آب و هوای رم در طول سال چگونه است؟

آب و هوای رم در طول سال چگونه است؟

آب و هوای رم، و به طور کلی آب و هوای ایتالیا مدیترانه‌ای است. یعنی رم یکی از مناسب‌ترین شهرهای دنیا برای مسافرت و حتی زندگی است.

آب و هوای رم و به طور کلی آب و هوای ایتالیا مدیترانه‌ای است. یعنی رم یکی از مناسب‌ترین شهرهای دنیا برای مسافرت و حتی زندگی است. اگر به گرما یا سرما حساس هستید و فقط آب و هوای معتدل به شما می‌سازد آب و هوای رم برای شما ایده آل است.

آب و هوای رم در طول سال چگونه است؟ | یوروپ تورز

آب و هوای رم در یک نگاه

آب و هوای رم در یک نگاه عالی است. یک آب و هوای معتدل برای کسانی که گرمایی هستند یا سرمایی، بسیار مناسب است. اگر به فکر سفر به رم هستید بهار رم و پاییز رم معتدل‌ترین آب و هوای سال را دارد.آب و هوای رم به صورتی است که در پاییز آفتاب به ندرت دیده می‌شود. به طوری که در مورد روزهای آفتابی ماه اکتبر در پاییزه ضرب المثل وجود دارد.

در تابستان هم هوای رم قابل تحمل است. گرم‌ترین روزهای تابستان در رم به سختی به سی درجه سانتی گراد می‌رسد. در زمستان هم آب و هوای رم خوب است و به کمتر از سیزده درجه سانتی گراد نمی‌رسد.اگر بخواهیم آب و هوای رم را در چهل سال اخیر بررسی کنیم به نکته جالبی می‌رسیم. در چهل سال اخیر در رم برف نباریده است. اگر هم باریده باشد آنقدر کم است که حتی روی زمین هم نمی‌نشیند.

پس اگر قصد سفر به رم را دارید در هر فصلی از سال می‌توانید با خیال راحت به رم سفر کنید.می توانید از معتدل بودن آب و هوای رم در هر فصلی از سال نهایت لذت را ببرید. بنابراین حداقل دمای رم سیزده درجه سانتی گراد و حداکثر دمای رم هم چهل درجه سانتی گراد است.

آب و هوای رم در بهار چگونه آغاز می‌شود؟

با شروع بهار و تمام شدن زمستان کم کم سرما رخت بر می‌بندد و کم کم هوا گرم‌تر می شود. آب و هوای رم بین ماه مارچ و ماه می‌کم کم به سمت گرما می‌رود. ولی گرمایی که فقط در مقایسه با زمستان گرم است.حداکثر دمای میانگین در ماه مارس پانزده درجه سانتی گراد است.

یعنی یک هوای ایده آل! برای ما این درجه حرارت حتی خنک هم محسوب می شود. آب و هوای رم در بهار به گونه‌ای است که شهر رم به زیباترین شکل ظاهری خود می رسد.حداکثر دمای میانگین در ماه آوریل به هجده درجه سانتی گراد می‌رسد. یعنی سه درجه گرمتر می‌شود. همان طور که ملاحظه می‌کنید بین حداقل دما و حداکثر دما آب و هوای رم دمایی بین پانزده و چهل درجه را تجربه می‌کند.

انتهای بهار در رم

انتهای بهار با شروع آن خیلی تفاوت ندارد. وقتی که تفاوت بین حداقل دمای رم و حداکثر دمای رم فقط بیست و پنج درجه سانتی گراد است، این نشان دهنده این است که رم یک آب و هوای کاملاً معتدل مدیترانه‌ای دارد.حداکثر دمای میانگین در ماه می‌بیست و سه درجه سانتی گراد است. یعنی در طول بهار دمای هوا از پانزده درجه سانتی گراد به بیست و سه درجه سانتی گراد می‌رسد.

بنابراین اگر قصد سفر به رم را دارید بهار رم بهترین آب و هوا را در طول سال دارد.ولی پوشیدن یک پلیور ضرری ندارد. چرا که این آب و هوا برای خود اهالی رم یک آب و هوای خنک به سمت سرد محسوب می‌شود. با این که میانگین دما به طور کلی در بهار خنک است ولی بعضی شب‌ها حسابی سرد می‌شود.

از بارش‌های گاه و بی‌گاه مدیترانه‌ای هم نباید گذشت. با این که فصل بارش، یعنی فصل زمستان تمام شده است ولی گه گداری بارش‌های نم نم باران آب و هوای رم را مرطوب می کند.به سمت تابستان که می‌رویم مدت زمانی که آفتاب در آسمان دیده می‌شود نیز کم کم بیشتر می‌شود تا این که در پایان فصل بهار می‌توان ده ساعت آفتابی را در روز تجربه
کرد.

