چگونه ویزای تحصیلی یونان را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی یونان را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی یونان، مجوز ورود شما به کشور یونان است برای شروع تحصیل یا ادامه تحصیل در کشور یونان.مدت زمان این ویزاهم تا پایان سال تحصیلی شما است و قابل تمدید…

برای سفر به کشور یونان افراد باید بسته به اهداف خود اقدام به دریافت ویزا نمایند. در این مقاله قصد داریم راجع به مراحل اخذ ویزای تحصیلی یونان و مدارک لازم برای ارائه به سفارت صحبت کنیم، کسانی که مایل به گرفتن پذیرش از دانشگاه های این کشور و در نتیجه تحصیل در آنجا هستند ما را در ادامه این مقاله همراهی کنند، تا با آگاهی کامل در این مسیر قدم بگذارند.

ویزای تحصیلی یونان | اخذ ویزای تحصیلی یونان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان88851080

کمی درباره کشور یونان

این کشور در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و لقب مهد تمدن مغرب زمین را به خود اختصاص داده است، در شمال این کشور نیز شبه جزیره بالکان قرار دارد. آتن پایتخت کشور یونان است. دانشگاه های این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارند و با اکثر دانشگاه های شناخته شده و معروف اروپا ارتباطی مستقیم دارند. تمدن هزار ساله یونان مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران قرار گرفته است، این کشور پایتخت فرهنگی قاره اروپا به شمار می آید. یونان از برترین کشورهای شناخته شده برای اخذ بورسیه تحصیلی، ادامه تحصیل و زندگی میباشد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را از شرایط تحصیل رایگان در این کشور آگاه کنیم.

ویزای تحصیلی یونان | اخذ ویزای تحصیلی یونان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان88851080

تحصیل در یونان و رشته های موجود در دانشگاه های این کشور

شرایط تحصیل در یونان اکثرا رایگان است و افراد برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های این کشور باید به یکی از دو زبان یونانی یا انگلیسی مسلط باشند. امتیازات در نظر گرفته شده برای دانشجویان این کشور و همچنین سطح بالای این دانشگاه ها موجب شده که افراد زیادی مایل به ادامه تحصیل در این کشور باشند، اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید. مشاوران ما راهنمای شما در خصوص طی شدن مراحل اخذ ویزای تحصیلی یونان خواهند بود. تحصیل در یونان برای هر فرد با هر شرایط سنی امکانپذیر است، فقط برای طی کردن صحیح مسیر پیش رو و جلوگیری از بروز مشکل در مراحل اخذ ویزای تحصیلی یونان باید با مشاورانی خبره و کاربلد در ارتباط باشید.

ویزای تحصیلی یونان | اخذ ویزای تحصیلی یونان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان88851080

اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی یونان

آموزش عالی این کشور به دو بخش تحصیلات دانشگاهی و فنی تقسیم میشود. ارائه دهنده خدمات تحصیلات دانشگاهی دانشگاه ها، مراکز عالی هنرهای زیبا و مدارس پلی تکنیک هستند، البته از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه آزاد و امتیازات آن نیز نباید چشم پوشی کرد. بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دریافت مدرک دانشگاهی دارید میتوانید در یکی از موارد ذکر شده در بالا اقدام به تحصیل نمایید. گرفتن پذیرش از هر کدام از دانشگاه های یونان، روند صدور ویزای تحصیلی یونان توسط سفارت این کشور را تسهیل خواهد کرد.

کسانی که قصد تحصیل در دسته فنی را دارند میتوانند به مراکز عالی فنی یونان مراجعه نمایند. در این کشور برخی رشته ها در آموزشگاه ها تدریس خواهند شد و برای یادگیری آنها نیازی به ورود به دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی ندارید، برخی از این رشته های عبارتند از: گردشگری، هنر، مذهب، ارتش، نیروی دریایی و نظم عمومی. بنابراین مطلع باشید که در صورت علاقه به این رشته ها باید به مراکز و آموزشگاه های معرفی شده مراجعه نمایید و نیازی به ورود به دانشگاه ندارید، البته طی کردن مراحل اخذ ویزای تحصیلی یونان همچنان باید به درستی صورت پذیرد.

هزینه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی یونان

هنگام طی کردن مراحل اخذ ویزای تحصیلی یونان اطلاع از هزینه های لازم برای تحصیل و زندگی در این کشور نیز الزامی میباشد. خوب است بدانید که پس از صدور ویزای تحصیلی یونان به راحتی میتوانید سفر خود به این کشور را آغاز نمایید چرا که تحصیل در یونان رایگان است. زبان مورد نیاز نیز بسته به رشته تحصیلی و دروس انتخابی تعیین خواهد شد و قبل از آن نمیتوانید اطلاعات دقیقی در این خصوص کسب کنید. البته برای دریافت ویزای تحصیلی یونان ارائه مدرک زبان نیز الزامی میباشد، پس حتما قبل از ارائه مدارک لازم به سفارت مدرک مربوطه را اخذ و در پرونده مدارک ضمیمه نمایید.

