چگونه ویزای تحصیلی پرتغال را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی پرتغال را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی پرتغال، می بایست از قبل از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش (اددمیشن) اخذ کرد. که این اددمیشن دانشگاه می تواند برای مقاطع تحصیلی …

راهنمای کامل ویزای تحصیلی پرتغال

کشور پرتغال با مساحتی در حدود ۹۱۷۲۰ کیلومتر مربع و مساحتی بالغ بر 11 میلیون نفر، در جنوب غربی قاره اروپا واقع شده است و با کشور اسپانیا هم مرز می‌باشد. کشور پرتغال با حکومتی از نوع جمهوری اداره می‌شود و لیسبون پایتخت این کشور و به عنوان قطب سیاسی پرتغال مطرح است. پرتغال از جمله کشورهایی است که در اتحادیه اروپا و شنگن عضویت دارد و واحد پول رسمی این کشور، یورو است. همه ساله گردشگران زیادی با استفاده از تور پرتغال و تور اروپا به این کشور سغر می‌کنند.

چگونه ویزای تحصیلی پرتغال را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در کشور پرتغال

برخی دانشجویان هستند که برای ادامه تحصیل و نیز پرداختن هزینه کمتر برای تحصیل، از میان کشورهای اروپایی کشور پرتغال را انتخاب می‌نمایند که نیاز به ویزای تحصیلی پرتغال دارند و تصمیم به مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌گیرند. در این کشور بالغ بر ۵۰ دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی انتفاعی و غیرانتفاعی در حال فعالیت و آموزش افراد متخصص در رشته‌های مختلف تحصیلی می‌باشند.

در صورتی که دانشجویی موفق به اخذ بورسیه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور پرتغال شود می‌تواند از هزینه بورسیه برای گذران تحصیلی خود استفاده نماید؛ در غیر این صورت می‌بایست برای مهاجرت تحصیلی به کشور پرتغال از حساب بانکی مناسب و کافی برخوردار باشد تا بتواند از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور بربیاید؛ هرچند که هزینه‌های کلی زندگی در پرتغال نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر می‌باشد.

زبان آموزشی و برخی قوانین تحصیل در کشور پرتغال

در دانشگاه‌های کشور پرتغال در مقطع لیسانس، معمولاً زبان تدریس به زبان پرتغالی می‌باشد، البته رشته‌هایی هم در این دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند؛ اما قابل ذکر است که در مقطع کارشناسی ارشد و نیز در مقطع دکترا، تعداد رشته‌هایی که به زبان انگلیسی مورد تدریس واقع می‌شوند، بیشتر خواهد بود.

دانشجویان محصل در دانشگاه‌های کشور پرتغال برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد می‌بایست طبق قوانین آموزشی این کشور تعداد ۱۲۰ واحد درسی را بگذرانند و این تعداد برای اخذ مدرک دکترا ۱۴۰ واحد خواهد بود. همچنین طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور مدت ۲ سال و در مقطع دکترا ۳ سال است.

دانشگاه‌ های معتبر و مورد انتخاب دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در کشور پرتغال

کشور پرتغال دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی بسیاری است که در این میان دانشگاه‌های دولتی برای تحصیل دانش‌آموزان در مقطع لیسانس بیشتر مورد توجه قرار می‌‌گیرند و دانشگاه‌های خصوصی برای مقطع کارشناسی ارشد بیشتر مورد اقبال واقع می‌شوند و ویزای تحصیلی پرتغال مورد توجه است. به طور کلی و در حال حاضر در پرتغال تعداد ۱۴ دانشگاه دولتی، ۱ دانشگاه کاتولیک و ۱۵ موسسه پلی تکنیک در حال فعالیت و ارائه خدمات علمی می‌باشند؛ که در ادامه توضیح مختصری راجع به برخی از این دانشگاه‌ها خواهیم داد:

دانشگاه پورتو: در زمره دانشگاه‌های دولتی می‌باشد و در رنکینگ جهانی در رتبه ۲۹۳ قرار دارد و در میان دانشگاه‌های کشور پرتغال رتبه اول را به خود اختصاص داده است و بیشترین تعداد دانشجو را در میان دانشگاه‌های پرتغال در خود دارد.

دانشگاه‌ های معتبر و مورد انتخاب دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در کشور پرتغال | یوروپ تورز

دانشگاه لیسبون: از نظر رتبه بندی دومین دانشگاه برتر این کشور محسوب می‌شود و در پایتخت یعنی شهر لیسبون قرار دارد. در رنکینگ جهانی نیز رتبه ۳۱۲ را در میان دانشگاه‌های جهان دارا می‌باشد.

دانشگاه کویمبرا: با رتبه ۳۵۱ در میان دانشگاه‌های برتر جهان به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در میان دانشگاه‌های کشور پرتغال شناخته می‌شود.

