چگونه ویزای تحصیلی فنلاند را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی فنلاند را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی فنلاند، دارای یک سری اصول خاص است که در واقع باید واجد شرایط این ویزا باشید. هدف از این ویزا مشخص است و شما می روید که در این کشور درس بخواهید.

می دانیم که برای رفتن به یک کشور روش های مختلفی پیش روی افراد است. یکی از روش های موجود برای رفتن به فنلاند ویزای فنلاند تحصیلی است. ویزای تحصیلی فنلاند دارای یک سری اصول خاص است که در واقع باید واجد شرایط این ویزا باشید. هدف از این ویزا مشخص است و شما می روید که در این کشور درس بخواهید.

فنلاند

می دانیم که فنلاند از دسته کشورهای بسیار زیبا و رویایی محسوب می شود که همه ساله گردشگران زیادی را با استفاده از تور فنلاند و تور اروپا به سوی خود جذب می کند و همچنین پنجمین کشور پهناور اروپایی محسوب می شود که از سمت غرب با کشور سوئد همسایه است. این طور که مشخص است تحصیل در این کشور هزینه محدودی دارد و این موضوع سبب می شود که افراد علاقه مند به تحصیل در فنلاند باشند. در نظر داشته باشید که ویزای تحصیلی فنلاند در 2 وضعیت بورسیه و یا تحصیل عادی دنبال می شود که به توضیح آن می پردازیم.

بورس تحصیلی فنلاند

برای این که بتوانید ویزای تحصیلی فنلاند را اخذ کنید باید یا به صورت بورسیه وارد این کشور شوید و یا خودتان هزینه را تقبل کنید. در نظر داشته باشید که بورس های تحصیلی نیز خود دارای چند رده هستند که به نوبت به هر یک می پردازیم. این طور که مشخص شده است بورسیه کامل برای افرادی است که نمره کامل از شرایط موجود را کسب کرده اند. چنین افرادی اگر قصد داشته باشند که برای تحصیلات تکمیلی وارد فنلاند شوند باید یک رزومه به نسبت قوی داشته باشند. در رزومه فرد باید معدل به طور دقیق اعلام شده باشد، همین طور این نمره نباید از یک حداقلی کمتر باشد. این طور که مشخص شده است برای نیمه بورسیه باید مبلغی برای هر ترم از سوی شما به دانشگاه پرداخت شود. به عبارت صحیح تر شما در بورسیه کامل هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید کرد و به صورت ماهانه و یا ترمی مبلغی نیز به عنوان حقوق به شما ارائه می شود. در نیمه بورسیه بخشی از هزینه های دانشگاه از سوی شما پرداخت خواهد شد.

بورس تحصیلی فنلاند
بورس تحصیلی فنلاند

قانون ویزای تحصیلی فنلاند

حال فرض کنید که شما در گروه بورسیه قرار ندارید و قصد دارید که به فنلاند سفر کنید و به طور دقیق تر قصد شما اخذ ویزای تحصیلی فنلاند است چه باید کرد؟ در نظر داشته باشید که یک سری از دانشگاه های فنلاند شرایطی را فراهم کرده اند تا افرادی بتوانند با آزمون در این کشور به تحصیل مشغول شوند در صورتی که در آزمون اعلام شده پذیرفته شوید باید به هزینه خود به تحصیل مشغول شوید. قبولی در این آزمون ها به نسبت بورسیه آسان تر است. در نظر داشته باشید که این قانون در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است و باید به آن دقت شود. مثلا یکسری از دانشگاه های فنلاند اهمیت بسیار زیادی به مدرک زبان می دهند و یک سری در این خصوص حساسیت کمتری دارند.

