هزینه زندگی در پرتغال 2023 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در پرتغال 2023 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در پرتغال، کشور پرتغال یکی از کشور‌های اروپایی و جذاب دنیا برای گردش و سفر می‌باشد. این کشور اروپایی امروزه میزبان گردشگران و مهاجران …

راهنمای کامل هزینه زندگی در پرتغال

کشور پرتغال یکی از کشور‌های اروپایی و جذاب دنیا برای گردش و سفر می‌باشد. این کشور اروپایی امروزه میزبان گردشگران و مهاجران زیادی از سراسر دنیا می‌باشد. هزینه زندگی در پرتغال با توجه به شرایط زندگی مردم این کشور نسبتا بالا می‌باشد. هزینه زندگی در پرتغال به چند قسمت اجاره محل اقامت، هزینه‌های وعده‌های غذایی و حمل و نقل می‌باشد. در این مقاله به نکاتی در مورد هزینه زندگی در پرتغال و جاذبه‌های این کشور اشاره می‌کنیم.

هزینه زندگی در پرتغال 2022 چقدر میباشد؟ | یوروپ تورز

کشور پرتغال

کشور پرتغال یکی از کشور‌های کوچک در قاره اروپا می‌باشد. این کشور با داشتن نودودو هزار کیلومتر مربع مساحت صدوده امین کشور دنیا از لحاظ وسعت می‌باشد. کشور پرتغال تنها دارای مرز مشترک با کشور اسپانیا می‌باشد. این کشور جزو کشور‌های منطقه یورو بوده و عضو پیمان شینگن نیز می‌باشد. جمعیت کشور پرتغال طبق آخرین سرشماری‌ها ده و نیم میلیون نفر است. کشور پرتغال در گذشته‌ای نه چندان یکی از قدرت‌های سیاسی و اقتصادی دنیا بوده است. زبان اکثریت مردم کشور پرتغال زبان پرتغالی می‌باشد. کشور پرتغال دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و دلنشین می‌باشد و از این جهت با سایر کشور‌های اروپایی تفاوت می‌کند.

مردم کشور پرتغال مردمی متمدن و با فرهنگ هستند که دارای آداب و رسوم خاص خود می‌باشند. از جمله خصوصیات این کشور مناطق جنگلی و نیمه جنگلی زیبا و جذاب این کشور است که هر ساله گردشگران زیادی را با استفاده از تور پرتغال و تور اروپا به خود جذب می‌کند. شهر لیسبون به عنوان پایتخت کشور پرتغال دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری می‌باشد. واحد پولی کشور پرتغال یورو می‌باشد. هزینه زندگی در پرتغال متناسب با شرایط اقامتی افراد می‌تواند متفاوت باشد. اجاره آپارتمان به خصوص در مرکز شهر یکی از موارد افزایش هزینه‌های زندگی در کشور پرتغال می‌باشد. هزینه‌های زندگی در کشور پرتغال شامل موارد مختلفی می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

شما برای اقامت در کشور پرتغال نیاز به اخذ مجوز از اداره مهاجرت این کشور دارید. کشور پرتغال جزو کشور‌های عضو پیمان شینگن می‌باشد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن در بسیاری از کشور‌های عضو این پیمان یکسان می‌باشد. البته قبل از مراجعه حضوری و ارائه مدارک شما باید از سفارت پرتغال وقت مراجعه بگیرید.

مدارک کلی و عمومی مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور پرتغال عبارتند از تکمیل فرم مربوط به اخذ ویزا، هدف از سفر به کشور پرتغال، چند قطعه عکس برای گذرنامه، کپی تمامی صفحات شناسنامه و مدارک شناسایی همراهان، ارائه مدارک رزرو هتل و بلیط هواپیما، بیمه مسافرتی، ترجمه سند ازدواج، ارائه مدارک مربوط به توانایی مالی و رابطه فرد متقاضی با کشور مبدا می‌باشد. توجه کنید برای سفر به این کشور پاسپورت شما باید اعتبار لازم را داشته باشد. شما برای پوشش هزینه زندگی در پرتغال باید به میزان کافی پول همراه خود داشته باشید.

هزینه زندگی در پرتغال و هزینه اخذ ویزای این کشور

یکی از هزینه زندگی در پرتغال، هزینه اخذ ویزا می‌باشد. هزینه اخذ ویزای کشور پرتغال متناسب با سایر کشور‌های عضو پیمان شینگن می‌باشد. هزینه اخذ ویزای کشور پرتغال برای افراد بزرگسال در حدود شصت یورو می‌باشد. این میزان هزینه برای ویزا‌های کوتاه مدت می‌باشد. هزینه اخذ ویزا برای کودکان دارای سن بین 6 تا 12 سال این هزینه در حدود 35 یورو می‌باشد. کودکان زیر 6 سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند. شما برای اخذ ویزا‌های بلند مدت کشور پرتغال باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید.

هزینه زندگی در پرتغال و هزینه اجاره آپارتمان

یکی از اصلی‌ترین موارد افزایش هزینه زندگی در پرتغال، اجاره و یا خرید آپارتمان در این کشور می‌باشد. هزینه زندگی در پرتغال و اقامت در آپارتمان‌های این کشور با توجه به منطقه قرار‌گیری آن متفاوت می‌باشد. هزینه زندگی در پرتغال شامل هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در کشور پرتغال به طور متوسط در حدود ماهیانه چهارصدوسی یورو می‌باشد. این میزان هزینه برای آپارتمان‌های حومه شهر به سیصد یورو کاهش می‌یابد.

