شرایط و روند درخواست ویزای مارسی

مارسی یکی از شهرهای زیبای فرانسه می باشد که افراد زیادی به آن سفر می کنند. برای سفر به این شهر باید ویزای مارسی را داشته باشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به این شهر فرانسوی زبان بروید. اخذ ویزای مارسی باید طبق قوانین و مقررات کشور فرانسه انجام شود و هر فردی که تمایل به سفر به این شهر را دارد باید این ویزا را دریافت کند. افرادی که می خواهند ویزای مارسی را دریافت کنند می بایست از چند ماه قبل از سفر خود اقدام کنند تا در تاریخ دلخواه خود راهی سفر به این شهر زیبا شوند.

ویزای مارسی

شهر مارسی فرانسه

همانطور که می دانید شهر مارسی در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است. این شهر محل تولد و زندگی هنرمندان بسیاری بوده است و در خود گنجینه های تاریخی فراوانی نهفته است. جمعیت شهر مارسی برابر با یک میلیون نفر می باشد و دارای مساحتی بیش از 204 کیلومتر مربع است. این شهر یکی از مراکز تبادلات بازرگانی است و یک بندر بسیار مشهور دارد. در این شهر رستوران ها، کافه ها، مکان های باستانی و تاریخ، سواحل گردشی و تفریحی و .. زیادی وجود دارد و همواره مورد بازدید توریستان و گردشگران زیادی قرار می گیرد.

شهر مارسی در نوار ساحلی دریای مدیترانه قرار دارد و دارای آب و هوای بسیار خوب و منحصر بفردی می باشد. در هر فصلی این شهر جذابیت ها خاص خود را دارد. فصل بهار آن آب و هوا معتدل است، زمستان شهر مارسی زیاد سرد نیست. در فصل تابستان نیز این شهر آب و هوای گرم و خشکی دارد.

ویزای مارسی

ویزای مارسی

فرانسه یکی از کشورهایی است که عضو اتحادیه اروپا می باشد و عضویت پیمان شینگن را دارد. کشورهایی که عضویت پیمان شینگن را دارند هیچ گونه نیازی به گرفتن ویزای مارسی ندارند و می توانند به راحتی راهی سفر به این شهر شوند. اما کشورهایی که عضو این پیمان نمی باشند باید ویزای شینگن که مخصوص کشورهای اروپایی است دریافت کنند.

ویزای مارسی قوانین و مقررات خاص خود را دارد و هر فرد باید آن را طبق قانون انجام دهد. هر گونه کوتاهی در روند اخذ ویزا فرد را دچار مشکل می کند و دریافت ویزا را با تاخیر می اندازد.

ویزای مارسی

انواع مختلف ویزای مارسی

ویزای مارسی در دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت داده می باشد و هر فردی که می خواهد به این شهر سفر کند باید هدف سفر خود را مشخص کند تا بر اساس نوع درخواست به او ویزا داده شود. ویزای مارسی انواع مختلفی دارد که مهم ترین آنها ویزای توریستی مارسی، ویزای تجاری مارسی، ویزای پزشکی مارسی، ویزای فرهنگی، ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج، ویزای کودکان، ویزای مقامات دولتی و … می باشد. هر فردی که بخواهد هر نوع از این ویزاها را دریافت کند باید از سفارت فرانسه نوبت یا همان تعیین وقت سفارت دریافت کند تا در یک زمان تعیین شده برای ارائه درخواست و مدارک خود مراجعه کند.

ویزای مارسی

مراحل دریافت ویزای مارسی

اولین مراحله دریافت ویزای مارسی دریافت فرم می باشد. این فرم مخصوص درخواست ویزا است که باید طبق اطلاعات فردی تکمیل شود. در مرحله دوم تعیین وقت سفارت فرانسه می باشد که یکی از مهم ترین مراحل دریافت ویزای مارسی است. در مرحله سوم باید تمامی مدارک لازم برای مراجعه به سفارت آماده شود تا در روز تعیین شده برای مصاحبه به همراه برده شود. مرحله آخر نیز بعد از انجام مصاحبه می باشد که فرد باید منتظر جواب درخواست ویزای مارسی باشد. در صورت پذیرش درخواست ویزا می تواند با خیالی راحت و آسوده راهی سفر شود و در صورت عدم پذیرش می بایست به دنبال دلیل رد درخواست شود و بعد از برطرف کردن، دوباره درخواست ویزای مارسی را بدهد.

  • اخذ فرم ویزای مارسی. در وهله اول باید فرم ویزا را دریافت کنید. این فرم به صورت اینترنتی و حضوری داده می شود. فرد متقاضی می تواند به بخش ورادید سفارت فرانسه مراجعه کند و فرم ویزای مارسی را دریافت کند. در روش اینترنتی نیز فرد می تواند به سایت سفارت فرانسه مراجعه کند و بعد از آپلود کردن اطلاعات خود فرم ویزا را بگیرد. هر فردی که می خواهد ویزای شهر مارسی را بگیرد باید یک فرم برای تکمیل اطلاعات خود بگیرد.
  • تعیین نوبت سفارت فرانسه. یکی از مهمترین مراحل حائز اهمیت در دریافت ویزای فرانسه، دریافت تعیین وقت سفارت فرانسه می باشد. فرد متقاضی ویزا می توان این وقت را از طریق آژانس مسافرتی دریافت کند.در صورت تمایل می توانید در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه به شرکت مراجعه کنید و نوبتی برای دریافت ویزا دریافت کنید. از ساعت 8 و نیم صبح تا 18 این شرکت به افرادی که درخواست ویزای این کشور را دارند نوبت می دهد.
ویزای مارسی

