نمایشگاه کتاب فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بزرگترین و مشهورترین نمایشگاه کتاب در جهان است که هر ساله به مدت ۵ روز در تاریخ ۲۰ تا ۱۶ ماه اکتبر در شهر فرانکفورت کشور …

نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین و مشهورترین نمایشگاه کتاب در جهان است که هر ساله به مدت ۵ روز در تاریخ ۲۰ تا ۱۶ ماه اکتبر در شهر فرانکفورت کشور آلمان برگزار می‌شود. این نمایشگاه دارای بخش‌های مختلفی است که مهمترین قسمت آن به غرفه‌هایی از  کتاب کودکان اختصاص داده شده است.

هر ساله ۷۰۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب آلمان شرکت می‌کنند که در بین آنها ناشرانی از کتاب‌های آموزش و پرورش، روزنامه نگارهای اروپایی و همچنین روزنامه نگارهای آلمانی به همراه شرکت‌های پخش کتاب به چشم می‌آید.

وسعت این نمایشگاه و گستردگی کتاب‌های مختلف در غرفه‌های آن به اندازه‌ای است که هر روزه ۹۰۰۰ نفر خبرنگار بین‌المللی اخبار قسمت‌های مختلف نمایشگاه کتاب شهر فرانکفورت را پوشش دهی می‌کنند.

تاریخچه نمایشگاه کتاب فرانکفورت

حدود ۵۰۰ سال پیش هنگامی که گوتنبرگ توانست برای اولین بار با حروف متحرک کلماتی را بر روی کاغذ انتخاب کند، در همان زمان اولین مرکز نمایش کتاب با نام نمایشگاه فرانکفورت برگزار شد. پس از آن بازه زمانی مردم شهر فرانکفورت هر ساله در آن زمان تا به امروز در شهر فرانکفورت در همان مکان اولیه جهت رونمایی از جدیدترین کتاب‌های جهان این نمایشگاه بزرگ در آلمان را برگزار می‌کنند.

جالب است بدانید نمایشگاه کتاب آلمان تا پایان قرن هفدهم به عنوان بزرگترین نمایشگاه کتاب در اروپا بود اما در دوران روشنگری به علت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی نمایشگاه بزرگ شهر فرانکفورت برای مدتی جایگاه خود را به نمایشگاه کتاب لایپزیک داد.

البته پس از حوادث جنگ جهانی دوم بعنی در سال ۱۹۴۹ این نمایشگاه مجددا در کلیسای سنت پاول جان دوباره‌ای گرفت و دوباره موقعیت برجسته گذشته خود را به دست آورد و تا به امروز جایگاه خود را حفظ کرده و به عنوان مهمترین و بزرگترین نمایشگاه کتاب در جهان شناخته می‌شود.

تاریخچه نمایشگاه کتاب فرانکفورت - یوروپ تورز

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تجاری کتاب در جهان، نمایشگاه کتاب فرانکفورت در کشور آلمان است که هر ساله چندین هزار توریست از سراسر دنیا از آن دیدن می‌کنند و جزو  محبوب‌ترین دیدنی‌های شهر فرانکفورت به شمار می‌آید که هر ساله آژانس‌های گردشگری در تاریخ ۲۰ تا ۱۶ ماه اکتبر تورهای مسافرتی را جهت حضور در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب آلمان برگزار می‌کنند.

این نمایشگاه بیشتر در بین مردم جهان به نمایشگاه کتاب آلمان شهرت دارد که هر ساله به همت یکی از ناشران مشهور کشور آلمان و همچنین توسط صنف کتابفروشان این کشور برگزار می‌شود. جالب است بدانید بیش از ۷۰۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کنند و سعی کرده از کتاب‌های جدید و مهم خود رونمایی کنند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت - یوروپ تورز

زمان برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت

هر ساله بزرگترین نمایشگاه کتاب در کشور آلمان در ماه اکتبر در یک محل ثابتی برگزار می‌شود که می‌تواند فرصت مناسبی برای مشتاقان کتاب و کتاب خوانی باشد. بازدیدکنندگان در این نمایشگاه می‌توانند با جدیدترین کتاب‌های جهان در زمینه‌های متنوع آشنا شوند. خوب است بدانید این نمایشگاه جزء قدیمی‌ترین نمایشگاه‌هایی است تا به حال تاریخ شناسان آن را معرفی کرده‌اند که دارای قدمتی ۵۰۰ ساله است. 

