کلیسای مادلین پاریس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کلیسای مادلین پاریس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کلیسای مادلین پاریس از بناهای قدیمی در این شهر می باشد که به سبک معابد یونان طراحی شده است.کلیسای مادلین پاریس برای علاقمندان به مکان های تاریخی مناسب است.

کلیسای مادلین پاریس یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر پاریس است که در میدان مادلین و در فاصله اندکی از میدان معروف کنکورد قرار دارد. این کلیسا به معبد سنت مری مگدالن نیز شهرت دارد اما بیشتر آن را با نام کلیسای لدمدلن یا لا مادلین می شناسند. این بنا بسیار باشکوه بوده و به سبک معابد قدیمی یونانیان ساخته شده است. اگر به دیدن مکان های تاریخی علاقمند هستید می توانید این ساختمان نسبتا قدیمی را در شهر پاریس از لیست گردشگری خود قرار داده و از دیدنش لذت بسیاری ببرید.

تاریخچه کلیسای مادلین پاریس

تاریخ ساخت کلیسای مادلین پاریس به سال 1764 بر می گردد و توسط معماری به نام پیر کانستت ایوری شروع شد. با مرگ این معمار در سال 1777، مسئولیت ادامه ساخت ساختمان نیمه کاره کلیسای مادلین پاریس به شاگرد وی یعنی مارتین کوتور سپرده می شود. مارتین کوتور این ساختمان نیمه تمام را خراب کرد تا آن را با ایده های خود از نو بسازد اما با شروع انقلاب فرانسه مراحل ساخت کلیسا متوقف شد. پس از انقلاب فرانسه، ناپلئون به افتخار خود بنایی می سازد که برگرفته از مزون کری یا همان معبد روم باستان در شهر نیس باشد.

تاریخچه کلیسای مادلین پاریس

ساختمان کلیسای مادلین پاریس

اولین چیزی که در بازدید کلیسای مادلین پاریس نگاه شما را به خود جلب می کند وجود 52 ستون 20 متری است که دورتادور کلیسا را محصور کرده اند. این ستون ها که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده اند با مجسمه های بسیار زیبایی تزیین شده و جلوه بسیار زیبایی را برای ساختمان کلیسای مادلین پاریس ایجاد نموده اند. در نگاه دوم با درهای بزرگ برنزی روبرو می شوید که 108 متر طول و 43 متر عرض آنها است و طرح های خاصی روی آنها به شکلی برجسته حک شده اند. این تصاویر برجسته که نمایانگر ده فرمان موسی هستند توسط هنری دو تری کوتی طراحی و اجرا شده اند.

این کلیسا دارای 3 گنبد می باشد و یک شبستان بزرگ در آن قرار دارد. مجسمه صعود مری مگدالن که در قسمت پشتی کلیسا، بالاتر از محراب بلند، مجسمه ای از چارلز ماروچتی قرار دارد که نشان می دهد سنت ماری مگدالین توسط فرشتگان بلند شده است و این امر نشان می دهد که وی در حین خلوت در نماز روزانه اش وارد شده است. نیم گنبد بالای محراب توسط ژول-کلود زیگلر با عنوان تاریخ مسیحیت، نقاشی شده است و چهره های اصلی دین مسیحی را نشان می دهد، این نقاشی ها حکایت از تاریخ امپراطوری دوم خود و همچنین مرحله اشغال ناپلئون را نشان می دهد.

این مجسمه که از شگفتی های این بنا بشمار می رود در سال 1837 ساخته شده است و هم اکنون یکی از دیدنی ترین بخش های کلیسا می باشد. پس از مجسمه مری مگدالن، ارگ بزرگی که در سال 1846 ساخته و به کلیسا آورده شده است نظرها را به خود جلب می کند. لازم است بدانید امروزه از این ارگ برای اجرای مراسمات مختلف و کنسرت ها درون کلیسا استفاده می شود. نقاشی های بسیار زیبایی در درون این ساختمان قرار دارد، محراب بلند آن و وجود مجسمه های متعدد در داخل ساختمان از دیگر دیدنی های این بنا بشمار می رود.