مدارک مورد نیاز ویزای مارسی

هر فردی که متقاضی دریافت ویزای شهر مارسی می باشد، می بایست مدارکی را برای مراجعه به سفارت آماده کند تا در روز مصاحبه و وقت تعیین شده به مأمور انجام امور ویزا ارائه دهد. این مدارک شامل:

  • اصل شناسنامه به همراه کپی و ترجمه این مدرک
  • اصل کارت ملی فرد متقاضی به همراه کپی و ترجمه این مدرک
  • ارائه فرم درخواست ویزای مارسی که باید به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تکمیل شده باشد و هر فرد متقاضی باید یک فرم ارائه دهد
  • ارائه دو قطعه عکس رنگی با پشت زمینه سفید
  • داشتن گذرنامه ای که اعتباری بیش از 4 ماه داشته باشد. این گذرنامه باید حداقل دو صحفه سفید و بدون مهر داشته باشد.
  • کپی از صفحاتی که مهر ویزای شینگن بر روی آنها خورده است.
  • ارائه مدارکی که مربوط به وضع اجتماعی فرد درخواست کننده باشد و نشان دهنده تمکین مالی او باشد.
  • در صورت کارمند بودن باید مدارک صورت حساب 6 ماهه اخیر و البته رضایت نامه کارفرما به همراه داشته باشید.
  • در صورتی که فرد بازنشسته می باشد باید گواهی بازنشستگی خود را داشته باشد.
  • در صورتی که محصل می باشد باید مدارک و یا گواهی اشتغال به تحصیل داشته باشد.
  • افرادی که تاجر می باشند باید نامه ثبت شرکت و پروانه کسب ارائه دهند.
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی
  • برگه رزرو هتل برای مدت زمان اقامت در این شهر
  • داشتن بلیط هواپیمای رزرو شده برای رفت و برگشت
  • برگه ای که هدف از سفر را مشخص کند.
  • ارائه دعوتنامه در صورت داشتن

تمامی این مدارک را می بایست ترجمه شده ارائه دهید.

ویزای مارسی

داشتن دعوتنامه

یکی از مهمترین مسائلی که در روند دریافت ویزای مارسی اهمیت بسیار زیادی دارد، داشتن دعوتنامه می باشد. هر فردی که متقاضی ویزا می باشد در صورتی که بتواند دعوتنامه ای از خویشاوندان، دانشگاه ها، شرکت ها و موسسات دیگر ارائه دهد می تواند روند دریافت ویزای خود را سرعت بخشد. فرد متقاضی نه تنها باید دعوتنامه را به همراه مدارک خود ارائه دهد، بلکه می بایست یک کپی از شناسنامه فرد ارسال کننده دعوت نامه و همچنین آدرس و نشانی فرد را ضمیمه آن کند. ارائه یک دعوت نامه کمک زیادی به دادن ویزا می کند.

ویزای مارسی

زمان مورد نیاز ویزای مارسی

روند دریافت ویزا کمی زمان بر می باشد و فرد می بایست تمامی مراحل را کامل انجام دهد. هر فردی که می خواهد ویزای مارسی را دریافت کند باید طبق یک برنامه ریزی درست و دقیق اقدام کند. منظور این است که فرد باید مدتی قبل از تاریخ سفر خود اقدام به درخواست ویزا کند. هر فرد باید از 3 ماه قبل از تاریخ سفر خود اقدامات اولیه را انجام دهد. در مرحله اول چیزی بیش از دو هفته طول می کشد تا فرد برای مصاحبه به سفارت مراجعه کند. در مرحله دوم بعد از مصاحبه سفارت یک ماه تا 6 هفته به بررسی مدارک می پردازد و بعد نتیجه را اعلام می کند. به همین منظور می بایست زمانی را برای دریافت ویزا اختصاص داد تا طبق برنامه ریزی دقیق به سفر خود بروید.

ویزای مارسی

هزینه ویزای مارسی

یکی از مهمترین مراحلی در روند ویزا باید ان را انجام داد، پرداخت هزینه برای ویزا می باشد. تمامی افرادی که درخواست ویزای شهر مارسی را دارند، چه افراد بالغ و چه کودکان باید هزینه ای را برای دریافت ویزا پرداخت کنند. هزینه کودکان زیر 6 سال بسیار کمتر از افراد بالغ و بزرگسال می باشد. این هزینه برای روند بررسی ویزا به سفارت پرداخت می شود. در صورتی که درخواست ویزای فرد متقاضی رد شود این هزینه به هیچ عنوان برگردانده نمی شود. البته در صورتی که درخواست شما پذیرفته شود باید هزینه جداگانه ای را برای ویزای بلند مدت و کوتاه مدت نیز پرداخت کنید.

خوشبختانه کشور فرانسه در شهر تهران سفارت دارد. افرادی که می خواهند ویزای شهر مارسی را دریافت کنند می توانند به سفارت فرانسه در تهران مراجعه کنند. این سفارت در خیابان نوفل لو شاتو است. این سفارت همه روزه پاسخگوی افراد متقاضی می باشد اما فرد متقاضی باید در زو تعیین شده برای مصاحبه مراجعه کند در غیر این صورت هیچ پاسخی دریافت نخواهد کرد. گاها افراد مایل هستند تمامی روال سفر خود را به افراد متخصص آژانس های مسافرتی بسپارند که توصیه ما به شما آژانس مسافرتی یوروپ تورز است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!