زمان برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت - یوروپ تورز

بزرگترین نمایشگاه کتاب در جهان

شهر فرانکفورت در کشور آلمان هر ساله میزبان بزرگترین نمایشگاه کتاب در جهان می‌باشد. همه ساله نویسندگان و منتشران کتاب‌های مختلف و همچنین نمایندگان حوزه نشر و البته شرکت‌های چند رسانه‌ای بسیاری از سراسر دنیا به جهت مذاکره و همینطور تعامل به منظور دستیابی به حقوق نشر و صدور مجوز انتشار بین‌المللی کتاب‌های خود، آشنایی با دیگران ناشران جهان و همچنین عقد قراردادهای جدید در نمایشگاه و عرضه کردن و تبلیغات موثر برای بازاریابی جهانی آثار خود در نمایشگاه کتاب شهر فرانکفورت حضور می‌یابند.

هر ساله یک کشور از جهان به عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه کتاب شرکت می‌کند و این امکان را در اختیار دارد تا در بخش‌های مختلف ادبیات موجود در آثارش را به فضای نشر خاص این نمایشگاه معرفی کند.

بزرگترین نمایشگاه کتاب در جهان - یوروپ تورز

بهترین زمان برای بازدید از نمایشگاه کتاب آلمان

همانطور که گفته شد این نمایشگاه در ماه اکتبر در هر سال برگزار می‌شود که به طوری کلی پنج روز طول می‌کشد. البته در سه روز اول برگزاری ابن نمایشگاه تنها کسانی که در زمینه صنایع چاپ و همچنین صنعت نشر کتاب‌های متنوع در جهان مشغول به فعالیت هستند می‌توانند در نمایشگاه بزرگ آلمان شرکت کنند و دیگر افراد به هیچ عنوان نمی‌توانند در این بازه زمانی در نمایشگاه شرکت داشته باشند.

بنابراین اگر شما در زمینه چاپ و نشر کتاب فعالیت می‌کنید این امکان وجود دارد تا با دریافت دعوتنامه از سوی این نمایشگاه به راحتی در برگزاری سه روز اول این نمایشگاه حضور داشته باشید. اما دو روز پایانی نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عموم مردم اختصاص دارد و تمام مردم از اقصی نقاط جهان می‌توانند به آسانی در این مکان حضور داشته و از قسمت‌های مختلف نمایشگاه بازدید کنند.

توجه داشته باشید دریافت دعوتنامه تنها برای شرکت در سه روز اول برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت لازم می‌باشد اما برای حضور در دو روز پایانی نمایشگاه تنها با داشتن ویزای فرانکفورت می‌توانید این فرصت را مانند سایر عموم مردم به دست آورید.

بهترین زمان برای بازدید از نمایشگاه کتاب آلمان - یوروپ تورز

مدارک مورد نیاز برای شرکت در نمایشگاه کتاب

در صورتی که قصد شرکت کردن در بخش عمومی نمایشگاه کتاب فرانکفورت را دارید تنها مدرک مورد نیاز برای این سفر، داشتن ویزای نمایشگاهی کشور آلمان به همراه پاسپورت اقامت موقت با داشتن مدت اعتبار حداقل شش ماه، تمکن مالی و تعدادی مدارک مورد نیاز برای خارج شدن از کشور و ورود به خاک کشور آلمان است.

