باغ وحش زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

باغ وحش زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

باغ وحش زوریخ، در باغ وحش زوریخ حیوانات اهلی و وحشی متنوعی وجود دارد که برای ساعت‌ها از مشاهده این حیوانات می‌توانید لذت ببرید. باغ وحش شهر زوریخ از …

در صورتی که قصد داشته باشید سفر به سوئیس را تجربه کنید و در زوریخ حاضر شوید، بدون معطلی حتما در باغ وحش زوریخ حاضر شوید و از جاذبه‌های بی‌شمار آن بازدید کنید. در باغ وحش زوریخ حیوانات اهلی و وحشی متنوعی وجود دارد که برای ساعت‌ها از مشاهده این حیوانات می‌توانید لذت ببرید. باغ وحش شهر زوریخ از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های سوئیس محسوب می‌شود که گونه‌های متعددی در آنجا نگهداری می‌شود.

باغ وحش زوریخ | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

باغ وحش زوریخ

باغ وحش زوریخ سوئیس یکی از جذاب‌ترین باغ وحش‌ها در سوئیس به حساب می‌آید. طراحی این باغ وحش به گونه‌ای است که گویا حیوانات در زیستگاه طبیعی خود زندگی می‌کنند. گونه‌های مختلفی در این باغ وحش یافت می‌شوند که می‌توانید از نزدیک با زندگی، نحوه زیست و ویژگی‌های آنها آشنا شوید و همچنین از مشاهده حرکات نمایشی این حیوانات لذت ببرید.

تاریخچه باغ وحش زوریخ

بناگذاری باغ وحش زوریخ (Zoo Zürich)، به میانه قرن بیستم میلادی باز می‌گردد. در سال 1929 بود که یک جانور‌شناس در کشور سوئیس تصمیم می‌گیرد که بنای این باغ وحش را بگذارد. پس از این که دیگر جانور‌شناس پروژه باغ وحش را به پایان رساند در همان سال باغ وحش سوئیس جایگاهی برای خود در لیست بهترین جاذبه‌های توریستی در اروپا پیدا کرد. در حال حاضر نیز این باغ وحش، اهمیت خود را حفظ کرده است و در طول سال گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. علاوه بر این باغ وحش در برنامه‌های بین‌المللی محیط زیست نیز حضور فعال دارد.

ویژگی‌ های خاص باغ وحش شهر زوریخ

از ویژگی‌های منحصر به فردی که  این باغ وحش دارد این است که زیستگاه‌ها با تنوع بالا در آن وجود دارد که بسیار قابل توجه است از جمله این زیستگاه‌ها می‌توانیم به جنگل استوایی، مرغزار، بیابان، جنگل پرباران و… اشاره داشته باشیم. هدف از ایجاد این زیستگاه‌ها این است که هر کدام از حیوانات موجود در باغ وحش بتوانند بر اساس شرایط زیست بومی که دارند زندگی کنند و در واقع احساس زندانی بودن برای آنها بدست ندهد.

کسانی که در این باغ وحش حاضر می‌شوند، می‌توانند حیوانات مختلف از گونه‌های مختلف را مشاهده کنند که از جمله آنها می‌توان به فیل، انواع پروانه، شیر، پاندا، خرس، لاک پشت‌های بزرگ و… اشاره داشت. در این باغ وحش فیل‌های آسیایی وجود دارند که زیست آنها هم در خشکی و هم در آب به صورت شنا کردن است که می‌تواند، صحنه دیدنی را برای شما رقم بزند.

قسمت‌ های مختلف باغ وحش زوریخ

باغ وحش زوریخ از بخش‌های مختلفی تشکیل یافته است که با حضور در این بخش‌ها می‌توانید از مشاهده حیوانات وحشی و اهلی لذت ببرید. قسمی از این باغ وحش، ماسوالا نام دارد که زیستگاه حیوانات مختلفی از قبیل؛ روباه پرنده، لمور، آفتاب پرست، طوطی و قورباغه می‌باشد.

