چگونه ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی ایتالیا، برای وارد شدن به دانشگاه ها و مدارس کشور ایتالیا است و دریافت این ویزا قصد شما برای ادامه تحصیل در هر مقطعی را در این کشور میرساند.

برای ورود به کشور ایتالیا نیاز به ویزای ایتالیا دارید. افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید مراحل مربوط به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را به درستی طی نمایند. جهت آگاهی از همه مراحل لازم برای گرفتن پذیرش در این کشور همراه ما باشید. در این مقاله اطلاعات لازم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چگونه ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

کشور ایتالیا دارای جاذبه‌ها و مناظر طبیعی بسیاری است، همین موضوع سبب می‌شود که این کشور بسیار خوش و آب و هوا و زیبا باشد. دانشگاه‌های ایتالیا از نظر سطح علمی در جایگاه بالایی قرار دارند و همین سبب می‌شود که افراد زیادی تمایل داشته باشند که برای ادامه تحصیل به این کشور بیایند. متقاضیان ادامه تحصیل در ایتالیا باید اقدامات لازم در خصوص اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را به خوبی و با اطلاعاتی درست انجام دهند. در صورت بروز مشکل در مراحل اخذ ویزا روند صدور ویزای تحصیلی شما به تأخیر خواهد افتاد. ناگفته نماند که دانشجویان بدون اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا هرگز نمی‌توانید وارد این کشور شوند.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و اطلاعاتی در خصوص دانشگاه‌ های این کشور

مراکز علمی و پلی تکنیک واقع در ایتالیا به همراه ۸۹ دانشگاه موجود در این کشور سیستم آموزشی ایتالیا را تشکیل می‌دهند. خوب است بدانید که دانشگاه‌های کشور ایتالیا رشته‌های بسیاری را از مقطع لیسانس به بعد ارائه می‌دهند که هر روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، تدریس رشته‌های انتخاب شده به زبان انگلیسی خواهد بود بنابراین دانشجویان باید حتماً مدرک زبان خود را با نمره‌ای قابل قبول دریافت کرده باشند. یکی از مراحل اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیز شامل ارائه مدارک زبان می‌باشد.

۳۲۰۰۰ دانشجوی بین‌الملل هم اکنون در ایتالیا مشغول به گذراندن دوره‌های تحصیلی خود هستند، در همین راستا و با افزایش تقاضای پذیرش تحصیلی در ایتالیا دانشگاه پلی تکنیک نیز تصمیم گرفت رشته‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه نماید تا بتواند مشتاقان بسیاری را از سراسر جهان جذب کند.

ویزای تحصیلی ایتالیا و شهر‌ های دانشجویی این کشور

با توجه به حجم بالای دانشجویان این کشور برخی شهر‌ها حجم بیشتری از دانشجویان را در خود جای داده‌اند و لقب شهر‌های دانشجویی گرفته‌اند، این شهر‌ها عبارتند از رم، میلان، پیزا و بولونیا.

ویزای تحصیلی ایتالیا و ورود به دانشگاه‌ های معتبر این کشور

دانشگاه بولونیا معتبرترین و برترین دانشگاه ایتالیا است که به اعتقاد برخی می‌توان لقب قدیمی‌ترین دانشگاه دنیار را به آن داد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه بولونیا را دارید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و گرفتن پذیرش از دانشگاه نمایید. پروژه‌ای در راستای دسترسی آسان به سیستم آموزشی در سراسر اروپا به مرحله اجرا درآمد که نام آن نیز برگرفته از نام دانشگاه مذکور است.

۲۶ دانشگاه از دانشگاه‌های واقع در کشور ایتالیا دارای رتبه جهانی بالایی هستند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه بولونیا با رتبه ۱۸۲
  • دانشگاه ساپنزا رم با رتبه ۲۰۲
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان با رتبه ۲۲۹
  • دانشگاه میلان با رتبه ۲۳۸
  • دانشگاه پیزا با رتبه ۲۴۵
  • دانشگاه پادووا با رتبه ۲۶۲
  • دانشگاه تورورگاتا رم با رتبه ۳۰۵
  • دانشگاه ناپل با رتبه ۳۴۵
  • دانشگاه فلورانس با رتبه ۳۵۲
  •  دانشگاه پلی تکنیم تورین با رتبه۳۶۵
  • و….

