چگونه ویزای توریستی نروژ را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی نروژ را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی نروژ، شرایط اخذ ویزای توریستی نروژ مشخص است و در صورتی که تمامی اصول به طور دقیق رعایت شود مشکلی در این مسیر وجود نخواهد داشت.

آیا می دانید ویزای توریستی نروژ دارای چه شرایطی است؟ چقدر از راه های مهاجرت به نروژ مطلع هستید؟ شرایط اخذ ویزای توریستی نروژ مشخص است و در صورتی که تمامی اصول به طور دقیق رعایت شود مشکلی در این مسیر وجود نخواهد داشت. در نظر داشته باشید که برای اخذ ویزای توریستی نروژ باید مدارک شما آماده باشد و همینطور در این مسیر نیاز به دعوت نامه و مشخص شدن دلیل اصلی اخذ ویزای توریستی نروژ نخواهد بود. در این مقاله سعی می کنیم به طور دقیق بررسی کنیم که چطور می توان ویزای توریستی نروژ اخذ کرد با ما همراه باشید.

شرایط ویزای توریستی نروژ

ویزای توریستی نروژ که یکی از پر مخاطب ترین نوع ویزای نروژ است به شما این اجازه را می دهد که در دوره 90 روزه به نروژ ورود نمایید. در این بازه از نروژ اجازه دارید که به تمامی کشورهای شنگن نیز ورود نمایید.

نوع دیگر از ویزای توریستی نروژ 180 روزه است که به شما اجازه می دهد به مدت 90 روز به صورت یکجا در این کشور اقامت داشته باشد. تمامی ایرانیان برای ورود به نروژ نیازمند اخذ ویزا هستند.

این موضوع در خصوص کشور های عضور اتحادیه اروپا صدق نمی کند و نیازی به اخذ ویزای توریستی نروژ ندارند. در صورتی که عضو ملیت های دیگر باشید نیاز به اخذ ویزای بازدید کننده دارید.

شرایط ویزای توریستی نروژ
شرایط ویزای توریستی نروژ

فرآیند اخذ ویزای توریستی نروژ

شما باید حداقل 15 روز قبل از سفر خود اقدام به درخواست ویزای توریستی نروژ کنید. البته به طور کلی شما از سه ماه زودتر از تاریخ سفر خود اجازه درخواست ویزای توریستی نروژ دارید اما اگر کمتر از 15 روز به سفر مانده باشد دیگر دیر شده است!

توصیه ما به شما این است که بلیط خود را تهیه نکنید تا ویزای توریستی نروژ را اعطا شود. شما قبل از اینکه بتوانید مستندات خود را در اختیار داشته باشید باید برنامه خود را به طور آنلاین ثبت کنید. پس از تهیه مدارک نوبت به انگشت نگاری شما خواهد بود.

بارها دیده شده است که یک سری از مدارک ناقص است به شما زمان داده می شود که مدارک اضافی را تهیه کنید. در ایران اغلب شرایط به این صورت است که نتیجه درخواست شما در مدت 20 روزه ارائه می شود البته این عدد در شرایط و فصل مختلف یکسان نخواهد بود.

اگر نیازمند به ورودهای چندگانه به نروژ هستید باید به دنبال ویزای چندگانه باشید. با یکبار دریافت این ویزا این امکان برای شما فراهم می شود که چندین بار به نروژ ورود کنید. ورود و خروج شما باید مستند باشد.

در نظر داشته باشید که اگر به دنبال اخذ ویزای توریستی هستید و می خواهید که به کشور های دیگر عضو شنگن نیز سفر داشته باشید باید مطمئن شوید که ویزای شما چندگانه است.

فرآیند اخذ ویزای توریستی نروژ
فرآیند اخذ ویزای توریستی نروژ

قوانین مهم ویزای توریستی نروژ

یک سری قوانین برای اخذ ویزای توریستی نروژ وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. در ابتدای امر باید نشان دهید که اگر قبلا ویزا دریافت کرده اید پایبند به قانون بوده اید و به نوعی بیش از مهلت ویزا در شنگن حضور نداشته اید.

