گذری در کافه آنتیگو رم یکی از قدیمی ترین کافه های ایتالیا

گذری در کافه آنتیگو رم یکی از قدیمی ترین کافه های ایتالیا

کافه آنتیگو رم، یکی از بهترین و قدیمی‌ترین کافه‌های شهر رم است که بدون شک در سفر به ایتالیا باید از آنجا بازدید کرد. این کافه یکی از میراث‌های …

کافه آنتیگو رم، یکی از بهترین و قدیمی‌ترین کافه‌های شهر رم است که بدون شک در سفر به ایتالیا باید از آنجا بازدید کرد. این کافه یکی از میراث‌های زنده شهر رم است و در حال حاضر همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اگر تا به حال نام این کافه قدیمی را نشنیده‌اید و یا در میان جاذبه‌های رم برنامه‌ای برای بازدید آن نداشته‌اید، در ادامه با ما همراه باشید.

می خواهیم سفری مجازی به کافه آنتیگو داشته باشیم و کمی درباره‌اش صحبت کنیم.

گذری در کافه آنتیگو رم یکی از قدیمی ترین کافه های ایتالیا | یوروپ تورز

نگاهی به کافه آنتیگو رم

کافه آنتیگو شهر رم (Antico Caffè Greco) که در صنعت گردشگری ایتالیا به عنوان یکی از دیدنی‌های رم شناخته می‌شود، از قدیمی‌ترین کافه‌های شهر است و از آدم‌های بزرگ و مشهوری خاطره دارد. همانطوری که می‌دانید، ایتالیا یکی از پر رفت و آمد‌ترین کشورهای اروپا در صنعت گردشگری است و سالانه تعداد زیادی از این کشور و جاذبه‌های آن بازدید می‌کنند. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که قصد دارید در تعطیلات پیش رو و یا تابستان به رم و دیگر شهرهای ایتالیا سفر کنید، نباید کافه آنتیگو رم را از دست بدهید.

این کافه در حال حاضر بعد از گذشت نزدیک به سه قرن همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و با سرو بهترین و خوش طعم‌ترین قهوه‌های ایتالیایی، شهرتی جهانی دارد. همچنین به خاطر داشته باشید که منوی این کافه یکی از معروف‌ترین منو کافه‌های اروپایی است و با رستوران‌های خیابان معروف شانزه لیزه پاریس برابری می‌کند.

تاریخچه و پیشینه کافه آنتیگو رم

کافه آنتیگو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های رم در سال 1760 یعنی قرن هجدهم بنا شد. شاید شما این واقعیت را برای قدمت کافه آنتیگو رم باور نکنید ولی خوب است بدانید که افراد مشهور زیادی از این کافه حیرت انگیز خاطره دارند و ساعاتی را در آن گذرانده‌اند.

از جمله معروف‌ترین افرادی که به آنتیگو رفت و آمد داشته‌اند، می‌توان به گوگول، استاندال، لرد بایرون، چارلز پیکنز، هانس کریستین آندرسن، کیتس، آلبرتو موراویا اشاره کرد. البته در این میان شخصیت مشهور گوته آلمانی و البته آرتور شوپنهاور را نیز نباید فراموش کرد که بنابر روایت‌های تاریخی به کافه آنتیگو رم رفت و آمد داشته‌اند.

میراث کافه آنتیگو رم در میان جاذبه های شهر

کافه آنتیگو رم که از زمان افتتاح چندین قرن گذشته و در طی سال‌های گذشته میزبان مشهورترین نویسندگان اروپایی بوده، در حال حاضر نه تنها برای ایتالیا، بلکه برای تمام اروپا میراثی زنده و دوست داشتنی است. کافه آنتیگو برای بیش از دو قرن پاتوق مخصوص نویسندگان بود، ولی در همین شرایط سیاست مدران، هنرمندان و فیلسوفانی زیادی نیز به آنجا رفت و آمد داشتند.

خوب است بدانید که این کافه در سال 2019 به دلیل قوانین مربوط به اجاره ملک و انقضای آن به دلیل قدمت طولانی در معرض تعطیل شدن همیشگی قرار گرفت و در حال حاضر توسط بنیاد فرهنگی بِنی کالتِرالی اداره و محافظت می‌شود. همچنین در سال 2017 صاحب ملک که آن را به گروهی از کافه داران اجاره داد، درخواست افزایش اجاره داد و در حال حاضر علی رغم محافظت دولتی از این میراث قدیمی رم، اجاره کافه ماهانه بین 18 تا 120 هزار یورو است.