اما در صورتی که قصد شرکت کردن در بخش تجاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت را دارید و مایل هستید  تا به عنوان یک فعال در عرصه چاپ و نشر کتاب‌های متنوع شرکت کنید، لازم است بدانید قبل از گرفتن ویزای کشور آلمان از طرف مسئولین نمایشگاه کتاب فرانکفورت دعوتنامه‌ای را دریافت کرده تا سفارت آلمان مطابق با دعوتنامه ارسال شده نمونه‌ای از ویزای آلمان را برای شما صادر کند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در نمایشگاه کتاب - یوروپ تورز

مشخصات نمایشگاه کتاب در فرانکفورت

این نمایشگاه از سال ۱۹۴۹ تا به امروزه هر ساله میزبان ۲۸۶۰۰۰ نفر بازدید‌کننده از سراسر جهان است که حدود ۱۰۰۰۰ بازدید‌کننده از آنها جزو آسیا هستند و در طول مدت برگزاری ناشران ۱۰۰ کشور در این مکان شرکت می‌کنند که به دلیل تبادلات و همچنین معاملات بالا در رابطه با تجارت نشر به عنوان یک نمایشگاه مهم کتاب در جهان شناخته شده است.

این نمایشگاه هر ساله به تاریخ شمسی از ۲۳ مهر لغایت روز ۲۷ مهر در شهر فرانکفورت برگزار می‌شود و در بین سایر دیدنی‌های این شهر با نام اختصاری FBF شهرت یافته است. این نمایشگاه فرصت‌های زیادی را در اختیار کشورهای آسیایی قرار می‌دهد به طوری که در سال ۲۰۱۴ در مجموع ۴۵۳ غرفه از نمایشگاه کتاب آلمان مربوط به غرفه داران آسیایی بوده است. هر ساله ۶۴۴ نماینده در این نمایشگاه در مرکز نمایندگان و همچنین طلایه داران ادبی حقوق و البته مجوزها را مورد خرید و فروش قرار می‌دهند.

مشخصات نمایشگاه کتاب در فرانکفورت - یوروپ تورز

نقشه نمایشگاه کتاب فرانکفورت

بخش های مختلف نمایشگاه کتاب آلمان

نمایشگاه کتاب فرانکفورت از چندین بخش مجزا تشکیل شده است که یکی از بزرگترین این بخش‌ها در نمایشگاه کتاب آلمان مربوط به  کودکان می‌باشد. این قسمت از نمایشگاه در واقع اولین  بخش نمایشگاه است که هر گونه کتاب در حوزه کودکان را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و اطلاعات بسیار زیادی را می‌تواند به هر فردی منتقل کند.

این بخش از نمایشگاه به دلیل داشتن کتاب‌های رنگارنگ مختص کودکان زیباترین بخش نمایشگاه بوده که در بین دیگر غرفه‌های نمایشگاه کتاب آلمان هیجان انگیزترین غرفه‌ها را در بر گرفته است. کتاب‌های موجود در این بخش در مورد آینده کتابخوانی و علاقمندی کودکان به کتاب در آینده بحث می‌کند. نکته حائز اهمیت اینجاست که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت تمام ناشران، مولفان و همچنین نویسندگان کتاب‌های کودک حضور دارند و شما می‌توانید از حضور آنها استفاده کرده و از تجربه‌های آنها بهره کافی را ببرید.

دومین بخش مهم در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بخشی مربوط به آموزش می‌باشد که شما می‌توانید در این قسمت از نمایشگاه با تکنولوژی‌هایی در زمینه چاپ کتاب‌های گوناگون، تامین کننده‌های خدماتی که به چاپ کتاب مربوط می‌شوند و بسیاری موارد دیگر در مورد کتاب‌ها آشنا شوید و به طرز کاملا حرفه‌ای وارد عرصه چاپ و تالیف کتاب‌های مختلف شوید.

بخش های مختلف نمایشگاه کتاب آلمان - یوروپ تورز

بخش های دیگر نمایشگاه کتاب آلمان

در این بخش از نمایشگاه کتاب فرانکفورت بیشتر پیشرفت‌های تالیف و چاپ در زمینه کتاب‌های گوناگون مورد بررسی قرار گرفته است. چنانچه شما جزو مشتاقان به این حوزه هستید بازدید از این بخش از  نمایشگاه می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ زیرا در این قسمت از نمایشگاه کتاب فرانکفورت تمام کسانی که در عرصه چاپ و تالیف فعالیت می‌کنند حضور دارند و می‌توانند تجربیات خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند.