کمی بیشتر راجع به دانشگاه‌هایی که پس از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توانید وارد آن‌ها شوید:

مراکز آموزشی و پلی تکنیک واقع در ایتالیا بخش مهم و زیادی از روند تحصیلات در ایتالیا را عهده دار هستند، در کل اکثر ۹۰ دانشگاه‌های واقع در این کشور دولتی هستند. برای ورود به همه دانشگاه‌های این کشور باید مرحله پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را به درستی طی نمایید.

ویزای تحصیلی ایتالیا و ورود به دانشگاه‌ های معتبر این کشور | یوروپ تورز

آگاهی از هزینه‌ های زندگی قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی ایتالیا

به افرادی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا با همه جوانب زندگی در این کشور از جمله هزینه‌های زندگی آشنا شوند. در این بخش می‌خواهیم اطلاعاتی در خصوص هزینه‌های لازم برای زندگی در ایتالیا را ارائه دهیم.

دانشگاه‌های این کشور بنابر قوانین داخلی خود اقدام به تعیین شهریه می‌کنند. کسانی که مراحل دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را به پایان رسانده‌اند باید بدانند که هزینه‌ها از پیش تعیین شده نیستند و کاملاً به مقطع تحصیلی که در آن هستید و دانشگاه و سیاست‌های داخلی‌اش بستگی دارد. بطور کلی خوب است بدانید که هزینه تحصیل در ایتالیا بسیار کمتر از کشور‌های دیگر می‌باشد چون دولت شهریه دانشجویان این کشور و دانشجویان بین‌المللی که در این کشور حضور دارند را یکسان اعلام کرده است و بطور کلی شهریه با توجه به میزان درآمد خانوار‌ها تعیین شده است.

متقاضیانی که اقدامات لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را انجام داده‌اند مطلع باشند که می‌توانند از بورسیه‌های تعیین شده استانی بهره بگیرند که در حالت کلی شما را رد نخواهند کرد.

کمی مختصر در خصوص شهریه‌ های متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

شهریه‌های تحصیل در این کشور از ۴۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو متغیر است. میانگین شهریه‌ای که بصورت سالانه باید به دانشگا‌هاً در مقاطع مختلف پرداخت گردد ۲۰۰۰ یورو می‌باشد. خوب است بدانید که هر دانشجو می‌تواند از خدمات کمک تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه نیز بهره بگیرد. متقاضیان مقطع دکترا نیز که برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کرده‌اند باید بدانند که اگر موفق به اخذ بورسیه تحصیلی نشدند ملزم به پرداخت شهریه تعیین شده توسط دانشگاه خواهند بود.

سخنی با متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا مخارج لازم برای زندگی در این کشور

هر فرد سبک زندگی خاصی دارد و میزان توانایی مالی وی نیز نسبت به دیگری متفاوت می‌باشد بنابراین نمی‌توان آمار دقیقی در این خصوص ارائه داد. اما در ادامه برخی از مخارج مشترکی که برای همه لازم و ضروری ست ذکر می‌گردد:

مورد اول مخارج مربوط به محل اقامت است، دانشجویانی که قصد زندگی در خوابگاه را دارند باید بدانند که هزینه ماهانه آن‌ها حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو برای محل اقامت خواهد بود. پیشنهادات دیگر به دانشجویان سوئیت‌های دانشجویی و اجاره آپارتمان با متراژ‌های پایین است. در صورت زندگی در سوئیت ماهانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو باید بپردازید.

مورد بعد هزینه خوراک و تغذیه است. هر دانشجو بسته به علایق و سبک زندگی خود باید هزینه‌ای معادل ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه برای خوراک در نظر بگیرد.

رفت و آمد روزانه نیز ۵۰ یورو هزینه دارد، البته بصورت روزانه.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید مدارک خاصی را به سفارت این کشور ارائه دهید، در ادامه لیستی از این مدارک درج خواهد شد:

هنگام آماده‌سازی مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا باید اصل آخرین مدرک تحصیلی خود را در پرونده مدارک قرار دهید، این مورد بستگی به مقطعی دارد که متقاضی قصد تحصیل در آن را خواهد داشت. ارائه ریزنمرات مقاطع تحصیلی خود را فراموش نکنید، همه موارد باید ترجمه شده به زبان ایتالیایی نیز ضمیمه پرونده شود و مهر دادگستری و وزارت امور خارجه الزامی می‌باشد. همه مدارک ذکر شده باید حاوی کپی نیز باشند.