دانشگاه می‌نهو: دارای 2 دانشکده در شهرهای Braga و Guimaraes می‌باشد و یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل بوده است چراکه هزینه‌های زندگی در شهرهای فوق الذکر نسبت به سایر شهرهای پرتغال خصوصاً برای قشر دانشجو، پایین‌تر می‌باشد.

مرکز علمی تحقیقاتی MIT و نیز دانشگاه PU از جمله مراکز علمی تأیید شده از سوی کشور پرتغال هستند؛ این دانشگاه‌ها در رتبه بندی دانشگاه‌های برتر اروپا در زمره ۱۵۰ دانشگاه برتر محسوب می‌شوند.

از سایر دانشگاه‌های خوب این کشور می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دانشگاه کاتولیک لیسبون
  • دانشگاه لیسبوآ
  • دانشگاه آویرو
  • دانشگاه فنی لیسبون
  • و …

چرا مهاجرت تحصیلی؟

دریافت ویزا یا اجازه ورود به کشور به منظور ورود به برخی کشورها لازم و ضروری است. ویزا انواع مختلفی از جمله ویزای پرتغال تحصیلی، ویزای کاری، ویزای توریستی و … دارد. یکی از محبوب‌ترین و اقتصادی‌ترین روش‌های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی است. به منظور مهاجرت تحصیلی دانشجویان نیاز به اخذ ویزا خواهند داشت. کشور پرتغال نیز در زمره کشورهای اروپایی است که برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌بایست اقدامات لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال را انجام داد.

دانشجویان در جریان مراحل درخواست ویزای تحصیلی پرتغال باشند

به منظور دریافت ویزای تحصیلی پرتغال می‌بایست از قبل از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش (اددمیشن) اخذ کرد. که این اددمیشن دانشگاه می‌تواند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دریافت شود. بعد از پذیرش دانشجو از طرف دانشگاه مورد نظر می‌بایست دانشجو به منظور اخذ ویزا به سفارت در وقت سفارت پرتغال رزرو شده مراجعه نماید و مراحل زیر را طی کند:

  1. گرفتن وقت سفارت پرتغال برای ارائه مدارک شناسایی (مانند شناسنامه، پاسپورت و … ترجمه شده به زبان انگلیسی یا اسپانیولی) و مدارک مالی (شامل پرینت بانکی و مدارکی که بیانگر توانایی مالی دانشجو باشد، همچون سند ملک)
    ارائه نامه پذیرش (اددمیشن) دانشگاه
  2. ارائه عکس رنگی با ابعاد ۳ در ۴
  3. ارائه گذرنامه معتبر که امضا شده باشد و بیشتر از 6 ماه به تاریخ انقضای گذرنامه مانده باشد
  4. ارائه کل ویزاهای شنگن قبلی
  5. ترجمه دانشنامه تحصیلی به همراه ریز نمرات (با ترجمه انگلیسی و ممهور به مهر دادگستری و وزارت خارجه)
  6. نامه مبنی بر تعیین محل اقامت در پرتغال
  7. نامه سوء پیشینه (با ترجمه انگلیسی و ممهور به مهر دادگستری و وزارت خارجه)
  8. نامه سلامت پزشکی (با ترجمه انگلیسی و ممهور به مهر دادگستری و وزارت خارجه)
  9. ارائه اصل و کپی از بیمه مسافرتی
  10. رزرو نمودن بلیت به پرتغال
  11. ارائه مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی
  12. پرداخت هزینه ویزا
دانشجویان در جریان مراحل درخواست ویزای تحصیلی پرتغال باشند | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای تحصیلی پرتغال

کشور پرتغال دارای چند دانشگاه عالی رتبه هست؟

در این کشور بالغ بر ۵۰ دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی انتفاعی و غیرانتفاعی در حال فعالیت و آموزش افراد متخصص در رشته‌های مختلف تحصیلی می‌باشند.

ویزای تحصیلی پرتغال برای چیست؟

به منظور دریافت ویزای تحصیلی پرتغال می‌بایست از قبل از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش (اددمیشن) اخذ کرد. که این اددمیشن دانشگاه می‌تواند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دریافت شود.

زبان تدریس در دانشگاه های پرتغال چیست؟

در دانشگاه‌های کشور پرتغال در مقطع لیسانس، معمولاً زبان تدریس به زبان پرتغالی می‌باشد، البته رشته‌هایی هم در این دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند؛ اما قابل ذکر است که در مقطع کارشناسی ارشد و نیز در مقطع دکترا، تعداد رشته‌هایی که به زبان انگلیسی مورد تدریس واقع می‌شوند، بیشتر خواهد بود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!