صاحب ملک نیز با کمال میل این ملک کهن را به کافه داران، باریستاها و آشپزهای مختلف اجاره می‌دهد، ولی بعد از اختلافات متعدد بر سر اجاره، دولت به صورت مستقیم وارد شد و بخشی از مراقبت بنا را به دپارتمان فرهنگی واگذار کرد تا این قضایا و اختلافات فروکش کند.

کافه آنتیگو به عنوان یکی از جاذبه های خاص شهر رم

علی رغم تاریخی بودن شهر رم و تعدد جاذبه‌های تاریخی، سایت‌های فرهنگی، بافت تاریخی شهر و حتی موزه‌های متعدد، شهر رم تعداد زیادی کافه و رستوران دارد که بیشتر آن‌ها قدمتی بسیار کهن دارند. سالانه تعداد زیادی از گردشگران تنها برای قدم زدن و تماشای شهرهای ایتالیا به این کشور سفر می‌کنند.

اما چرا در میان تمام این جاذبه‌ها و کافه‌های قدیمی، کافه آنتیگو توانسته شهرتی جهانی برای خودش دست و پا کند؟ علت اصلی این شهرت رفت و آمد نویسندگان و فیلسوفان قدیمی به این کافه بوده است. در واقع آنتیگو توانسته به عنوان تنها یادگار غیر نوشتاری این نویسندگان برای بسیاری از مردم جذاب باشد.

البته خوب است بدانید که علاوه بر کافه آنتیگو رم شما در ایتالیا باز هم می‌توانید کافه‌های قدیمی و جالب پیدا کنید. بر همین اساس اگر سفری به شهر زیبای ونیز داشتید، سری به کافه فلوریان بزنید. آنتیگو و فلوریان قدیمی‌ترین کافه‌ها در تمام ایتالیا هستند و در حال حاضر نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

طراحی داخلی و فضای کافه آنتیگو

کافه آنتیگو رم که با نام کافه آنتیکو نیز شناخته می‌شود، از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است. این کافه در عین مدرن کردن منو و یا نحوه سرو سفارش‌ها، همچنان بافت کهن خود را حفظ کرده و البته این استایل قدیمی نه تنها طرفداران زیادی دارد، بلکه از طرف دولت نیز پشتیبانی می‌شود.

طراحی داخلی و فضای کافه آنتیگو | یوروپ تورز

تمامی میزهای این کافه سنگ مرمر دارد و صندلی هایش نیز استایل قدیمی را حفظ کرده است. طراحی داخلی این مجموعه و استایل چیدمان اگرچه با گذر زمان تغییر کرده و حتی با استانداردهای معماری روز آپدیت شده، ولی کاملا مبتنی بر طراحی کلاسیک ایتالیایی است و شما را به روزهای گذشته می‌برد.

اکسسوری ها و تزئینات فضای داخلی کافه

اما زیبایی‌های کافه آنتیگو رم به همین موارد ختم نمی‌شود. شما در این کافه زیبا می‌توانید به اندازه یک گالری هنری، نقاشی و اکسسوری ببینید. نقاشی‌های داخل کافه آنتیگو همگی قدیمی هستند و از زمان نصب تا حال حاضر کسی آنها را نه تنها تغییر نداده بلکه حتی برای جابه جایی به موزه هم منتقل نشده است. البته شما در این کافه می‌توانید کتابخانه‌ای قدیمی هم پیدا کنید که به صاحب ملک تعلق داشته و فضا را کلاسیک کرده است.

تمامی این زیبایی‌های کافه آنتیگو رم با مجسمه‌هایی که در گوشه و کنار قرار داده شده، به اوج می‌رسد. برای همین بود که پیشتر گفتیم که اگرچه کافه آنتیگو بارها و بارها به روز شده ولی در طی این سالها کسی ترکیب معماری کلاسیکش را تغییر نداده است.

ورودی کافه و نمای بیرونی کافه آنتیگو

برخلاف ظاهر مجلل داخل کافه آنتیگو رم و اکسسوری‌های متعدد، نقاشی‌های زیبا و مجسمه‌های باشکوه، نمای بیرونی کافه بسیار ساده و در عین حال کلاسیک است. ورودی کافه آنتیگو رم دقیقا در همان سال‌های قرن هجدهم باقی مانده و سایبانی کلاسیک دارد که نام کافه بر روی سایبان و البته بالای ساختمان درج شده است.

پنجره‌ها و ورودی کافه در طی سال‌های گذشته تغییر نکرده و مجموعه استایل ایتالیایی آنتیگو را توانسته حفظ کند. بعد از تمام این تعاریف و البته فضای داخلی کافه که آدمی را به یاد گالری‌های هنری می‌اندازد، شاید شما نتواند در ورودی مجموعه حدس بزنید که چه دنیای باشکوهی منتظر شماست.

