گالری آکادمیا فلورانس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

گالری آکادمیا فلورانس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

گالری آکادمیا در فلورانس ایتالیا قرار دارد. گالری آکادمیا دومین موزه کشور ایتالیا محسوب می شود که بسیاری از آثار میکل آنژ در آن قرار دارد.

گالری آکادمیا فلورانس که از ابتدا قرن هجدهم آغاز به کار کرد و به نوعی همراستا با گالری هنر‌های تجسمی بود در اواخر قرن نوزدهم و اوایل بیستم از آکادمی هنر‌های تجسمی جدا شد و برخی از آثار آن به موزه‌های دیگر فرستاده شد و با اضافه شدن آثار میکل آنژ به گالری مانند مجسمه متیوی مقدس و بسیار آثار دیگر توسعه پیدا کرد. با ورود به این گالری شاهد آثار متفاوت از اشخاص برجسته متفاوتی خواهید بود اما آثاری که به وفور به چشم شما می‌خورد آثار میکل آنژ است.

گالری آکادمیا فلورانس | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

گالری آکادمیا فلورانس

گالری آکادمیا (Accademia Gallery) در کشور ایتالیا شهر فلورانس واقع شده است. این گالری که در نزدیکی آکادمی هنر‌های تجسمی بنا شده به علت تشابه اسمی که دارد بسیاری را به این اشتباه می‌اندازد که آیا این دو آکادمی ارتباطی باهم دارند؟ اما تنها نام‌های این دو آکادمی مشابه هست و هیچ تشابه دیگری از معمار سازنده تا هنر‌هایی که آموخته می‌شود و … ندارد.

یکی از مواردی که در ابتدا افراد را به این آکادمی جذب می‌کند وجود بیشترین تعداد از مجسمه داوود میکل آنژ در جهان به همراه بسیاری از آثار او مانند نقاشی هایش با زمینه طلایی است که در این گالری وجود دارد. از آثار هنری دیگری که می‌توان در این گالری دید می‌توان به نقاشی‌های دوره رنسانس اشاره کرد. با توجه به آثار برجسته‌ای که در گالری آکادمیا وجود دارد گالری آکادمیا را به دومین موزه ایتالیا تبدیل کرده است.

تاریخچه گالری آکادمیا

در هر بنا تاریخی و یا موزه‌ها دانستن تاریخچه آن یکی از مهمترین موضوعاتی است که وجود دارد. گالری آکادمیا در ابتدا شروع به کار خود که به دستور دوک بزرگ در قرن هجدهم یعنی سال 1784 در ساختمان بیمارستان متیوی  مقدس و صومعه نیکولوی به عنوان مکان آموزش برای آکادمی هنر‌های تجسمی که در نزدیکی قرار داشت ساخته شد و فعالیت می‌کرد. از تالار‌های این بنا به عنوان نمایش آثار هنری کهن استفاده می‌شده است. یکی از اولین نقاشی‌هایی که در این گالری قرار گرفت، نقاشی‌های سرکوب شده سال 1810 توسط ناپلئون و … یعنی صومعه‌های پایان قرن 18 بود.

در سال 1873 اولین مجسمه میکل آنژ به این گالری ملحق شد. هدف اصلی این گالری برای تبدیل بخشی از آن به موزه جمع آوری آثار به وجود آمده توسط میکل آنژ در قرن چهارم بود که حاوی طراحی‌های کشیده شده او و یا مجسمه‌های ساخته شده او باشند. این کار به کمک معماری به نام امیلیو د فابریس انجام شد که برای قرار‌گیری مجسمه میکل آنژ فضایی اختصاصی با پنجره‌های سقفی اختصاص داد و طراحی کرد که ساختش در سال 1882 به پایان رسید.

بخش های مختلف گالری 

در ابتدا ورودتان به موزه سالنی را با  نام کلوسوس مشاهده می‌کنید که در ابتدا نام این سالن شما را جذب می‌کند زیرا این نام به دلیل وجود تندیس‌های موجود در زمان قرن نوزدهم می‌باشد که توسط دیوسکوری ساخته شده بود که امروزه مجسمه‌های اثر جامبولونیا در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

با توجه به اینکه این مجسمه ساز برای تمرین مجسمه اصلی خود که در موزه‌ای اینچنینی قرار دارد مجسمه موجود در سالن را ساخته است و نامی برای آن انتخاب نکرد. از سالن که گذر می‌کنید نگاه شما به مجسمه‌های بلندی که روی پانل‌ها در دور تا دور سالن قرار گرفته است می‌خورد این مجسمه‌ها آثار هنرمندانی  چون پروگینوا، فیلیپینو لیپی، و بسیاری هنرمند دیگر است. 

