هزینه زندگی در لتونی 2023 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در لتونی 2023 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در لتونی، شاید زندگی در لتونی آرزوی خیلی‌ها باشد. این کشور مثل بسیاری دیگر از کشورها عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شینگن است، در نتیجه …

شاید زندگی در لتونی آرزوی خیلی‌ها باشد. این کشور مثل بسیاری دیگر از کشورها عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شینگن است، در نتیجه اقتصاد خوبی در مقایسه با دیگر کشورها و هم چنین کشورهای اروپایی برخوردار می‌باشد. این عامل باعث شده است که کشور لتونی مقصد مهاجرتی افراد بسیاری در سرتاسر دنیا باشد حتی بسیاری از افراد با استفاده از تور لاتویا و تور اروپا بع این کشور سفر می‌کنند.

کشور لتونی مقصد خوب زندگی برای افراد به شمار می‌آید و راه‌های مختلفی برای اخذ اقامت در این کشور وجود دارد. قبل از تصمیم‌گیری در رابطه با زندگی در لتونی، اطلاع از هزینه زندگی در لتونی و قیمت‌های مختلف در آن نکته بسیار مهمی می‌باشد.

هزینه زندگی در لتونی 2023 چقدر میباشد؟ | یوروپ تورز

آنچه برای زندگی در لتونی باید دانست

یکی از کشورهای شمال اروپا، کشور لتونی می‌باشد و قبل از فروریختن اتحاد جماهیر شوروی، قسمتی از این کشور بوده است. لتونی از جنوب با لیتوانی و از شمال نیز با استونی همسایه می‌باشد، در ضمن این کشور در غرب روسیه و بلاروس واقع شده است و در غرب لتونی نیز توسط دریای بالتیک از سوئد جدا شده است. کشور لتونی از سال ۲۰۰۴ عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نیز اتحادیه اروپا شده است.

کشور لتونی یا لاتویا ۶۰۴،۵۸۹ کیلومتر مربع مساحت دارد و با داشتن دو میلیون و دویست هزار نفر جمیعت در شمال اروپا قرار گرفته است. ۶۲ درصد جمیعت این کشور، لتونیایی می‌باشند و سایر افراد آن اهل روسیه هستند و در نتیجه حدود ۲۳ درصد مردم این کشور بی‌دین بوده و بقیه آن‌ها نیز پیرو مسیحیت می‌باشند. برخلاف این که کشور لتونی در همسایگی روسیه و بلاروس می‌باشد اما از نظر فرهنگی شباهت زیادی با کشورهای ذکر شده ندارد.

فرهنگ کشور لتونی پیوندی از فرهنگ روسیه، آلمان، لتونی، لهستان و اکراین می‌باشد، دلیل این امر نیز، رفت و آمدهای زیاد کشور لتونی طی سالهای زیاد با این کشورها بوده است که در نتیجه سبب ورود فرهنگ آنها به لتونی شده است. علاوه بر این، این موضوع باعث شده است که کشور لتونی از نظر اقتصادی نیز رابطه بسیار نزدیکی با کشورهای آلمان، لهستان، روسیه و دانمارک داشته باشد و بنابراین لتونی بزرگترین صادر‌کننده چوبی و محصولات چوبی برای این کشورها به حساب می‌آید. در این پست قصد داریم هزینه زندگی در لتونی را برای شما توضیح دهیم.

واحد پول لاتس برای زندگی در لتونی

کشور لتونی چهارمین مقام را در پول با ارزش دنیا دارد که لاتس می‌باشد و هر واحد آن برابر با صد سانتیمی است. در واقع یک لاتس حدود ۱٫۸۳ دلار آمریکا می‌باشد. در کل می‌توان گفت که هزینه زندگی در لاتویا با دیگر نقاط اروپا تفاوت خیلی زیادی ندارد و بر حسب آمار‌ها هزینه زندگی در لتونی برای هر نفر در طول یک ماه برای مهم‌ترین مخارج 255 یورو می‌باشد. در ادامه به برخی از هزینه‌های مهم برای زندگی در این کشور اشاره خواهد شد.

هزینه خوراک برای زندگی در لتونی

رستوران‌ها و فست فود برای زندگی در لتونی: قیمت مک دونالد (یک عدد) حدود ۵ یورو،  قیمت یک وعده غذا در رستورانی معمولی برای دو نفر حدود ۳۰ یورو و قیمت یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت ۶ یورو می‌باشد.

کافه و بار برای زندگی در لتونی: قیمت آب معدنی (۰.۳۳ لیتر) حدود 5/. یورو،  قیمت نوشابه (۰.۳۳ لیتر) حدود ۱ یورو و قیمت کاپوچینو (کاپوچینو) حدود ۲ یورو می‌باشد.

مواد غذایی سوپر مارکت برای زندگی در لتونی:  قیمت تخم مرغ (یک شانه) حدود  ۱.۳ یورو، قیمت برنج (یک کیلو) حدود ۱.۲ یورو،  قیمت سیگار (یک بسته) حدود ۳.۳ یورو،  قیمت نان فرانسوی (یک قرص) حدود ۰.۷ یورو، قیمت گوشت ران (یک کیلو) حدود ۶.۶ یورو، قیمت شیر (یک لیتر) حدود ۰.۷ یورو،  قیمت پنیر محلی (یک کیلو) حدود ۶.۱ یورو، قیمت گوشت سینه (یک کیلو) حدود ۴.۷ یورو می‌باشد.

