ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

راه‌ آهن مرکزی زوریخ، مهم ترین راه آهن ساخته شده در کشور سوئیس می‌باشد این راه آهن بعد از احداث در سال 1847 سه مرتبه در سال‌های مختلف یعنی 1871، 1990 و 2014 …

آشنایی با ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ

ایستگاه ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه مهم ترین راه آهن ساخته شده در کشور سوئیس می‌باشد این راه آهن بعد از احداث در سال 1847 سه مرتبه در سال‌های مختلف یعنی 1871، 1990 و 2014 بازسازی شد اما در 5 فوریه 1923 راه‌ آهن مرکزی زوریخ برقی شد. راه آهن مرکزی زوریخ با توجه به اینکه به 4 جهت راه دارد از غرب به تالار اصلی صلیب باز می‌شود. تمام مسیر‌های موجود در این ایستگاه شماره گذاری شده‌اند که به 44 ایستگاه می‌رسند و به طور کلی می‌توان گفت این مسیر‌ها در سه سطح اصلی ایستگاه تقسیم شده‌اند.

ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

کشور سوئیس

سوئیس با 8.5 میلیون نفر جمعیت کشوری محصور شده در خشکی است از نظر موقعیت مکانی در تلاقی اروپای غربی، مرکزی و جنوبی واقع شده است. سوئیس هم مرز با بسیاری از کشور‌ها است به گونه‌ای که می‌توان گفت از جنوب با ایتالیا، غرب با فرانسه، شمال با آلمان و اتریش و در نهایت از شرق با لیختن اشتاین همسایه است. پایتخت این کشور شهر زوریخ می‌باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. هرچند که پایتخت سیاسی این کشور شهر برن قرار دارد.

زوریخ پایتخت سوئیس

شهر زوریخ که پایتخت کشور سوئیس می‌باشد با نزدیک به 500.000 هزار نفر جمعیت شلوغ‌ترین شهر این کشور است و در شمال مرکزی کشور یعنی دامنه‌های آلپ واقع شده است. زوریخ را با نام مصطلح شهر راه آهن‌ها می‌شناسند که اصلی‌ترین راه آهن آن، ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ است. شهر زوریخ از 12 منطقه تشکیل شده است.

تاریخچه راه آهن مرکزی زوریخ

ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ که با نام Zürich Hauptbahnhof یا به اختصار Zürich HB یا فقط HB هم شناخته می‌شود بزرگترین ایستگاه راه آهن و اصلی‌ترین ایستگاه راه آهن کشور سوئیس می‌باشد که در پایتخت این کشور یعنی زوریخ واقع شده است. این ایستگاه دارای قدمت بسیاری بوده چراکه در سال 1847 میلادی تاسیس شده است. از اصلی ترن شاخصه‌های این راه آهن اتصال آن به خطوط راه آهن سراسری یوروسیتی است. معمار این بنا زیبا jakob friedrich Wanner می‌باشد که اثری بسیار زیبا و کارآمد خلق کرده است.

این ایستگاه در فهرست ملی کشور سوئیس هم به دلیل قدمتی که دارد هم به دلیل توانایی‌ها در معماری و اتصال خطوط ثبت شده است. در حال حاضر مالک اینن ایستگاه SBB CFF FFS می‌باشد که گرداننده ان هم SBB CFF FFS می‌باشد این اختصار به معنی swiss Federal Railways است.

تاریخچه راه آهن مرکزی زوریخ | یوروپ تورز

ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ

به طور کلی می‌توان گفت شهر زوریخ قطب اصلی راه آهن در کشور سوئیس است در ابتدا این ایستگاه تنها به عنوان پایانه Spanisch Brötli Bahn ساخته شد. اما بعد‌ها به عنوان یک اثر هنری شناخته شد و به کار خود ادامه داد. 

ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ اولین راه آهن این شهر دارای ابعاد وسیعی می‌باشد که می‌توان گفت با بیش از 2915 قطار در روز، حتی یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های راه آهن در جهان هم نام گرفته است. از نظر جغرافیایی این ایستگاه در انتهای شمالی Altstadt یا شهر قدیمی قرار گرفته است همینطور بسیار نزدیک به محل تلاقی رودخانه‌ها Limmat و Sihl نیز می‌باشد.