آب و هوای رم در تابستان

آب و هوای رم در ماه جون تا ماه سپتامبر گرم‌ترین روزهای خود را در سال تجربه می‌کند. در این دو ماه از سال برخلاف ماه‌های دیگر آفتاب رم را می‌سوزاند. تابستان رم با این که برای همه شهروندان رم بسیار گرم است ولی در مقایسه با بسیاری از کشورها خیلی هم گرم نیست.

در ضمن این گرما خیلی عمر طولانی ندارد و به زودی به اتمام می رسد. آب و هوای رم در ماه جون تنها به دمای بیست و هفت درجه سانتی گراد می‌رسد و گرما شروع می‌شود. این درجه حرارت در ماه سپتامبر به سی درجه سانتی گراد افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که تابستان رم هنوز به حداکثر دمای خود یعنی چهل درجه سانتی گراد نرسیده است.

آب و هوای رم در تابستان | یوروپ تورز

با این حال به نظر می‌رسد ماه‌های جون و سپتامبر رم آب و هوایی بسیار ملایم‌تر از بهار خود دارد. بسیاری از ایرانیان این دو ماه از سال را برای سفر و گردشگری به رم می روند. در سال‌های اخیر فقدان نسیم دریا آب و هوای رم را در تابستان گرم‌تر کرده است. در واقع این رویداد آب و هوایی در سابقه جغرافیایی و آب و هوای رم وجود نداشته است.

اما حداقل دما در دو ماه جون و سپتامبر پانزده درجه سانتی گراد است. این در حالی است که حداقل دما در ماه‌های جولای و آگوست به هجده درجه سانتی گراد می‌رسد. بنابراین،اگر آب و هوای رم را با هر شهری در ایران مقایسه کنیم، شهر رم آب و هوایی به مراتب معتدل‌تر و خنک‌تر دارد.

آب و هوای غیر قابل پیش‌ بینی رم در تابستان

با این که میانگین دمای ماه‌های تابستان رم دمای معتدلی را نشان می‌دهد ولی در تابستان اختلاف دما و نوسانات آب و هوایی زیاد رخ می‌دهد. در تابستان رم می‌توان یک گسترۀ دمایی بین هجده تا چهل درجه سانتی گراد را تجربه کرد. این نوسانات دمایی در سال اخیر به آب و هوای ایتالیا اعمال شده است.

در حالی که در گذشته‌های نه چندان دور تابستان‌های رم بهترین فصل سال برای مسافرت به رم بود.در حالی که الان نمی توان دقیقاً دمای متوسط تابستان رم را پیش‌بینی کرد. به همین خاطر بسیاری از توریست‌ها و گردشگران ریسک نکرده و در مرکز ثقل تابستان به رم سفر نمی‌کنند.

ما نیز به هم میهنان خود توصیه می‌کنیم اواخر بهار رم بهترین آب و هوای رم را تجربه خواهند کرد. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید در حال حاضر اواخر بهار، آب و هوای کشور ایتالیا عالی به نظر می‌رسد. بنابراین اگر نمی‌توانید گرما را تحمل کنید ریسک نکرده و در تابستان، مخصوصاً ماه آگوست به رم سفر نکنید.

مگر این که از آب و هوای ملایم تابستان و ماه آگوست رم مطمئن شوید. ولی در گذشته این طور نبود. ولی الان خود شهروندان ایتالیا در ماه‌های آگوست و سپتامبر به مناطق خنک سفر می‌کنند. مدت زمانی که آفتاب در آسمان رم در ماه‌های ژوئن، آگوست و سپتامبر نمایان می‌شود به ترتیب ده، یازده و هشت ساعت است.

آب و هوای رم در فصل پاییز

کسانی که آب و هوای مرطوب را می‌پسندند پاییز رم مخصوصاً ماه‌های اکتبر و نوامبر بهترین ماه‌های سال برای آنهاست. در ابتدای پاییز در واقع در ابتدای ماه اکتبر دمای شهر رم بیست و دو درجه و پایان این ماه دمای هوا دو درجه کاهش پیدا کرده و به بیست درجه سانتی گراد می‌رسد.

ماه نوامبر که با ماه آبان خورشیدی مصادف است شرجی ترین ماه سال در رم می‌باشد. در ماه نوامبر تقریباً دوازده ساعت در روز باران می‌بارد. زرد شدن درختان و طبیعت به همراه باران پاییزی حال و هوای خاصی به شهر رم می‌دهد. به همین خاطر شهر رم در پاییز بسیار زیباست.

