چگونه ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی اسپانیا، لازم است که سفارت در این زمینه شما را راهنمایی خواهد کرد. بعد از ارائه آن مدرک، داوطلبان می توانند در امتحان ورودی دانشگاه های…

ادامه تحصیل در کشور‌های اروپایی خواسته افراد بسیاری در سراسر جهان است تا از بهترین امکانات دانشگاهی و هزینه پایین زندگی بهره‌مند شوند. جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا و گرفتن پذیرش از بهترین دانشگاه‌های این کشور از ما راهنمایی بگیرید. دانشگاه‌های اسپانیا نیز دارای رتبه‌های علمی بالایی هستند و امکانات دانشگاهی بالایی دارند و این موارد علاقه به دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا را زیاد می‌کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا پایین است و این موضوع نیز سبب علاقه بسیاری به اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا می‌شود. از آنجا که اسپانیا عضو پیمان شینگن است دانشجویان با داشتن ویزای آن می‌توانند به راحتی به کشور‌های اروپایی سفر کنند.

ویزای تحصیلی اسپانیا | یوروپ تورز

ویزای تحصیلی اسپانیا

کشور اسپانیا سیستم آموزشی موفقی دارد و جزء سیستم‌های آموزشی و تحقیقاتی اروپا است. دانشگاه‌های اسپانیا فعالیت خود را زیر نظر آموزش عالی اروپا EHEA انجام می‌دهند و مدارک تحصیلی آن‌ها در سراسر آمریکا و اروپا معتبر است. آن دسته از دانشجویانی که می‌خواهند در اسپانیا به ادامه تحصیل بپردازند باید اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظرشان کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی اسپانیا بگیرند.

برای دریافت پذیرش باید مدارکی را به دانشگاه تحویل دهید تا دانشگاه نیز پذیرش تحصیلی را به فرد بدهد. بعد از اینکه پذیرش دانشگاه را دریافت کردید با ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت ویزای تحصیلی اسپانیا صادر خواهد شد. توجه داشته باشید که گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر ملاک قطعی نیست تا بتوانید ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت کنید. اعتبار دانشگاه برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا نقش به سزایی دارد.

گرفتن کارت اقامت دانشجویی با اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

بعد از اینکه دانشجو موفق به اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا شد می‌تواند بعد از گذشت سه ما از ثبت نامش در دانشگاه، کارت اقامت دانشجویی دریافت کند و بعد از آن می‌تواند اقدامات لازم برای مهاجرت بستگان درجه یک مثل پدر، مادر، همسر و فرزند به اسپانیا را انجام دهد.

عده‌ای از دانشجویان نیز می‌خواهند بعد از تمام شدن تحصیلاتشان کار تمام وقت در اسپانیا داشته باشند که در این صورت باید دروس خود را به خوبی در دانشگاه به پایان برسانند و به زبان اسپانیایی تسلط کامل پیدا کنند. دراین صورت می‌توانند کار مناسبی پیدا کنند و ویزای تحصیلی اسپانیا را به ویزای کار تبدیل کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

  • برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا به مدارک زیر نیاز دارید:
    • ارائه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات
    • گواهی اشتغال به تحصیل اگر شامل حال او شود.
    • ارسال رزومه کاری
    • اصل و کپی از پاسپورت
    • ارائه مدرک زبان
    • گواهی سلامت
    • اصل و کپی شناسنامه
    • گواهی عدم سوء پیشینه
    • ارائه یک حساب معتبر برای اثبات کردن پشتوانه مالی
    •  توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا این مدارک ناقص نباشند.

تحویل مدارک اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا به سفارت

ابتدا باید مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا را آماده کنید و سپس همراه با نامه پذیرش آن را به سفارت اسپانیا تحویل دهید. اگر چه اخذ پذیرش برای ورود به برخی دانشگاه‌های اسپانیا در صورت نداشتن مدرک زبان امکان‌پذیر است اما سفارت از صدور ویزای تحصیلی اسپانیا به دلیل نداشتن مدرک زبان خودداری می‌کند. به همین دلیل ابتدا مدرک زبان خود را دریافت کنید.