ساختمان کلیسای مادلین پاریس

برگزاری مراسمات در کلیسای لا مادلن فرانسه

همانطور که پیشتر گفته شده حدود 180 سال است که این ساختمان به عنوان کلیسا و معبد مقدس مسیحیان مورد استفاده قرار می گیرد. این کلیسا امروزه به عنوان یکی از مراکز اصلی برای فعالیت های رهبران مذهبی شهر پاریس مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر فعالیت های دینی، هر ساله بیش از 1000 مراسم ازدواج و تدفین نیز در این مکان مقدس برگزار می شود. این ساختمان هر چند به پای دیگر کلیساهای معروف شهر از جمله نوتردام نمی رسد اما برای اهالی شهر پاریس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نمای خاصی را به شهر بخشیده است.

ساختمان کلیسای مادلین پاریس

بخش های مختلف کلیسای مادلن

کلیسای مادلین پاریس شامل سالن های متعددی است و سالن انتظار آن در بخش زیرزمین ساختمان قرار دارد. این کلیسا دارای یک سالن دیگر می باشد که به یک رستوران اختصاص یافته و پس از بازدید از بنا و دیدن عظمت های آن می توانید به این رستوران آمده و از خوردن غذاهای محلی و خوش طعم آن لذت ببرید. این رستوران در تمامی ایام سال از دوشنبه تا جمعه از ساعت 11:30 تا 2:00 باز است. البته فراموش نکنید که روزهای تعطیل رسمی، تعطیلات ماه اوت و در زمان تعطیلات مدارس پاریس رستوران نیز تعطیل می باشد.

بخش های مختلف کلیسای مادلن

ارگ کلیسای مادلن

این کلیسا دارای یک ارگ لوله مشهور است که توسط Aristide Cavaillé-Coll در سال 1845 ساخته شده است. این ارگ پس از او به جانشین او یعنی چارلز موتین و سپس جانشین او کاوایلا-کال، در سال 1927 سپرده شد که او 56 نت به آن افزود. این ارگ طی سال های متمادی  به ترتیب در سال های 1957، 1971 و 1988 توسطRoethinger ، Danion-Gonzalez و Dargassies نگهداری شد. مقام ارگانیست کلیسا در طول سال های متمادی توسط بسیاری از ارگانیست ها و آهنگسازان اصلی حفظ شده است که در این میان می توان به افراد زیر اشاره کرد:

1842- 1846 چارلز- الكساندر فسی

1847-1847 لوئیس جیمز آلفرد لفور-ولی

1858-1877 کامیل سنت سانن

1877 – 1896 تئودور دوبوسی

1896-1905 گابریل فوره

1905-1934 هنری دالیر

1935-1962 ادوارد میگنان

1962-1968 ژان دمسی

1969-1979 اودیل پیر

1979 – فرانسوا-هنری هوبرت

ارگ کلیسا

آدرس کلیسای مادلین پاریس

کلیسای مادلین پاریس در بخش شمالی میدان کنکور قرار دارد و از آنجایی که در فاصله بسیار نزدیکی از رود سن قرار گرفته است، بنابراین می توانید از کنار این رود با اندکی پیاده روی به بازدید این بنای دیدنی و تاریخی بروید. اگر موقعیت قرارگیری این کلیسا را به طور دقیق تر بخواهید لازم است بدانید کلیسای مادلین پاریس در منطقه 8 پاریس و در نزدیکی ایستگاه متروی مادلن قرار دارد. میدان کنکورد و میدان وندوم نیز در نزدیکی این بنا هستند و علاوه بر اینکه می توانید از سمت میدان ها پیاده به این بنا برسید، می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی از این میدان ها و یا از هر نقطه شهر خود را به کلیسا برسانید.

آدرس کلیسای مادلین پاریس

ساعت کاری کلیسا مادلین پاریس

این کلیسا در تمامی روزهای هفته باز است و برای بازدید آن می توانید از ساعت 7 صبح تا 9 شب مراجعه کنید. بازدید از این مکان برای دوستداران تاریخ و مکان های مذهبی گزینه بسیار مناسبی است. در کلیسای مادلین پاریس مجموعه‌ ای از کنسرت های مختلف اجرا می شود که در برخی موارد باید برای آنها هزینه ورودی پرداخت و بلیط تهیه کرد. البته در برخی موارد نیز کنسرت های اجرا شده در این کلیسا رایگان بوده و می توانید به دیدن آنها بروید.

