آب و هوای اتریش در طول سال چگونه است؟

آب و هوای اتریش در طول سال چگونه است؟

آب و هوای اتریش، اگر قصد سفر به اتریش را دارید اطلاع از آب و هوای اتریش و دمای شهرهای مختلف آن کمک بسیاری به برنامه‌ریزی سفر شما خواهد کرد.

اگر قصد سفر به اتریش را دارید اطلاع از آب و هوای اتریش و دمای شهرهای مختلف آن کمک بسیاری به برنامه‌ریزی سفر شما خواهد کرد. جاذبه‌های اتریش فراوان‌اند و بازدید از آنها خالی از لطف نیست، در ادامه با ما باشید تا کمی بیشتر از جزییات آب و هوای کشور اتریش با شما صحبت کنیم.

آب و هوای اتریش در طول سال چگونه است؟ | یوروپ تورز

کلیات آب و هوای اتریش

آب و هوای اتریش معتدل است و همین دلیل باعث شده که در هر فصلی از سال که به آنجا سفر می‌کنید از آب و هوای اتریش لذت ببرید. توصیه می‌شود که همیشه پیش از حرکت به سمت این کشور از آب و هوای چند هفته آینده آن مطلع شوید. آب و هوای اتریش از آب و هوای قاره‌ای تأثیر می‌گیرد و درهمین راستا هر فصلی از سال در کشور اتریش آب و هوا و دمای مخصوص به خود را دارد.

جزییات آب و هوای اتریش

آب و هوای اتریش از آب هوای بخش جنوبی اروپای شرقی تأثیر می‌پذیرد، در این بخش از اروپا به میزان کمی باران می‌بارد، فصل تابستانی گرم و زمستانی معتدل و خنک دارد، خوب است بدانید که یکی از خصوصیات بارز آب و هوای اتریش این است که سرمای زمستان آن آزاردهنده نیست. ناحیه‌های کوهستانی کشور اتریش دارای آسمانی پربارش با مشابهتی بی‌نظیر به آب و هوای نواحی اطراف کوه‌های آلپ است، مدت زمان زمستان در این مناطق بسیار طولانی ست.

تفاوت آب و هوای اتریش در نواحی مختلف این کشور

نوع آب و هوای منطقه کوهستانی کشور اتریش پیشتر ذکر شد، در اینجا می‌خواهیم راجع به نواحی دیگر این کشور صحبت کنیم. اغلب شهرهای اتریش دارای آب و هوایی مشابه با مناطق اروپایی به چشم می‌خورد، آب و هوای مناطق اروپایی، قاره‌ای و میان دریایی می‌باشد. جنوب کشور دارای آب و هوایی تأثیر گرفته از  آتلانتیک و جنوب شرقی آن تحت تأثیر آب و هوای قاره‌ای ست.

موقعیت جغرافیایی و تأثیر آن بر آب و هوای کشور اتریش

قطعاً در توصیف آب و هوای کشور اتریش اولین موضوعی که مورد توجه قرار می‌گیرد موقعیت جغرافیایی این کشور است. در اینجا قصد داریم بیشتر راجع به موقعیت جغرافیایی کشور و تأثیر آن بر نوع آب و هوای کشور اتریش صحبت کنیم. اتریش جزو کشورهای اروپای مرکزی محسوب می‌شود، قدمت آن به قرن 19 میلادی می‌رسد. کشورهای همسایه آن عبارتند از:

  • کشورهای همسایه بخش شمالی: آلمان و جمهوری چک
  • کشورهای همسایه بخش جنوبی: اسلوونی و ایتالیا
  • کشورهای همسایه بخش شرقی: اسلواکی و مجارستان
  • کشورهای همسایه بخش غربی: سوئیس و لیختن اشتاین

آب و هوای اتریش و ارتفاع بخش‌ های مختلف آن

بخش غرب و جنوب اتریش را کوههای آلپ و مناطق کوهستانی فرا گرفته است که البته ناگفته نماند این بخش شامل سطح گسترده‌ای از کشور اتریش است. بخش شرق و شمال کشور اتریش به نسبت کم ارتفاع هستند. در فصل تابستان آب و هوای کشور اتریش در بیشتر مناطق بارانی است. خوب است بدانید که اتریش مساحتی معادل با 83.870 کیلومتر مربع دارد.

آب و هوای اتریش و زمان مناسب برای سفر

پیشنهاد ما به شما این است که در ماه‌هایی به اتریش سفر کنید که نسبت به دیگر ماه‌ها خلوت‌تر است چراکه بهتر می‌توانید از همه جاذبه‌های دیدنی آن بازدید نمایید. با بررسی‌های انجام شده ماه آپریل و سپتامبر از بهترین ماه‌ها برای برنامه‌ریزی سفر به این کشور زیبا هستند، ماه آپریل مصادف است با اواخر اردیبهشت ماه و سپتامبر نیز با اواسط شهریور ماه مصادف می‌شود. آب و هوای اتریش در ماه آپریل و می‌بی نظیر است پس اگر کودکانتان درگیر مدرسه نیستند حتماً برنامه‌ریزی سفر خود را در این ایام انجام دهید.