معماری این بنا یا ایستگاه از نظر بیننده چند سطح بوده و دیده می‌شود به گونه‌ای که به صورت سکو سکو است که از زیر زمین تا روی زمین ساخته شده و به هم متصل شده است. ارتفاع کلی این سو‌ها در مجموع به 408 متر و یا 1.339 فوت می‌رسد. این سکو‌ها در بخش پایینی ایستگاه یعنی زیر زمین توسط معابر زیرزمینی به مرکز خرید ShopVille به طور کامل متصل شده است تا افرادی  که در انتظار سفر خود هستند بتوانند به مرکز رید هم سری بزنند.

این ایستگاه در زمان حرکت خود از تونلی عبور می‌کند که دارای ریل‌های راه آهن هم در بالا و هم در زیر است.  

ویژگی‌ ها و امکانات راه آهن مرکزی زوریخ

هر بنایی با توجه به چنین کاربردی که دارد دارای ویژگی‌های بارزی می‌باشد که می‌توان از این ویژگی‌ها به موارد زیر اشاره کرد:

  • 26 خطوط راه آهن 
  • 13 سکو 
  • دارای پارکینگ
  • امکان استفاده از دوچرخه 
  • امکان جابجایی 441.400 مسافر را در طول روز دارد
  • بیش از 200 مغازه دارد
  • با وجود شلوغی‌های روز یکشنبه در زوریخ اما این ایستگاه راه آهن تعطیل است
  • این ایستگاه حتی دارای نمازخانه هم می‌باشد که توسط دو کلیسا اداره می‌شود
  • همچنین رویداد‌های بزرگ را هم جشن می‌گیرد.
  • دارای انواع مرکز خرید‌ها در جهات مختلف ایستگاه

چیدمان راه آهن مرکزی

راه‌ آهن مرکزی زوریخ از یک نظم خاصی برخوردار است ایستگاه از شرق به غرب متصل است و در بخش انتهای شمالی به Bahnhofstrasse یعنی خیابان اصلی خرید زوریخ می‌رسد، با توجه به اینکه دارای 13 سکو در ارتفاعات مختلف بوده اما به سه سطح اصلی تقسیم می‌شود که در سطح زمین آن 16 مسیر عبور می‌کنند به نوعی محل اصلی ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ می‌باشد. در زیر این سطح که سطح میانی است محلی برای عبور عابر پیاده و مرکز خرید وجود دارد و در آخر در پایین‌ترین سطح ده مسیر سکو وجود دارد که همگی موازی با سکوهای سطح زمین می‌باشند.

سکو‌های ایستگاه در سطح زمین به صورت دو سکو جانبی و 7 سکو جزیره قرار گرفته شده‌اند. محل عبور راه آهن در سطح میانی ایستگاه در جهات شمال به جوب است که از 4 گذرگاه افراد را پیاده و سوار می‌کند.

چیدمان راه آهن مرکزی | یوروپ تورز

سوالات متداول راه‌ آهن مرکزی زوریخ

ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ به چه عنوان ساخته شد؟

به طور کلی می‌توان گفت شهر زوریخ قطب اصلی راه آهن در کشور سوئیس است در ابتدا این ایستگاه تنها به عنوان پایانه Spanisch Brötli Bahn ساخته شد. اما بعد‌ها به عنوان یک اثر هنری شناخته شد و به کار خود ادامه داد.

یکی از شلوغ ترین ایستگاه های راه آهن در جهان چه نام دارد؟

ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ اولین راه آهن این شهر دارای ابعاد وسیعی می‌باشد که می‌توان گفت با بیش از 2915 قطار در روز، حتی یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های راه آهن در جهان هم نام گرفته است.

موقعیت جغرافیایی ایستگاه راه‌ آهن مرکزی زوریخ کجاست؟

از نظر جغرافیایی این ایستگاه در انتهای شمالی Altstadt یا شهر قدیمی قرار گرفته است همینطور بسیار نزدیک به محل تلاقی رودخانه‌ها Limmat و Sihl نیز می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!