مزایای تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا مزایایی دارد نظیر هزینه پایین، امکان کار در اسپانیا پس از اتمام تحصیلات و گرفتن بورسیه تحصیلی این کشور در مقاطع فوق لیسانس و دکترا. شهر‌های والنسیا، مادرید و بارسلون از شهر‌های معروف برای تحصیل در اسپانیا هستند که در دانشگاه‌های این شهر‌ها می‌توانید به ادامه تحصیل بپردازید. در مدت تحصیل در اسپانیا دانشجویان اقامت تحصیلی دریافت می‌کنند.

در طول مدت تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا به میزان ۳۰ درصد تخفیف درمانی خواهید گرفت و آن دسته از دانشجویان که خواستار بیمه تکمیلی هستند مبلغ ۶۰ تا ۱۰۰ یورو در سال باید بپردازند. در اسپانیا یک زندگی دانشجویی ۷۰۰ یورو در ماه هزینه می‌خواهد که شامل مسکن، پوشاک و خوراک است. اواخر جولای تا اواسط سپتامبر تعطیلات آخر سال در اسپانیا است. همه این مزایا سبب علاقه افراد به دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا می‌گردد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در اسپانیا

داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و همینطور مدرک پیش دانشگاهی لازمه اعزام دانشجو به اسپانیا برای ادامه تحصیل در این کشور است. اگر داوطلبی مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشد با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و قبولی در آن می‌تواند به دانشگاه‌های اسپانیا راه پیدا کند. در این دانشگاه‌ها درس‌ها به زبان انگلیسی و اسپانیایی تدریس می‌شود به همین دلیل دانشجویان باید مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی را داشته باشند.

کسانی که مدرک زبان ندارند باید در کالج‌های زبان در اسپانیا شرکت کنند و مدرک زبان بگیرند. برای اینکه ویزای تحصیلی اسپانیا را راحت‌تر بگیرید سعی کنید در ایران مدرک زبان را دریافت کنید. سفارت برای دادن ویزای تحصیلی اسپانیا، گذراندن دوره‌های فراگیری زبان در کالج‌های اسپانیا را متقاعد‌کننده نمی‌داند و باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی را به سفارت ارائه دهید.

تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس اسپانیا

اگر بخواهید مدرک لیسانس در اسپانیا بگیرید ۴ سال طول خواهد کشید و درس‌های آن به زبان اسپانیایی آموزش داده می‌شود. به همین دلیل باید با این زبان آشنایی داشته باشید و حتی ارائه مدرک زبان اسپانیایی امری ضروری است. دانشجویان لیسانس در هفته می‌توانند ۱۰ ساعت کار کنند که به ازای آن ۸۰ تا ۱۰۰ یورو حقوق می‌گیرند که می‌تواند صرف هزینه‌های زندگی و تحصیل شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس اسپانیا | یوروپ تورز

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در اسپانیا

گذراندن دوره فوق لیسانس در اسپانیا ۲ سال زمان می‌برد. در این مقطع درس‌ها به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی تدریس می‌شود. اگر قصد تحصیل به زبان اسپانیایی دارید باید قبل از وارد شدن به دانشگاه مدرک زبان اسپانیایی خود را ارئه دهید و اگر می‌خواهید دروس به زبان انگلیسی تدریس شود باید مدرک زبان ایلتس ۶. ۵ داشته باشید. دانشجویان این مقطع در هفته ۲۰ ساعت می‌توانند مشغول به کار شوند و ۱۶۰ تا ۲۰۰ یورو حقوق بگیرند و صرف هزینه‌های اقامت خود در اسپانیا کنند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش مقطع دکترا در اسپانیا چیست؟

  • برای پذیرش در مقطع دکترا نیاز به مدارک زیر دارید:
    • ترجمه رسمی تمام مدارک تحصیلی (دانشنامه به همراه ریز نمرات)
    • ارائه ترجمه شناسنامه
    • ارائه رزومه تحصیلی
    • اسکن از صفحه اول پاسپورت
    • سابقه کاری در صورت وجود
    • انگیزه نامه شخصی SOP
    • ارائه پروپوزال
    • توصیه نامه
    • مدرک زبان انگلیسی در صورت وجود (TOEFL – IELTS)
    • مقالات و کنفرانس‌های بین‌المللی در صورت وجود

