کلیسای سنت پاول فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کلیسای سنت پاول فرانکفورت | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کلیسای سنت پاول فرانکفورت، از دیگر مکان‌های شگفت انگیز و منحصر به فردی است که در سفر به شهر فرانکفورت نباید از دیدن آن غافل شد.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت از دیگر مکان‌های شگفت انگیز و منحصر به فردی است که در سفر به شهر فرانکفورت نباید از دیدن آن غافل شد. این کلیسا که بیشترین نقش را در اتحاد آلمان و ایجاد دموکراسی در این کشور داشته امروزه به روی تمامی علاقمندان به سیاست و وقایع تاریخی باز است و  با دیدن آن می‌توانید اطلاعات بسیاری را از تاریخ و سرگذشت این کشور به دست آورید.

این کلیسا به عنوان لوتران در سال 1789 راه اندازی شد، اینک کلیسای پروتستان و کلیسای عضو متحد کلیسای انجیلی در آلمان است.

تاریخچه کلیسای سنت پاول فرانکفورت

در سال 1789 میلادی بنای ساخت کلیسای سنت پاول فرانکفورت به دست یوهان آندریاس لیبهاردت نهاده شد. در واقع این ساختمان جدید جایگزین کلیسای سابق یعنی Barfüßerkirche شد که در آن زمان یعنی از سال 1786 به دلیل ویرانی‌های بسیار دیگر قابل استفاده نبود. اما با شروع جنگ‌های ناپلئونی ساخت و ساز این ساختمان متوقف شد تا در نهایت ساختمان جدید بین سال‌های 1829 و 1833 توسط یوهان فردریش کریستین هس به اتمام رسید. کلیسای سنت پاول برای اولین بار در سال 1833 به عنوان کلیسای اصلی لوچان انجیلی در شهر فرانکفورت مورد استفاده قرار گرفت.

ساختمان مرکزی بیضوی ساخته شده از ماسه سنگ قرمز بزرگترین و مدرن‌ترین سالن فرانکفورت بود و خود را به عنوان محل ملاقات نخستین پارلمان همه ی‌آلمان معرفی کرد. در اینجا مجلس ملی اولین قانون اساسی دموکراتیک را برای آلمان ایجاد کرد. حتی پس از انحلال مجلس، کلیسای سنت پاول محل جشن‌های ملی یادبود بود. در 18 مه 1948 به مناسبت جشن صدمین سالگرد مجلس ملی آلمان تقدیر شد. از آن زمان، آن را منحصراً به عنوان مکانی برای یادآوری آغاز دموکراسی آلمان خدمت کرده است.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

نقش سیاسی کلیسای سنت پاول در فرانکفورت

ورودی پارلمان در کلیسای سنت پاول در 21 مارس 1848 توسط ژان ونتادور طراحی شد. به دلیل طراحی متمرکز پروتستان که به راحتی امکان شنیدن صدای سخنگو را به همگان می‌داد، به عنوان محل ملاقات پارلمان فرانکفورت در دوره انقلابهای آلمان 1848 میلادی مورد نظر بود. از 31 مارس تا 3 آوریل 1848، ساختمان محل ملاقات For Parliament بود، که انتخابات را برای مجلس ملی آماده کرد. در 18 مه 1848، شورای ملی برای اولین بار در کلیسا تشکیل جلسه داد، بنابراین نام Paulskirche Parliament را برایش انتخاب کردند.

تا سال 1849، شورای ملی در کلیسا مشغول تدوین اولین قانون اساسی برای آلمان متحد بود. که مقاومت پروس، امپراتوری اتریش و شماری از کشورهای کوچکتر آلمان این تلاش را از بین برد. در ماه مه 1849، تعداد زیادی قیام صورت گرفت تا مجبور به اجرای قانون اساسی شوند،  اما این شورش‌ها با کمک پروس نابود شدند. در 30 مه 1849، Paulskirche Parliament منحل شد. پس از سال 1852، کلیسای سنت پاول فرانکفورت دوباره برای خدمات لوترانی مورد استفاده قرار گرفت.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

کلیسای سنت پاول فرانکفورت پس از جنگ جهانی دوم

در مارس 1944، در طول جنگ جهانی دوم، کلیسا به همراه بخش اعظم مرکز شهر فرانکفورت در بمباران متفقین فرانکفورت نابود شد. به عنوان ادای احترام به سمبلیک آزادی و به عنوان مهد آلمان، این نخستین سازه در شهر فرانکفورت بود که پس از جنگ بازسازی شد. سنت پاول در صدمین سالگرد پارلمان فرانکفورت بازگشایی شد. به دلیل محدودیت‌های مالی و تغییر مفهوم استفاده، شکل اصلی درونی توسط تیم معماری رودولف شوارتز تغییر چشمگیری پیدا کرد. طبقه همکف که در حال حاضر به عنوان زیرزمین شناخته می‌شود و هم اکنون به عنوان اتاق نمایش از آن استفاده می‌شود از تالار واقعی و طبقه اصلی جدا شد.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

