کتابخانه صومعه سنت گال | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کتابخانه صومعه سنت گال | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کتابخانه صومعه سنت گال، در واقع به نوعی یکی از آثار به باستانی به جا مانده از قرن‌ها پیش است و یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌ها است که در کشور زیبای سوئیس قرار …

صومعه سنت گال در واقع به نوعی یکی از آثار به باستانی به جا مانده از قرن‌ها پیش است و یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌ها است که در کشور زیبای سوئیس قرار دارد و کتابخانه صومعه سنت گال (Abbey Library of Saint Gall) یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین کتابخانه‌های جهان می‌باشد. این صومعه از میراث جهانی یونسکو می‌باشد و از صومعه‌هایی است که از دوران کارولینگ همچنان به جا مانده و به عنوان کتابخانه‌ای بزرگ و منبع بزرگی از بهترین کتاب‌ها همچنان زنده و پابرجا است. کتابخانه صومعه سنت گال یکی از زیباترین ساختمان‌ها در جهان می‌باشد.

کتابخانه صومعه سنت گال | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

صومعه سنت گال سوئیس

صومعه سنت گال سوئیس را در سال 612 فردی به نام سنتی گل گلی که ایرلندی نیز بود بنا نهاد و بنای اولیه کلیسایی کوچک بود که بعدها تبدیل به صومعه شده و برای هزاران سال از تاثیرگذارترین صومعه‌ها در دنیا و در اروپا بود. نماد صومعه در بخش شرقی دو برج است که شکل بالی آنها شبیه به لامپ می‌باشد و ارتفاعی بیش از 70 متر دارند. بر روی این برج‌ها ساعت قرار دارد که از تزئینات این دو برج محسوب می‌شوند. معماری و دکوراسیون داخلی آن فوق العاده بوده و ترکیبی از طلا، گچ کاری و نقاشی‌های بسیار زیبا می‌باشد.

کتابخانه صومعه سنت گال

کتابخانه صومعه سنت گال همانطور که از نام آن مشخص است در صومعه سنت گال بوده و به عنوان یکی از زیباترین‌ها در جهان شناخته می‌شود و از بابت قدمت نیز بسیار قدیمی می‌باشد به طوری که ساخت آن به قرن هشتم باز می‌گردد. معماری فوق العاده دیدنی این کتابخانه به سبک باروک می‌باشد به طوری که معماری این بنا بسیار خاص می‌باشد و مجموعه آثاری که در آن نگهداری می‌شود نیز کاملا منحصر به فرد بوده و میراث جهانی محسوب می‌شود. سالانه بسیاری از گردشگران و دوستداران این قبیل از بناها از کتابخانه صومعه سنت گال دیدن می‌کنند.

آثار موجود در کتابخانه صومعه سنت گال

همانطور که اشاره شد، در این کتابخانه آثار منحصر به فردی وجود دارد که از جمله می‌توان به بیش از 2000 نسخه خطاب اشاره داشت که مربوط به قرن‌های 8 و 15 می‌باشد. همچنین نسخه ای مربوط به ایرلند باستان، انجیل لاتین، دست نوشته‌های مختلف از جمله دست نوشته آهنگ نبیلونگ‌ها، قرص‌های عاج مربوط به سال 900 و همچنین کتیبه‌هایی که سن آنها به بیش از 2700 سال می‌رسد در این کتابخانه نگهداری می‌شود. در این کتابخانه در حدود 170000 نسخه نگهداری می‌شود.

آثار موجود در کتابخانه صومعه سنت گال | یوروپ تورز

ساختمان بنای کتابخانه صومعه سنت گال و مشخصه‌ های آن

صومعه سنت گال و کتابخانه معروف به همین نام در واقع یک ساختمان 2 طبقه با معماری به سبک باروک می‌باشد. ساختمان کتابخانه در طبقه دوم دور تا دور خود بالکنی فوق العاده دارد و روشنایی داخل این ساختمان و سالن با کمک 34 پنجره بسیار بزرگ تامین می‌شود. نور کافی که توسط این پنجره‌ها وارد می‌شود حتی در روزهای ابری و بارانی هم نور سالن را تامین می‌نماید.

در بدو بوجود آمدن این ساختمان از آن به عنوان دفترخانه استفاده می‌شد که در آن راهبان مشغول به طلاکاری نسخ و کتاب‌های مختلف بودند. ساخت و مقاومت ساختمان به گونه‌ای است که با وجود چندین آتش سوزی بزرگ در طول این سالها، بنا آسیب جدی ندیده و همچنان با زیبایی تمام سرپا می‌باشد.