هزینه زندگی در پرتغال و هزینه اجاره آپارتمان | یوروپ تورز

همچنین هزینه اجاره در آپارتمان‌های سه خوابه در مرکز شهر به طور متوسط حدود هشتصد یورو می‌باشد. این میزان هزینه برای همین آپارتمان در حومه شهر در حدود پانصدوپنجاه یورو است. این هزینه‌های زندگی در کشور پرتغال متناسب با شرایط هر آپارتمان می‌تواند متغیر باشد.

هزینه زندگی در پرتغال و هزینه وعده‌ های غذایی

یکی دیگر از موارد که باعث افزایش هزینه زندگی در پرتغال می‌شود، هزیه وعده‌های غذایی می‌باشد. توصیه می‌شود در صورت داشتن وقت سعی کنید از غذا‌های خانگی برای وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. مواد غذایی خام در کشور پرتغال دارای هزینه‌هایی نسبتا متناسب‌تر می‌باشد. هزینه هر وعده غذایی در رستوران معمولی در این کشور حدود 7 یورو می‌باشد. فست فود‌ها در کشور پرتغال هزینه‌های کمتری دارد. هزینه هر وعده غذای فست فود در پرتغال 5.5 یورو می‌باشد. این میزان هزینه‌های زندگی در کشور پرتغال در رستوران‌های متوسط ممکن است تا سی یورو نیز افزایش یابد.

هزینه زندگی در پرتغال و هزینه حمل و نقل عمومی در این کشور

یکی دیگر از موارد مهم در هزینه‌های زندگی در کشور پرتغال حمل و نقل می‌باشد. پایتخت کشور پرتغال یعنی شهر لیسبون دارای شرایط حمل و نقلی بسیار پیشرفته‌ای است.قیمت بلیط مترو در اکثر نقاط کشور پرتغال 1.5 یورو می‌باشد. هزینه سفر با تاکسی ب ازای هر کیلومتر در حدود 0.1 یورو می‌باشد. توجه کنید که تاکسی به ازای حمل بار شما پول اضافی دریافت می‌کنند. استفاده از حمل و نقل عمومی یکی از عوامل کاهش هزینه زندگی در پرتغال می‌باشد.

جاذبه‌ های گردشگری معروف در کشور پرتغال

بسیاری از گردشگران تور پرتغال و تور اروپا برای کاهش هزینه زندگی در پرتغال اقدام به خرید کارت گردشگری می‌کنند. با توجه به بالا بودن هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری در کشور پرتغال استفاده از این کارت به کاهش هزینه زندگی در پرتغال کمک می‌کند. این کشور دارای بنا‌های تاریخی بسیار با ارزش و زیبایی می‌باشد. یکی از جاذبه‌های اصلی این کشور کاخ ملی پنا می‌باشد. این کاخ که در شهر لیسبون قرار دارد از جمله بنا‌های با قدمت کشور پرتغال است. این کاخ امروزه محل برگزاری جشن‌های دولتی می‌باشد. سواحل زیبای کشور پرتغال یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است.

نکات مهم در کاهش هزینه زندگی در پرتغال

استفاده از انواع روش‌های اخذ تخفیف در کاهش هزینه زندگی در پرتغال کمک می‌کند. اجاره آپارتمان در نواحی حومه شهر به کاهش هزینه زندگی در پرتغال کمک می‌کند. روز‌های یکشنبه بازدید از اکثر موزه‌ها و بناهای تاریخی کشور پرتغال رایگان می‌باشد که خود مطلوب گردشگران تور پرتغال و تور اروپا است. بازدید‌های خود را به این روز موکول کنید. وعده‌های غذایی در کشور پرتغال نسبت به اکثر کشور‌های اروپایی کمتر می‌باشد. برای جابه جایی درون شهری سعی کنید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

نکات مهم در کاهش هزینه زندگی در پرتغال | یوروپ تورز

سوالات متداول هزینه زندگی در پرتغال

هزینه اخذ ویزای پرتغال چقدر میباشد؟

یکی از هزینه زندگی در پرتغال، هزینه اخذ ویزا می‌باشد. هزینه اخذ ویزای کشور پرتغال متناسب با سایر کشور‌های عضو پیمان شینگن می‌باشد. هزینه اخذ ویزای کشور پرتغال برای افراد بزرگسال در حدود شصت یورو می‌باشد.

هزینه اجاره خانه در پرتغال چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در پرتغال شامل هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در کشور پرتغال به طور متوسط در حدود ماهیانه چهارصدوسی یورو می‌باشد. این میزان هزینه برای آپارتمان‌های حومه شهر به سیصد یورو کاهش می‌یابد.

هزینه وعده های غذایی در رستوران های پرتغال چقدر میباشد؟

هزینه هر وعده غذایی در رستوران معمولی در این کشور حدود 7 یورو می‌باشد. فست فود‌ها در کشور پرتغال هزینه‌های کمتری دارد. هزینه هر وعده غذای فست فود در پرتغال 5.5 یورو می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!