قانون ویزای تحصیلی فنلاند
قانون ویزای تحصیلی فنلاند

مدارک عمومی ویزای تحصیلی فنلاند

برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند باید یک سری مدارک عمومی تهیه کنید. در ابتدای امر پاسپورت شما مورد بررسی قرار می گیرد پاسپورت شما باید 7 ماه اعتبار داشته باشد و همین طور دارای 2 برگ سفید برای مهر و امضا باشد. باید از شناسنامه کپی بگیرید و همین طور اسکنی از کارت ملی نیز ارائه دهید. در نظر داشته باشید که بهترین گزینه در این مسیر ترجمه مدارک موجود است. چه بورسیه باشید چه غیر بورسیه از شما یک سری مدارک مالی خواسته می شود که باید ارائه دهید. مدارک مالی شما باید نشان دهد که برای زندگی در این کشور مشکلی نخواهید داشت. همچنین 2 قطعه عکس 4*3  نیاز است که باید بسیار طبیعی و از روبرو باشد و روتوش زیاد بر روی آن انجام نشده باشد.

مدارک عمومی ویزای تحصیلی فنلاند
مدارک عمومی ویزای تحصیلی فنلاند

مدارک تکمیلی ویزای تحصیلی فنلاند

برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند باید سری مدارک تحصیلی نیز ارائه دهید. ریز نمرات تمامی سال هایی که در کشور خود درس خوانده اید را باید تهیه کنید. مدارک تحصیلی در مقطع دکترا کمی سختگیرانه تر است. اگر می خواهید در مقطع دکترا در فنلاند درس بخوانید باید یک رساله بسیار قابل قبول در ذهن خود داشته باشید قطعا ایده شما باید غیر تکراری و قابل قبول باشد. این طور که مشخص شده است ویزای فنلاند تحصیلی از دسته ویزاهایی است که به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که مهم ترین بخش مربوط به پایان نامه ای است که در طول دوران ارشد ارائه داده اید و ایده و کاری که انجام داده اید مورد بررسی قرار می گیرد. به طور کلی فنلاند به دنبال ایده های کاربردی و پول ساز است. ریز نمرات شما باید از حدی که مشخص شده است کمتر نباشد و در صورت رعایت نشدن این موضوع راه بسیار دشواری در پیش دارید.

مدارک تکمیلی ویزای تحصیلی فنلاند
مدارک تکمیلی ویزای تحصیلی فنلاند

هزینه اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

شما برای پر کردن فرم مربوطه باید مبلغ مشخص و کمی واریز نمایید این مبلغ به صورت دوره ای افزایش می یابد. در روز مصاحبه نیز مبلغی از شما اخذ می شود که در صورت قبولی و یا عدم قبولی بازگشت نخواهد داشت. به طور کلی هزینه مستقیمی در خصوص ویزای تحصیلی فنلاند دیده نمی شود اما اگر از نوع نیمه بورسیه و یا سهمیه آزاد باشید گردش مالی شما به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد و باید یک حد قابل قبولی را پوشش دهد.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی فنلاند
هزینه اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

نکات مهم اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

در این بخش یک دور مراحل صدور ویزای تحصیلی فنلاند را به طور دقیق بررسی می کنیم. شما در وهله اول باید ببینید که عضو کدام گروه از شرایط تحصیلی فنلاند هستید. سپس باید فرم مربوطه را تکمیل کنید. این فرم به مدت 14 روز زمان نیاز دارد تا به طور دقیق بررسی شود. سپس نوبت به وقت سفارت فنلاند است که در واقع زمانی تعیین می شود تا در سفارت حضور به عمل آورید و مصاحبه شوید مدارک شما به طور دقیق در روز مصاحبه مورد بررسی قرار می گیرد به این ترتیب می توانید از شرایط موجود استفاده کنید. این طور که مشخص شده است مامورین سفارت در خصوص اعطای ویزای تحصیلی فنلاند بسیار دقیق هستند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص بلیط فنلاند، وقت سفارت فنلاند، ویزای فنلاند، تور فنلاند و تور اروپا میباشد. 88851080-021

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!