگی ماهرترین و خبره‌ترین نقاشان دنیا بوده است که در سده‌های گذشته در این شهر میزیستند. یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های حک شده بر دیواره‌های این کلیسا، نقشای کمک مریم مقدس می‌باشد.

این کلیسا در حال حاضر با نقاشی‌های منحصر به فرد و خارق العاده خود در کنار معماری باروک، به یکی از مهمترین و ارزشمندترین جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این شهر تبدیل شده است. معماری باروک در کنار نقاشی‌های منحصر بفرد و قدمت تاریخی این کلیسا آن را تبدیل به یکی از باارزش‌ترین گنجینه‌های شهر رم کرده است.

نامگذاری کلیسای مریم مقدس در شهر رم ایتالیا

به کلیسای مریم مقدس ایتالیا، basilica di santa maria maggiore گفته می‌شود که دلیل این نامگذاری اندازه و ابعاد بزرگ فضای کلیسا می‌باشد.

تاریخچه کلیسای مریم مقدس در شهر رم

در این قصر سلطنتی یک تصویری از سالوس پاپولی رومانی که مقدس بوده وجود دارد و مریم مقدس به عنوان حافظ مردم روم به تصویر کشیده شده است. در پانزدهم آگوست سال ۱۸۳۸ در این قصر سلطنتی تاجگذاری پاپ گریگوری شانزدهم به دستور ملکه انجام شد.

در سال ۱۹۲۹ یک عهدنامه بین کشور ایتالیا و \” Holy See\” برگزار شد که به دنبال آن این کلیسا در تنها در قلمرو ایتالیا قرار گرفت و کشور واتیکان مالکیتی برای آن نداشت. با وجود این Holy See مالکیت کامل این قصر سلطنتی را برعهده داشت و کشور ایتالیا از نظر قانونی موظف به پذیرش مالکیت این کلیسا بود.

این کلیسا با وجود چندین پروژه ساختمانی اضافی و خسارت ناشی از زلزله سال ۱۳۴۸ ساختار اصلی خود را حفظ کرده است.

ساعات بازدید از کلیسای مریم مقدس در ایتالیا

این کلیسا همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۶ و و نیم بعد از ظهر برای عموم باز بوده و در این ساعات می‌توانید در طی مدت ۱ تا ۲ ساعت از زیبایی‌ها و معماری‌های خارق العاده این کلیسا نهایت لذت را ببرید.

معماری کلیسای مریم مقدس ایتالیا

معماری اصلی کلیسای مریم مقدس ایتالیا به سبک کلاسیک و به طور کاملاً سنتی طراحی شده است که به عقیده برخی، معماری این بنا نشان دهنده امپراتوری روم باستان و همچنین آینده مسیحیت می‌باشد.

این کلیسا، متشکل از یک شبستان بلند و گسترده،   یک راهرو از هر طرف و یک آبشار نیم دایره‌ای در انتهای شبستان می‌باشد. جنبه اصلی که کلیسای مریم مقدس ایتالیا را در سال‌های اولیه قرن پنجم به عنوان سنگ بنای مهمی در ساختمان کلیسا درآورد، موزاییک‌های زیبایی بود که در قوس پیروزی و شبستان یافت می‌شد.

یک سری ستون‌های مرمر آتنی از شبستان این کلیسا پشتیبانی می‌کنند که قدمت بسیار طولانی دارند، به طوری که قدمت آن‌ها به اولین کلیسای ساخته شده در رم و یا ساختمان‌های عتیقه رومی دیگر بر می‌گردد. سی و شش عدد از این ستون‌ها با سنگ مرمر و چهار عدد از آن‌ها از سنگ گرانیت ساخته شده‌اند.

موزاییک‌ های قرن پنجم در ورودی کلیسای مریم مقدس ایتالیا

موزاییک های یافت شده در ورودی این کلیسا، یکی از قدیمی‌ترین نمایش‌های مریم باکره در دوران باستان مسیحی می‌باشند. موزائیک‌های قوس پیروزی و شبستان در این کلیسا الگویی را برای نشان دادن آینده مریم باکره به نمایش می‌گذارد.

تأثیر این موزائیک‌ها ریشه در امپرسیونیسم دیرینه عتیقه دارد که می‌توان در نقاشی‌های دیواری، دست نوشته‌ها و بسیاری از موزاییک‌های پیاده رو در ویلا‌های آفریقا، سوریه و سیسیل در طول قرن پنجم مشاهده کرد.

