کلیسای یادبود پرنس ویلهلم برلین

کلیسای یادبود پرنس ویلهلم برلین

کلیسای یادبود پرنس ویلهلم برلین، یکی از بی‌نظیرترین و دیدنی‌ترین کلیساهای شهر برلین می‌باشد که با داشتن معماری بسیار باشکوه و جذاب خود توانسته است …

کلیسای یادبود پرنس ویلهلم یکی از بی‌نظیرترین و دیدنی‌ترین کلیساهای شهر برلین می‌باشد که با داشتن معماری بسیار باشکوه و جذاب خود توانسته است توجه هزاران گردشگر را به سوی خود جذب نماید. این کلیسا از دو بخش قدیمی و مدرن تشکیل شده است که بخش جدید آن بعد از جنگ‌های جهانی تاسیس و بازگشایی شد. این کلیسا به دلیل بزرگداشتن پرنس ویلهام به این نام، شناخته شده است. همچنین امروزه بسیاری از تورهای گردشگری برلین نیز بازدید از کلیسای پرنس ویلهلم را در اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

کلیسای یادبود پرنس ویلهلم برلین | یوروپ تورز

کلیسای یادبود پرنس ویلهلم از دیدنی‌ های برلین

امروزه تعداد گردشگران و مسافرانی که به دنبال بازدید و سفر به سوی برلین هستند بسیار افزایش یافته است چرا که این شهر نه تنها پایتخت کشور آلمان می‌باشد، بلکه با داشتن جاذبه‌های گردشگری بسیار بی‌نظیر و دیدنی خود، به عنوان پایتخت گردشگری این کشور نیز شناخته می‌شود و سالانه میلیون‌ها گردشگر از این شهر و جاذبه‌های آن بازدید می‌کنند. یکی از بی‌نظیرترین و دوست داشتنی‌ترین این جاذبه‌ها، کلیسای یادبود پرنس ویلهلم می‌باشد که در قلب شهر واقع شده است و با داشتن تاریخچه و سبک معماری بی‌نظیر خود توانسته است توجه بسیاری از توریست‌ها را به سوی خود جذب کند.

توجه داشته باشید که کلیسای پرنس ویلهلم از دو کلیسا تشکیل شده است که قسمتی آن مربوط به کلیسای مدرن امروزی می‌باشد و بخش دیگر آن نیز مربوط به کلیسای قدیمی می‌باشد که تخریب شده و امروزه ویرانه‌هایی از آن برجای مانده است. امروزه درصد بسیار بالایی از گردشگران، در سفر خود به سوی برلین، بازدید از این کلیسا را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد کلیسای یادبود پرنس ویلهلم توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

تاریخچه ی‌ کلیسای یادبود پرنس ویلهلم

اگر شما نیز دوست دارید تا ر سفرتان به شهر برلین، حتما از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم بازدید لازم را داشته باشید می‌توانید در مورد تاریخچه آن اطلاعات لازم را به دست آورده تا با آگاهی بیشتری از این کلیسا بازدید کنید. ساخت کلیسای پرنس ویلهلم در سال 1895 میلادی به دستور پرنس ویلهلم به پایان رسید که در زمان‌های تاسیس خود یکی از باشکوه‌ترین و بی‌نظیرترین کلیساهای این شهر بوده که با شروع شدن جنگ‌های جهانی ویران شده و عظمت و کاربرد خود را از دست داده و به مدت بسیار طولانی نیز به همین شکل باقی ماند تا اینکه در سال 1961 بخش از کلیسا بازسازی و به شکل مدرن ساخته شد.

امروزه ویرانه‌ها و خرابه‌های کلیسای اولیه را می‌توانید در کنار این کلیسای مدرن مشاهده کنید که هیچ کاربردی را نداشته و فقط گردشگران می‌توانند از یک ساختمان ویران بازدید کنند. امروزه در کلیسای جدید، آثار بسیار برجسته و ارزشمند، کلیسای ویران شده را جمع آوری کرده و در معرض بازدید گردشگران قرار داده‌اند. توجه داشته باشید که بسیاری از مورخان و تاریخ شناسان بر این باورند که این کلیسا یکی از مهمترین یادبودهای جنگ‌های جهانی بوده که در مرکز شهر برلین واقع شده است و پابرجای آن نیز به این دلیل است که مردم آلمان روزهای سخت جنگ را فراموش نکنند.

روز های بازدید از کلیسای پرنس ویلهلم

گردشگران و مسافرانی که قصد بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم را دارند بایستی اطلاعات دقیقی را از روزهایی که می‌توانند این از این کلیسا بازدید کنند را در اختیار داشته باشند. واقع شدن این آثار تاریخی بسیار باشکوه در مرکز شهر و اهمیت آن در میان بسیاری از توریست‌ها سبب شده است تا بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم در تمام روزهای سال امکان‌پذیر باشد.

همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از گردشگران روز یکشنبه را برای بازدید از این کلیسا مناسب می‌دانند چرا که روز یکشنبه در میان مردم این شهر بسیار مهم بوده و شما می‌توانید برنامه‌های متعددی از جمله سرودهای دسته جمعی، شب موسیقی و رسیتال اعضا را در این کلیسا مشاهده کرده و در صورت علاقه‌مندی خود، در این مراسم‌ها شرکت کنند. مردم شهر برلین با بهانه‌های بسیار مختلف مراسم‌های گوناگونی را در کلیسای پرنس ویلهلم برگزار می‌کنند و گردشگران نیز می‌توانند به راحتی در این مراسم‌ها شرکت کرده و از این طریق با فرهنگ و مذهب مردم این شهر از نزدیک آشنا شوند.

آدرس کلیسای یادبود پرنس ویلهلم

توجه داشته باشید که بخش قدیمی کلیسای یادبود پرنس ویلهلم با داشتن برجی در ارتفاع 63 متری خود از فواصل بسیار دور نیز قابل مشاهده می‌باشد که بسیاری از گردشگران با مشاهده این برج، هیجان زده شده و به دنبال یک داستان ماجراجو، می‌توانند خود را به راحتی به محل قرار‌گیری این کلیسا برسانند.

همچنین یکی از دیگر مهمترین آیتم هایی که در کلیسای قدیم پرنس ویلهلم توجه گردشگران را در وهله ی‌اول به سوی خود جذب می کند، موزاییک‌های بزرگی است که کل نمای بیرونی آن را فرا گرفته است و به خوبی نمادی از تاریخ پروسی‌ها را به نمایش گذاشته است. توجه داشته باشید که این کلیسا با ویران و تخریب شن خود نیز هنوز استورا بوده و قدرت نمایی بی‌نظیری را از خود نشان می دهد.

اگر شما نیز قصد بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم را دارید می‌توانید با در دست داشتن آدرس آن به راحتی خود را به این مکان رسانده و از دو کلیسای بسیار متفاوت ولی هم نام بازدید کنید. آدرس کلیسای یادبود پرنس ویلهلم را را می‌توان به شکل زیر به حضورتان ارائه داد:

  • آدرس کلیسای پرنس ویلهلم: Breitscheidplatz، 10789 Berlin، Germany

معماری کلیسای پرنس ویلهلم

کلیسای یادبود پرنس ویلهلم در بخش غربی شهر برلین واقع شده است که از دو سبک معماری متفاوت طراحی شده و همین امر نیز توجه بسیاری از توریست‌ها را به سوی خود جذب کرده است. بخش قدیمی و ویران شده کلیسای مذکور از معماری سبک نیو رومانسک برخوردار می‌باشد که در دنیای پیشرفته و مدرنیته امروزه نیز از شکوه و عظمت بسیار زیادی برخوردار بوده و توانسته هر بیننده‌ای را به وجد آورد.

معماری کلیسای پرنس ویلهلم | یوروپ تورز

محل دقیق قرارگیری کلیسا پرنس ویلهلم دقیقا میدان برایت می‌باشد که در خیابان کورفورستن دام واقع شده است. ساختمان قدیمی کلیسا به سمت شمال بوده و ارتفاع آن نیز 20 متر می‌باشد که طول آن 100 و عر آن هم 40 متر می‌باشد. عبادتگاه این کلیسا بسیار کوچک بوده و تالارهای بسیار متفاوتی را در قسمت غرب خود دارد؛ اما کلیسا جدید پرنس ویلهلم از متریال‌های استیل و شیشه‌ای ساخته شده است که در ساخت آن از 212920 قطعه شیشه استفاده شده است و گردشگران می‌توانند به محض ورود به آن، مجسمه‌ای را از حضرت مسیح در محراب مشاهده کنند که این مجسمه توسط مارل همتر طراحی شده است.

زیبایی کلیسای جدید پرنس ویلهلم نیز غیر قابل انکار می‌باشد و توانسته با زیبایی خود، توجه بسیاری از توریست‌ها را به سوی خود جذب کند.

مدت زمان لازم برای بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم

توجه داشته باشید که کلیسای یادبود پرنس ویلهلم از یک کلیسا تشکیل نشده است که با بازدید از آن اطلاعات مورد نظر را به دست آورید، بلکه این کلیسا از دو کلیسا مجزا تشکیل شده است که در کنار یکدیگر واقع شده‌اند و گردشگران و توریست‌هایی که قصد بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم را دارند بایستی از هر دوی آنها بازدید کنند.

لازم به ذکر است که مدت زمان لازم برای بازدید از این کلیسا در حدود یک الی دو ساعت می‌باشد و گردشگران می‌توانند از نماهای بسیار مختلف این کلیسا را مورد بازدید و تماشا قرار دهند و تصاویر بسیار بی‌نظیر و جذابی را به ثبت برسانند. شما نیز می‌توانید 2 ساعت از سفر خود به این شهر را برای بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم اختصاص دهید و یکی از مشهورترین کلیسای‌های برلین را از نزدیک مورد مشاهده قرار دهید.

بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم با تور برلین

امروزه بسیاری از تورهای برلین بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند که بتوانند از این طریق یکی از بهترین کلیساهای برلین را به مسافران خود معرفی کرده و از این طریق بهترین و به یادماندنی‌ترین لحظات را برای نها به ارمغان آورند. شما نیز می‌توانید با شرکت در یکی از بهترین این تورها، به آسانی و به همراه تور لیدر مجرب در این زمینه، از قسمت‌های بسیار مختلف کلیسای مذکور بازدید لازم را داشته باشید. بی‌شک دسترسی به این کلیسا با تور برلین بسیار راحت‌تر نیز خواهد بود گردشگران دیگر نیاز به تهیه نقشه و تابلوهای راهنما در سطح شهر نیستند.

بهترین زمان بازدید از کلیسای پرنس ویلهلم

چنان که شما نیز دوست دارد تا در سفرتان به شهر برلین از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم بازدید لازم را داشته باشید، می‌توانید به راحتی هر فصلی از سال را برای این منظور انتخاب کنند و تور مورد نظر خود را رزرو کنند. لازم است بدانید که برای بازدید آرام و به دور از هیاهوی گردشگران و توریست‌های دیگر، می‌توانید فصل زمستان را انتخاب کنید چرا که در این فصل از سال، تعداد گردشگران ورودی به این شهر کمتر شده و مسافران علاقه‌مند به این بازدید می‌توانند، بازدید بسیار بی‌نظیر و آرامی را داشته باشند.

البته بسیاری از گردشگران و توریست‌ها بر این باورند که بهترین و مناسب‌ترین زمان برای بازدید از کلیسا پرنس ویلهلم فصل بهار و تابستان می‌باشد که می توانند تحت بهترین شرایط آب و هوایی از این کلیسا بازدید کنند.

مراسم‌ های مختلف برگزار شده در کلیسای پرنس ویلهلم

کلیسای یادبود پرنس ویلهلم یکی از مهمترین مراکز دینی و مذهبی برای برگزاری مهمترین مراسم های دینی می‌باشد که این کلیسا با جای دادن مراسم‌های بسیار مختلف در دل خود، توانسته است توجه صدها افراد را از منطقه‌های بسیار مختلف برلین و آلمان به سوی خود جذب کند. اگر شما نیز جزء گردشگران خوش شانس هستید می‌توانید فرصت شرکت در یکی از این مراسم‌ها را داشته و از نزدیک با مراسم‌های دینی و فرهنگ مردم این شهر آشنا شوید.

اهمیت کلیسای پرنس ویلهلم در نزد مردم برلین

کلیسای یادبود پرنس ویلهلم در میان مردم از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار می‌باشد به طوری که مردم این شهر سالانه صدها مراسم مختلف در این کلیسا برگزار می‌کنند تا از این طریق بتوانند دور هم جمع شده و به عبادت مشغول باشند. لازم است بدانید که امروزه کلیسای مذکور یکی از بهترین و مهمترین کلیساهای کشور آلمان نیز بوده و همین امر سبب شده است تا بسیاری از گردشگران و توریست‌ها بازدید از کلیسای پرنس ویلهلم را در اولویت‌های خود قرار دهند.

نکات مورد توجه در بازدید از کلیسای پرنس ویلهلم

مسافران و گردشگرانی که به دنبال بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم هستند می‌توانند با در نظر گرفتن برخی از حساس‌ترین نکات، یکی از بهترین لحظات را برای خود به ارمغان آورند که از مهمترین و اصلی‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حتما در بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم قوانین و مقررات ورود به کلیسا را رعایت کنید که این امر برای کلیسای جدید می‌باشد.
  • اگر قصد عکسبرداری از قسمت‌های مختلف کلیسای مدرن را داری بایستی از کشیش‌های حاضر در این کلیسا اجازه لازم را دریافت کنید.
  • قبل از سفرتان به این شهر توصیه می‌کنیم که مرور کوتاهی را بر فرهنگ مردم برلین داشته باشید.
  • به همراه خود حتما یک دوربین عکاسی پیشرفته داشته باشید تا از بهترین مناظر موجود در این کلیسا تصاویر لازم را به ثبت برسانید.
اهمیت کلیسای پرنس ویلهلم در نزد مردم برلین | یوروپ تورز
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

سوالات متداول کلیسای یادبود پرنس ویلهلم برلین

چه روز هایی میتوان از این کلیسا دیدن کرد؟

واقع شدن این آثار تاریخی بسیار باشکوه در مرکز شهر و اهمیت آن در میان بسیاری از توریست‌ها سبب شده است تا بازدید از کلیسای یادبود پرنس ویلهلم در تمام روزهای سال امکان‌پذیر باشد. بهترین روز بازدید از این کلیسا روز یکشنبه است.

آدرس این کلیسا کجاست؟

آدرس کلیسای پرنس ویلهلم: Breitscheidplatz، 10789 Berlin، Germany

این کلیسا دارای چه اهمیتی میان مردم این شهر است؟

کلیسای یادبود پرنس ویلهلم در میان مردم از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار می‌باشد به طوری که مردم این شهر سالانه صدها مراسم مختلف در این کلیسا برگزار می‌کنند تا از این طریق بتوانند دور هم جمع شده و به عبادت مشغول باشند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!