راهنمای وقت سفارت سوئد | انواع + هزینه + شرایط

راهنمای وقت سفارت سوئد | انواع + هزینه + شرایط

وقت سفارت سوئد، کشورهای اسکاندیناوی در جهان شناخته شده‌اند. این کشورها به خاطر ارزش رفاهی و امکانات بالایشان می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت باشند.

راهنمای وقت سفارت سوئد

وقت سفارت سوئد: کشورهای اسکاندیناوی در جهان شناخته شده‌اند. این کشورها به خاطر ارزش رفاهی و امکانات بالایشان می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت باشند. در این مقاله به تشریح وقت سفارت سوئد و راهنمایی برای اخذ ویزا سوئد به عنوان یکی از کشورهای اسکاندیناوی خواهیم پرداخت. با ما برای بررسی این موضوع در یوروپ تورز همراه باشید.

راهنمای وقت سفارت سوئد | یوروپ تورز

کشور سوئد گزینه ای مناسب برای مهاجرت

سوئد یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است. پایتخت این کشور، شهر استکهلم است. جالب است بدانید که این کشور از نظر مساحت، چهارمین کشور اروپاست اما جمعیت این کشور به شدت نسبت به مساحتش پایین است. تنها و بارزترین فاکتور منفی برای سوئد، در لیست کشورهای قابل مهاجرت، آب و هوای بسیار سرد آنجا است. با این وجود، سوئد می‌تواند بهترین گزینه برای مهاجرت و زندگی باشد.

شرایط زندگی به مدرن‌ترین شیوه در حال جریان است. اگر برای هر فعالیت تجاری در آنجا فعالیت می‌کنید، می‌توانید قوانین تنظیم شده به نفع رشد کسب و کارتان خواهد بود. کشور سوئد را به همین خاطر « شاهراه اروپا » می‌نامند. زمانی که مراحل اخذ وقت سفارت سوئد و ویزای آن را طی می‌کنید و موفق به گرفتن ویزای شهروندی آنجا می‌شوید؛ تقریبا می‌ توانید از سوئد به تمام نقاط دنیا و کشورهای دیگر اروپا سفر کنید.

اخذ وقت سفارت سوئد

خوشبختانه کشور سوئد در ایران سفارت خانه دارد و ایرانیان می‌توانند برای اخذ هرگونه ویزای سوئد به این سفارتخانه مراجعه کنند. با مراجعه به آنجا می‌توانید درخواست ویزا دهید و در کمترین زمان ممکن ویزای خود را بگیرید، هیچ راه سریع‌تر و قانونی دیگری جز اخذ وقت سفارت و ویزا سوئد وجود ندارد.

تعریف وقت سفارت سوئد

اخذ ویزا سوئد که در واقع حکم اخذ یک ویزا «شینگن» را دارد و می‌توانید با آن به 26 کشور اروپایی سفر کنید، شامل پیش نیازهایی است که یکی از این مراحل برای اخذ ویزا سوئد، اخذ وقت سفارت سوئد می‌ باشد. وقت سفارت سوئد دقیقا شبیه به گرفتن ویزیت دکتر است.

شما نمی‌توانید بدون اطلاع قبلی به سفارت خانه بروید و درخواست ویزا بدهید. این سیستم نوبت دهی در تمام کشورهای اروپایی نیز رایج است و به نام وقت سفارت سوئد یا وقت سفارت هر کشوری شناخته می‌شود و برای ایجاد نظم و جلوگیری از هرگونه تقلب در گرفتن اخذ ویزای بموقع پیاده‌سازی شده است. ما به شما در یوروپ تورز اطلاعات کاملی از این موضوع ارائه خواهیم داد.