البته کافه آنتیگو همچون دیگر فضاهای شهری تغییر کرده و توانسته با مدرنیته شهری نیز هماهنگ شود. به همین جهت شما می‌توانید تغییرات کوچکی همچون منوی بیرون مجموعه برای کسانی که سفارش بیرون بر دارند و یا حتی میز و صندلی‌هایی که در پیاده رو چیده شده را پیدا کنید، ولی این موارد استایل کافه را تغییر نداده است.

آدرس و دسترسی های کافه آنتیگو

بعد از تمامی این تعاریف بدون شک شما مانند هر گردشگر دیگری که به رم سفر کند، علاقمند بازدید این کافه و سفارش قهوه شده‌اید. فراموش نکنید که اگر با تور به ایتالیا سفر کردید، بدون شک این کافه در لیست بازدیدهای شما قرار گرفته است. ولی اگر به تنهایی به رم سفر کرده‌اید، نگران نباشید زیرا به راحتی می‌توانید کافه آنتیگو را پیدا کنید.

کافه آنتیگو رم که بر روی نمای بیرونی آن می‌توانید پلاک 86 را بخوانید، در منطقه ویا دیی کُندُتی واقع شده و کد پستی آن 00187 است. شما برای رسیدن به منطقه ویا کندتی می‌توانید از مترو، تراموا و اتوبوس‌های شهر رم استفاده کنید و بعد از رسیدن به این محله به راحتی سری به کافه آنتیگو بزنید. البته در نظر داشته باشید که اگر برای حمل و نقل تاکسی را انتخاب کردید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

این کافه زیبا و البته کلاسیک در مرکز شهر رم واقع شده و شما برای رفتن به آنجا دچار مشکلات متعدد نخواهید شد. پس خیالتان راحت باشد، زیرا می‌توانید در بین بازدید‌هایی که دارید، در حین قدم زدن در خیابان‌های قدیمی رم و تماشای موزه‌ها و گالری‌ها، برای استراحت و صرف قهوه سری هم به کافه آنتیگو بزنید.

آدرس و دسترسی های کافه آنتیگو | یوروپ تورز

منوی کافه آنتیگو

به عنوان آخرین نکته درباره کافه آنتیگو رم به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید خوش طعم‌ترین و البته با کیفیت‌ترین قهوه‌های ایتالیایی را در این کافه کلاسیک پیدا کنید. البته میان این نوشیدن خوش طعم، باید قیمت به نسبت بالایی هم بپردازید. همانطور که پیشتر هم گفتیم، این کافه قیمت اجاره بسیار بالایی دارد، پس شاید جای تعجبی نداشته باشد که قهوه‌ها و کیک‌های معروف آنتیگو به نسبت قیمت بالاتری از دیگر جاها داشته باشد. در کنار این مهم شما اگر قدمت کهن کافه را هم اضافه کنید، به خوبی به علاقه مردم برای نشستن در این کافه پی خواهید برد.

پایان سفر مجازی در کافه آنتیگو

به انتهای سفر مجازی کافه آنتیگو رم رسیدیم. امیدواریم در این میان توانسته باشیم که شما را با این کافه قدیمی به خوبی آشنا کنیم. برای بسیاری از گردشگران کافه آنتیگو فراتر از یک جاذبه دیدنی است و آنها علاقمند تماشای محلی هستند که فیلسوف یا نویسنده مورد علاقه‌شان در آنجا بوده است. در نتیجه اگر شما یکی از طرفداران شخصیت‌های مشهوری هستید، که پیشتر اسمشان را آوردیم، بهتر است که سری به آنتیگو زده و از نزدیک این میراث فرهنگی زنده را ببینید. سفر و اوقات خوشی در رم را برای شما آرزومندیم.


سوالات متداول کافه آنتیگو رم

کافه آنتیگو رم چگونه جایی است؟

کافه آنتیگو شهر رم (Antico Caffè Greco) که در صنعت گردشگری ایتالیا به عنوان یکی از دیدنی‌های رم شناخته می‌شود، از قدیمی‌ترین کافه‌های شهر است و از آدم‌های بزرگ و مشهوری خاطره دارد.

این کافه در چه سالی ساخته شد؟

کافه آنتیگو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های رم در سال 1760 یعنی قرن هجدهم بنا شد.

برخی از چیزهایی که در این کافه به نمایش گذاشته شده چیست؟

شما در این کافه زیبا می‌توانید به اندازه یک گالری هنری، نقاشی و اکسسوری ببینید. نقاشی‌های داخل کافه آنتیگو همگی قدیمی هستند و از زمان نصب تا حال حاضر کسی آنها را نه تنها تغییر نداده بلکه حتی برای جابه جایی به موزه هم منتقل نشده است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!