ساختمان کلیسای سنت پاول فرانکفورت

کلیسای سنت‌ پاول فرانکفورت به صورت یک استوانه ساخته شده که طرح بسیار جالبی دارد. یک ناقوس زیبا و نسبتا کوچک در بالای ساختمان کلیسا وجود دارد. نمای ساختمان کلیسای سنت پاول فرانکفورت به صورتی بسیار ساده و با آجر‌های ساده قرمز رنگ چیده شده است. می‌توان گفت نمای این کلیسا به سبک نئوکلاسیک بوده و با طرح بسیار ساده‌ای ایجاد شده است.

در قسمت بیرون ساختمان کلیسا مجسمه زیبایی از جان اف کندی قرار داده شده است و می‌تواند مکان خوبی برای گرفتن یک عکس به یادماندنی در بازدید از این بنای دیدنی باشد. برای ورود به  بخش داخلی کلیسا نیز باید از طریق برج ساعت مجزایی که در قسمت ورودی کلیسای سنت پاول فرانکفورت قرار دارد داخل شوید. زمانی که به صحن کلیسا وارد می‌شوید، اولین چیزی که چشم شما را به خود جلب می‌کند یک سالن بسیار بزرگ که 150 سال قبل مکانی برای تبادل نظر سیاستمداران آلمانی بوده است.

در واقع در همان بدو ورودتان به این سالن بزرگ به خوبی می‌توانید صحنه‌هایی از گردهمایی بزرگ مردان سیاستمدار آلمانی را که در حال ایجاد قانون اساسی این کشور بوده‌اند به خوبی در ذهن خود تداعی کنید. در واقع در آن زمان که کشور آلمان از ایالت‌های خودمختار بسیاری تشکیل شده بود و این ایالت‌ها دائما در حال کشمش و نزاع با یکدیگر بودند، اقدامی بزرگ برای اتحاد آلمان و ایجاد دموکراسی در این کشور رخ داد و شروع این انقلاب و جنبش از همین سالن بزرگ کلیسا بود.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

کاربرد امروزی کلیسای سنت پاول فرانکفورت

امروزه از سنت پائول دیگر به عنوان کلیسا استفاده نمی‌شود، در عوض این مکان تبدیل به مکانی شد که برای نمایش‌ها و رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشهورترین جایزه سالانه یعنی  جایزه صلح تجارت کتاب آلمان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت است که در این کلیسا برگزار می‌شود.

برای تولد 150 سالگی تجربه دموکراتیک آلمان در سال 1998، سنت پاول بار دیگر توجه عمومی را به خود جلب کرد. در سال 1963، جان اف کندی، رئیس جمهور ایالات متحده، در سفر خود به این کشور سخنرانی بزرگی را در کلیسای سنت پاول فرانکفورت انجام داد. مراسم جایزه صلح  تجارت کتاب آلمان در سال 2009 نیز به میزبانی کلیسای سنت پاول برگزار شد.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

مراسم اهدای جایزه گوته در کلیسا

لازم است بدانید مراسم اهدای جایزه گوته که یک جایزه ادبی است در شهر فرانکفورت و  در این کلیسا برگزار می‌شود. برگزاری جایزه گوته در کلیسای سنت پاول فرانکفورت هر سه سال یکبار برپا می‌شود و افراد بسیاری در این مراسم شرکت می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها دوستداران ادبیات و زبان آلمانی به ویژه گوته هستند. امروزه سالن اجتماعات طبقه اول برای انجام امور دولتی یا شهرداری محفوظ است.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

نمایشگاه کلیسای سنت پاول فرانکفورت

موزه دیدنی کلیسای سنت پاول فرانکفورت در بخش زیرزمین این ساختمان برگزار می‌شود. بنابراین در بازدید از این مکان دیدنی حتما سری هم به بخش زیرزمین آن بزنید چرا که در این موزه می‌توانید به طور کامل با اتفاقات گذشته سیاست آلمان و ایجاد دموکراسی و اتحاد در این کشور آشنا شوید. در سال 1991، نقاشی دیواری عظیمی تحت عنوان “مسیر نمایندگان به کلیسای سنت پاول” توسط یوهانس گرتزکه نقاش مستقر در برلین بود  به طور تشریفاتی در زیرزمین رونمایی شد.

