هزینه زندگی در لوکزامبورگ 2023 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در لوکزامبورگ 2023 چقدر میباشد؟

راهنمای کامل هزینه زندگی در لوکزامبورگ

همان طور که در بالا هم گفتیم زندگی در لوکزامبورگ بسیار پر هزینه است و هرگز نباید به این فکر باشید که در ایران برای خود یورو تهیه کنید و به آن کشور ببرید چرا که در مدت زمان کوتاهی سرمایه بزرگی را از دست خواهید داد بلکه باید به دنبال پیدا کردن یک شغل حرفه‌ای برای خود باشید تا بتوانید هزینه زندگی در لوکزامبورگ را مدیریت کنید.

در این کشور سوپر لوکس شما برای یک زندگی عادی در حدود 2 هزار یورو هزینه دارید و اگر به یک زندگی متمول فکر می‌کنید باید هزینه‌ای را در حدود 13 هزار یورو در هر ماه برای خود کنار بگذارید. در ادامه ما به برسی برخی از هزینه‌های ضروری شما می‌پردازیم وقیمت هر کالا را به صورت جداگانه‌ای به شما خواهیم گفت. تور لوکزامبورگ ، تور اروپا فرصت مناسبی برای سفر به این کشور زیبا و کوچک است.

امروزه تعداد افرادی قصد مهاجرت و پناهندگی به سایر کشورها را دارند رو به افزایش است و به دلیل شرایط نامناسب در کشور ما تعدادی از افراد هست که قصد می‌کنند در لوکزامبورگ زندگی کنند این افراد همگی به دنبال فهمیدن راه‌های اقامت در این کشور جذاب می‌باشند و اگر شما هم در این دسته از افراد قرار می‌گیرید که قصد مهاجرت به لوکزامبورگ زیبا را دارید این مقاله مناسب شماست.

ما قصد داریم در این مقاله به بیان راه‌های دریافت اقامت این کشور به صورت جزیی بپردازیم و به شما خواهیم گفت هزینه زندگی در لوکزامبورگ در حدود چقدر خواهد بود، شما بعد از مطالعه این مقاله باید تصمیم بگیرید که می‌توانید در این کشور زندگی کنید یا خیر و اینکه آیا از پس هزینه‌ زندگی لوکزامبورگ برخواهید آمد یا خیر. پس همراه ما باشید تا همه این‌ها را به شما بگوییم و به شما در اتخاذ بهترین تصمیم کمک کنیم.

هزینه زندگی در لوکزامبورگ 2023 چقدر میباشد؟ | یوروپ تورز

لوکزامبورگ کجاست؟

لوکزامبورگ همسایه فرانسه و آلمان است و تا فرانسه دویست کیلومتر و تا کلن صدوهفتاد کیلومتر فاصله دارد این کشور در اروپا واقع شده است و در زمان جنگ جهانی دوم با اینکه اعلام بی‌طرفی کرد نیروهای آلمانی در این کشور ساکن شدند. علی رغم این که این کشور پیشینه چندانی ندارد در سازمان جهانی یونسکو میراث فرهنگی خود را ثبت کرده. این کشور پس از برکناری ناپلئون بناپارت یک کشور دوک نشین شد و در حال حاظر تنها کشور دوک نشین در تمام دنیاست. این کشور از آب و هوای مساعدی برخوردار است و نسبتاً بارندگی‌های بسیاری دارد.

واحد پول لوکزامبورگ رؤیایی یورو است. این کشور دارای 3 زبان رسمی لوکزامبورگی و فرانسوی و آلمانی است و بچه‌ها از ابتدایی تا دانشگاه باید بر تمامی این زبان‌ها تسلط داشته باشند. اجداد مردمان کنونی این کشور از فرانک‌هایی هیتند که در فرانسه ساکن شده بودند و هنوز هم علاقه خود را به تفریح و به خصوص رقص و موسیقی حفظ کرده‌اند و شما می‌توانید در تمام طول سال فستیوال‌ها و کارناوال‌هایی را بیابید که در سطح شهر حضور دارند. گردشگران بسیاری هر ساله برای دیدن این کشور لاکچری با استفاده از تور لوکزامبورگ ، تور اروپا به این کشور سفر می‌کنند.

شرایط زندگی در لوکزامبورگ

با توجه به این که هزینه زندگی در لوکزامبورگ به یورو می‌باشد و در قیاس با ارزش ریال باید گفت برای ایرانیان و حتی آمریکایی‌ها این کشور یک کشور گران محسوب می‌شود و به صورت تقریبی می‌توان گفت که هزینه زندگی در لوکزامبورگ در حدود صدوبیست ونه برابر ایران است و هزینه سکونت در این کشور در حدود صدوهشتاد برابر ایران است.

این کشور یک کشور لوکس محسوب می‌شود چرا که هم هزینه خورد و خوراک و هم اقامت در آن بالاست به همین دلیل توریستان کمتری قصد می‌کنند از این کشور جذاب بازدید کنند و عمده درآمد این کشور از امور بانکی است. این کشور دومین کشور امن جهان به شمار می‌رود و فقط دو زندان دارد چرا که میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار کم است. در لوکزامبورگ با این که هزینه‌ها بسیار زیاد است اهالی این کشور بسیار ثروتمندند چرا که درآمد نسبتاً بالایی هم دارند و میزان فقر در این کشور بسیار اندک است.