میوه و سبزیجات برای زندگی در لتونی: قیمت پیاز (یک کیلو) حدود ۰.۵ یورو، قیمت پرتقال (یک کیلو) حدود ۱.۲ یورو، قیمت سیب زمینی (یک کیلو) حدود ۰.۴ یورو، قیمت موز (یک کیلو) حدود ۱.۳ یورو، قیمت گوجه (یک کیلو) حدود ۱.۴ یورو، قیمت سیب (یک کیلو) حدود ۱ یورو می‌باشد.

هزینه خوراک برای زندگی در لتونی | یوروپ تورز

هزینه پوشاک برای زندگی در لتونی

هزینه زندگی در لتونی شامل پوشاک و زندگی در لتونی است: قیمت لباس ورزشی (یک دست) حدود ۳۶ یورو، قیمت کفش چرم مردانه (یک جفت) حدود ۸۶ یورو، قیمت شلوار جین در حدود ۶۱ یورو، قیمت کفش نایک (یک جفت) حدود ۷۰ یورو می‌باشد.

هزینه اسکان برای زندگی در لتونی

قیمت اجاره برای آپارتمان تک خواب در اطراف شهر حدود ۲۴۶ یورو، قیمت اجاره برای آپارتمان تک خواب در مرکز شهر حدود ۳۴۹ یورو، قیمت اجاره برای آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر حدود ۳۹۸ یورو، قیمت اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر حدود ۶۳۰ یورو، قیمت هر متر مربع آپارتمان برای خرید در اطراف شهر حدود ۱،۰۳۵.۸ یورو، قیمت هر متر مربع آپارتمان برای خرید در مرکز شهر حدود ۱،۷۱۲.۶ یورو می‌باشد.

اگر قصد ادامه تحصیل در لتونی را دارید، باید دنبال مکانی برای اسکان باشید. در این موارد بهترین گزینه برای دانشجویان خوابگاه‌ها و یا هتل‌ها می‌باشند، زیرا هم از نظر قیمت و هم از نظر امکاناتی که ارائه می‌دهند مناسب‌تر می‌باشند، در ضمن اکثر خوابگاه‌های شهر ریگا در مرکز شهر واقع شده که در نتیجه دسترسی به تمام نقاط شهر را آسان‌تر می‌نماید. قیمت هر تخت در اتاق‌های چند نفره و مشترک برای زندگی در لتونی معمولا از پنج یورو می‌باشد و قیمت برای اتاق‌های خصوصی نیز از ده یورو آغاز می‌شود. به همین ترتیب هزینه زندگی در لتونی به مراتب بالاتر می‌رود.

هزینه‌ های حمل و نقل مهم زندگی در لتونی

ایاب و ذهاب و زندگی: قیمت تاکسی و انتظار برای یک ساعت حدود ۷.۸ یورو، هزینه تاکسی برای هر کیلومتر حدود ۰.۵ یورو، قیمت بلیط مترو شهری حدود ۱.۱ یورو می‌باشد.

علاوه بر این در مورد قیمت سوخت باید برای هر لیتر حدودا 1.2 یورو هزینه پرداخت نمایید.

هزینه‌های تفریح برای زندگی در لتونی

برای بدن‌سازی باید ماهانه حدود ۳۸.۵ یورو باید به باشگاه پرداخت نمایید.

در مورد سینما معمولا قیمت بلیط بین 5 تا 7 یورو، برای بلیط تئاتر بین 5 تا 20 یورو و برای بلیط کنسرت بین 5 تا 30 یورو می‌باشد.

مزیت‌ های زندگی در لتونی

با کسب ویزای اقامت و زندگی در لتونی، برای مسافرت به کشورهای آمریکایی و کانادایی هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و به راحتی ویزای مسافرتی این کشورها نیز قابل دریافت می‌باشد.

برای دریافت ویزای لتونی و زندگی در لتونی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و به راحتی می‌توان در تمام بانک‌های اروپایی حساب باز کرد و در نتیجه نقل و انتقالات مالی داشت.

با دریافت اقامت لتونی همچنین می‌توان از خدمات رفاهی، درمانی و تحصیل رایگان در تمام کشورهای اروپایی نیز استفاده کرد.

با دریافت اقامت دائم لتونی می‌توان به راحتی در هر منطقه از اروپا که بخواهید، به کسب و کار، تجارت و زندگی بپردازید و البته از انواع تسهیلات و وام‌های بانکی اروپایی نیز استفاده نمایید.

به محض دریافت ویزای لتونی و اقامت در این کشور، یک شهروند اروپایی شناخته شده و می‌توانید از همه مزایای شهروندی برای تمام کشورهای اروپایی بهره‌مند شوید.

هزینه‌ های حمل و نقل مهم زندگی در لتونی | یوروپ تورز

سوالات متداول هزینه زندگی در لتونی

ارزش پول کشور لتونی چقدر است؟

کشور لتونی چهارمین مقام را در پول با ارزش دنیا دارد که لاتس می‌باشد و هر واحد آن برابر با صد سانتیمی است. در واقع یک لاتس حدود ۱٫۸۳ دلار آمریکا می‌باشد.

هزینه اجاره آپارتمان تک خوابه در این کشور چقدر میباشد؟

قیمت اجاره برای آپارتمان تک خواب در اطراف شهر حدود ۲۴۶ یورو، قیمت اجاره برای آپارتمان تک خواب در مرکز شهر حدود ۳۴۹ یورو میباشد.

هزینه غذا خوردن در این کشور چقدر میباشد؟

رستوران‌ها و فست فود برای زندگی در لتونی: قیمت مک دونالد (یک عدد) حدود ۵ یورو،  قیمت یک وعده غذا در رستورانی معمولی برای دو نفر حدود ۳۰ یورو و قیمت یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت ۶ یورو می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!