ویزای شینگن و وقت اقامت سوئد

آنچه که ویزای شینگن را توجیه می‌کند و قدرت آن را نمایان می‌کند؛ سخت‌گیری‌های صورت گرفته برای اخذ این ویزا می‌باشد. با اخذ ویزای شینگن برای سفر به سوئد می‌توانید به کشورهایی نظیر: آلمان، اتریش، اسپانیا، ایسلند، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، دانمارک، فرانسه، فنلاند، لوکزامبورگ، نروژ، هلند، و یونان نیز سفر کنید. اما مسلما برای ایرانیان، اخذ این ویزا سختی‌های خاص خودش را خواهد داشت شما نمی‌توانید حتی با کسر بودن تنها یک عکس یا کاغذ بتوانید ویزا را اخذ کنید.

این کمبودها نه تنها جلوی اخذ ویزا سوئد شما را خواهد گرفت بلکه شما را مجبور خواهد کرد تا تمام مراحل و هزینه‌هایی را که متحمل شده‌اید را دوباره تجربه کنید. در نتیجه بعد از گرفتن وقت سفارت سوئد حتما مدارک خود را بررسی کنید و با قوانین آن تطبیق دهید تا کارهایتان عقب نیافتد. در اخذ ویزا سوئد یا شینگن این کشور، ویزاها شامل انواع مختلفی هستند که بسته به شرایط شما، قابل انتخاب است و در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با ویزا های سوئد

ویزای سوئد ویژگی‌های بخصوص خود را دارد و همین دلیل، باعث تقسیم بندی ویزا سوئد و متفاوت شدن مراحل اخذ ویزا آن شده است. این ویزاها شامل انواع زیر می‌باشد:

  1. ویزای توریستی: این ویزا 90 روز اعتبار خواهد داشت و به شما اجازه بازدید و گردش در کشور را خواهد داد. این ویزا را به کسانی که فقط می‌خواهند برای کارهای کوتاه مدت مانند قرارهای کاری، دیدن اقوام و گردش، پیشنهاد می‌ دهیم.
  2. ویزای کار: شاید بتوانید با ویزای قبل قرارهای کاری بگذارید اما برای انجام یک بیزینس نیاز به یک ویزای کار خواهید داشت. شرط اصلی برای اخذ وقت سفارت سوئد و ویزای کار آن، اپلای شدن یک فرصت شغلی یا دریافت پذیرش آن فرصت است؛ معمولا این درخواست‌ها توسط شبکه‌های کسب و کار آنلاین معتبری مانند لینکدین صورت می‌گیرد.
  3. اگر با یک شخص سوئدی ازدواج کنید، مانند بقیه‌ کشورها، راه زیادی تا اخذ وقت سفارت سوئد و ویزای ازدواج یا نقل مکان با خانواده نخواهید داشت.
  4. همانطور که پیشتر نیز گفته شد، شرایط آموزشی در سوئد در بالاترین سطح قرار دارد، اگر قصد دارید در این کشور ادامه تحصیل بدهید باید ویزای تحصیلی را پس از گرفتن وقت سفارت سوئد اخد نمایید.
  5. اگر شانس این را داشته باشید تا سال‌های زیادی را آنجا زندگی کنید، می‌توانید برای اخذ ویزای شهروندی نیز اقدام و بدون انقضا در سوئد زندگی کنید.

آدرس و ساعت کاری سفارت سوئد

اگر قصد اخذ وقت سفارت سوئد و ویزای آن را دارید، می‌توانید به سفارت سوئد واقع در تهران به آدرس خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک 27 مراجعه کنید. اگر می‌خواهید به صورت حضوری سوالات خود را بپرسید، می‌توانید در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16:30 عصر و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 تا 15 به آنجا بروید. همچنین می‌توانید به صورت تلفنی نیز اقدام کنید. ساعات پاسخگویی تلفنی سفارت خانه سوئد تنها از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه خواهد بود.