بخش های مختلف گالری | یوروپ تورز

 گچ بری‌های جیامبولونیا که شما را به یاد دوره رنسانس می‌اندازد یکی دیگر از موارد خیره‌کننده در این موزه است. کمی جلوتر که می  روید در سمت راست یک پانل کوچک با نام مادونای دریا اثر بوتیچلی را شاهد هستیم که دورنمایی از دریا را برای ما نشان می‌دهد و از آن الهام گرفته شده است البته چیزی که نگاه شما را به این اثر خیره می‌کند جزئیات ریز و طلایی رنگ موجود در اثر است که سمبل‌هایی برای توصیف دو  کاراکتر می‌باشد.

تالار های اصلی آکادمیا

گالری آکادمیا با توجه به فضایی که دارد دارای چند تالار است که شامل موارد زیر می شود: 

  • اولین تالار آکادمیا گالری: همان تالار کلوسوس است. این تالار در طی قرن  نوزدهم تغییر نام داده شد و به نام اولین تالار مشهور است. در ابتدا در این تالار مدل قالبی گچی مجسمه‌‌ای باستانی به اسم «دیسکاوری دی مونته‌کاوالو» نمایش داده می‌شد اما از قرن نوزدهم به بعد دیگر نمایش داده نشد و از آن به بعد در این تالار مدل گچی مجسمه خیره‌‌کننده مرمری «جامْبولونیا به نام «تجاوز به زنان سابین» را مشاهده می‌کنیم. البته مجسمه‌های دیگری نیز وجود دارند که آثار هنرمندان مختلفی می‌باشند و در این تالار به چشم می‌خورند.
  • دومین تالار: شاید از افرادی که این گالری را  بازدید کرده‌اند تالار زندانیان به گوشتان رسیده باشد؛ تالار زندانیان دومینتالاری است که الهام گرفته شده از مجسمه‌‌های برهنه‌‌ای می‌باشد که تحت عنوان اسرا/بردگان/زندانیان بوده و از آنها الهام گرفته است. این آثار هم یکی از آثار برجسته میکل آنژ می‌باشد. این مجسمه‌ها بخشی از پروژه مقبره پاپ ژولیوس دوم می‌باشد که به دلیل کمبود سرمایه متوقف شد و بعد از سال‌ها در نهایت این مجسمه‌ها در گالری آدمیا قرار گرفت.
  • سومین تالار: در زمان بازدید از تالار‌ها زمانیکه تالار زندانیان را به انتها می‌رسانید  شاهد مجسمه داوود میکل‌آنژ خواهید بود. یکی از مواردی که این بخش را خیره می‌کند قرارگیری این مجسمه در مرکز و قرارگیری هنرمندان دیگری مانند «برونتزینو»، «چِکینو سالْویاتی» و «آلوری» در دو جناح می‌باشد که همگی متعلق به قرن شانزدهم هستند.

مجسمه داوود میکل‌ آنژ

مجسمه داوود میکل آنژ که مهمترین مجسمه شهر فلورانس می‌باشد و به نوعی در جهان بسیار معروف است ساخت آن در سال‌های 1501 تا 1504 با ارتفاع 4.27 متر انجام شد. این تندیس که به صورت سبک رنسانسی با سنگ مرمر ساخته شده است قهرمان انجیل، داوود را به نمایش می‌ گذارد و اثر معروف میکل آنژ است.

نمایشگاه آلات موسیقی گالری آکادمیا فلورانس

یکی از مهمترین بخش‌های گالری آکادمیا نمایشگاه و یا گالری آلات موسیقی می‌باشد که شامل 40 ساز است این ساز‌ها همگی متعلق به دوک‌های بزرگ فلورانس  و یا کنسرت‌های برگزار شده می‌باشند. یکی از مهمترین آثار موجود پیانویی می‌باشد که بارتولومئو کریستوفوری برای مدیچی‌ها ساخته است.  

تالار های اصلی آکادمیا | یوروپ تورز

سوالات متداول گالری آکادمیا فلورانس

گالری آکادمیا فلورانس در کجا واقع شده است؟

گالری آکادمیا در کشور ایتالیا شهر فلورانس واقع شده است. این گالری که در نزدیکی آکادمی هنر‌های تجسمی بنا شده.

این مکان به دستور چه کسی ساخته شد؟

گالری آکادمیا در ابتدا شروع به کار خود که به دستور دوک بزرگ در قرن هجدهم یعنی سال 1784 در ساختمان بیمارستان متیوی  مقدس و صومعه نیکولوی به عنوان مکان آموزش برای آکادمی هنر‌های تجسمی که در نزدیکی قرار داشت ساخته شد و فعالیت می‌کرد.

در ابتدای ورود به این مکان شاهد چه چیزی خواهیم بود؟

در ابتدا ورودتان به موزه سالنی را با  نام کلوسوس مشاهده می‌کنید که در ابتدا نام این سالن شما را جذب می‌کند زیرا این نام به دلیل وجود تندیس‌های موجود در زمان قرن نوزدهم می‌باشد که توسط دیوسکوری ساخته شده بود که امروزه مجسمه‌های اثر جامبولونیا در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!