در تفسیر این نقاشی گفته شده که این نقاشی مسیر تاسیس و راه اندازی اولین مجلس دموکراتیک کشور آلمان را به تصویر کشیده است. نمایشگاه دائمی کلیسای پولس که در واقع آن را به عنوان “نماد آزادی دموکراتیک و وحدت ملی ” می‌دانند پیشرفت وحدت و دموکراسی آلمان را در مراحل مختلف آن در این کلیسا نشان می‌دهد. البته لازم است بدانید اغلب در زیرزمین کلیسای سنت پاول فرانکفورت، نمایشگاه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

بازدید از کلیسای سنت پاول در فرانکفورت

امروزه در کلیسای سنت پاول فرانکفورت یک تالار دیدنی و همچنین موزه تعبیه شد که بازدید آن برای عموم آزاد است و شما می‌توانید به طور رایگان از این بخش‌های دیدنی بازدید کنید. بازدید از کلیسای سنت پاول فرانکفورت می‌تواند برای تمامی افراد علاقمند به وقایع تاریخی جذاب و دیدنی باشد. در راهرو اصلی ساختمان کلیسا اطلاعات بسیاری را در زمینه وقایع تاریخی کشور آلمان قرار داده‌اند و جذاب‌ترین بخش این مکان دیدنی می‌تواند دیدن پرچم‌های کشور آلمان باشد که با گذر زمان و طی اتفاقات تاریخی متعدد دچار تغییر و تحول شده‌اند.

لازم است بدانید پوسترهای بسیاری در این بخش از کلیسا نصب شده که به زبان انگلیسی و آلمانی می‌باشند، این پوسترها که به همراه تصاویر بسیار جذابی هستند راهنمایی کامل بوده که بسیاری از اطلاعات را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند و با مطالعه آن‌ها به خوبی می‌توانید از بازدید این مکان لذت ببرید.

معمولا ساعت بازگشایی کلیسا همه روزه از 10 صبح تا 5 عصر می‌باشد و شما می‌توانید در هر ساعتی از این بازه زمانی برای دیدن کلیسا و موزه آن مراجعه کنید اما گفتنی است از آنجایی که بخشی از این ساختمان در اختیار نهادهای دولتی است بنابراین قبل از مراجعه و هر اقدامی برای بازدید از ساختمان، بهتر است از امکان بازدید آن در روز مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید بنابراین می‌توانید با شماره تلفن +49 (0) 69 21 23 49 20  بخش پروتکل شهر فرانکفورت‌ام ماین تماس بگیرید.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

آدرس کلیسا سنت پاول در شهر فرانکفورت

در صورتی که قصد رفتن به کلیسای سنت پاول فرانکفورت را دارید و می‌خواهید از این مکان شگفت انگیز مذهبی سیاسی دیدن کنید لازم است بدانید این کلیسا در قسمت جنوبی پاسگاه مرکزی پلیس در شهر فرانکفورت و در منطقه پالس پلاتز قرار دارد. جالب است بدانید این کلیسا در نزدیکی شهر قدیمی رومر قرار دارد و می‌توانید برنامه بازدید این مکان دیدنی را با شهر رومر هماهنگ کرده و یک گردش تاریخی و جذاب را در شهر فرانکفورت تجربه کنید. برای بازدید این مکان‌های تاریخی یک بازه زمانی 2 تا 3 ساعته کافی خواهد بود.

کلیسای سنت پاول فرانکفورت

دسترسی به کلیسا چگونه است؟

 برای رفتن به کلیسای سنت پاول فرانکفورت می‌توانید علاوه بر خودروی شخصی از حمل و نقل شهری نیز استفاده کنید. برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی جهت بازدید از کلیسای سنت پاول فرانکفورت لازم است از ایستگاه متروی Altstadt subway به محله‌ای که کلیسا در آن قرار دارد رفته و سپس باقی مسیر خود را از ایستگاه مقصد تا ساختمان کلیسا با اندکی پیاده روی در مدت زمان کوتاهی طی کنید.

اما اگر از خودروی شخصی برای رفتن به این ساختمان استفاده می‌کنید، لازم است بدانید که شما می‌توانید خودروی خود را در پارکینگی که در منطقه Korn Markt به صورت کاملا رایگان در اختیار عموم قرار دارد، پارک کنید. یادآور می‌شویم که پارکینگ تعبیه شده در محله Kornmarkt در فاصله بسیار نزدیکی از ساختمان کلیسای ست پاول فرانکفورت قرار دارد.


سوالات متداول کلیسای سنت پاول فرانکفورت

این کلیسا در چه سالی ران اندازی شد؟

این کلیسا به عنوان لوتران در سال 1789 راه اندازی شد، اینک کلیسای پروتستان و کلیسای عضو متحد کلیسای انجیلی در آلمان است.

این کلیسا به دست چه کسی نهاده شد؟

در سال 1789 میلادی بنای ساخت کلیسای سنت پاول فرانکفورت به دست یوهان آندریاس لیبهاردت نهاده شد.

امروزه کاربرد این کلیسا چیست؟

امروزه از سنت پائول دیگر به عنوان کلیسا استفاده نمی‌شود، در عوض این مکان تبدیل به مکانی شد که برای نمایش‌ها و رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشهورترین جایزه سالانه یعنی  جایزه صلح تجارت کتاب آلمان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت است که در این کلیسا برگزار می‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!