ساعات این پاسخگویی از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 16 عصر می‌باشد. این نکته را یادآوری می‌شویم که حتما با وقت قبلی و اخذ وقت سفارت سوئد به آنجا بروید. حضور شما بعد اخذ وقت سفارت سوئد، تنها بخاطر درخواست و تحویل گرفتن پاسپورت جدید خواهد بود که آن نیز تنها در روزهای فرد بین ساعات 9 تا 12 برای شهروندان صادر می‌ شود. جهت اطلاعات اطلاع بیشتر از شرایط سفارت سوئد و یا دریافت وقت سفارت سوئد با ما در یوروپ تورز همراه باشید.

بهترین راه برای اخذ وقت سفارت سوئد

اگر تا به الان گیج شده‌اید یا نگرانید که نتوانید از پس مراحل اخذ ویزا سوئد یا وقت سفارت سوئد بربیایید، جای نگرانی نیست! کافیست تا با مشاورین و وکلاء که وظیفه‌‌شان، راهنمایی و تنظیم مدارک شماست در یوروپ تورز، از این مراحل به سادگی بگذرید و در سریع‌‌ترین زمان ممکن وقت سفارت سوئد خود را بگیرید و ویزای شنگن خود را اخذ کنید.

البته این نکته را یادآوری می‌شویم که مشاوران و وکلا می‌توانند تضمین کنند که مراحل از سمت شما با کمال دقت و سرعت انجام می‌شود، تاریخ دقیق اخذ ویزا و صادر شدن آن دست هیچکس جز سفارت نیست. شما تنها باید به سرعت مراحلی که به عهده شماست را بگذرانید. در ادامه روش دیگری جز مراجعه حضوری برای گرفتن وقت سفارت سوئد و در نهایت برای اخذ ویزای سوئد با شما در میان خواهیم گذاشت.

مدت زمان انتظار برای اخذ وقت سفارت سوئد و ویزای آن

در روش قبلی شما می‌توانید با سرعت بیشتری وقت سفارت سوئد را اخذ نمایید. اما چنانچه با روش قبلی مراحل را بگذارید معمولا از سی تا نود روز کاری باید منتظر بمانید؛ البته گزینه‌ای به نام وقت فوری وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر از یک ماه به سفارت خانه فراخوان شوید. این گزینه برای کسانی که می‌توانند هزینه اخذ وقت سفارت سوئد بالاتری بپردازند، قابل استفاده خواهد بود.

به یاد داشته باشید که پس از رفتن به آنجا و انجام مراحل قانونی باید حدود دو تا چهار هفته که البته می‌تواند توسط سفارت بیشتر نیز طول بکشد، منتظر باشید تا ویزای شما صادر شود. به طور کلی در کمتر از سه ماه با فرض اخذ وقت سفارت سوئد معمولی، می‌توانید به سوئد سفر کنید.

مرحله مصاحبه حضوری در اخذ وقت سفارت سوئد

این رویه بستگی به شانس شما دارد، اینکه برای مصاحبه نیز فراخوان شوید یا بدون گذراندن این مرحله، ویزای خود را اخذ کنید. در مصاحبه شما باید به زبان سوئدی یا انگلیسی تسلط کافی داشته باشید، هدف حضور در مصاحبه، مطلع شدن سوئد از انگیزه شما برای سفر به کشورشان است. اگر نتوانید آنها را برای اخذ ویزا متقاعد کنید، شانس رفتن به آنجا را از دست می‌دهید.

مرحله مصاحبه حضوری در اخذ وقت سفارت سوئد | یوروپ تورز

هزینه ویزای سوئد چقدر است؟

بجز مراحل اخذ وقت سفارت سوئد، اخذ ویزای آن هزینه‌‌های نسبتا بالایی دارد، البته محدودیت‌هایی در هزینه ویزا سوئد برای سنین مختلف وجود دارد؛ هزینه ویزا سوئد برای کودکان زیر شش سال مجانیست، برای کودکان بین 6 تا 12 سال نیم بهاست و هزینه ویزا سوئد برای افراد بالغ حدود هشتاد و پنج یورو می‌ باشد. اگر از پس این هزینه‌ها برمی‌ آیید، مطالب بعدی ما را با دقت دنبال نمایید تا ویزای خود را بدون مشکل اخذ کنید.