موزاییک‌ های قرن پنجم در ورودی کلیسای مریم مقدس ایتالیا | یوروپ تورز

این موزاییک‌ها در این مدت به مورخان بینش می‌دهند که از جنبش‌های هنری، مذهبی و اجتماعی در این زمان دیدن کنند. موزائیک‌های به کار برده شده در ساخت این بنا، به طور کلی ۲ هدف مهم دارند، یکی تجلیل از مریم باکره به عنوان تئوتوکوس (خدا-تحمل) و دیگری برای ارائه اصولی و جامع روابط کتاب مقدس عبری و کتاب مقدس مسیحی به عنوان
یکی از کتاب مقدس عبری مسیحیت را پیش‌بینی می‌کند.

موزائیک های باشکوه شبستان و طاق پیروزی، که به عنوان \”نقاط عطف به تصویر کشیده\” از مریم باکره، علاوه بر اینکه صحنه‌هایی از زندگی او و مسیح را به تصویر می‌کشد، صحنه‌هایی از عهد عتیق، مانند؛ موسی در حال حمله به
دریای سرخ  و مصریانی که غرق در دریای سرخ هستند.

دیدنی‌ های اطراف کلیسای مریم مقدس شهر رم

در نزدیکی‌های کلیسای مریم مقدس ایتالیا، جاذبه‌های تفریحی و دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که بعد از بازدید از این کلیسا، می‌توانید بقیه روز خود را به  تماشای یکی از این جاذبه‌های تفریحی و دیدنی بروید. در ادامه شما را با چند مورد از نزدیک‌ترین جاذبه‌ها به کلیسای مریم مقدس ایتالیا آشنا خواهیم کرد.

· خیابان ناسیونال: این خیابان که به آن خیابان ویا ناسیونال گفته می‌شود، در قرن نوزدهم میلادی برای تبدیل شهر رم، به عنوان پایتخت پادشاهی ایتالیا ساخته شد که طول آن از میدان ونیز تا میدان ریپابلیکا کشیده شده است که در دو طرف آن فروشگاه‌ها و مراکز خرید متنوعی وجود دارد.

· کلیسای سانتا پرا سده: یکی دیگر از مکان‌های دیدنی نزدیک به کلیسای مریم مقدس ایتالیا در شهر رم، کلیسای سانتا پرا سده بوده که قدمت آن به قرن هشتم میلادی برمی گردد. این کلیسا به عنوان مکانی برای ۲ دختر شهید نوکیش مسیحی «سنت پیتر» در این شهر ساخته شده است. در این کلیسا موزاییک‌های بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای وجود دارد که با «راوانا» ( تزار معروف بیزانس) اجازه می‌داد تا در برابر دشمنان از خود محافظت کند.

· هفت تپه رم: هفته رم، بخش‌های مهم و معروفی از شهر تشکیل داده است که در دیوار‌های باستانی دورتادور شهر قرار دارند.

· موزه ملی حمام دیوکلتیان: این موزه یکی دیگر از بنا‌هایی که بازدید از آن بعد از موزه مریم مقدس ایتالیا برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. این موزه در حال حاضر از ۲ کلیسا، بخش‌های قابل توجهی از صومعه کارتوس و موزه اصلی تشکیل شده است.

رستوران‌ های واقع در نزدیکی‌های کلیسای مریم مقدس در کشور ایتالیا

خوشبختانه در نزدیکی‌های کلیسای مریم مقدس کشور ایتالیا، رستوران‌های متنوع بسیار زیادی وجود دارد که با مراجعه به هرکدام از آن‌ها می‌توانید متنوع‌ترین و خوش مزه‌ترین غذاهای ایتالیایی و بین‌المللی را سرو نمایید. در اینجا شما را چند مورد از نزدیک‌ترین رستوران‌ها به کلیسای مریم مقدس ایتالیا آشنا خواهیم کرد، تا بعد از یک گشت و‌گذار طولانی از این کلیسا و سایر مکان‌های دیدنی اطراف آن، بتوانید یک وعده غذای لذیذ و خوشمزه میل کنید.

· رستوران آروما: یکی از نزدیکترین رستوران‌ها، به کلیسای مریم مقدس ایتالیا، رستوران آروما می‌باشد که با مراجعه به آن می‌توانید غذا‌های تلفیقی مدیترانه‌ای را میل کنید.