ویزای تحصیلی یونان | اخذ ویزای تحصیلی یونان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان88851080

نقش مراکز معتبر برای اخذ ویزای تحصیلی یونان

اگر در هر کدام از مراحل اخذ ویزای تحصیلی یونان با مشکل روبرو شدید میتوانید از مشاورین ما و راهنمایی های آنها بهره بگیرید. در این میان نیز افرادی هستند که زمان و تخصص لازم برای طی کردن مراحل مربوطه را ندارند بنابراین برای آنها نیز خدمات خاصی را در نظر گرفته ایم، شما میتوانید با بستن یک قرارداد مسئولیت طی شدن همه مراحل لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی یونان را به ما بسپارید و همه زمان باقیمانده خود را صرف رسیدگی به برنامه های سفر و اقامت کنید. اگر همه مدارک لازم و مشخص شده برای ویزای تحصیلی یونان به سفارت ارائه گردد شما دیگر فاصله ای تا صدور نهایی ویزا نخواهید داشت و پس از آن میتوانید به یونان سفر کرده و تحصیلات خود را در بهترین دانشگاه های آنجا آغاز نمایید. این روزها تحصیل در یونان طرفداران بسیاری پیدا کرده است بنابراین روز به روز عرصه رقابت تنگ تر و پرازدحام تر خواهد شد.

ویزای تحصیلی یونان | اخذ ویزای تحصیلی یونان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان88851080

ویزای تحصیلی یونان و رشته پزشکی

کسانی که برای پزشک شدن اقدام به دریافت ویزای تحصیلی یونان نموده اند خوب میدانند که دانشگاه های پزشکی این کشور طرفداران بسیاری دارد و از سطح علمی بالایی برخوردار است، بطوری که از همه دنیا برای تحصیل در آن دانشگاه ها درخواست میدهند. پس از تکمیل شدن مراحل لازم برای دریافت پذیرش و صدور ویزای تحصیلی یونان میتوانید تحصیلات خود را در رشته پزشکی یا دندانپزشکی آغاز نمایید. ناگفته نماند که پس از فارغ التحصیل شدن نیز امکان کار در همه کشورهای دنیا برای شما مهیا خواهد بود

ویزای تحصیلی یونان | اخذ ویزای تحصیلی یونان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان88851080

ویزای تحصیلی یونان و رشته های ارائه شده در این کشور

اگر قصد دارید برای اخذ ویزای تحصیلی یونان اقدام کنید خوب است بدانید که در این کشور 22 دانشگاه وجود دارد که رشته هایی که در زیر ذکر شده است را ارائه میدهند و دانشجویان میتوانند پس از اخذ پذیرش و صدور ویزای تحصیلی یونان در یکی از این رشته ها و دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. رشته های موجود به شرح زیر است: علوم انسانی، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق، معماری، شیمی، فیزیک و … .

ویزای تحصیلی یونان | اخذ ویزای تحصیلی یونان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان88851080

کمی بیشتر در خصوص تحصیل در یونان

اخذ ویزای یونان بسته به هدف مورد نظر برای ورود به این کشور الزامی ست. در این بخش قصد داریم کمی در خصوص تحصیل در دانشگاه های یونان، طول دوره ها، شرایط و هزینه ها صحبت نماییم.

مقاطع تحصیلی یونان 4 ساله هستند البته ممکن است این مورد در خصوص رشته هایی چون پزشکی و دندانپزشکی تغییر یابد و به 5 الی 6 سال برسد. سال تحصیلی در این کشور از سپتامبر تا آگوست است. هر سال تحصیلی شامل دو ترم است که ترم ها نیز شامل 16 هفته، یعنی 13 هفته کلاس و تدریس و 3 هفته امتحان هستند. دانشگاه آتن که در پایتخت کشور یونان واقع شده است یکی از برترین دانشگاه های دنیا میباشد که از سطح علمی بالایی نیز برخوردار است.

تحصیل در رشته های فنی

به طور کلی 15 مرکز آموزش عالی فنی در یونان قرار دارد. هر سال تحصیلی رشته های فنی شامل 8 ترم است. هر دانشجو در پایان ترم پس از شرکت در امتحان و قبولی مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت میکند. هزینه های تحصیل و زندگی در یونان بستگی به مکانی دارد که در آن زندگی میکنید.

کارشناسی و کارشناسی ارشد در یونان

برخی از افرادی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس و اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی را دارند باید بدانند که هزینه و شهریه دانشگاه به عهده خودشان است. دانشجویان از خدمات درمانی رایگان در هنگام تحصیل برخوردار هستند. دوره تحصیلی دانشجویان متقاضی مقطع فوق لیسانس حدود 2 سال است و در این مقطع دانشگاه ها سعی دارند اطلاعات تخصصی دانشجو را در رشته مربوطه به میزان زیادی افزایش دهند. اغلب رشته های این مقاطع به زبان یوانانی ارائه میگردد اما باز هم بستگی به رشته شما خواهد داشت.

مدارک لازم برای ارائه به سفارت و اخذ ویزای تحصیلی یونان

  1. برای اخذ ویزای تحصیلی یونان ارائه گواهی عدم سوء پیشینه الزامی میباشد.
  2. ریز نمرات تحصیلی نیز باید ضمیمه پرونده مدارک ارائه شده به سفارت گردد.
  3. آخرین مدرک تحصیلی موجود از فرد متقاضی تحصیل در یونان
  4. ارائه گواهی سلامت نیز الزامی ست.
  5. باید مدارکی دال بر داشتن توانایی مالی به سفارت ارائه گردد. اگر توانایی مالی به اثبات نرسد امکان عدم صدور ویزای تحصیلی یونان وجود دارد و ممکن است برای دریافت آن با مشکل روبرو شوید.
  6. اگر شاغل هستید نیز باید مدارک خود را در این خصوص ارائه دهید.

اگر قصد دارید طی مدت زمان کوتاهی ویزای تحصیلی یونان را دریافت نمایید و برای تحصیل عازم این کشور شوید میتوانید با مشاورین خبره موسسه ما در تماس باشید، آنها با صبوری پاسخگوی همه سوالات شما خواهند بود.

ویزای تحصیلی یونان | اخذ ویزای تحصیلی یونان | شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان88851080

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!