ملزومات اولیه برای پذیرش درخواست ویزا توسط سفارت

به طور کلی چند شرط برای پذیرش درخواست ویزا توسط سفارت وجود دارد که آن را بررسی می‌کنیم:

بند A

کشور سوئد باید مقصد اصلی شما باشد و مدارکتان به این ترتیب در اختیار سفارت قرار گیرد:

  • فرم درخواست ویزا امضا شده (اگر آنلاین اقدام کرده باشید) یا فرم امضا شده شماره 119031 که همان فرم درخواست ویزای شنگن است.
  • این فرم باید برای تمام کسانی که به سن قانونی نرسیده‌اند، توسط والدین یا قیم قانونی آنها امضا شود.
  • به همراه پاسپورت، باید یک قطعه عکس تمام رخ که در شش ماه گذشته از شما گرفته شده، با شما همراه باشد.
  • رسید بانکی پرداخت پول هزینه اخذ ویزا سوئد ( اگر در بانک به صورت حضوری پرداخت کرده اید).
  • مدارک انگشت نگاری شما

اگر در تکمیل این مدارک، توسط سفارت رد شوید، جای نگرانی نیست و پول شما بازگردانده می‌شود، اما اگر توانستید این مدارک را تهیه کنید با شروط دیگر را که در بخش « مدرک پشتوانه قید » شده است را رعایت کنید.

مجموعه مدارک پشتوانه

مدارکی که در این شروط ذکر می‌شود و تحت عنوان مدرک پشتوانه شناخته می‌شود باید حتما در دو نسخه ی‌فارسی و ترجمه شده به زبان انگلیسی یا سوئدی در اختیار سفارت قرار گیرد، در صورتی که بتوانید تمام این مدارک را به درستی تهیه کنید، می‌توانید منتظر مصاحبه یا اخذ ویزای سوئد خود باشید. این شروط برای اداره مدرک به شرح زیر است:

بند B

سفر شما از نگاه سفارت به دلایل زیر باشد و باید شما طبق موارد زیر، آن را قید کنید:

  • دیدار اقوام و آشنایان
  • سفر تجاری
  • ماموریت رسمی
  • برنامه ورزشی یا فرهنگی
  • سفر تفریحی

توجه داشته باشید که در صورت اطلاع از جعلی بودن اطلاعات شما، اعمال قانون صورت می‌گیرد.

بند C

شما می‌توانید با توجه به مدارک زیر، به سفارت در مورد این استطاعت اطلاع دهید:

  • مدرکی در مورد رزرو هتل
  • تایید اسکان توسط اعضای خانواده یا اقوامتان در سوئد
  • گواهی تمکن مالی که می‌توانید از یک بانک ایرانی بگیرید؛ این گواهی باید حداکثر سه ماه قبل از اقدام شما اخذ شده باشد.
  • سایر مدارک، نظیر: کارت اعتباری بین‌المللی، چک مسافرتی و …

بند D

این بیمه باید تمام هزینه‌های درمانی شما را تحت پوشش قرار دهد؛ این موارد می‌توان پرداخت هزینه انتقال بیمار از سوئد به کشور خودش باشد. داشتن بیمه نیز از مدارک اجباری است و باید قبل از اقدام به اخذ ویزا، تهیه شود.