ساعت کاری کلیسا مادلین پاریس

بهترین زمان بازدید از کلیسای مادلین در پاریس

با توجه به تاریخی بودن این مکان و همچنین بسته بودن فضای مکان مورد نظر می توان گفت امکان بازدید این بنای تاریخی در تمامی ایام سال پیشنهاد می شود. اما علاوه بر اینکه قرار است در کنار بازدید از کلیسای مادلین پاریس از دیگر مکان های دیدنی شهر نیز دیدن کنید بهتر است در فصل های مناسب عازم سفر به پاریس شوید.

بنابراین بهترین زمان سفر به شهر پاریس و بازدید از مکان های دیدنی آن را می توان بهار و تابستان دانست. هر چند که جشنواره های پاییزی و زمستانه نیز فضای شهر را زیباتر کرده و در صورتی که از سرمای هوا اذیت نمی شوید می توانید در این فصل ها با قیمت مناسب تری راهی سفر شده و به بازدید کلیسا بیایید.

بهترین زمان بازدید از کلیسای مادلین در پاریس

میدان مادلین پاریس

میدان مادلین در اطراف کلیسایی است که نام خود را به آن داده و با سبک ویژه ای طراحی شده است. این میدان، یکی از مکان های برتر در پاریس می باشد که برای خرید. رفتن به رستوران های تاریخی و مغازه های شیک مناسب می باشد. تمامی این مغازه ها و فروشگاه ها در دور تا دور میدان و کلیسای مادلین پاریس جمع شده اند و با هم رقابت می کنند تا زیباترین دید را در این مکان دیدنی به نمایش بگذارند.

اما چیزی که در ابتدای ورود به این میدان به ذهن شما خطور می کند، همان “کیک های کوچک و کوچک چاق و  خوش رنگ و لعابی” هستند که دلتان می خواهد حتما آن را امتحان کنید و طعم آن را بچشید. در واقع لازم است بدانید این میدان یکی از چهار میدان برتر و مهم شهر است که فروشگاه های آن اغلب مواد خوراکی و غذاهای متنوع فرانسوی را عرضه می کنند. این مربع اکنون به غذا اختصاص داده شده است. مارک های معروف معروف مواد غذایی مانند فاچون در اینجا مغازه دارند.

میدان مادلین پاریس 

مکان های دیدنی اطراف کلیسای مادلین پاریس

میدان کنکورد یکی از دیدنی ترین مکان هایی است که در فاصله 100 متری کلیسای مادلین پاریس قرار دارد. این میدان که مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی قرار گرفته است. علاوه بر 8 مجسمه زیبایی که در وسط این میدان قرار دارد، یک ستون تاریخی نیز قرار گرفته است که قدمت بسیار زیادی دارد و از سوی والی مصر به فرانسه هدیه داده شده است. در واقع می توان گفت با رفتن به این میدان می توانید با قدمت ترین اثر تاریخی فرانسه را ببینید که در فضای شهری قرار گرفته است.

پیاده روی روی پل کنکورد که یکی از دیدنی ترین پل های قرار گرفته روی رود سن می باشد از دیگر تفریحاتی است که می توانید پس از بازدید کلیسای مادلین پاریس آن را تجربه کنید و لحظات خوشی را برای خود در این سفر خاص رقم بزنید. خرید از بوتیک های این میدان یکی دیگر از کارهایی است که می توانید در این منطقه و قبل یا بعد از بازدید کلیسا انجام دهید.

گفتنی است که در این میدان ساختمان های مهمی وجود دارد و به شما توصیه می شود حتما قبل یا بعد از رفتن به کلیسای لامادلین سری هم به این میدان دیدنی و بسیار زیبای شهر پاریس بزنید و عکس های یادگاری زیبایی را برای خود از این سفر به ثبت برسانید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!