قسمت دیگری از باغ وحش، پانتانال نام دارد که شبیه تالاب‌های آمریکای جنوبی طراحی و ساخته شده است. در این بخش میمون‌ها در حال بازی با یکدیگر هستند. در قسمتی کانگ کراچان نام دارد نیز می‌توانید فیل‌ها را مشاهده کنید. در این بخش فیلم‌ها در خشکی و در آب مشغول بازی هستند. در قسمت دیگری از باغ وحش نیز، استپ مغولستان در نظر گرفته شده است که محل زیست شتر، یاک و بز کشمیری است.
 در قسمت آلپاکا باغ وحش، حیوانات بی‌آزار زندگی می‌کنند که می‌توانند به آنها بسیار نزدیک شده و حتی این حیوانات را نوازش کنید از جمله این حیوانات می‌توانیم به اسبچه؛ بز پاکوتاه، خرگوش خانگی و… اشاره داشته باشیم.

از جالب‌ترین قسمت‌هایی که باغ وحش دارد و بسیار هم مورد توجه بازدید کنندگان قرار می‌گیرد، در مورد رژه پنگوئن‌ها است. در این رژه دوازده پنگوئن مشارکت دارد که برای بسیار از افراد از جمله کودکان، تماشای رژه آنها بسیار جذاب و سرم گرم‌کننده خواهد بود. این رژه روزانه و بعد از ظهر صورت می‌پذیرد.

جدیدا در قسمتی از باغ وحش، بخشی بنام خانه فیل‌ها احداث شده است. سقف آن چوبی و ساختار پوسته‌ای دارد که در هماهنگی با بخش‌ها و جنگل مجاور است. برای تامین گرمای محل آن از گرمایش حرارتی مرکزی استفاده می‌شود. سیستمی تعبیه شده است که آب باران در سقف جمع شود و از آن برای آبیاری و مرطوب نگه داشتن زمین استفاده گردد. در حقیقت این قسمت را می‌توان برجسته‌ترین بخش باغ وحش دانست چرا که فیل‌ها زندگی طبیعی خود را دارند و هم در خشکی و هم در آب زیست را تجربه می‌کنند.

نحوه دسترسی به باغ وحش شهر زوریخ سوئیس

برای رفتن به باغ وحش زوریخ سوئیس می‌توانید از چندین مسیر استفاده کنید. مسیرهایی که در اینجا معرفی می‌شود از ایستگاه مرکزی شهر است. در صورتی که می‌خواهید از طریق اتوبوس به باغ وحش بروید در ایستگاه مرکزی و خط شش سوار یکی از خطوط 33، 39 و 751 بشوید. اگر قصد دارید که از تراموا استفاده کنید در خط شش سواری یکی از خطوط S10، S11، S3، S4 و S6 بشوید. از دیگر راه‌های دسترسی استفاده از تاکسی و یا حتی پیاده روی می‌باشد.

ساعت و هزینه بازدید از باغ وحش

قیمت بلیط باغ وحش زوریخ، بر اساس سنی که افراد دارند تعیین می‌شود، بر این اساس برای کودکان زیر شش سال هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، افراد بین شش تا بیست سال نیز قیمت پایین‌تر پرداخت می‌کنند. افراد بالای بیست و یک سال نیز قیمت اصلی را خواهند پرداخت. این باغ وحش در تمام روزها فعالیت دارد. فعالیت آن از مارس الی اکتبر از ساعت 9 تا 18 و از نوامبر تا فوریه از 9 تا 17 است.

ساعت و هزینه بازدید از باغ وحش | یوروپ تورز

سوالات متداول باغ وحش زوریخ

چه نوع حیواناتی در باغ وحش زوریخ پیدا می شود؟

گونه‌های مختلفی در این باغ وحش یافت می‌شوند که می‌توانید از نزدیک با زندگی، نحوه زیست و ویژگی‌های آنها آشنا شوید و همچنین از مشاهده حرکات نمایشی این حیوانات لذت ببرید.

قیمت بلیط باغ وحش زوریخ چقدر است؟

قیمت بلیط باغ وحش زوریخ، بر اساس سنی که افراد دارند تعیین می‌شود، بر این اساس برای کودکان زیر شش سال هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، افراد بین شش تا بیست سال نیز قیمت پایین‌تر پرداخت می‌کنند. افراد بالای بیست و یک سال نیز قیمت اصلی را خواهند پرداخت.

ساعات فعالیت این باغ وحش چگونه است؟

این باغ وحش در تمام روزها فعالیت دارد. فعالیت آن از مارس الی اکتبر از ساعت 9 تا 18 و از نوامبر تا فوریه از 9 تا 17 است

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!