بند E

مدارک زیادی قابل ارائه است که ما به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم:

  • بلیط برگشت هواپیما
  • گواهی تمکن مالی در سه ماه گذشته یا سند ملکی ایرانی
  • اگر کارمند می‌باشید، مدرکی که نشان دهد کارمند دولتی هستید؛ مانند فیش حقوقی را بیاورید. اگر کارمند دولتی نیستید، باید مدرک قرارداد کاری خود را ضمیمه کنید یا مدرکی برای اثبات اینکه شما تحت پوشش بیمه بابت استخدام در محل کارتان هستید را ارائه دهید.
  • اگر مستمری بگیر هستید، فیش حقوقی خود را ضمیمه کنید.
  • اگر تاجرید، باید گواهی کار تجاری، سوابق تامین اجتماعی یا خدمات درمانی و هرگونه مدرک معادل این موارد را همراه خود داشته باشید.
  • اگر مدیر یا سهام دارید باید معرفی نامه رسمی شرکت را به همراه مدرکی برای نشان دادن سمت خود در شرکت ارائه دهید.
  • اگر هنرمندید باید مدرکی در مورد عضویت در یک صنف مشخص مربوط به خود بیاورید یا ثابت کنید که به عنوان مثال بازیگر تئاتر یا سینمایید، یا نمونه‌کار هنری ملی از خود ارائه دهید.
  • اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید، می‌توانید از گواهی اشتغال به تحصیل استفاده کنید.
  • اگر جزو موارد بالا نیستید یا بیکارید باید نشان دهید ازدواج کرده‌اید یا ملکی تحت نام خود دارید.
  • این مدارک برای افراد زیر سن قانونی قید نخواهد شد، کافیست رضایتنامه کتبی از قیم قانونی خود داشته باشند.
  • اگر تنها در ایران زندگی می‌کنید و یک ایرانی نیستید باید تمامی مدارکی که نشان دهد شما یک شهروند ایرانی به حساب می‌آیید نظیر گذرنامه خود را به سفارت خانه بیاورید. توجه کنید که حتما تاریخ انقضای شما تا حداقل سه ماه پس از اتمام انقضای ویزای سوئد، معتبر باشد.

بجز موارد بالا شما باید مدارک اصلی خود شامل: گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی خود را همراه خود داشته باشید.

دستورالعمل‌ های امنیتی برای گرفتن وقت سفارت سوئد و توصیه‌ های یوروپ تورز به شما

کشور سوئد از سخت گیرترین کشورها برای صادر کردن ویزا است، در صورتی که نکات زیر را رعایت نکنید، نه تنها شانس شما برای رفتن به سوئد صفر خواهد شد، بلکه ممکن است جریمه شوید یا هزینه‌های بیشتری برای اخذ ویزا پرداخت کنید.

  • مدارک باید کامل باشند.
  • اثر انگشت برای تمام افراد جز افراد زیر 12 سال اجباری است.
  • هزینه وقت سفارت سوئد رایگان است و باید از پرداخت هرگونه هزینه‌ای در این مورد خودداری کرد.
  • اگر با روش آنلاین اقدام به اخذ وقت سفارت کرده‌اید، حتما باید نسخه آنلاین آن را چاپ نمایید.
  • پاسپورت باید معتبر و حداق دارای دو برگه سفید باشد.

موجودی حساب شما چک خواهد شد

نکته‌ی مهمی دیگری که باید مدنظر داشته باشید، قدرت مالی شماست. شما باید در حساب‌ بانکی خود به ازای هر روزی که قصد ماندن در سوئد دارید، مبلغی معادل 450 کرون سوئد داشته باشید. به طور مثال اگر قصد سفر 20 روزه به سوئد را دارید باید حدود 9 هزار کرون در حساب ملی خود پس‌انداز کرده باشید و مدرکی بابت اثبات موجودی این رقم درون حسابتان نیز به سفارت تحویل دهید.