برای ویزا های چند بار ورود مستند سازی یک نیاز واقعی محسوب می شود.

به طور کلی دریانوردان، خلبان، افرادی که در جلسات دولتی حضور به عمل می آورند و … از دسته گزینه های موجه برای استفاده از ویزا های چندگانه هستند.

قوانین مهم ویزای توریستی نروژ
قوانین مهم ویزای توریستی نروژ

مدارک ویزای توریستی نروژ

برای اخذ ویزای توریستی نروژ باید یک سری مدارک از سوی متقاضی تهیه شود. بهتر است که مدارک شما به زبان انگلیسی و یا نروژی ترجمه شود. به طور کلی وقتی صحبت از ویزای توریستی نروژ است یعنی شما قرار است بروید در این کشور گشت و گذار کنید و بازگردید. بنابراین در مدارک شما باید مشخص باشد که شما می خواهید باز گردید. در نظر داشته باشید که اولین و مهم ترین گزینه در خصوص ویزای توریستی نروژ پاسپورت معتبر است که باید حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفه خالی داشته باشد. شناسنامه شما باید ترجمه شود.

شما نیاز به دعوت نامه دارید، این گزینه را در بخش بعدی پوشش می دهیم.

دو قطعه عکس 4*3 نیاز است که زمینه سفید بوده و باید با چهره کنونی شما همخوانی داشته باشد. در نظر داشته باشید که باید تصویر شما مورد تأیید سفارت قرار بگیرد.

در بخش مربوطه در فرم باید به طور دقیق قید کنید که هدف شما از سفر چیست و آن را به طور دقیق توضیح دهید.

مدارک ویزای توریستی نروژ
مدارک ویزای توریستی نروژ

دعوت نامه ویزای توریستی نروژ

برای اخذ ویزای توریستی نروژ نیاز به دعوت نامه دارید شاید بگویید که چرا در لیست قوانین اخذ ویزای توریستی دعوت نامه قید نشده است؟ درست است این گزینه در قانون اخذ ویزای توریستی نروژ دیده نمی شود اما بدون دعوت نامه عملا چیزی به اسم ویزای توریستی وجود نخواهد داشت.

دعوت نامه در واقع برگه ای است که از سوی فردی که در نروژ زندگی می کند برای شما ارسال می شود در این برگه مشخص می شود که شما چرا قرار است به نروژ سفر کنید و همینطور محل اقامت شما نیز قید خواهد شد. این دعوت نامه در واقع نشان می دهد که شما برای چه هدفی نروژ را انتخاب کرده اید و چند روز قرار است در این کشور اقامت داشته باشید.

دعوت نامه ویزای توریستی نروژ
دعوت نامه ویزای توریستی نروژ

وقت سفارت و مصاحبه

برای اخذ ویزای توریستی کشور نروژ باید مصاحبه شوید، روز مصاحبه یکسری سوالات از شما پرسیده می شود که موظف به پاسخ آن هستید.

در نظر داشته باشید که پاسخ شما به سوالات باید کوتاه  واضح باشد. شما باید مأمور سفارت را توجیه کنید که قرار است به کشور خود باز گردید و به نوعی علاقه ای به ماندن در نروژ ندارید.

در نظر داشته باشید که تعیین وقت سفارت بستگی به شرایط موجود دارد، یعنی گاه دیده می شود که زمان های موجود برای وقت سفارت بسیار تکمیل است. و گاه نیز تایم بندی مشخصی برای وقت سفارت وجود دارد. تعیین وقت سفارت به صورت اینترنتی است و باید از طریق یک حساب کاربری اقدام کنید. در نظر داشته باشید در صورتی که در زمان تعیین شده در سفارت حاضر نباشید قطعا به مشکل برخواهید خورد و بارها دیده شده است که در لیست سیاه قرار می گیرید.

وقت سفارت و مصاحبه
وقت سفارت و مصاحبه

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!