  • ضمیمه ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا الزامی ست.
  • ارائه گذرنامه همراه کپی
  • فرم درخواست ویزا که باید با دقت پر شده باشد.
  • تعداد ۳ قطعه عکس را نیز مطابق با قوانین ویزای شینگن پشت‌نویسی کنید و در پرونده مدارک قرار دهید.
  • ارائه مستندات لازم مبنی بر داشتن تمکن مالی. در این بخش باید اثبات شود که متقاضی از نظر تأمین مخارج مشکلی نخواهد داشت، همچنین همه موارد ارائه شده باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشند.
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی نیز الزامی ست.
  • تأییدیه پذیرش دانشگاه مورد نظر را نیز در پرونده مدارک قرار دهید.
  • بلیط ایتالیا
  •  رزرو هتل به مدت ۲۰ روز از تاریخ ورود به کشور
  •  شرح کامل درس‌های دوره کارشناسی به زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • طی کردن مراحل اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در سفارت ایتالیا

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توانند از طریق آژانس سفری دیگر و بخش مربوط به امر دانشجویی اقدام به گرفتن وقت نمایند. آدرس سفارت ایتالیا در تهران به شرح زیر است:

بلوار آفریقا، بالاتر از تقاطع میرداماد، نبش پارک صبا، خیابان فرزان شرقی، پلاک ۱۵

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا | یوروپ تورز

راهنمایی

جهت انتخاب صحیح رشته و یا آگاهی از شرایط ارائه شده توسط دانشگاه‌ها می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. اگر جزء آن دسته از متقاضیانی هستید که نمی‌توانید وقت کافی برای طی کردن مراحل اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بگذارید این امر را به ما بسپارید و به مهیا کردن دیگر الزامات سفر و اقامت بپردازید. در صورت داشتن هر گونه سؤال با ما در ارتباط باشید.


سوالات متداول ویزای تحصیلی ایتالیا

ویژگی های سیستم آموزشی در ایتالیا چیست؟

مراکز علمی و پلی تکنیک واقع در ایتالیا به همراه ۸۹ دانشگاه موجود در این کشور سیستم آموزشی ایتالیا را تشکیل می‌دهند. خوب است بدانید که دانشگاه‌های کشور ایتالیا رشته‌های بسیاری را از مقطع لیسانس به بعد ارائه می‌دهند که هر روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، تدریس رشته‌های انتخاب شده به زبان انگلیسی خواهد بود بنابراین دانشجویان باید حتماً مدرک زبان خود را با نمره‌ای قابل قبول دریافت کرده باشند. یکی از مراحل اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیز شامل ارائه مدارک زبان می‌باشد.

ایتالیا دارای چند دانشگاه است که جزء دانشگاه های برتر جهان هستند؟

۲۶ دانشگاه از دانشگاه‌های واقع در کشور ایتالیا دارای رتبه جهانی بالایی هستند.

هزینه های شهریه دانشگاه های ایتالیا چگونه هستند؟

هزینه تحصیل در ایتالیا بسیار کمتر از کشور‌های دیگر می‌باشد چون دولت شهریه دانشجویان این کشور و دانشجویان بین‌المللی که در این کشور حضور دارند را یکسان اعلام کرده است و بطور کلی شهریه با توجه به میزان درآمد خانوار‌ها تعیین شده است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

3 نظر

فریدون 13 بهمن 1397 پاسخ

سلام ببخشید خواستم بپرسم چون سنم 45 هست ایا میتونم واسه ویزا دانشجویی اقدام کنم و شانسم چقدره

بابازاده 28 بهمن 1397 پاسخ

با سلام
در هر سنی میتوانید درخواست ویزای دانشجویی دهید
فقط ثبت نام در دانشگاه و پرداخت شهریه الزلمیست

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتونید با من در تماس باشید
با تشکر فراوان
سفری دیگر
88851080

زهرا مشهدی 24 آبان 1397 پاسخ

سلام من یه سوال داشتم اگر ممکنه ممنون میشم جواب سوالمو برام ایمیل کنید….من دانشجوی مدریت هستم و قصد اقدام برای گرفتن ویزای دانشجویی ایتالیاربرای کارشناسی دارم اگر الان انصراف بدم از دانشگاه و برای اخذ ویزا از طریق مدرسه ایتالیایی اقدام کنم ممکنه بواسطه رزومه که دیپلم و دانشحوی انصرافی بودم برای اخذ ویزام مشکلی بوجود بیاد؟ایا نمرات دیپلم و تواناییهای دیگه قبلی مهمه برای اخذ ویزا؟