چند نکته درباره سفارت و ویزای سوئد

نکات پایین می‌تواند به شما دید کلی از مراحل اخذ ویزا سوئد و وقت سفارت این کشور بدهد:

  • هزینه‌های مراحل اخذ ویزا سوئد را به یورو و تنها به صورت نقدی پرداخت کنید.
  • هزینه‌های اخذ ویزا به قدر کافی زیاد است، پس از دریافت خدمات VIP برای ارائه خدمات، شدیدا خودداری کنید.
  • در صورتی که بخواهید هزینه VIP را پرداخت کنید، هزینه‌های شما تا مبلغ 125 یورو برای هر آدم بالغ افزایش پیدا خواهد کرد.
  • حتما هنگام مراجعه به سفارت خانه آراسته باشید تا شانس مصاحبه کمتر شود.
  • اگر از شما مصاحبه صورت گرفت، استرس نداشته باشید و آرام برخورد کنید.
  • به هیچ وجه مدارک جعلی را تحویل سفارت خانه ندهید.
  • حتما برای مدارک خود، مهر دارالترجمه رسمی داشته باشید.
  • چیدمان مدارک برای سفارت مهم است؛ حتما از مشاور خود این مهارت را یاد بگیرید.
  • به هیچ وجه وسایلی که حکم سلاح سرد یا گرم دارند را به سفارت نبرید.
  • رفتن به سفارت خانه سوئد با تمام مکان‌های دیگر ایران فرق دارد، پس دیر نکنید.
  • حواستان به انگشتانتان باشد؛ هنگام انگشت نگاری نباید آسیب دیده باشند.
چند نکته درباره سفارت و ویزای سوئد | یوروپ تورز

سوالات متداول وقت سفارت سوئد

وقت سفارت سوئد چیست؟

اخذ ویزا سوئد که در واقع حکم اخذ یک ویزا «شینگن» را دارد و می‌توانید با آن به 26 کشور اروپایی سفر کنید، شامل پیش نیازهایی است که یکی از این مراحل برای اخذ ویزا سوئد، اخذ وقت سفارت سوئد می‌ باشد. وقت سفارت سوئد دقیقا شبیه به گرفتن ویزیت دکتر است. شما نمی‌توانید بدون اطلاع قبلی به سفارت خانه بروید و درخواست ویزا بدهید. این سیستم نوبت دهی در تمام کشورهای اروپایی نیز رایج است و به نام وقت سفارت سوئد یا وقت سفارت هر کشوری شناخته می‌شود و برای ایجاد نظم و جلوگیری از هرگونه تقلب در گرفتن اخذ ویزای بموقع پیاده‌سازی شده است.

آدرس سفارت سوئد کجاست و ساعات کاری این سفارت به چه شکلی است؟

اگر قصد اخذ وقت سفارت سوئد و ویزای آن را دارید، میتوانید به سفارت سوئد واقع در تهران به آدرس خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک 27 مراجعه کنید. اگر میخواهید به صورت حضوری سوالات خود را بپرسید، می توانید در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16:30 عصر و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 تا 15 به آنجا بروید. همچنین می توانید به صورت تلفنی نیز اقدام کنید. ساعات پاسخگویی تلفنی سفارت خانه سوئد تنها از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه خواهد بود. ساعات این پاسخگویی از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 16 عصر می‌باشد.

بهتین راه برای اخذ وقت سفارت سوئد چیست؟

اگر تا به الان گیج شده اید یا نگرانید که نتوانید از پس مراحل اخذ ویزا سوئد یا وقت سفارت سوئد بربیایید، جای نگرانی نیست! کافیست تا با مشاورین و وکلاء که وظیفه‌ شان، راهنمایی و تنظیم مدارک شماست در یوروپ تورز، از این مراحل به سادگی بگذرید و در سریع‌ ترین زمان ممکن وقت سفارت سوئد خود را بگیرید و ویزای شنگن خود را اخذ کنید. البته این نکته را یادآوری می‌شویم که مشاوران و وکلا می توانند تضمین کنند که مراحل از سمت شما با کمال دقت و سرعت انجام می‌شود، تاریخ دقیق اخذ ویزا و صادر شدن آن دست هیچکس جز سفارت نیست.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!