همچنین در این ماه دمای هوای میانگین به شانزده درجه سانتی گراد افت می‌کند و سرما خیلی زودتر از کشورهای دیگر به سراغ ایتالیا می‌آید. اغلب سال‌ها در این ماه آفتاب تنها پنج یا شش ساعت در آسمان نمایان می‌شود. آب و هوای رم در پاییز بسیار خنک است.

سفر به رم در فصل پاییز

با این که خیلی‌ها آب و هوای تقریباً سرد و هوای بسیار مرطوب و شرجی را نمی‌پسندند ولی باز با این حال پاییز رم طرفداران خاص خودش را دارد. هنر رومی در پاییز خیلی بیشتر از فصل‌های دیگر به چشم می‌آید. ترکیب طبیعت زرد و آب و هوای شاعرانه رم را در پاییز بسیار جذاب و دوست داشتنی می‌کند. به همین خاطر است که عده زیادی از هنرمندان و هنردوستان و به ویژه کسانی که از دوست داران تاریخ باستان هستند، رم باستانی را با چاشنی آب و هوای شاعرانه بسیار می‌پسندند.

با این حال در ماه اکتبر که هوا گرم‌تر و هوا رطوبت کمتری دارد، رم مسافران و توریست های بسیاری را میزبانی می‌کند. ولی در پایان پاییز سرما کم کم شروع می‌شود. باید گفت خیلی سردتر از آن چه که تصور می‌شود پایان پاییز رم سرد است.

سفر به رم در فصل پاییز | یوروپ تورز

زمستان در رم چگونه شروع میشود؟

همان طور که قابل پیش‌بینی است ماه‌های دسامبر و فوریه هوا بسیار سرد است. زمستان رم بسیار سرد ولی قابل تحمل است. به هر حال این از مزیت‌های آب و هوای مدیترانه ای است.حداقل دما و حداکثر دما در طول زمستان در رم به ترتیب چهار و سیزده درجه سانتی گراد است.

ولی در سال‌های اخیر دمای هوا در زمستان در رم و کشور ایتالیا به یک درجه و حتی صفر درجه سانتی گراد هم می‌رسد. این آب و هوا دیگر قابل تحمل نیست.در هر صورت زمستان رم درست است که سرد است ولی در ابتدای زمستان سرمای هوا آزار دهنده نیست و می‌توان زمستان در ماه‌های اولیه تحمل کرد.

مقایسه زمستان رم و لندن

با این که هر دو شهر رم و لندن به سرمای همراه با بارش دائمی باران معروف هستند و حتی عده‌ای لندن را سردتر از رم تصور می‌کنند. ولی این طور نیست. در رم وقتی که هوا گرم‌تر از لندن است، هوای سرد رم را نمی‌توان تحمل کرد.بنابراین اگر در زمستان می خواهید به سفر بروید.

اگر بین دو شهر لندن و رم مردد هستید که کدام را انتخاب کنید. و اگر آب و هوای معتدل‌تر را ترجیح داده و در اولویت قرار می‌دهید، باید به رم سفر کنید. چرا که همان طور که ذکر کردیم هوای سرد رم گرم‌تر از لندن است.ولی در مجموع خیلی نمی‌توان به لحاظ آب و هوایی زمستان لندن و رم را مقایسه کرد. چرا که
شباهت زیادی بین زمستان لندن و زمستان رم است.

پایان یک زمستان سرد رم

با این که دمای هوا در زمستان رم به صفر درجه هم رسیده است ولی در مجموع میانگین آب و هوای زمستان در رم معتدل محسوب می‌شود. شهروندان رم نظر دیگری دارند. ولی توریست‌های آسیایی و آمریکایی تمام فصل‌های رم را دوست دارند.پایان زمستان در رم بی‌شباهت به کل فصل بهار نیست. در واقع بهار در رم خیلی زود آغاز می‌شود. در حالی که در بسیاری از کشور‌ها هنوز برف روی زمین است، پایان زمستان رم بوی بهار می‌دهد.

پایان یک زمستان سرد رم | یوروپ تورز

سوالات متداول آب و هوای رم

به طور کلی آب و هوای شهر رم چگونه است؟

آب و هوای رم در یک نگاه عالی است. یک آب و هوای معتدل برای کسانی که گرمایی هستند یا سرمایی، بسیار مناسب است.

آب و هوای رم در تابستان به شکلی است؟

آب و هوای رم در ماه جون تا ماه سپتامبر گرم‌ترین روزهای خود را در سال تجربه می‌کند. در این دو ماه از سال برخلاف ماه‌های دیگر آفتاب رم را می‌سوزاند.

آب و هوای شهر رم در فصل زمستان به چه شکل است؟

همان طور که قابل پیش‌بینی است ماه‌های دسامبر و فوریه هوا بسیار سرد است. زمستان رم بسیار سرد ولی قابل تحمل است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!