یکی دیگر از قسمت‌های بسیار مهم این نمایشگاه بخش حقوقی می‌باشد. در این قسمت از نمایشگاه کتاب فرانکفورت مجوزها و همچنین مدارک لازم برای ترجمه کتب مختلف و همینطور حضور هر نوع کتابی در نمایشگاه کتاب آلمان صادر می‌شود که بازدیدکنندگان می‌توانند از این بخش مهم دیدن کرده و با روند صادر کردن مجوز برای کتاب‌های موجود در نمایشگاه و همچنین غرفه‌های گوناگون آشنا شوید و اطلاعات بسیار جالبی را در مورد کتاب و قوانین نمایشگاه کتاب آلمان به دست آورند.

خوب است بدانید این بخش از نمایشگاه بیشتر می‌تواند مورد علاقه کسانی باشد که قصد دارند در ماه اکتبر سال‌های آینده یکی از صاحبان غرفه کتاب در نمایشگاه کتاب شهر فرانکفورت شوند. آخرین بخش از نمایشگاه کتاب، بخش خودناشری است که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. در این قسمت از نمایشگاه معمولا مولفان به صورت مستقل شرکت می‌کنند که به همین دلیل بخش خودناشری جزو بخش‌های جذاب نمایشگاه کتاب فرانکفورت به شمار می‌آید.

بخش های دیگر نمایشگاه کتاب آلمان - یوروپ تورز

شرکت کنندگان اصلی نمایشگاه کتاب شهر فرانکفورت اگر چه در دو روز آخر  این نمایشگاه هر شخصی می‌تواند یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آلمان باشد اما عمده شرکت کنندگان اصلی این نمایشگاه و غرفه داران آن ناشران بین‌المللی، آموزش و پرورش، شرکت‌های پخش کتاب و همچنین ناشران اروپایی، صنعت چاپ و البته روزنامه‌های اروپایی از جمله روزنامه آلمانی هستند.

لازم است در مورد شرکت کنندگان این نمایشگاه بدانید که ۷۱۰۰ نفر غرفه‌دار بین‌المللی در این نمایشگاه حضور دارند و همچنین ۹۰۰۰ نفر روزنامه نگار بین‌المللی در تمام روزهای نمایشگاه اخبار این مکان را پوشش می‌دهند.


سوالات متداول نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فانکفورت در سال چند روز باز گشایی میشود؟

نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین و مشهورترین نمایشگاه کتاب در جهان است که هر ساله به مدت ۵ روز در تاریخ ۲۰ تا ۱۶ ماه اکتبر در شهر فرانکفورت کشور آلمان برگزار می‌شود.

تاریخچه این نمایشگاه کتاب به چه سالی و چه داستانی بر میگردد؟

حدود ۵۰۰ سال پیش هنگامی که گوتنبرگ توانست برای اولین بار با حروف متحرک کلماتی را بر روی کاغذ انتخاب کند، در همان زمان اولین مرکز نمایش کتاب با نام نمایشگاه فرانکفورت برگزار شد. پس از آن بازه زمانی مردم شهر فرانکفورت هر ساله در آن زمان تا به امروز در شهر فرانکفورت در همان مکان اولیه جهت رونمایی از جدیدترین کتاب‌های جهان این نمایشگاه بزرگ در آلمان را برگزار می‌کنند.

آمار بازدید کنندگان و ناشران در این نمایشگاه چقدر است؟

این نمایشگاه از سال ۱۹۴۹ تا به امروزه هر ساله میزبان ۲۸۶۰۰۰ نفر بازدید‌کننده از سراسر جهان است که حدود ۱۰۰۰۰ بازدید‌کننده از آنها جزو آسیا هستند و در طول مدت برگزاری ناشران ۱۰۰ کشور در این مکان شرکت می‌کنند که به دلیل تبادلات و همچنین معاملات بالا در رابطه با تجارت نشر به عنوان یک نمایشگاه مهم کتاب در جهان شناخته شده است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!