در سال 1633 کتاب‌های جدید چاپی در این ساختمان با ورود دستگاه چاپ منتشر شد. این ساختمان در سال 1983 جز میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفت

سقف، دیوار ها و نقاشی‌ های خاص کتابخانه سنت گال

کتابخانه صومعه سنت گال که به کتابخانه آبی نیز شهرت دارد، دارای بالک‌های خمیده و دیوارنگارهای خارق العاده می‌باشد. این دیوارنگاره‌ها و نقاشی‌ها در واقع تصویر عظیمی از کلیسای کهن هستند. دیوارها طلاکوبی و گچبری‌های فوق العاده زیبایی دارد که باعث می‌شود تا دقایقی شما را مسحور خود کند. در قسمت سقف این کتابخانه نقاشی‌های زیبایی کشیده شده که در سال 1762 به دست هنرمندی آلمانی ترسیم و کشیده شده‌اند. یکی از زیباترین و معروف‌ترین این نقاشی‌ها تصویر بدن حضرت مسیح در قبر می‌باشد.

بازدید از کتابخانه و صومعه سنت گال

در صورتی که به کشور سوئیس سفر رفته و تمایل به بازدید از این صومعه و کتابخانه فوق العاده زیبا داشتید، باید بدانید که در تمام روزهای هفته از ساعت 9 تا 18 می‌توان از این اثر زیبا دیدن کرد به غیر از روزهایی که در صومعه خدمات خاصی ارائه می‌شود. هزینه بازدید برای افرا بزرگسال 12 فرانک سوئیس و برای دانش‌آموزان و افراد مسن 10 فرانک و برای کودکان به طور کامل رایگان می‌باشد. تنها کافیست به وسیله قطار از زوریخ خود را به سنت گالن رسانده و سپس با خودرو شخصی یا وسیله عمومی خود را به صومعه برسانید. سنت گالن شهر کوچکی است و پیدا کردن کلیسای سنت گالن قطعا کار ساده‌ای خواهد بود.

در بدو ورود جوراب‌های خاصی به شما داده می‌شود که باید با آنها وارد شوید و هرگونه عکاسی و فیلمبرداری برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، ممنوع می‌باشد. جالب است بدانید که می‌توانید در کتابخانه صومعه سنت گال عضو شوید و به کتاب‌ها دسترسی حضوری داشته و درخواست کتاب نمایید و یا درخواست فایل‌های دیجیتال کتاب‌ها را بکنید البته باید هدف شما علمی باشد.

یک اتاق مطالعه با کتابخانه مرجع وجود دارد که می‌توانید با کمک کامپیوتر فهرست کتاب‌ها را ببینید. در صورتی که در شرایط خاص کتابی قدیمی و مربوط به قبل از قرن 19 را داشته باشید و با این درخواست شما موافقت شود، باید به اتاق ویژه‌ای که برای همین امر تعبیه شده است، بروید.

بازدید از کتابخانه و صومعه سنت گال | یوروپ تورز

سوالات متداول کتابخانه صومعه سنت گال

کتابخانه صومعه سنت گال توسط چه کسی بنا شده بود؟

صومعه سنت گال سوئیس را در سال 612 فردی به نام سنتی گل گلی که ایرلندی نیز بود بنا نهاد و بنای اولیه کلیسایی کوچک بود که بعدها تبدیل به صومعه شده و برای هزاران سال از تاثیرگذارترین صومعه‌ها در دنیا و در اروپا بود.

بازدید از کتابخانه صومعه سنت گال چه ساعاتی امکان پذیر است؟

در تمام روزهای هفته از ساعت 9 تا 18 می‌توان از این اثر زیبا دیدن کرد به غیر از روزهایی که در صومعه خدمات خاصی ارائه می‌شود.

هزینه ورود به کتابخانه صومعه سنت گال چقدر است؟

هزینه بازدید برای افرا بزرگسال 12 فرانک سوئیس و برای دانش‌آموزان و افراد مسن 10 فرانک و برای کودکان به طور کامل رایگان می‌باشد.

در کتابخانه صومعه سنت گال چه آثاری نگهداری می شود؟

در این کتابخانه آثار منحصر به فردی وجود دارد که از جمله می‌توان به بیش از 2000 نسخه خطاب اشاره داشت که مربوط به قرن‌های 8 و 15 می‌باشد. همچنین نسخه ای مربوط به ایرلند باستان، انجیل لاتین، دست نوشته‌های مختلف از جمله دست نوشته آهنگ نبیلونگ‌ها، قرص‌های عاج مربوط به سال 900 و همچنین کتیبه‌هایی که سن آنها به بیش از 2700 سال می‌رسد در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!