لباس متناسب با آب و هوای اتریش

هنگامی که قصد سفر به جایی را دارید اولین چیزی که ذهن شما را به خود مشغول می‌کند این است که چه لباسی برای خود و اعضای خانواده‌تان ببرید. در ادامه راجع به لباس‌های متناسب با آب و هوای اتریش صحبت خواهیم کرد. قدم اول این است که از منابع معتبر آب و هوای اتریش در چند روز آینده را بررسی کنید. این بررسی‌ها به شما کمک خواهد کرد که بتوانید راجع به نوع لباس‌هایی که باید همراه خود ببرید تصمیم درستی بگیرید.

تغییرات لحظه‌ ای آب و هوای اتریش

گاها هنگام بررسی وضعیت آب و هوایی متوجه تغییرات لحظه‌ای دما خواهید شد که در این موارد بهتر است انواع مختلفی از لباس‌ها را همراه خود داشته باشید تا به مشکل نخورید. نکته مهمی که با توجه به آب و هوای اتریش همیشه باید به آن توجه کنید همراه داشتن کرم ضد آفتاب یا اسپری بعد از سوختگی ست، چرا که از آسیب رسیدن به پوست شما جلوگیری می‌کند. همراه داشتن داروهای ضروری همچون سرماخوردگی و مسکن نیز آسودگی خیال شما را به دنبال دارد.

آب و هوای اتریش و پارک‌ های بی نظیر آن | یوروپ تورز

آب و هوای اتریش و پارک‌ های بی نظیر آن

هنگام قدم زدن در پارک‌های اتریش می‌توانید پاکی آب و هوای اتریش را به خوبی احساس کنید. مناطق سرسبز، درختان، گل‌ها و گیاهان بسیاری که در این کشور کاشته شده‌اند با مراقبت بسیار رشد خوبی داشته‌اند و اکنون نه تنها جلوه زیبایی به شهر بخشیده‌اند بلکه آب و هوای اتریش را نیز تحت تأثیر خود قرار داده‌اند.

کمی بیشتر درباره آب و هوای اتریش

آب و هوای اتریش به دلیل اختلاف ارتفاع در نواحی مختلف و جنبه‌های دیگر جغرافیایی در هر منطقه نسبت به مکان‌های دیگر متفاوت است، البته همانطور که پیشتر گفتیم به طور کل آب و هوای اتریش معتدل است. آب و هوای اتریش در بخش شرقی این کشور خشک‌تر از بخش غربی آن است، و همین خصوصیت باعث شده بخش شرقی در فصل تابستان هوایی گرمتر و در فصل زمستان هوایی سردتر نسبت به دیگر مناطق بخصوص کوه‌های آلپ داشته باشد، البته ناگفته نماند که رطوبت آن نیز نسبت به دیگر مناطق بیشتر است.

بخش دیگر آب و هوای اتریش مربوط به مناطقی ست که ارتفاع آنها بیشتر از 3000 متر است، این مناطق در اکثر روزهای سال پوشیده از برف هستند.

فصل‌ هایی با خصوصیات منحصر به فرد

آب و هوای اتریش به گونه‌ای است که هر فصل از سال دما و آب و هوای مخصوص به خود را دارد.

جاذبه‌ های گردشگری کشور اتریش

در پایان کمی درباره جاذبه‌های گردشگری این کشور صحبت خواهیم کرد و به تعدادی از آنها اشاره مختصری می‌کنیم. هنگام سفر به اتریش حتماً از جاذبه‌های بی‌نظیر و زیبای آن بازدید کنید. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از:

  • قصر شنبرون واقع در وین
  • قصر پادشاهی هوفبورگ واقع در وین
  • کلیسای سنت استفان واقع در وین
  • قصر به لودر واقع در وین
  • خانه اپرای ملی وین
  • ساختمان پارلمان اتریش
  • قصر میرابل واقع در سالزبورگ
  • بنای یادبود موازت واقع در وین

همانطور که مشاهده کردید اغلب جاذبه‌ها در پایتخت این کشور زیبا واقع شده است پس در صورت داشتن وقت کافی حتماً از پایتخت این کشور و جاذبه‌های بی‌نظیرش نیز دیدن کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید. توصیه می‌شود که اگر قصد سفر به اتریش را دارید حتماً از چند ماه قبل اقدام به رزرو بلیط و هتل نمایید و پیگیر تغییرات آب و هوایی این کشور نیز باشید.

فصل‌ هایی با خصوصیات منحصر به فرد | یوروپ تورز

سوالات متداول آب و هوای اتریش

یکی از خصوصیات آب و هوای کشور اتریش چیست؟

یکی از خصوصیات بارز آب و هوای اتریش این است که سرمای زمستان آن آزاردهنده نیست.

آب و هوای ناحیه کوهستانی کشور اتریش چگونه است؟

ناحیه‌های کوهستانی کشور اتریش دارای آسمانی پربارش با مشابهتی بی‌نظیر به آب و هوای نواحی اطراف کوه‌های آلپ است، مدت زمان زمستان در این مناطق بسیار طولانی ست.

بهترین فصل برای سفر به کشور اتریش از نظر آب و هوایی، چه فصلی است؟

با بررسی‌های انجام شده ماه آپریل و سپتامبر از بهترین ماه‌ها برای برنامه‌ریزی سفر به این کشور زیبا هستند.

به طور کلی آب و هوای کشور اتریش چگونه است؟

به طور کل آب و هوای اتریش معتدل است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!