قیمت انواع کالاها در لوکزامبورگ

هزینه‌های زیر به یورو می‌باشند و اکثر آن‌ها ثابت‌اند:

  • یک وعده شام در رستوران معمولی: 15
  • کاپوچینو:3
  • آب معدنی: 2
  • شیر: 1
  • یک قرص نان: 2
  • برنج یک کیلو:1.5
  • سیگار مارلبرو: 5
  • یک لیتر بنزین: 1.6
  • کفش مارک:110
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه:1200
قیمت انواع کالاها در لوکزامبورگ | یوروپ تورز

و بسیاری از هزینه‌های دیگر که جزء هزینه زندگی در لوکزامبورگ می‌باشد می‌توانید با جست و جوی اختصاصی تمام آن‌ها را بیابید.

هزینه تحصیلات و خدمات درمانی در لوکزامبورگ

ما به شما گفتیم که در لوکزامبورگ تمامی هزینه‌ زندگی در لوکزامبورگ بالا هستند اما باید به شما بگوییم که هزینه تمام خدمات درمانی رایگان است به جز عمل‌های زیبایی غیر ضروری شما می‌توانید با دریافت تابعیت لوکزامبورگ به راحتی از این خدمات به صورت رایگان برخوردار شود. در رابطه با تحصیلات نیز نکته حائز اهمیت این است که تمامی دانشگاه‌های این کشور به زبان فرانسه هستند و شما باید برای دریافت پذیرش از سوی این دانشگاه‌ها حتماً تسلط کاملی بر زبان فرانسوی و حتی تسلط نسبی بر آلمانی داشته باشید.

تحصیل هم مانند خدمات درمانی در تمامی پایه‌های تحصیلی رایگان است و اگر قصد دارید برای تحصیل به لوکزامبورگ سفر کنید و در این کشور اقامت بگیرید باید به فکر یک کار داشجویی باشید چرا که ما به شما گفتیم تحصیل رایگان است و نه زندگی و هزینه یک زندگی دانشجویی ساده چیزی در حدود هزار یورو تا دو هزار یورو می‌باشد. در لوکزامبورگ چون دانشگاه‌ها تازه تأسیس‌اند و در رنکینگ جهانی جایی ندارند رایگان‌اند.

اخذ اقامت لوکزامبورگ

شما می‌توانید از طریق راه‌هایی مانند ازدواج با یک لوکزامبورگی و یا دریافت بورسیه و یا حتی سرمایه گزاری و خرید ملک اقامت لوکزامبورگ را اخذ کنید اما در بالا هم چندین بار ذکر شد که حتماً باید به این کشور ضمانت بدهید که می‌توانید هزینه‌ زندگی در لوکزامبورگ پرداخت کنید. برای اطلاع بیشتر و کامل‌تر در رابطه با راه‌های اخذ اقامت این کشور به سایر مطالب ما مراجعه کنید.

اقتصاد در لوکزامبورگ

این کشور در حدود پانصد هزار نفر جمعیت دارد که میانگین سن آن‌ها چهل است و نرخ بیکاری در این کشور ۴/۴ درصد است و به جرعت می‌توان گفت که شما هیچ کودک کاری را در این کشور ثروتمند نخواهید دید. محصولات صادراتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات فولاد و فرآورده‌های آن موادشیمیایی الوار و شیشه است که به کشورهای آلمان فرانسه ایتالیا انگلیس بلژیک اسپانیا و هلند صادر می‌شود.

اقتصاد در لوکزامبورگ | یوروپ تورز

سیاست در لوکزامبورگ

در این کشور رؤیایی دموکراسی برقرار است. رئیس حکومت این کشور دوک بزرگ است و این سمت موروثی است و از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شود. اکنون دوک اعظم، هنری است و پس از او پسرش، جانشینش می‌شود مسئولیت قانون گذاری در این کشور بر عهده شورای نمایندگان است و شصت کرسی دارد و هریک از نمایندگان این کشور 5 سال یکبار انتخاب می‌شوند.


سوالات متداول هزینه زندگی در لوکزامبورگ

هزینه زندگی در لوکزامبورگ چگونه میباشد؟

در این کشور سوپر لوکس شما برای یک زندگی عادی در حدود 2 هزار یورو هزینه دارید و اگر به یک زندگی متمول فکر می‌کنید باید هزینه‌ای را در حدود 13 هزار یورو در هر ماه برای خود کنار بگذارید.

هزینه درمان در لوکزامبورگ چقدر است؟

ما به شما گفتیم که در لوکزامبورگ تمامی هزینه‌ زندگی در لوکزامبورگ بالا هستند اما باید به شما بگوییم که هزینه تمام خدمات درمانی رایگان است به جز عمل‌های زیبایی غیر ضروری.

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ چقدر میباشد؟

تحصیل هم مانند خدمات درمانی در تمامی پایه‌های تحصیلی رایگان است و اگر قصد دارید برای تحصیل به لوکزامبورگ سفر کنید و در این کشور اقامت بگیرید باید به فکر یک کار داشجویی باشید چرا که ما به شما گفتیم تحصیل رایگان است و نه زندگی و هزینه یک زندگی دانشجویی ساده چیزی در حدود هزار یورو تا دو هزار یورو می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

2 نظر

Ramin 16 اسفند 1397 پاسخ

سلام،خسته نباشید هزینه اولیه برا اقامت چقدره و ایا زبان فرانسوی تنها اونجا جواب میده؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

بابازاده 10 اردیبهشت 1398 پاسخ

با سلام
دوست عزیز این وبسایت در خصوص سفر به اروپا و انجام خدمات مربوط به آن فعالیت دارد
لطفا جهت امور اقامتی با موسسات اراده خدمات اقامتی د رتماس باشید
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتونید با من در تماس باشید
با تشکر فراوان
سفری دیگر
۸۸۸۵۱۰۸۰