· رستوران IL CONVIVIO TROIANI: این رستوران که توسط ۳ برادر تأسیس شده است، یکی دیگر از رستوران‌های نزدیک به این کلیسا بوده که به خاطر غذا‌های محلی و کلاسیک ایتالیایی بسیار لذیذ که ارائه می‌کند، شهرت پیدا کرده است.

· رستوران OPEN COLONNA: سرآشپز‌های این رستوران، غذا‌های سنتی ایتالیایی را با کمی تغییر و خلاقیت به مهمانان خود ارائه می‌دهند و به همین دلیل از شهرت بسیار زیادی برخوردار شده است. ناگفته نماند که این رستوران، یکی از رستوران‌های شهر رم بوده که ستاره میشلن دارد.

هتل‌ های نزدیک به کلیسای مریم مقدس رم

اگر به هر دلیلی می‌خواهید که در زمان سفر به رم در جایی نزدیک به کلیسای مریم مقدس ایتالیا اقامت داشته باشید، نیازی نیست که نگران باشید، چرا که در نزدیکی‌های این کلیسا هتل‌های متنوعی وجود دارند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم:

· هتل  Saturnia: این هتل، یکی از هتل‌های مقرون به صرفه‌ای بوده که در خیابان‌های نزدیک به این کلیسا قرار گرفته است. این هتل شانزده اتاقه دارای امکاناتی نظیر، وای فای رایگان، صندوق‌امانات، پارکینگ و تهویه مطبوع می‌باشد. این هتل در منطقه مونتی قرار گرفته است که با اقامت در آن می‌توانید از کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز فرهنگی اطراف آن نیز بهره‌مند شوید.

· هتل  Chicago: یکی دیگر از هتل‌های میان رده و اقتصادی واقع در نزدیکی‌های کلیسای مریم مقدس ایتالیا، هتل ده اتاقه Chicago می‌باشد که با رزرو آن اقامت ارزان و مقرون به صرفه‌ای را در این شهر تجربه خواهید کرد. امکانات این هتل شامل؛ فروشگاه، پذیرش بیست و چهار ساعته، آرایشگاه و وای فای رایگان می‌باشد.

· هتل  Palladium Palace: این هتل، یک هتل ۴ ستاره و یکی از هتل‌های لوکس و بسیار زیبای شهر رم بوده که هشتاد و یک اتاق دارد و به راحتی می‌توانید خود را از کلیسای مریم مقدس به آن برساند، چرا که مسافت چندان دوری نسبت به آن ندارد.

بازدید از کلیسای مریم مقدس ایتالیا با تور

همانطور که گفتیم در شهر رم جاذبه‌های دیدنی و کلیسا‌های باستانی و قدیمی بسیار زیادی وجود دارد، که بازدید از آن‌ها برای شما جذابیت بسیار زیادی خواهد داشت. شاید بازدید از تمام کلیسا‌های این شهر به تنهایی و به ویژه برای فردی که اولین بار است به این شهر سفر کرده است و آشنایی چندانی با بخش‌های مختلف آن ندارد، کمی گیج‌کننده و سخت باشد.

از این رو شرکت در تور‌های تفریحی و گردشگری رم و یا تور‌های تفریحی ایتالیا بهترین و راحت‌ترین راهی است که هر کس می‌تواند از مکان‌های دیدنی و کلیسا‌های متنوه این شهر دیدن کند. از این رو به شما توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت در یکی از تور‌های تفریحی ایتالیا شرکت کنید.

بازدید از کلیسای مریم مقدس ایتالیا با تور | یوروپ تورز

سوالات متداول کلیسای مریم مقدس رم

معماری کلیسای مریم مقدس چگونه است؟

معماری داخلی کلیسای مریم مقدس ایتالیا، نشان دهنده هنر موزائیکی سده پنجم می‌باشد. این کلیسای قدیمی با منظره‌های بسیار دیدنی و زیبای خود هر گردشگری به سمت خود جذب می‌کند.

علت نامگذاری این کلیسا چیست؟

به کلیسای مریم مقدس ایتالیا، basilica di santa maria maggiore گفته می‌شود که دلیل این نامگذاری اندازه و ابعاد بزرگ فضای کلیسا می‌باشد.

ساعات بازدید این کلیسا چگونه میباشد؟

این کلیسا همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۶ و و نیم بعد از ظهر برای عموم باز بوده و در این ساعات می‌توانید در طی مدت ۱ تا ۲ ساعت از زیبایی‌ها و معماری‌های خارق العاده این کلیسا نهایت لذت را ببرید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!