تحصیل در مقطع دکترا یا PHD اسپانیا

۵ سال زمان برای تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا نیاز است. کلاس‌های تخصصی این مقطع ۲ سال طول می‌کشد و تکمیل پایان‌نامه و دفاع از آن ۳ سال به طول میانجامد. در این مقطع درس‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. در این مقطع می‌توان از بورسیه تحصیلی اسپانیا استفاده کرد. در مقطع دکترا دانشجو می‌تواند ۳۰ ساعت در هفته مشغول کار شود و ۲۴۰ تا ۳۰۰ یورو در هفته حقوق بگیرد و به راحتی هزینه‌های زندگی و تحصیلش را بپردازد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا

  • شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی اسپانیا به شرح ذیل است:
    • باید مدرک زبان (حداقل آیلتس ۶. ۵) داشته باشید.
    • از دانشگاه‌های معتبر مدارک دانشگاهی داشته باشید.
    • مقالات بین‌المللی یا تألیف کتاب داشته باشید.
    • نظر یک استاد مشاور را برای پشتیبانی تز دکترا جلب کنید.
    • دانشجویانی که شرایط بالا را داشته باشند برای دریافت بورسیه شانس بیشتری دارند. پس از موفقیت در اخذ بورسیه در مقطع دکترای اسپانیا مبلغ ۲۰۰۰ دلار جقوق خواهید گرفت که رقابت را برای آن زیاد می‌کند.

ارائه مدرک اصلی جهت ورود به دانشگاه‌ های اسپانیا

مدرک Volante برای ورود به دانشگاه‌های اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا لازم است که سفارت در این زمینه شما را راهنمایی خواهد کرد. بعد از ارائه آن مدرک، داوطلبان می‌توانند در امتحان ورودی دانشگاه‌های اسپانیا شرکت کنند. امتحان ورودی شامل چند بخش است:

  1. بخش تجزیه و تحلیل متن: این بخش به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی است که با توجه به انتخاب شما به همان زبان امتحان گرفته خواهد شد.
  2. بخش مربوط به تاریخچه و فلسفه اسپانیا
  3. آزمون زبان خارجه که به چند زبان گرفته خواهد شد. فرانسوی، پرتغالی، ایتالیایی، آلمانی و انگلیسی.
  4. انتخاب بخش پایانی به عهده خود فرد است که در زمینه هنر‌های تجسمی، فناوری، موسیقی و… است.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا باید مدرک لیسانس معتبر، کپی از پاسپورت و مقالات خود را ارائه دهید. توجه داشته باشید که مدارک خود را به زبان اسپانیایی به سفارت اسپانیا تحویل دهید.

اطلاعاتی از سفارت اسپانیا در تهران

آدرس سفارت اسپانیا در تهران دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، کوچه اول شرقی، پلاک ۱۰ می‌باشد. ساعات کاری این سفارت از یکشنبه تا پنج شنبه ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر می‌باشد. برای درخواست ویزای اسپانیا ابتدا باید فرم درخواست آن را از آژانس سفری دیگر دریافت کنید و پر نمایید. بررسی مدارک شما برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا ۲ تا ۶ هفته زمان می‌برد و مشخص می‌شود که آیا شرایط لازم برای دریافت ویزا را دارید یا خیر. برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا مدارک خود را به طور کامل به سفارت ارائه دهید.

ارائه مدرک اصلی جهت ورود به دانشگاه‌های اسپانیا | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای تحصیلی اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا چیست؟

دانشگاه های اسپانیا نیز دارای رتبه های علمی بالایی هستند و امکانات دانشگاهی بالایی دارند و این موارد علاقه به دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا را زیاد می کند. هزینه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا پایین است و این موضوع نیز سبب علاقه بسیاری به اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا می شود.

نحوه گرفتن کارت اقامت دانشجویی بعد از دیافت ویزا تحصیلی اسپانیا؟

بعد از اینکه دانشجو موفق به اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا شد می تواند بعد از گذشت سه ما از ثبت نامش در دانشگاه، کارت اقامت دانشجویی دریافت کند و بعد از آن می تواند اقدامات لازم برای مهاجرت بستگان درجه یک مثل پدر، مادر، همسر و فرزند به اسپانیا را انجام دهد.

شرایط اعزام دانشجو به کشور اسپانیا چگونه است؟

داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و همینطور مدرک پیش دانشگاهی لازمه اعزام دانشجو به اسپانیا برای ادامه تحصیل در این کشور است. اگر داوطلبی مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشد با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و قبولی در آن می تواند به دانشگاه های اسپانیا راه پیدا کند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!